Mooie showroom en bij de verkoop is veel mogelijk
Advies en geleverde spullen zijn goed
Zeer deskundige verkoper die precies weet wat een klant wil maar niets opdringt, zorgvuldig uitlegt en tekening maakt . Verder hebben wij een perfect stel monteurs gehad die ook alles met ons overlegde. Kortom een goede combinatie. Zijn ook zeer blij met het resultaat.
Badmeubel voor nieuwbouwwoning ruim te voren besteld, n.a.v. specifieke wensen (keramische wasbak) en budget. Het was de bedoeling deze te laten installeren tegelijk met de (elders gekochte) keuken door een door ons zelf ingehuurde installateur. Echter, bij installatie blijkt het badmeubel in de verkeerde kleur besteld door de verkoper. Kan gebeuren, maar wel vervelend, omdat onze keukeninstallateur niet in één keer kon installeren, en we dus voor extra kosten komen te staan. Leuk, informeel contact met verkoper. Hij denkt mee, en regelt op ons verzoek ter compensatie van het ongemak een installateur die het badmeubel kostenloos kan installeren zodra het binnen is. Top: we zijn (nu nog) zeer tevreden over deze service. Er wordt snel een ander meubel besteld, maar helaas is daar volgens verkoper geen keramische wasbak bij te krijgen. Kunstmarmer is het enige alternatief. Verkoper verzekert ons dat de bezwaren die we hebben tegen kunstmarmer (verkleuring en krasgevoeliger) onterecht zijn. Hij staat persoonlijk in voor 10 jaar garantie. Wij laten ons overtuigen (ook omdat we ervaren dat er geen andere opties zijn, en omwille van de tijd - we behelpen ons zonder wastafel enz.), en gaan akkoord met kunstmarmer. Om tijd te besparen, zal de groothandel het juiste meubel direct bij ons huisadres afleveren, en het verkeerde meubel meenemen. Veel contact gaat via mail. In een mailwisseling tussen verkoper en groothandel lezen wij (onbedoeld?) dat verkoper schrijft: (quote) 'De prijs verschil is goedkoper maar dat verschil mag je berekenen voor vervoer en de rest mag jullie houden.' Hierdoor bekruipt ons het gevoel dat we te veel betalen voor wat we krijgen, en dat verkoper zonder overleg op onze kosten hun fout recht aan het breien is. Wij gaan persoonlijk bij Satink langs om om uitleg te vragen, maar treffen eerst een collega. Kunstmarmer blijkt inderdaad aantoonbaar 40 euro goedkoper dan keramiek, en een andere verkoper meent dat een bijpassende wasbak best in keramiek leverbaar is. Wij leggen uit waar wij voor komen, en worden alsnog doorverwezen naar de eerste verkoper, waarmee wij tot op dat moment zo'n prettig contact hadden. Maar direct slaat die eens zo vriendelijke en meedenkende toon om. Er volgt een lange monoloog. Hij had destijds al zo'n scherpe voor prijs gemaakt. (Voor ons irrelevant, want als hij niet binnen ons budget kon leveren, hadden wij zelf kunnen besluiten om naar elders te gaan.) Op ons verzoek om dan tenminste het prijsverschil van 40 euro terug te geven, wordt met ongeloof gereageerd. Dat we het überhaupt dúrven vragen! Letterlijk werd gezegd: 'Voelt u zich dan beter, als u die vier tientjes terug krijgt?' Als wij aangeven dat wij dan tenminste minder het gevoel krijgen gepiepeld te zijn, wordt het gesprek wat norsig afgesloten met een 'Ik zal de boekhouder vragen om het geld over te maken'. Met een handdruk, maar niet geheel vol vertrouwen verlaten wij de zaak. En dat gevoel blijkt terecht, want tot op de dag van vandaag wachten wij nog op ons geld... (Ook zitten de eerste krassen en onuitwisbare vlekken op de wastafel.) Erg jammer. Wat zeer prettig en veelbelovend begon, eindigt met een bittere nasmaak.
