Het leggen van de panelen en de aansluiting ervan verliepen zeer voorspoedig. Correct en net personeel met tijd voor duidelijke uitleg.
Bedankt voor uw positieve feedback! We zijn blij dat de installatie soepel verliep en dat ons personeel u goed heeft kunnen helpen.
Ik ben voor een groot bedrijf gegaan om teleurstellingen te voorkomen en dit heeft zich meer dan uitbetaald. Alles werkt perfect ook de app die ze bijleveren is prima. Kan hen van harte aanbevelen. De panelen zijn in juni in één dag geplaatst (aan het einde van de dag een werkend systeem) en nu in september 2024 is alles nog steeds tiptop inclusief de service die de panelen continue monitort en je belt als er iets niet in orde is (nog niet nodig geweest overigens) Ook handig van zonneplan is als je subsidie bij warmtefonds moet aanvragen, dit zit in het hele proces van zonneplan, zodat alles stap voor stap soepel verloopt met warmtefonds.
Bedankt voor uw uitgebreide en positieve review! We zijn blij dat alles naar wens is verlopen en dat u tevreden bent met onze service en de app.
Komen afspraken na en goede afwerking
Bedankt voor uw review! We zijn blij dat we aan uw verwachtingen hebben voldaan en dat u tevreden bent met de afwerking.
Geheel blij in eerste instantie met de overstap naar Zonneplan en daarna een 20KW accu besteld. Maar helaas blijkt dat de maximale lengte van de kabel tussen de accu en de omvormer 1,5 meter mag zijn. Gezien de locatie in ons huis komen wij dan net 30cm te kort omdat de kabel in een kabelgoot moet volgens de richtlijnen. Een kabel van 2 meter (een kabel die bruto 2 euro duurder is) zal niet gebruikt worden omdat ze dan de capaciteit niet kunnen garanderen. Zelfs als de klant met minder capacteit accoord gaat willen ze niet van hun richtlijnen afwijken. Jammer maar nu moeten wij op zoek naar een andere leverancier voor de accu en stroomcontract.
Het spijt me te horen dat je deze ervaring hebt gehad. Bij Zonneplan streven we er altijd naar om onze klanten tevreden te stellen en de best mogelijke service te bieden. We willen graag begrijpen wat er precies is misgegaan en hoe we je beter kunnen helpen. Wil je ons jouw postcode en huisnummer toesturen?
Onze ervaring bij Zonneplan is ronduit positief. De eerste aanvraag en de communicatie verliepen fijn, vriendelijk en helder. Er werd ook uitstekend gecommuniceerd over de installatiedatum. De installatie zelf verliep vlot met zeer vriendelijke en geduldige installateurs. Alles werd in huis qua leidingen perfect netjes weggewerkt op de manier zoals wij dat vooraf hadden voorgesteld. De zonnepanelen werken sindsdien gewoon probleemloos en wij genieten van het eindresultaat. Een ervaring zoals wij iedereen toe zouden wensen.
Ook wij zijn misleid door Zonneplan. Ze boden in Maastricht Thuisbatterijen aan. Meermaals communiceerden ze dat deze "aktie" liep tot 5 september 2024. Om vervolgens op 11 september de prijs van de door ons aangeschafte thuisbatterij met EUR 700 te verlagen. Onze Thuisbatterij werd 23 augustus geïnstalleerd. We hadden daarna nog 14 dagen bedenktijd. Maar uiteraard werden we niet geïnformeerd over de prijsverlaging. Op 16 september kwamen we er zelf achter en "dus" doet Zonneplan niets voor ons.
We begrijpen dat de prijswijziging vervelend kan zijn, vooral wanneer het zo kort na de aankoop plaatsvindt. Echter, we moeten ergens een grens trekken. Wij kunnen helaas niet tegemoetkomen aan prijsverlagingen die na de aankoopdatum zijn doorgevoerd, zelfs als deze kort daarna plaatsvinden. Zoals telefonisch toegelicht is er bij iedere aankoop een mogelijkheid dat prijzen in de toekomst wijzigen zowel naar boven als beneden, Wij kunnen niet achteraf aanpassingen doorvoeren op basis van latere prijsveranderingen. We hopen op uw begrip hiervoor. Wat betreft de misleiding; u refereert naar een marketing uiting waarbij wordt genoemd dat het losstaande project in uw regio op 5 september stopt. Deze actie had een specifieke eigen korting die los staat van de algehele prijsverlaging. Mocht u verdere ondersteuning nodig hebben, neem dan gerust contact op. We helpen u graag verder.
Laadpaal en 20 Kw thuisbatterij laten plaatsen. Vanaf plan tot realisatie geweldig begeleid. Wat denkt dit bedrijf goed mee. Supernette installatie. Hoge kwaliteit van het materiaal. En ja, de connect voor de laadpaal, de dongel zeg maar voor het uitlezen liet even op zich wachten maar die is nu ook. Zonneplan is ook afhankelijk van haar toeleverancier. Heel sterk is de AI tool Kiki. Alle vragen op het gebied van powerplay zijn seconden later beantwoord. Helder en to the point. Je merkt aan alles dat Zonneplan gaat voor het beste resultaat en daar profiteren wij allen van.
