Ik heb een storing op de thuisaccu. Bijna een week bezig om dit incident op gelost te krijgen. Krijg nu van de planning dat over 3 weken een monteur kan komen. Dat is dus een maand met een niet werkende thuisaccu. Dat verhaaltje van persoonlijke service zoals we die zelf willen ervaren is ver te zoeken. Totaal niet persoonlijk, je krijgt niemand te spreken als je niet zelf belt. Je krijgt sneller een nieuwe thuisaccu geleverd.
Beste, Wat jammer om te vernemen dat u momenteel een storing heeft en de geplande langer duurt dan gewenst. We begrijpen dat dit niet wenselijk is. We komen graag met u in contact om samen tot een oplossing te komen. Zou u ons een e-mail willen sturen? Dit mag naar: [email protected]. We willen graag verder helpen.
.
Een thuisaccu van 20kw besteld. Alle vinkjes op groen en een datum ingepland. Monteurs zien dan de gewenste plek niet goed is omdat de kabel 20cm te kort is. Voorstel van de monteurs is om de omvormer boven het trapgat te plaatsen en de accu voor de cv ketel. Echter past de extra leiding richting meterkast niet en stellen ze voor een gat in het dak te boren en het buitenom aan te leggen. Met het laatste niet accoord gegaan en gezegd dat ikzelf wel een aanpassing doe. Na de kleine verbouwing opnieuw contact gezocht voor de montage. Echter nu krijgen wij te horen dat de omvormer niet boven het trapgat mag. Trapgat ter hoogte van de gewenste locatie dichtgemaakt en nog weet de melding gekregen dat dit niet gewenst is. Tevens later via via ook nog te horen gekregen dat het systeem van zonneplan alleen met een zonneplan contract werkt. Bij het overstappen naar een andere energie leverancier zit je met een niet werkend systeem. Al met al mogen ze wel eens eerlijk vermelden op hun website wat wel en niet kan en dat het systeem alleen icm zonneplan werkt.
Beste, Bedankt voor je feedback. Wat jammer om te vernemen dat de locatie van de batterij helaas niet geschikt blijkt te zijn. We snappen dat dit teleurstellend is. We hebben richtlijnen voor plaatsing van producten waar we aan moeten houden om ook de veiligheid te kunnen waarborgen. De thuisbatterij is ontwikkeld om het elektriciteitsnet te helpen balanceren. De aansturing van jouw thuisbatterij gebeurt dus zowel op basis van stroomprijzen per uur, als op basis van onbalans. Dit is terug te vinden op onze website. We vinden het jammer dat het niet is gegaan zoals verwacht, onze excuses voor het ongemak.
Zonneplan is actief op het gebied van energie-management voor individuele consumenten. Dit in de breedste zin. Hierbij doel ik op geïntegreerde oplossingen voor opwekking, levering, opslag en vervoer. Dit past goed bij mijn eigen behoeftes en doelen. De hiervoor ontwikkelde app geeft goed inzicht op de actuele marktsituaties en biedt informatie om actief hierop te sturen.
Bedankt voor je feedback! Goed om te lezen dat we aansluiten op je behoeftes en doelen.
Top of their game!
Bedankt voor je feedback!
Reageert snel op ev vragen en benadert de klant om zijn ervaringen na de aanschaf aan te horen. Misschien iets duurder maar fijne nazorg.
Bedankt voor je review! Goed om te lezen dat we je vragen snel beantwoorden. De ervaring van onze klanten is erg belangrijk en horen ook graag uw ervaring! Laat het gerust weten wanneer je nog vragen hebt, we helpen je graag verder.
De laadpaal en panelen zijn snel geleverd en het portal voor laden en energie is duidelijk, tegen een goede prijs.
Bedankt voor je review! Fijn dat de levering vlot is gelopen en onze app duidelijk werkt.
Ik heb een 20kw accu van Zonneplan, Zonneplan PV panelen en binnenkort een laadpaal. Helaas biedt de Zonneplan app geen inzicht in wat je gebruikt als huishouden en wat de accu verbruikt. De gevens in de app zijn daardoor vervuild en het geeft dus totaal geen inzicht meer in je huishoud verbruik. Zonneplan adverteert met “ je energiehuishouding in één app” en “live controle via de Zonneplan app” , “ gratis live verbruiksinzicht “ maar dat klopt gewoonweg niet . Je kan als klant alleen een splitsing maken in eigen verbruik en het handelen van de accu aan het eind van de maand op de factuur (advies Zonneplan). Ook het eigen verbruik en teruglevering van de Zonneplan PV panelen zijn Niet te herleiden uit de gegevens in de app noch op de factuur. De teruglevering van de PV panelen wordt opgeteld bij de teruglevering van de accu; Al met al; mooie producten maar qua kloppend live verbruiksinzicht belooft Zonneplan een hoop maar maakt het de verwachting gewoonweg niet waar. Je kan als klant alleen inzicht krijgen door aan het einde van de maand de factuur te bekijken ; en je kan alleen zelf dit inzicht realiseren door een wifi kWh meter te kopen voor respectievelijk de accu , PV panelen en laadpaal.
