Slechte montage, slechte communicatie en denken niet mee in oplossingen
Ongeveer alles is mis gegaan tijdens de montage. Koelkast was niet leverbaar. Scharnieren van koelkastdeur waren nog niet besteld. Keukenblad verkeerd uitgespaard. Spoelbak, vaatwasser, koelkastframe en smetplint konden daarom niet geplaatst worden
Na 1,5 week niet gebruik kunnen maken van de keuken werd er pas een noodvoorziening geplaatst.
Vervolgens afspraak gemaakt om af te monteren, maar.. Spoelbak was vertraagd. Keukenblad weer anders uitgespaard dan afgesproken, dus noodspoelbak paste er niet meer in. Verkeerde maat spoelbak besteld. Koelkastframe beschadigd. Kitrand niet geplaatst (want dat doen ze schijnbaar niet).
Dus weer een nieuwe afspraak ingepland, maar dat is ook lastiger dan gedacht. Telefonisch slecht bereikbaar, als ze zeggen terug te bellen doen ze dat niet. Ze plannen afspraken in terwijl je hebt aangegeven dat die dag niet uitkomt. En andersom: als je afspreekt om te bellen voordat ze komen, bellen ze niet en geven ze jou de schuld dat je niet thuis was.
Derde afspraak om keuken af te monteren. Door interne miscommunicatie kon er eigenlijk niemand meer komen. Toch iemand laten komen, maar die kwam alleen de spoelbak plaatsen. Hij had geen tijd meer voor de andere werkzaamheden. En guess what? Nu is het bouwvak en moeten we weer een paar weken wachten op de volgende afspraak.
Alsof dit al niet slecht genoeg is, is de communicatie en klantvriendelijkheid ver te zoeken. In plaats van empathie tonen naar de klant, is het vooral voor hen vervelend omdat zij 'het boek ook een keer willen sluiten'. En 'dat ik vooral blij moet zijn dat ze tóch elke keer naar een oplossing zoeken'. Ik ben inderdaad heel blij als er naar een oplossing wordt gezocht, maar we zijn 2,5 maand verder en er tot op heden is het nog steeds niet opgelost en heb ik al 5 dagen vrij moeten nemen voor halve oplossingen.
Ik ben benieuwd hoe Eigenhuis deze klacht zal afhandelen, maar ik ben al voorbereid op een nieuwe teleurstelling.