Filters

2

Incidentafhandeling is beroerd.

Ik heb een storing op de thuisaccu. Bijna een week bezig om dit incident op gelost te krijgen. Krijg nu van de planning dat over 3 weken een monteur kan komen. Dat is dus een maand met een niet werkende thuisaccu. Dat verhaaltje van persoonlijke service zoals we die zelf willen ervaren is ver te zoeken. Totaal niet persoonlijk, je krijgt niemand te spreken als je niet zelf belt. Je krijgt sneller een nieuwe thuisaccu geleverd.

  • Aanbevelen? Nee
10

Perfect, alles werkt en volgens afspraak. Zowel Nexus batterij als laadpaal.

.

  • Aanbevelen? Ja
1

Zouden de naam moeten wijzigen in Miscommunicatie

Een thuisaccu van 20kw besteld. Alle vinkjes op groen en een datum ingepland. Monteurs zien dan de gewenste plek niet goed is omdat de kabel 20cm te kort is. Voorstel van de monteurs is om de omvormer boven het trapgat te plaatsen en de accu voor de cv ketel. Echter past de extra leiding richting meterkast niet en stellen ze voor een gat in het dak te boren en het buitenom aan te leggen. Met het laatste niet accoord gegaan en gezegd dat ikzelf wel een aanpassing doe. Na de kleine verbouwing opnieuw contact gezocht voor de montage. Echter nu krijgen wij te horen dat de omvormer niet boven het trapgat mag. Trapgat ter hoogte van de gewenste locatie dichtgemaakt en nog weet de melding gekregen dat dit niet gewenst is. Tevens later via via ook nog te horen gekregen dat het systeem van zonneplan alleen met een zonneplan contract werkt. Bij het overstappen naar een andere energie leverancier zit je met een niet werkend systeem. Al met al mogen ze wel eens eerlijk vermelden op hun website wat wel en niet kan en dat het systeem alleen icm zonneplan werkt.

  • Aanbevelen? Nee
9

Een actieve en energieke energieprovider

Zonneplan is actief op het gebied van energie-management voor individuele consumenten. Dit in de breedste zin. Hierbij doel ik op geïntegreerde oplossingen voor opwekking, levering, opslag en vervoer. Dit past goed bij mijn eigen behoeftes en doelen. De hiervoor ontwikkelde app geeft goed inzicht op de actuele marktsituaties en biedt informatie om actief hierop te sturen.

  • Aanbevelen? Ja
10

Excellent!

Top of their game!

  • Would you recommend us? Yes
9

Betrokken

Reageert snel op ev vragen en benadert de klant om zijn ervaringen na de aanschaf aan te horen. Misschien iets duurder maar fijne nazorg.

  • Aanbevelen? Ja
9

Duidelijk, snel en goed

De laadpaal en panelen zijn snel geleverd en het portal voor laden en energie is duidelijk, tegen een goede prijs.

  • Aanbevelen? Ja
3

Live inzicht Zonneplan klopt niet

Ik heb een 20kw accu van Zonneplan, Zonneplan PV panelen en binnenkort een laadpaal. Helaas biedt de Zonneplan app geen inzicht in wat je gebruikt als huishouden en wat de accu verbruikt. De gevens in de app zijn daardoor vervuild en het geeft dus totaal geen inzicht meer in je huishoud verbruik. Zonneplan adverteert met “ je energiehuishouding in één app” en “live controle via de Zonneplan app” , “ gratis live verbruiksinzicht “ maar dat klopt gewoonweg niet . Je kan als klant alleen een splitsing maken in eigen verbruik en het handelen van de accu aan het eind van de maand op de factuur (advies Zonneplan). Ook het eigen verbruik en teruglevering van de Zonneplan PV panelen zijn Niet te herleiden uit de gegevens in de app noch op de factuur. De teruglevering van de PV panelen wordt opgeteld bij de teruglevering van de accu; Al met al; mooie producten maar qua kloppend live verbruiksinzicht belooft Zonneplan een hoop maar maakt het de verwachting gewoonweg niet waar. Je kan als klant alleen inzicht krijgen door aan het einde van de maand de factuur te bekijken ; en je kan alleen zelf dit inzicht realiseren door een wifi kWh meter te kopen voor respectievelijk de accu , PV panelen en laadpaal.