Beste, Dank je wel voor je uitgebreide review en je eerlijke feedback! Het spijt ons te horen dat je niet volledig tevreden bent met het inzicht dat je krijgt via de Zonneplan-app. We begrijpen je frustratie over het gebrek aan duidelijkheid tussen het verbruik van je huishouden en de accu, en dat de app niet het gedetailleerde live overzicht biedt dat je verwacht had. We nemen je opmerkingen serieus en werken altijd aan verbetering.
Vriendelijke monteurs,duidelijke uitleg over alles en netjes en vlot gewerkt.
Bedankt voor het delen van je ervaring! We zijn blij om te lezen dat alles naar tevredenheid is verlopen.
Overgestapt om de betere tarieven, duidelijke app en goed inzicht in de kosten door de dag heen.
Prima leverancier, no nonsens.
zeer snelle installatie en alles netjes achter gelaten en de installateurs gunde zich zelf nog niet even om te gaan zitten koffie drinken heb zelfs eentje die wel koffie wilde hebben dronk het op tijdens het koppelen van de panelen de koffie op en alles wordt netjes opgeruimd je ziet niet dat er mensen aan het werk zijn geweest in en om de woning dus jongens zeer tevreden hoe je jullie werken en opruimen
Per 1 november krijg ik energie van een andere Fa, maar zonneplan dwingt mij een voorschot voor november en december te betalen. Ik heb erop gewezen dat dat niet korrect is maar men dreigde direct met meerkosten Ja, dat komt door automatisering zei men, wat een onzin, dat wordt gewoon door mensen gemaakt. Walgelijk dat men zulke automatisering instelt, te gek voor woorden
Beste, We vinden het jammer om te lezen dat u geen prettige ervaring heeft gehad. Wij dwingen klanten niet en vinden het vervelend dat u dit gevoel heeft gekregen. Onze excuses voor het ongemak. We denken graag met u mee en hebben inmiddels contact met u gelegd. Hopelijk komen we samen tot een oplossing.
De installatie van de zonnepanelen en de accu gingen perfect, de monteurs waren netjes en werkten zeer efficiënt. Het overzicht en bediening van de app is makkelijk en overzichtelijk. Top!
Bedankt voor je positieve review! We zijn blij te horen dat de installatie van de zonnepanelen en de accu perfect is verlopen en dat je tevreden bent met onze nette monteurs.
Bij aanschaf van onze thuisbatterij zijn we overgestapt naar Zonneplan. Super duidelijke app. Zeer tevreden over.
Bedankt voor je positieve review! We zijn blij te horen dat je tevreden bent met de aanschaf van de thuisbatterij en onze duidelijke app. Jouw tevredenheid is onze prioriteit.
Zonder er naar om te hoeven kijken wordt er gezorgd voor goedkope energie. Het helpt het energienetwerk en de investering verdient zich zelf terug.
Bedankt voor je positieve review! We zijn blij te horen dat je tevreden bent met het duidelijke overzicht van je energieverbruik en -opwekking. Het is fijn om te weten dat je zonder zorgen kunt profiteren van goedkope energie en dat je investering zichzelf terugverdient.
Tot nu toe tevreden geweest over de energielevering van ZP, en zeker ook over de app. Tot deze maand, want: De voorschotten energiebelasting per maand (het te verwachten bedrag per jaar gedeeld door 12) is tot nu toe gebaseerd geweest op het werkelijke jaarverbruik. Maar nu is plotseling het geschatte jaarverbruik van gas met 20% verhoogd t.o.v, het werkelijke verbruik. En dus wordt 20% extra voorschot berekend. Dat wordt pas over een jaar verrekend. Volgens de chat is dat gedaan om ons te beschermen tegen te hoge bedragen (?). Ik geloof dat niet zo; heeft Zonneplan soms een urgente financieringsbehoefte? Beetje vreemd.
Zonnepanelen laten installeren wat goed leek te gaan tot de monteurs weg waren en ik een hoopje zand wegveegde bij mijn gevel. Lag er een deel van de gevel uit waar een berg zand tegenaan was geveegd en zijn de monteurs zonder dit te melden weggegaan. Prima, kan gebeuren en werken ze met externe bedrijven dus heb je dit niet in de hand. Wat je wel in de hand hebt is hoe je hier verder mee omgaat. Na bijna 3 maanden kreeg ik te horen wat er zou gebeuren als ze het niet op konden lossen… huh?! Uiteindelijk heb ik hun probleem binnen een dag opgelost waar het Zonneplan dit 3 maanden niet lukte. Dit blijkt normale gang van zaken want er kon geen bedankje of excuus vanaf van de adviseur. Vervolgens kreeg ik een herinnering van de factuur alsof ik een of andere wanbetaler ben. Jammer.
Beste, Wat vervelend om te vernemen dat de installatie niet naar tevredenheid is verlopen. We betreuren het dat onze service niet heeft voldaan aan je verwachting en waarderen je feedback hierin. Onze excuses voor het ongemak. We nemen graag contact met u op om tot een oplossing te komen.