Ik zal u mijn ervaring omschrijven, helaas niet positief . Tijdens het verkooppraatje, welke even onderbroken was omdat wij weg moesten ging het al mis, de prijs was zonder dat er ook maar iets was veranderd € 500 hoger geworden, met kunst en vliegwerk werd de prijs gecorrigeerd. Bij het samenstellen van de badkamer kon alles, een douchedeur/ wand zonder profiel en handvat, alleen een gat in de deur, deze stond in de showroom. Was geen enkel probleem, er moest ook een drain inkomen vond de verkoper, had hij nog liggen, deed hij er bij. De wastafel in de badkamer wilde wij met overloop hebben, geen probleem was het antwoord. Er kwam een spiegel bij met bijpassende lamp, die had hij nog liggen. Niet alleen de badkamer maar ook de toilet kochten wij bij u, wij wilde het sanitair exact gelijk hebben, dat kwam in orde zo gaf de verkoper aan. Verder zij we overeen gekomen dat het slopen van de badkamer door de aannemer gedaan zou worden. Dit stond allemaal mooi op papier, in werkelijkheid was het helaas anders. * de douchedeur met gat was er ineens niet meer, op de woonbeurs bij uw concurent gewoon leverbaar, bij navraag uw verkoper krijg ik een L..verhaal * Er werden 2 verschillende spoelunits voor de toilet geleverd, terwijl expliciet om 2 dezelfde gevraagd werd. * De wasbak werd geleverd zonder overloop, verbazing alom zelfs de leverancier was verbaast, volgens de mail van uw verkoper * De lamp die mee werd geleverd met de spiegel is qua licht zo beroerd dat we maar een andere gaan kopen * De levering van de tegels stuitte ineens op een probleem, het was geen eens een verrassing meer, uiteindelijk kwamen ze, helaas te weing, in de bijbestelling zaten niet alleen de ontbrekende tegels, maar voldoende voor een complete badkamer. De overgebleven tegels hebben ruim een week op straat gestaan voordat ze opgehaald werden. In de mail tussen " uw verkoper en servicedienst stond, "tegels met licht kleurverschil voor de uitverkoop", dit maakt je ook niet echt blij. * De radiator ook een verhaal apart, deze werd met iedere verandering duurder, en zo was het verhaal moeilijk te vinden, uiteindlijk heb ik zelf gezocht en gevonden, hij hoefde alleen maar besteld te worden, hij komt snel was het antwoord, 3 weken is bij niet snel. Dan de werkzaamheden; * de muur in de badkamer die weg gehaald zou worden, heb ik na vele discussie met de aannemer zelf weg gehaald, voor het weghalen was het heel veel tijd en geld om het te doen, na het weghalen was het amper de moeite om het erover te hebben, ik heb dus zelf werk gedaan waar ook nog voor betaald heb. * De plannig van de aannemer was vele malen belangrijker dan die van de klant, soms was er dagen lang niemand, vond hij heel gewoon. * De woonkamer was inmiddels al gestuct, dit wist de aannemer al geruime tijd, er moest nog een afvoer in de muur worden gefreesd, in de badkamer hadden ze daarbij een gat in de muur geslagen, dit zou ook kunnen gebeuren in de woonkamer, maar dan smeerde hij het wel weer dicht zo zei hij, ik geloofde mijn oren niet * De montage van de de douchewand / deur is gewoon prutswerk, de ruimte tussen de deur en de wand bedroeg ca. 1 cm en hij vond het niet eens zo gek. Resultaat 4 extra gaten in de net betegelde muur en een wand die nu zo geplaatst was dat wanneer hij recht zou staan, een behoorlijke spanning op het glas kwam te staan, de man die het zou afkitten zag er geen heil in en gaf dit door aan de aannemer, deze reageerde zelf niet, hij dacht dat hij geweest was, echter had de kitman in bij zijn van mijn vriendin de aannemer een bericht met foto gestuurd. * De wand werd Weer spannig vrij gemaakt, zo kreeg ik een berichtje, waaruit droop dat ik lastig was en niet dat de aannemer de fout bij zichzelf legde. * De wand is wederom gekit, de oude kitlaag mag ik waarschijnlijk zelf weghalenwant daar word niet over gesproken. * De wand is gekit, ik heb vanmorgen nog niet gekeken of de glaswand spanningvrij staat, wel was zichtbaar dat de bovenkant van de deur en wand niet evenhoog staan, de deur staat lager, gaat vandaag Weer !! zo staat het erin gesteld worden, ik zou mij kapot schamen, deze man vind mij alleen maar lastig zo lijkt. Dit is mijn ervaring, het is nu 3 december en het nog niet klaar, de wasbak moet nog komen, hopelijk de juiste, ik ben er niet zeker van !! Nog niet klaar na de beloofde 3 weken en ontzorging, maar 6 weken en een boel stress en gezeur. Satink en deze aannemer zal ik zeker niet aanbevelen, sterker, wanneer iemand voor keuken of badkamer zoekende is zal ik uw bedrijf ten zeerste afraden, ik heb een behoorljke prijs betaald waarvan een aanzienlijk deel toch bij zelf is komen te liggen. Wat u met deze ervaring doet weet ik niet, mocht vragen hebben dan kunt mij mailen en of bellen 06-48791832
Wij zijn positief over het vakmanschap van de montageploeg (tegelzetter, installateurs, afkitten).
Tijdens de verkoop zijn we goed geholpen.
Rudi van Rubus tegelwerken is echt een topper (geregeld door satink). Bij de volgende montage van een badkamer mag deze dit weer monteren. Maar nooit!! meer een badkamer van Satink.
Wat is Arie een behulpzame en vakkundige monteur! Dank je wel Arie.
Beter personeel, die zich van begin tot eind inzet voor de klant! En niet voor zijn eigen provisie!
goede behandeling
mooie winkel; vriendelijk en vakbekwaam personeel dat natuurlijk wil verkopen, maar ook met je meedenkt.
Er ging bij de levering/montage wat fout, zou tegelijkertijd gebeuren terwijl dat tijd technisch niet kon. Vond het slecht dat satink daarvan niet op de hoogte was.
Vakmensen. Mooi geplaatst
Ondanks dat in eerste instantie de order niet was geplaatst, en ik daarom dik 10 weken voor niets had gewacht, is dit wel goed richting mij afgehandeld en is mijn indruk positief gebleven.
Erg leuk geholpen, prima advies en ontwerp. Goede prijs. Erg mooie showroom.
verkoper zeer prettig en relaxt en dat geld ook voor montage personeel.
Het eind resultaat stemt ons tevreden.
Mooie winkel en showroom en goed ontvangen door Freek Drost
mooie inrichting showroom
Alles is goed
Huub van Doornestraat 4
8013 NR Zwolle
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.