Wij kregen snel bericht en alles was prima in orde.
Beide partijen moeten wel erg veel tijd en energie steken in de procedure alvorens eea is geregeld, alvorens er een deal is. Contact verliep correct en consciëntieus maar wat moet je veel info aanleveren. Voor mijn gevoel buitenproportioneel.
Wij zijn erg blij met onze nieuwe woning die wij via REBO hebben gehuurd. Vanaf de aanvraag tot aan de sleuteloverdracht ging alles vrij vlot en zijn erg tevreden met de REBO.
Binnen twee weken een nieuwe woning alles soepel via de mail en de website geregeld.
Het contact met de klantenservice was goed en snel bereikbaar. Communicatie aan de telefoon en mail was goed. Tot nu toe geen klachten over de gang van zaken. Pas de sleutels gekregen, hopen dat het zo positief blijft.
De lijst van bevindingen werd niet samen doorgenomen en de informatie over de installatie en apparaten was vrij summier. Schade aan de onderkant van een deur heb ik die dag zelf doorgegeven via mail met een foto. Ik vond nl. dat er aanleiding was om later zelf een controle uit te voeren nadat ik de lijst met bevindingen per mail ontving. Verder was de persoon wel vriendelijk maar leek gehaast.
.
Begeleiding prima, de sleutel en woning overdracht had wat ons betreft uitgebreider mogen zijn. Nadat die meneer was vertrokken zagen we in de kleine slaapkamer, naast de kast die we overgenomen hadden, dat het stucwerk van de muur aan het afbrokkelen was .Als dat verder gaat zal er wat aangedaan moeten worden.
Alle stappen gingen goed. Alles was duidelijk. Mijn contactpersoon heeft mij goed geholpen, gebeld wanneer nodig.
Een zeer professionele organisatie die uitstekende hulp bied. Nette sleuteloverdracht gehad.
Inschrijving duurde heel lang v je wist of je de woning wel of niet zal krijgen. Informatie verstrekking over oplevering lees uitstel was niet aanwezig. De sleuteloverdracht was slecht man had er geen zin in heeft heel summier dingen gezegd rest moest en moet ik er zelf achterkomen.
Muren zouden sausklaar opgeleverd worden maar zijn niet allemaal netjes opgeleverd. Hier en daar kleine beschadigingen
Een aantal keren contact gehad met REBO, ook voor een woning op Ijburg. Er is een aantal medewerkers die behoorlijk nors en niet klantvriendelijk overkomen. Ook heb ik al meerdere malen verkeerde informatie ontvangen, ook vanuit jullie algemene mailing naar iedereen. Of ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Jammer genoeg toen ik me aan had gemeld en interesse had voor de woning waar ik nu woon, waar ze medewerkers vriendelijker dan na dat ik het huurcontract had ondertekend.
Het was fijn communiceren per mail en telefonisch met rebo voor de sleuteloverdracht. Wel vond ik het jammer dat er toch nog wat punten in het huis waren die nog nagekeken of aangepast moesten worden en dat de keuken niet was geplaatst. Gelukkig is hier we snelle actie onder gezet en zijn een aantal van de puntjes al verholpen. Al met al super blij met de hulp en de woning Heb een aantal vriendinnen al rebo aangeraden.
alles was goed te vinden en te begrijpen
Het aanbod van REBO is ontzettend goed en er zijn heel veel mooie woningen. Daar blinkt REBO echt in uit. Dat is dé reden waarom ik REBO zou aanbevelen, de service is echter ver onder de maat. Je wordt als huurder echter niet serieus genomen. De inspecteur is een beleefde en vriendelijke man, maar bagatelliseert de gebreken aan het huis en de vieze staat waarin die is opgeleverd. Bij de sleuteloverdracht zijn veel zaken niet bekeken of nagelopen. Het verhelpen van gebreken duurt erg lang. Afspraken worden afgezegd en tijdens die afspraak worden maar weinig gebreken verholpen. Daar moet dan weer een vervolgafspraak voor worden gemaakt. Bij een enorme scheur tussen de muren wordt er zelfs materiaal geleverd en gezegd dat we het zelf moeten doen anders zou het te lang duren. Dit vind ik echt belachelijk. Het is aan de verhuurder om deze gebreken op te lossen en niet aan de huurder. Door deze houding wordt de huurder opgezadeld met verantwoordelijkheden die liggen bij de verhuurder.
moest wel heel snel beslissen, maar ja dat is de markt op het moment
Komen alle afspraken na.
De communicatie rondom mijn woning was uitstekend. Ik vond het echter jammer dat ik nooit de mogelijkheid heb gehad om een open dag bij te wonen sinds deze al in het middaguur waren terwijl ik fulltime werk.
Altijd alles prima
Strakke wanden en Siemens keuken maken het af.
