Maak een pas op de plaats en zorg dat de groei van het afgelopen jaar goed gemanaged wordt. Selecteer zorgvuldig de onderaannemers.
Begeleiding naar de bouw toe had beter gekund.
Tijdens de bouw beter contact onderhouden, zodat er minder na de bouw herstelt hoeft te worden. Dit komt waarschijnkijk omdat jullie te druk zijn.
Meer informatie en toelichting van de verschillende systemen in het huis bij de oplevering (nog beter: net voor de oplevering)
Kijk uit voor de 'overstretch' die misschien ontstaat als de productie opgevoerd wordt. Onze ervaringen met medewerkers van GHB zijn bijna zonder uitzondering positief tot zeer positief. Echter omdat GHB samenwerkt met onderaannemers (en hun hulppersonen, zoals ZZP'ers) kan men overzicht kwijtraken als de productie te sterk oploopt. Dat kan weer allerlei uitvoeringsproblemen geven -zoals bij ons- waarbij de kosten voor reparatie en klantmanagement achteraf mogelijk nog hoger zijn dan wat op voorhand misschien werd uitgespaard.
Meer informatie over alle extra kosten en de opties in en aan de modelwoning. Wat tegenvalt is het warmtetoestel en de buitenunit. Beide toestellen maken constante geluiden in de woning. De buitenunit resoneerde en is verplaatst van de muur naar de grond en staat op 7 cm hoge sokkels, kosten €450, (voor een halfuur werk ?). Echter komen deze sokkels niet uit de optiekit van Daikin en staan daardoor niet op sneeuwhoogte (30 cm). Verbetering hiervan loopt nog steeds moeizaam bij Hulsflier.
kopers attenderen op afwijkingen modelhuis i.v.m. aanwezige kruipluik, leidingkokers, verdelers ed.
Geen tip nodig was / is gewoon goed !!!!!!!!!!!!
In de modelwoning realistische badkamers laten zien. Nu valt de keuze voor het sanitair uiteindelijk erg tegen, als je daadwerkelijk overgaat tot bouwen. Een stukje muur inclusief voeg in de showroom neerzetten. De kleur van de voeg viel ons uiteindelijk erg tegen, omdat deze de kleur van de steen bleker maakte.
Besteed meer aandacht aan de uitvoering van de installaties tijdens de bouw. Onze installateur (vd Goorbergh) werkte slordig en rommelig tijdens de bouw en dat zorgt nog steeds voor problemen of suboptimaal functioneren. Meer netheid op de bouwplaats helpt ook en juist daar waar groothuis het erg goed doet wua logistiek maken de onderasnnemers het rommelig omdat er (te) weinig toezicht is.
n.v.t.
Installab installatiebedrijf uit Bergen op Zoom was een zwakke schakel in het geheel. Veel fouten en bovendien moeizaam contact ,mede als gevolg van de afstand Bergen op Zoom naar Noordwijkerhout. De afstand vond men maar vervelend.
Meer controle tijdens de bouw Verhogen transparantie prijsstelling (veel kosten komen er onverwachts bij) Betere kwaliteit van onderaannemers (metname vloeren, afwerking binnenmuren, elektra en verwarming)
Moeten ze op deze voet verder gaan.
Na oplevering was het moeilijk contact te krijgen over bepaalde dingen die wij graag wouden weten. ( ik weet onze oplevering was vlak voor de bouwvak, maar was toch handig geweest als er in die periode een contactpunt was geweest voor ons)
Net iets meer aandacht geven aan de klant waarvoor de woning wordt gebouwd. Tijdens het bouwproces is er zeer beperkt overleg en de projectleider is slecht bereikbaar. Er zou veel meer controle moeten zijn op de onderaannemers die werken voor Groothuisbouw. In basis zeer vriendelijke mensen, maar laten soms behoorlijk wat steken vallen. Gelukkig is alles opgelost (tot 6 maanden na oplevering). Daar komt nog bij dat als je een mail stuurt naar de directie van Groothuisbouw daar gewoon niet op wordt gereageerd.
BIJ PUNTEN OP DE I gesprek afspraken vastleggen.
geef bij de eerste offerte meteen alle kosten aan die je zeker gaat tegenkomen zoals zand hekken riijplaten etc
Kan de nazorg van een derde partij beter en zou het goed zijn om de juiste verwachtingen te managen mbt meerwerk van het sanitair. In tegenstelling tot transparantie op nagenoeg alle andere zaken is sanitair vaag en kan je voor de basisprijs geen badkamer installeren.
Iets verzinnen op de betonnen kanaalplaatvloeren, want ons plafondstuc is op nagenoeg elke overgang van de betonplaat gescheurd.
de communicatie heb ik als een probleem ervaren, een tip zou wezen zorg dat je klanten beter begeleid tijdens de bouw.
Titaniumweg 10
8304BR Emmeloord
Bij Groothuisbouw bouwen we hoogwaardige woningen door heel Nederland. Deze woningen stemmen we volledig af op de persoonlijke wensen en woonstijl van de opdrachtgever. Met een gestroomlijnd bouwproces, onze modelwoningen in Emmeloord en een unieke bouwkundige garantie geven we vertrouwen en zekerheid. Opdrachtgevers beleven de woning al vóór de bouw, terwijl een vaste opleverdatum en de betaling bij oplevering het bouwproces transparant maken.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.