  • Aanbevelen? Nee
8

Goed werk afgeleverd

Vriendelijke monteurs,duidelijke uitleg over alles en netjes en vlot gewerkt.

  • Aanbevelen? Ja
9

Probleemloos!

Overgestapt om de betere tarieven, duidelijke app en goed inzicht in de kosten door de dag heen.

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima overgang, duidelijk app om af te lezen

Prima leverancier, no nonsens.

  • Aanbevelen? Ja
10

nette werkende jongens

zeer snelle installatie en alles netjes achter gelaten en de installateurs gunde zich zelf nog niet even om te gaan zitten koffie drinken heb zelfs eentje die wel koffie wilde hebben dronk het op tijdens het koppelen van de panelen de koffie op en alles wordt netjes opgeruimd je ziet niet dat er mensen aan het werk zijn geweest in en om de woning dus jongens zeer tevreden hoe je jullie werken en opruimen

  • Aanbevelen? Ja
1

Dreigen met meerkosten

Per 1 november krijg ik energie van een andere Fa, maar zonneplan dwingt mij een voorschot voor november en december te betalen. Ik heb erop gewezen dat dat niet korrect is maar men dreigde direct met meerkosten Ja, dat komt door automatisering zei men, wat een onzin, dat wordt gewoon door mensen gemaakt. Walgelijk dat men zulke automatisering instelt, te gek voor woorden

  • Aanbevelen? Nee
10

Nette, efficiënte & complete installatie.

De installatie van de zonnepanelen en de accu gingen perfect, de monteurs waren netjes en werkten zeer efficiënt. Het overzicht en bediening van de app is makkelijk en overzichtelijk. Top!

  • Aanbevelen? Ja
10

Duidelijk en goed

Bij aanschaf van onze thuisbatterij zijn we overgestapt naar Zonneplan. Super duidelijke app. Zeer tevreden over.

  • Aanbevelen? Ja
9

Duidelijk overzicht over je verbruikte en opgewekte energie

Zonder er naar om te hoeven kijken wordt er gezorgd voor goedkope energie. Het helpt het energienetwerk en de investering verdient zich zelf terug.

  • Aanbevelen? Ja
6

Voorschotbedrag sterk verhoogd

Tot nu toe tevreden geweest over de energielevering van ZP, en zeker ook over de app. Tot deze maand, want: De voorschotten energiebelasting per maand (het te verwachten bedrag per jaar gedeeld door 12) is tot nu toe gebaseerd geweest op het werkelijke jaarverbruik. Maar nu is plotseling het geschatte jaarverbruik van gas met 20% verhoogd t.o.v, het werkelijke verbruik. En dus wordt 20% extra voorschot berekend. Dat wordt pas over een jaar verrekend. Volgens de chat is dat gedaan om ons te beschermen tegen te hoge bedragen (?). Ik geloof dat niet zo; heeft Zonneplan soms een urgente financieringsbehoefte? Beetje vreemd.

  • Aanbevelen? Ja
1

Hoe niet om te gaan met problemen

Zonnepanelen laten installeren wat goed leek te gaan tot de monteurs weg waren en ik een hoopje zand wegveegde bij mijn gevel. Lag er een deel van de gevel uit waar een berg zand tegenaan was geveegd en zijn de monteurs zonder dit te melden weggegaan. Prima, kan gebeuren en werken ze met externe bedrijven dus heb je dit niet in de hand. Wat je wel in de hand hebt is hoe je hier verder mee omgaat. Na bijna 3 maanden kreeg ik te horen wat er zou gebeuren als ze het niet op konden lossen… huh?! Uiteindelijk heb ik hun probleem binnen een dag opgelost waar het Zonneplan dit 3 maanden niet lukte. Dit blijkt normale gang van zaken want er kon geen bedankje of excuus vanaf van de adviseur. Vervolgens kreeg ik een herinnering van de factuur alsof ik een of andere wanbetaler ben. Jammer.

