Pluspunt: Stilte in het lokaal. Pluspunt: Veel Parkeerruimte buiten. Na veel proefexamens te hebben gedaan, bleek dat de vragen op het examen toch weer net even ingewikkelder worden gesteld. Dat kan lastig zijn bij VCA 2.
- de cursus elders gevolg, waarbij ik me via dat bedrijf ook automatisch heb aangemeld voor het (blijkbaar PBNA) examen. - meest vervelende is dat het officiele (kadaster) adres niet overeenkomt met de toegang en parkeergelegenheid van het Kals-collega, waar het examen wordt afgenomen. Zoeken bij aankomst van een examen is niet fijn. Als ik de examinator dat vertel, verschuilt deze zich erachter dat het Kals collega dat zelf ook doet. Nou en? n.b. bij VCA wordt geleerd om zelf initiatief te nemen. - de PC/software om het examen af te nemen zijn zwaar verouderd. De examinator moet erbij zijn om de PC op te starten en af te sluiten. Bijv. 1x te snel op een knop drukken bij het opstarten (omdat deze traag reageerd heb je die neiging) en het opstarten loopt vast. De PC is in feite de kernactiviteit die de consument ziet.
goed
PBNA is zeer klantgericht en we hebben al jaren een hele fijne samenwerking.
Gesprek met Helene Munne was erg prettig en open. Ze dacht mee met onze organisatie. Terugkoppeling na het gesprek was ook erg snel.
Zaterdag op examen locatie te horen gekregen dat wegens een computer storing het niet mogelijk is om examen te doen. Cursisten die wel de Engelse taal machtig zijn hebben op de examen computer echter kunnen lezen dat het hier ging om een gepland regulier onderhoud van de server in Engeland (vanaf 10:00 uur tot 22:00 uur). Niks storing en overmacht maar gewoon waardeloze planning.
Beste Olaf, Ik begrijp je reactie volkomen, zou zelf ook zo gereageerd hebben. Er is gemiddeld 2 keer per maand onderhoud bij de leverancier van VCA examens. Er is een onderhoudskalender waarin vermeld staat of er dan examenafname mogelijk is. Volgens deze onderhoudskalender was zaterdag 20 augustus examenafname mogelijk (zie hieronder). https://www.pbna.com/nieuwsartikel/geen-cbt-examens-tijdens-onderhoud-vca-infra-3/ Er is niet naar ons en andere VCA examencentra gemeld dat er geen examens afgenomen konden worden. Erg onprofessioneel en niet goed te praten. Alle kandidaten die geen examen hebben kunnen doen worden niet gefactureerd en kunnen kosteloos een nieuw examen doen.
No explanation about how the platform works and the books are useless (no match with exam questions) the personnel who watches don't help you to understand especially when you don't speak English or Dutch.
Via de proefexamen-website van PBNA wilde ik telefonisch een code kopen zodat ik direct kon oefenen met een proefexamen. Op de een of andere manier lukte het niet via mijn telefoon. Na veel heen en weer bellen bleek dat dit nummer door mijn provider geblokt was. Om mij toch goed voor te kunnen bereiden op mijn naderende VCA examen heb ik toen een code van PBNA ontvangen per mail. Heel blij mee want nu heb ik zelfs nog een paar keer meer kunnen oefenen dan in eerste instantie de bedoeling was. En uiteindelijk nog geslaagd ook! Dank je wel PBNA, voor jullie hulp!!
ik heb mijn examen gehaald. miste alleen de koffie jammer.
Examen VCA vol gedaan omstreeks Februari 2019 , tot dan alles goed . Geslaagd en na verloop van tijd het certificaat , ook dan is alles ok. De factuur heb ik nooit gekregen , ik ben ZZPer . Paar maanden later ben ik verhuisd , nu laatste weken wordt ik lastig gevallen door een dupieus incassobureau dat ook helemaal niet goed bekend staat op google revieuws over een betaling bij PBNA die ik verzuimd zou hebben , we spreken dan over Oktober 2021. Bij mijn weten kun je geen examen doen zonder te betalen maar goed , via de mail wordt ik wekelijks benadert om 148,34 te betalen . Ik dien een klacht in bij PBNA over dit gedoe en ze gaan het onderzoeken , na een week krijg ik te horen dat er toen niet betaald is . Nou breekt mn klomp , nooit een factuur of een belletje of een mail ontvangen van PBNA dat er iets niet betaald is , maar 2,5 jaar later een incasso op mn dak sturen die wel mijn mailadres en telefoonnummer weet??? Ik vind het een heel vreemde afhandelingsteckniek en onsymphatiek naar de klant toe om op die manier betalingen af te handelen. Ik moet ook 40 Euro extra betalen , fijn ze mogen het hebben , bedankt voor de zure afhandeling PBNA . Zal de laatste zijn die mijn VCA,s nog krijgt....