Op 16 december 2021 zou de aannemer laat in de middag klaar zijn met de renovatie daarom kon er geen sleuteloverdracht plaats vinden, dit zou op 17 dec. 's morgens om 10.00 uur wel kunnen. Er is tevens mij medegedeeld dat ik alléén moest komen en dat er geen controle-ronde gemaakt zou worden dit zou van te voren gedaan worden door de Commercieel Technisch Inspecteur Wonen. Dit ivm. de Covid regels. Omdat ik er vanuit kon gaan dat er gecontroleerd was heb ik de controlelijst getekend. Daar heb ik spijt van. Om 10.30 uur had ik afgesproken met de vorige bewoonster en een schildersbedrijf. De medewerker vertrok. Ik werd door de schilder erop geattendeerd dat er een lekkage in de muur van het toilet was, achter de kraan van de douche. Er was nog meer aan de hand en wel: De gootsteen afvoer was niet aanwezig, de aan en afvoer van de vaatwasser was niet aanwezig, de wasmachine kraan was niet aanwezig, de schakelaar van de afzuiging kan niet gebruikt worden, blijft niet in positie staan, de kraan van het fonteintje in het toilet zit los, in de badkamer was de cv radiator niet aanwezig, de oude radiator stond op het balkon, het rooster van de doucheafvoer was niet aanwezig, de stop in het bad was niet aanwezig. Omdat ik niet mijn ID kaart bij mij had kon ik 's middags op het kantoor van de medewerker, aan hem deze alsnog laten zien. Bovenstaand gebreken, welke niet op de controlelijst waren opgenomen, heb ik hem verteld en via foto's laten zien. Er van uitgaande dat de gebreke verholpen zouden worden, ben ik weggegaan. Het enige wat tot nu toe gedaan is is de afvoer van de gootsteen, de aan- en afvoer van de vaatwasser, het aanbrengen van de wasmachine kraan en het plaatsen van een cv radiator. De loodgieter heb 3x terug moeten laten komen omdat er telkens weer lekkage was in het gootsteenkastje, een timmerman heeft het achterschot weer passend gemaakt. Wanneer wordt de rest gedaan. Tot nu toe geen communicatie geweest. Woonplezier 0
Allereerst ben ik enorm tevreden met het opgeleverde huis, alles is nagenoeg in orde en ziet er heel mooi uit. Het voorproces van inschrijving, onder-optie-krijgen woning, contract afsluiten en informatievoorziening was helder en goed. Voor deze twee zaken: complimenten! De controle van de opnamestaat was helaas ondermaats. De "Technisch Inspecteur" kon desgevraagd niet de gevraagde, basale informatie geven over de in het huis aanwezige apparatuur en installaties, terwijl ik als huurder wel wil weten hoe apparaten in de meterkast bijvoorbeeld werken. Bij oplevering bleek de bel niet te werken. De kraan van de wasmachine bleek later niet goed vast te zitten. Beiden vragen slechts kleine aanpassingen. Ik werd echter van het kastje naar de muur verwezen; ik werd doorverwezen naar aannemer Koopmans Service & Onderhoud Deventer die verklaarde de meldingen niet te kunnen aannemen door een geschil met Rebovastgoed over wie verantwoordelijk is. Nu zit ik anderhalve week zonder werkende wasmachine.
Vanaf het begin af aan erg goed contact gehad - er werd uitstekend meegedacht, je voelt je serieus genomen en we hebben uiteindelijk supersnel een woning gevonden. We wonen hier nu nog maar kort, maar zijn al helemaal tevreden, mede dankzij REBO!
Overall the experience was not pleasant. There was poor handover of my case before the Christmas vacation and lack of proper follow-up on communication. I had to make calls daily trying to figure out the situation regarding specific documents, since there was a lack of initiative in this topic, for which I received 3 different responses. The need of a necessary document was also communicated very late in the process (a couple of days before the intended start of the contract). The application process had also changed which made the situation more stressful. In the end all necessary documents were collected and were in order but that was achieved mostly because of my persistent phonecalls rather than proper planning and smooth handling of my case. The key pick-up was also wrongly scheduled and that was not noticed even though I verified the appointment via phonecall. Upon communication with REBO I was given too optimistic of an estimate for the arrival of the agent, which turned out to be unrealistic and put the agent in an uncomfortable position. Finaly the tranfer itself went smoothly and all my questions were adequately answered by the agent. All in all, patience and a lot of initiative from the side of the interested tenant was necessary for the process to progress smoothly.
Hanzeboulevard 18
3825 PH Amersfoort
REBO is een full-service vastgoedpartner met ruim 180 vastgoedspecialisten in huis; een breed opgeleid, gedreven team met een schat aan ervaring. Met een groot landelijk netwerk, kennis van de (lokale) markt en jarenlange ervaring zorgen we dagelijks voor goed gefundeerde vastgoedoplossingen. Ongeacht het vraagstuk staan we op elk moment in de vastgoedcyclus voor je klaar, of het nu gaat om nieuwbouw, beheer, verkoop, uitponden, verhuur of taxatie. Binnen REBO is er altijd een dienst die waarde toevoegt.
REBO Huurwoning maakt deel uit van REBO Groep BV. REBO Groep BV (kvk 09-039351) is een betrokken en professionele partner op het gebied van Vastgoed, VVE Management en Woning- en Bedrijfsmakelaardij. REBO Groep heeft vestigingen in: Laag-Soeren, Amersfoort, Amsterdam, Arnhem, Deventer, Dieren, Doetinchem, Doetinchem De Steck, Rotterdam, Utrecht en Zwolle. REBO Groep is een onafhankelijk familiebedrijf, opgericht in 1976. Haar hoofdkantoor staat in Laag-Soeren en er werken 138 enthousiaste en vakkundige mensen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.