Originele beoordeling
Zonnepanelen laten installeren wat goed leek te gaan tot de monteurs weg waren en ik een hoopje zand wegveegde bij mijn gevel. Lag er een deel van de gevel uit waar een berg zand tegenaan was geveegd en zijn de monteurs zonder dit te melden weggegaan. Prima, kan gebeuren en werken ze met externe bedrijven dus heb je dit niet in de hand. Wat je wel in de hand hebt is hoe je hier verder mee omgaat. Na bijna 3 maanden kreeg ik te horen wat er zou gebeuren als ze het niet op konden lossen… huh?! Uiteindelijk heb ik hun probleem binnen een dag opgelost waar het Zonneplan dit 3 maanden niet lukte. Dit blijkt normale gang van zaken want er kon geen bedankje of excuus vanaf van Mayke die mijn adviseur was. Vervolgens kreeg ik een herinnering van de factuur alsof ik een of andere wanbetaler ben. Jammer.
Begin augustus heb ik de thuisbatterij besteld. Mijn planning was om te plaatsen na onze vakantie in september. Op aandringen van Zonneplan is de batterij toch nog in augustus geplaatst. Volgens Zonneplan zou ik dan direct van het rendement van de batterij kunnen profiteren. Begin september wordt de batterij € 700,= (ex BTW) in prijs verlaagd. Mijn verzoek om enige compensatie (vooral omdat ik door het advies van Zonneplan om snel te plaatsen, het prijsvoordeel ben misgelopen) werd met een smoes afgewezen. Als dit de manier is, waarop Zonneplan met klanten omgaat en feitelijk misleidt, maak ik mij zorgen over het verwachte rendement de komende jaren. In elk geval heb ik de prijsverlaging nog lang niet gecompenseerd met de opbrengst van de batterij.
Beste, We begrijpen dat het jammer is dat u geen gebruik hebt kunnen maken van de prijsverlaging. Het kan voorkomen dat er een prijsverlaging plaats vindt na het aanschaffen van een product. Wanneer we een mogelijkheid krijgen om een eerlijke prijs te hanteren, passen we dit graag zo snel mogelijk toe. Echter moeten we hierin wel een grens trekken, de prijsverlaging hebben we kunnen toepassen sinds 11 september. Installaties voor deze datum hebben het best mogelijke aanbod gekregen, waarbij de batterij ook al elke dag rendement realiseert. Mocht u verdere vragen hebben, laat het gerust weten. We helpen u graag verder.
Met de Zonneplan app in combinatie met de zonnepanelen kan ik prachtig aansturen wanneer het slim is om de flexibele verbruikers zoals vaatwasser, wasmachine, droogmachine en dergelijke apparaten aan te zetten om zo voordelig mogelijk in mijn energie behoefte te voorzien. Als er geen zon is kun je een dag ervoor al zien wat de goedkope uren zijn. Op deze manier ben je bewust met je energie verbruik bezig wat de kosten drukt.
Bedankt voor deze mooie review en wat een geweldige ervaring! Fijn om te horen dat de app helpt bij kostenbewust energieverbruik.
Vriendelijke monteurs prima werk gemaakt
Bedankt voor je reactie! Geweldig om te horen dat onze monteurs uitstekend werk hebben geleverd.
Erg tevreden over begeleiding, uitleg en installaties voor een prima prijs
Bedankt voor je positieve feedback! Fijn dat je tevreden bent met de begeleiding, uitleg en installatie.
zeer kundige monteurs harde werkers
Fijn om te lezen dat onze monteurs goed werk hebben afgeleverd!
Het begon bij de voorbereidingen. Deze waren duidelijk en alle vragen werden snel beantwoord. De installatie verliep buitengewoon snel. Ik had de voedingskabel zelf al aangelegd zodat de installatie en de inbedrijfstelling binnen 3 uur gerealiseerd was. Na de inbedrijfstelling was de optie powerplay een grote verrassing. De opbrengst is tot nu toe positief en geven de indruk dat onze eerdere investeringen in zonnepanelen nu beter tot hun recht komen
ik heb door Zonneplan zonnepanelen op mijn woning laten leggen. de medewerkers gingen snel en vakkundig te werk en droegen goeie ideeen over de plaatsing van de omvormer aan en en verbinding met de meterkast.
Bedankt voor uw lovende woorden! We zijn blij dat onze medewerkers u goed hebben kunnen helpen en dat u tevreden bent met de installatie.
Burgemeester Roelenweg 13
8021EV Zwolle
Nederlands slimste energiespecialist Zonneplan is Nederlands slimste oplossing voor een lagere energierekening. Met de tools en producten van Zonneplan maak jij stroom slim, groen en betaalbaar. Zo werkt Zonneplan aan de toekomst van energie op het gebied van zonnepanelen, laadpalen en de slimme levering van energie voor Nederlandse huishoudens. Heeft u een vraag of storing? Neem contact met ons op! Wij verlenen persoonlijke service zoals we die zelf willen ervaren. Mail ons op [email protected] of bel 088 020 3011 ma t/m do 08:00 - 20:30 uur vrijdag 08:00 - 18:00 uur zaterdag 09:00 - 17:00 uur
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.