Als zeer positief
goede communicatie
Normaal gesproken heb ik nooit klachten over PBNA Prima instituut met prima cursussen Mijn geval is deze : Vandaag , 23 september 2021 , VCA BASIS examen gedaan Al tijdens het inloggen liep het al in de Soep. Er waren 8 personen die een examen deden 6 personen deden VCA-VOL Examen en 2 personen VCA-BASIS, Waaronder ik. Het inloggen mislukte bij de 6 personen die het VCA-VOL Examen deden Bij ons , de 2 personen die VCA BASIS examen deden , lukte dat wel Gelukkig Dacht ik ! Terwijl wij probeerden geconcentreerd bezig te zijn met de vragen en in te vullen, zaten de 6 personen en de examinator Hoorbaar te converseren over wat allemaal de Oorzaak kon zijn van het mislukken Bij het inloggen van de examens en wanneer men weer word uitgenodigd !! En niet Zomaar. Ik meen me te herinneren dat ik bij vraag 15 was toen ze eindelijk stil werden Maar toen was ik al afgeleid door het gepraat van hun En wat mij zeer opviel in de uitslagen die je achteraf na het beëindigen van het examen, dat ik opvallend veel fouten heb in het eerste gedeelte vh examen Ik ben gezakt met een score van 64 Procent!!! Om te slagen heb je 65% goede antwoorden nodig Ik vind dat ik enige Coulance verdien , omdat het maar om ÉÉN Procent !!gaat . 1 Procent van 40 vragen is 0,4 punt En dat in een examen ruimte waar het onrustig was door de hele situatie en onduidelijkheid aldaar Meneer de examinator had ook met de 6 personen in de sport Kantine kunnen gaan zitten om daar het een en ander uit te leggen Maar nu werd ik Ongevraagd deel van de ontstane problemen Ik weet 100procent zeker als ik wel de Stilte had gehad tijdens examen , dat ik met vlag en wimpel had geslaagd , zoals de voorgaande 2x vca examens ! Want ik heb m'n VCA certificaat al meer dan 20 jaar in bezit Maar door al dit gedoe , kost het mn Baas examen geld en mij ook. ik moet nog een keer examen doen , waarvan ik zelf de helft moet betalen omdat ik gezakt ben Hopende op genoegdoening Groet Ron
Beste Ron, Hoi, Alle kandidaten die de dupe (gezakt of geen examen kunnen doen) geworden zijn van de storing van 23 september zijn gecompenseerd. Dus jij ook. Examen van de 23e wordt niet gefactureerd plus een kosteloos nieuw examen.
bureaucratisch instituut die slecht communiceert met hun examen kandidaten.
Beste heer Janssen, Vervelend om te lezen dat u ons ziet als een bureaucratisch instituut die slecht communiceert met hun examenkandidaten. Ik heb uw case bekeken daar zal ik puntsgewijs op reageren. 1. Het examen is geboekt door uw werkgever . Wijzigingen in een examen/bestelling kunnen alleen gedaan worden door of met goedkeuring van de opdrachtgever. 2. U zegt niet geïnformeerd te zijn over de annuleringsvoorwaarden; dat is niet correct. U heeft op 3 juni 2021 van ons een bevestiging van inschrijving ontvangen waarin verwezen wordt naar onze algemene- en annuleringsvoorwaarden. Mijn conclusie is dat wij u voldoende geïnformeerd hebben over de annuleringsvoorwaarden en correct gehandeld hebben door u te vragen contact op te nemen met uw werkgever voor verplaatsing examen. Tot slot wens ik u veel succes met uw examen. Met vriendelijke groet, John Otten
Examen op tijd en goed georganiseerd gehouden
goede uitleg
Gisteren heb ik opnieuw het VCA-examen afgenomen in Rotterdam. Zoals afgesproken zou ik u laten weten hoe ik het nu heb ervaren. Het was een totaal andere ervaring, het examen werd in stilte afgenomen en de computermuis was gedesinfecteerd. Alle informatie werd van tevoren toegelicht en daarna kon in alle rust het examen worden afgenomen. Het gaf mij veel meer rust en het was heel fijn dat ik het nu wel zonder mondkapje en handschoenen kon maken. Ik ben nu dan ook gewoon geslaagd voor het tentamen. Tenslotte wil ik u nog bedanken voor de service/oplossing en gelukkig heb ik nu alsnog mijn VCA-certificaat.
