Reactie van het bedrijf
Goedendag Iris,
Wat vervelend dat u zo’n naar gevoel aan de verkoop van uw auto heeft overgehouden. Wij hebben bij u, uw vader en de koper verhaal gehaald om precies te weten wat er gebeurd is.
Uw vader is de auto naar de koper wezen brengen voor de overdracht omdat u aan het werk was. Toen de koper de auto nakeek, bleek de koppeling van de auto beschadigd te zijn. Dit was niet in uw advertentie aangegeven waardoor de koper dus extra kosten moet maken dan hij op gerekend had. Uw vader kwam zelf met het voorstel om 600 euro te ontvangen voor de auto in plaats van 1000 euro. De koper is hiermee ingestemd. De afhandeling is vriendelijk en goed verlopen en de koper bracht uw vader thuis.
Vervolgens belde u ons vriendelijk om te vragen of dit de normale gang van zaken was. Normaliter zijn alle gebreken gemeld in de advertentie en heel af en toe komt het voor dat een verkoper iets vergeten te melden is. Dan kan de koper af willen wijken van de afgesproken prijs omdat de koper biedt naar rato van de waarde van de auto. In de verkoopovereenkomst staat het volgende ‘Op basis van deze informatie is het geboden bedrag geboden door het bedrijf. Indien het voertuig afwijkt van deze informatie, dan kan de koper afwijken van het geboden bedrag.’ In dit geval heeft uw vader een lager bedrag aangegeven. Dat u dus aangeeft dat er 60% minder geboden is, is pertinent onjuist.
Wij zijn daarom ook erg verbaasd om deze review te lezen. Het klopt dat uw persoonlijke occasion makelaar u vrijdag had moeten terugbellen en dit niet is gebeurd. Hiervoor onze oprechte excuses. Na enkele keren gebeld te hebben kreeg hij u vandaag aan de telefoon. U gaf aan geen tijd te hebben voor de nabespreking en om er samen uit te komen, waardoor wij u op deze manier te woord staan.
Met vriendelijke groet,
Team OSW