  • Aanbevelen? Nee
2

Geen eerlijke informatie

Begin augustus heb ik de thuisbatterij besteld. Mijn planning was om te plaatsen na onze vakantie in september. Op aandringen van Zonneplan is de batterij toch nog in augustus geplaatst. Volgens Zonneplan zou ik dan direct van het rendement van de batterij kunnen profiteren. Begin september wordt de batterij € 700,= (ex BTW) in prijs verlaagd. Mijn verzoek om enige compensatie (vooral omdat ik door het advies van Zonneplan om snel te plaatsen, het prijsvoordeel ben misgelopen) werd met een smoes afgewezen. Als dit de manier is, waarop Zonneplan met klanten omgaat en feitelijk misleidt, maak ik mij zorgen over het verwachte rendement de komende jaren. In elk geval heb ik de prijsverlaging nog lang niet gecompenseerd met de opbrengst van de batterij.

  • Aanbevelen? Nee
10

Geen dag spijt gehad van de overstap naar Zonneplan.

Met de Zonneplan app in combinatie met de zonnepanelen kan ik prachtig aansturen wanneer het slim is om de flexibele verbruikers zoals vaatwasser, wasmachine, droogmachine en dergelijke apparaten aan te zetten om zo voordelig mogelijk in mijn energie behoefte te voorzien. Als er geen zon is kun je een dag ervoor al zien wat de goedkope uren zijn. Op deze manier ben je bewust met je energie verbruik bezig wat de kosten drukt.

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima werk afgelerd

Vriendelijke monteurs prima werk gemaakt

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima offerte traject, duidelijke uitleg en erg nette installatie

Erg tevreden over begeleiding, uitleg en installaties voor een prima prijs

  • Aanbevelen? Ja
10

heel goed

zeer kundige monteurs harde werkers

  • Aanbevelen? Ja
9

Onverwacht goede ervaring

Het begon bij de voorbereidingen. Deze waren duidelijk en alle vragen werden snel beantwoord. De installatie verliep buitengewoon snel. Ik had de voedingskabel zelf al aangelegd zodat de installatie en de inbedrijfstelling binnen 3 uur gerealiseerd was. Na de inbedrijfstelling was de optie powerplay een grote verrassing. De opbrengst is tot nu toe positief en geven de indruk dat onze eerdere investeringen in zonnepanelen nu beter tot hun recht komen

  • Aanbevelen? Ja
9

Een bedrijf waarvan de medewerkers meedenken met de klant en goede oplossingen aandragen.

ik heb door Zonneplan zonnepanelen op mijn woning laten leggen. de medewerkers gingen snel en vakkundig te werk en droegen goeie ideeen over de plaatsing van de omvormer aan en en verbinding met de meterkast.

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Burgemeester Roelenweg 13

8021EV Zwolle

[email protected]

Over Zonneplan

Nederlands slimste energiespecialist Zonneplan is Nederlands slimste oplossing voor een lagere energierekening. Met de tools en producten van Zonneplan maak jij stroom slim, groen en betaalbaar. Zo werkt Zonneplan aan de toekomst van energie op het gebied van zonnepanelen, laadpalen en de slimme levering van energie voor Nederlandse huishoudens. Heeft u een vraag of storing? Neem contact met ons op! Wij verlenen persoonlijke service zoals we die zelf willen ervaren. Mail ons op [email protected] of bel 088 020 3011 ma t/m do 08:00 - 20:30 uur vrijdag 08:00 - 18:00 uur zaterdag 09:00 - 17:00 uur

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.