Originele beoordeling
Via mijn school heb ik net een examen gedaan bij PBNA. Het was verplicht om het hele examen een mondkapje te dragen en handschoenen van plastic (zoals bij een tankstation). Het hele examen heb ik mij niet kunnen concentreren en gedacht “ik krijg geen adem”. Daarnaast maakte de handschoenen geluid en kleven enorm aan je handen. Ik vind het heel erg dat ik zo mijn examen heb moet maken, terwijl ik hard heb geleerd. Door deze vreemde omstandigheden heb ik het niet gehaald, dit werd vervolgens ook twee keer hard door het lokaal geroepen. Ik maak hier nooit meer een examen.
Om examen te doen in Amssterdan z-o is een uitdaging. Je kan niet parkeren zonder parkeer app en kosten 2,00 per uur. Ergens anders kan je niet parkeren. Wees oprijd. Dit was helaas niet medegedeeld aan mij en mijn mede examen kandidaten. Neem een andere locatie om examen af te leggen.
Beste Edwin, Vervelend, dat je hindernissen hebt ondervonden voor het examen. Helaas is er in Amsterdam bijna overal betaald parkeren. In onze uitnodiging staat zowel dat parkeren alleen via de app mogelijk is, maar ook een alternatieve, voordeliger parkeerplaats. Wij sturen de uitnodiging naar de opdrachtgever of het opleidingsinstituut. Van wie heb jij de uitnodiging ontvangen, dan kunnen we vragen of ze deze belangrijke informatie kunnen meesturen? Ben je geslaagd?
Met NCOI Veiligheid werken we heel lang met PBNA. Een van de belangrijke onderdelen van de samenwerking zijn altijd de VCA examens geweest. Maar de samenwerking gaat verder. Voor veiligheidstrainingen waar een diploma of certificaat gewenst is, bespreken we dit altijd eerst met PBNA. Zo werken we bijvoorbeeld ook nauw samen op de ATEX Explosieveiligheid examens. En de reden is eenvoudig, we kunnen bouwen en vertrouwen op het feit dat de examens bij PBNA altijd goed verlopen. Dit is belangrijk omdat onze klanten de trainingen volgen om gekwalificeerd aan het werk te mogen en dat dan op een veilige manier kunnen doen. Het aantoonbaar gekwalificeerd zijn na training is dus essentieel. De enorme ervaring van PBNA in de veiligheid sector is daarbij natuurlijk een enorme pré. Kortom, een hele fijne partner om de verwachtingen van ons klanten te kunnen waarmaken en overtreffen.
Wij werken al jaren samen met PBNA en dit bevalt prima. De portal is voor ons een handige tool om al onze examens zelf in te plannen. PBNA is altijd meedenkend voor het zoeken naar een oplossing op onze vragen.
Inboeken van examens via de website gaat perfect. Wijzigingen worden goed doorgevoerd. Vragen worden snel beantwoord. Er is veel begrip voor noodsituaties. Als iets niet lukt, is er altijd (ook in deze tijden) iemand beschikbaar om te helpen.
Met mijn vragen kan ik uitstekend terecht bij de helpdesk. Ik wordt goed geïnformeerd. Wij kunnen de factuur inrichten zodat onze administratie uit de voeten kan.
Een professionele organisatie die mee denkt en mee helpt.
Hele fijne samenwerking
PBNA is behulpzaam, denkt mee. We krijgen altijd snel en duidelijk antwoorden op vragen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.