Het hele proces vanaf aanmelding tot huurcontract verliep professioneel en soepel (al was het behoorlijk veel werk om alle gevraagde documenten te verzamelen). Maar toen we de sleutel ontvangen hadden (niet sleutels, want de andere waren zoek) en opgetogen ons nieuwe huis binnenstapten, sloeg de teleurstelling toe, al gauw oplopend tot vertwijfeling en wanhoop. Het huis was namelijk ongekend vies en had volgens ons in deze staat niet opgeleverd mogen worden. Het was bewoond door mensen met, volgens de buren, meer dan tien honden. Hondenharen overal, tot in de koelkast en de vaatwasser. In de tuin, verstopt onder de planten, een stinkende berg zand die jarenlang als hondentoilet moet hebben gediend. Ingebrande etensresten in de oven, enzovoorts. Buren (die last hadden van de stank) hadden Rebo al gewaarschuwd dat deze overdracht extra schoonmaakwerk zou vragen, maar daar is blijkbaar niets mee gedaan. We hebben een professioneel schoonmaakbedrijf moeten inschakelen om het huis bewoonbaar te maken. Rebo heeft een deel van de kosten daarvan vergoed; maar we hadden liever gehad dat het huis goed was geïnspecteerd en bewoonbaar was opgeleverd.
Goed geregeld en prima procedures voor het huren van een huis!
Een goede ervaring. De inspecteur hield zich ook goed aan de covid-gerelateerde regels. Wat ik wat opvallend vond van de werkwijze is dat er geen foto's worden opgesteld van staat van appartement, maar ik snap dat de werkwijze anders is.
Hoe kun je in 30 minuten een heel huis opleveren? Pas enkele dagen later ontstaat een beeld van de woning. In eerste instantie ben je natuurlijk blij met je nieuwe plek en bekijk je alles met enthousiasme. ‘Geef hier die sleutel, ik wil hier wonen’. Pas als je aan het werk gaat zie je foutjes en tekortkomingen, vandaar mijn suggestie om bv na twee weken samen nog eens kritisch door de woning te gaan. In ons geval mankeerde er nogal wat aan de elektrische installatie en ook de (nieuwe) badkamer had enkele onvolkomenheden. Na contact met de inspecteur komt deze langs voor een ‘tweede oplevering’. Dat zou (vind ik) normaal moeten zijn Er is al toegezegd dat er een aannemer langs komt voor de kleine reparaties, dat is mooi maar wanneer??
Originele beoordeling
Hoe kun je in 30 minuten een huis opleveren? Pas enkele dagen later ontstaat een beeld van de woning. In ons geval was/is met name de elektrische installatie een grote bron van zorg, op enkele punten erg gevaarlijk! We hebben een nieuwe badkamer, fijn! Maar er mag geen enkel gaatje geboord worden! Waar moet ik mijn kleding hangen? Waartoe dient de tweede schakelaar? Waarom is een doos mèt bedrading boven de spiegel aangebracht? Waarom werkt de afzuiging niet (alles is toch nieuw!)? Wat moet ik met 48 lagen verf op de cv leidingen, en waarom ontbreken alle beugels? Ik kan zo nog wel even doorgaan maar ik heb veel liever dat er even iemand langs komt om alles te bekijken en bespreken. Vr.Gr Kees vd Woude
Very good experience.
Goed geholpen tijdens het geheel proces vanaf aanlevering documentatie tot aan overdracht van de sleutels. Ook is er goed ingaan bij de inspectie van de woning en zijn de herstelpunten zeer snel opgepakt. Personeel wordt ook als vriendelijk en prettig ervaren.
Goed geholpen
Gereageerd op een appartement via de site. Bij vragen kreeg ik een duidelijk antwoord via de mail of telefonisch. Echter duurde het wel wat lang voordat we hoorden of we eventuele kandidaten waren. Maar toen we eenmaal werden uitgekozen voor een bezichtiging verliep alles erg snel en prettig.
Finding an apartment with REBO was much easier than we expected. The communication was always clear and helpful and when handing over the keys everything went very smooth and was informative too.
Erg vlot en heel fijn verlopen. Dank!
Ruime mooie woning badkamer en en keuken zijn nieuw en dat is heerlijk als je er net in komt wonen. Vandaag hebben ze de zonnepanelen geplaatst en dat is zeker een plus punt beter voor het milieu en natuurijk ga je dat ook zien in je energie. Alleen wat me wel opvalt is dat de kozijnen en buiten deuren wel een likje verf kunnen gebuiken het is van hout dat moet wel om de zoveel tijd bijgehouden worden. Zoals de lampen zitten niet aan het plafon zelf maar aan de zijkant van de muren daar moet ik dan wel even aan wennen. Ze hebben de meterstanden opgenomen met de sleutel overdracht alleen nog niet via de mail binnen gekregen. ik moest de meter standen doorgeven aan Eneco voor 10 juli maar dat kon ik niet doen. Verder zijn we erg tevreden.
I was in contact with a male employe throughout the process. It was easy and simple. I am really satisfied with the service. Thanks
Na getoonde interesse ging werkelijk alles als een speer, mijn complimenten!
Het is heel snel gegaan.geregeld contact gehad. Werd goed op hoogte gehouden door Rebo en de informatie vanaf Rebo was zeer goed.
Op 19 juni 2021 aangemeld voor een woning te Amersfoort. Nadat alle documenten waren aangeleverd tbv de registratie, direct mogelijkheid om de woning te bezichtigen. Op 1 juli 2021 ontving ik de sleutel. In nog geen 14 dagen alles geregeld.
Goede afhandeling van alle zaken. Alles digitaal en waar nodig persoonlijk. Mijn ervaring met Rebo huurwoning is tot nu toe uitstekend.
Nadat wij voor een paar woningen hadden ingeschreven, en al onze persoonlijke informatie hadden verstrekt, ontvingen we binnen zeer korte tijd een bericht voor een bezichtiging. Tijdens de bezichtiging kwamen we tot de conclusie dat deze woning niet geschikt was en er werd direct op in gespeeld en gezegd, dat Rebo waarschijnlijk een andere woning had, die wel aantrekkelijk zou zijn. De andere dag reeds een bezichtiging gepland en binnen enkele dagen hadden we de gewenste woning.
Tot nu toe goede ervaringen met rebo. Overdracht prima, menkementen werden direct een week later hersteld. Uitleg en proces van bezichtiging tot huurovereenkomst was altijd duidelijk.
Een kleine aantekening: Vorige huurder heeft nog een sleutel, mocht deze niet meer gevonden worden willen wij graag alsnog deze 4e sleutel. Er zitten een paar kleine beschadigingen op sommige deuren, v.n. kamerdeur. Bovenstaande staat niet op het overdracht formulier. lijmresten op wand balkon/serre staan wel op formulier maar hadden vorige bewoners wel kunnen verwijderen. Verder zijn we erg blij met het appartement, hebben inmiddels alles door schildersbedrijf laten schilderen en zullen zorg dragen voor dit mooie appartement. m.v.g. Klaas en Margo Veldkamp
Geweldige service.
Clear communication and all processes digital, very good indeed.
Alles perfect geregeld, duidelijke website, goede communicatie, afspraken worden nagekomen.
Vanaf het eerste contact een fijne ervaring. Goeie communicatie met servicegerichte medewerkers. Online afhandelen van zaken werkt perfect.
Ik ben elke keer op heel prettige manier geholpen. Fijne medewerkers en goede service. Het huis is ook netjes in orde.
Ik heb Rebo benaderd vanwege advertenties van meerdere soortgelijke studio's binnen 1 complex. In deze periode waar veel mensen moeite hebben met het vinden van woningen gaf dit me goede hoop om eindelijk uit mijn ouderlijk huis te kunnen verhuizen. Door met de makelaardij te bellen heb ik vrij snel alle benodigde informatie gehad. De werkwijze van Rebo is dat je niet eerst komt bezichtigen voordat je alle documenten rond hebt en kan aantonen dat je een fatsoenlijke huurder bent die het zich kan veroorloven. Dit vind ik een prima regeling, nadat ik alle documenten op orde had kon ik de week erna al komen bezichtigen. De studio waar ik de bezichtiging had aangevraagd vond ik echter net iets te klein. Gelukkig was het geen probleem om direct na deze bezichtiging binnen hetzelfde complex een grotere studio te mogen bekijken. Hier had ik meteen een klik mee. Omdat alle aangeleverde documenten al ingeleverd en nagekeken waren, hoefde ik alleen nog maar 'ja' te zeggen en verliep het huurproces razendsnel. Het proces verbaal verliep duidelijk en vlot, en ik had al een extra week eerder toegang gekregen om een groot deel van mijn inboedel over te brengen en het een en ander in te richten. Het enige zeer kleine feedbackpuntje zat voor mij in de communicatie. Op het moment dat ik kwam bezichtigen en op een later moment de maten kwam opmeten voordat ik de sleutel had ontvangen, moest de makelaar mij binnenlaten. De enige manier waarop ik haar kon bereiken was via mail, de tweede keer zat ze midden in een bezichtiging en stond ik een poosje voor de deur te wachten zonder duidelijkheid over hoe ik naar binnen kon. P.s. ik weet niet zeker welke vestiging over Arnhem gaat.
Hanzeboulevard 18
3825 PH Amersfoort
REBO is een full-service vastgoedpartner met ruim 180 vastgoedspecialisten in huis; een breed opgeleid, gedreven team met een schat aan ervaring. Met een groot landelijk netwerk, kennis van de (lokale) markt en jarenlange ervaring zorgen we dagelijks voor goed gefundeerde vastgoedoplossingen. Ongeacht het vraagstuk staan we op elk moment in de vastgoedcyclus voor je klaar, of het nu gaat om nieuwbouw, beheer, verkoop, uitponden, verhuur of taxatie. Binnen REBO is er altijd een dienst die waarde toevoegt.
REBO Huurwoning maakt deel uit van REBO Groep BV. REBO Groep BV (kvk 09-039351) is een betrokken en professionele partner op het gebied van Vastgoed, VVE Management en Woning- en Bedrijfsmakelaardij. REBO Groep heeft vestigingen in: Laag-Soeren, Amersfoort, Amsterdam, Arnhem, Deventer, Dieren, Doetinchem, Doetinchem De Steck, Rotterdam, Utrecht en Zwolle. REBO Groep is een onafhankelijk familiebedrijf, opgericht in 1976. Haar hoofdkantoor staat in Laag-Soeren en er werken 138 enthousiaste en vakkundige mensen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.