Na lang beraad besloten in zee te gaan met Zonneplan en de 20kW Nexus aangeschaft icm dynamisch energiecontract. Begin juni was het zover en is de accu thuis geïnstalleerd. Niets op aan te merken, vakwerk! Nu zie ik opeens dat amper 3 maanden later de 20kW accu in prijs is gedaald, en niet een beetje, maar met maar liefst €700! Dan voel je je toch wel enorm genaaid! Koop geen accu bij Zonneplan, want voordat je het weet wordt hij nog goedkoper. Ga eerst rustig rondkijken naar alternatieven voordat deze club jou ook zo te pakken heeft.
Beste Karel, Als Zonneplan doen wij er alles aan om de energietransitie zo snel mogelijk te laten gaan en daarvoor is de beschikbaarheid van opslagcapaciteit in het energiesysteem cruciaal. Door de technologische ontwikkelingen konden wij onze producten goedkoper inkopen. Deze prijzen hebben wij doorvertaald naar onze nieuwe klanten. We kunnen begrijpen dat u het dan jammer vindt dat deze prijswijziging er komt. Wij doen er verder elke dag alles aan om voor u een zo sterk mogelijk rendement te realiseren, zo brengen we samen de energietransitie weer stappen vooruit. Met zonnige groet, Zonneplan
De installatie was pima voorbereid en netjes uitgevoerd. Heb voor de 20 kw gekozen. Op de factuur staat zowel de opbrengst van de battery als de energiekosten netjes vermeld. Zo kun je je rendement goed zien. In de eerste maand ( 30 dagen ) een opbrengst van 210,- netto, ben benieuwd hoe de winter zal gaan. Tot nog toe erg tevreden over de installatie en backup door de klantenservice
Fijn om te horen dat je tevreden bent. Op naar meer opbrengsten!
we hadden een akkefietje met zonneplan ik moet zeggen dit is goed opgelost !! daarom mijn beoordeling naar 5 sterren
Beste, We begrijpen dat het jammer is dat u geen gebruik hebt kunnen maken van de prijsverlaging. Het kan voorkomen dat er een prijsverlaging plaats vindt na het aanschaffen van een product. Wanneer we een mogelijkheid krijgen om een eerlijke prijs te hanteren, passen we dit graag zo snel mogelijk toe. We komen graag in contact met u om verdere toelichting te kunnen geven.
Originele beoordeling
Vier weken geleden een 20 kw thuisbatterij besteld bij zonneplan. Ik had geluk want hij kon snel geplaatst worden. Want er was een gaatje in de planning. Prima ! De batterij draait nu 2 weken en wat schets mijn verbazing hij is in deze twee weken 1000 euro goedkoper geworden. Ik heb kontakt op genomen om te vragen of hier toch wat aan gedaan kon worden, maar dat was totaal niet mogelijk want het is marktwerking.Als zonneplan zo'n goed bedrijf is wat ze beweren te zijn hadden ze me toch op zijn minst even kunnen informeren over die prijsdaling. Daarom ben ik niet blij
Beste, We begrijpen dat het jammer is dat u geen gebruik hebt kunnen maken van de prijsverlaging. Het kan voorkomen dat er een prijsverlaging plaats vindt na het aanschaffen van een product. Wanneer we een mogelijkheid krijgen om een eerlijke prijs te hanteren, passen we dit graag zo snel mogelijk toe. We komen graag in contact met u om verdere toelichting te kunnen geven.
Ik zit al 5 weken te wachten op de connect. !! 5 dagen geleden kreeg ik een bericht dat de connect onderweg was, helaas, nog steeds niet ontvangen !! Onder tussen wel een enquête ontvangen hoe het bevalt !! NIET DUS
Beste Piet, Onze excuses voor het ongemak, we proberen de connect zo snel mogelijk te leveren maar het klopt dat we helaas leveringsproblemen kennen voor de Zonneplan Connect. We hebben u hierover geïnformeerd en gecompenseerd. Ik snap dit niet de ervaring is die u van ons verwacht. Hopelijk heeft u inmiddels weer inzicht en bevalt het energiecontract. Met zonnige groet, Zonneplan
Nadat ik besloten had mij aan te sluiten bij Zonneplan heb ik niets anders dan een prettige ervaring. Ik ben tevreden over de begeleiding van de installatie, maar ook tevreden over de after sales. Wat belangrijker is, ik merk het aan mijn vaste lasten, ze zijn omlaag gegaan.
De installatie en daarna het gebruik van de batterij voldoet aan de verwachtingen.
Goed om te lezen! Bedankt voor deze mooie review!
Ik hen inmiddels verschillende producten van Zonneplan. Zonnepanelen, energiecontract en sinds kort een thuis batterij. Het aller grootste voordeel is dat je binnen dit ecosysteem, via de App, heel goed inzicht krijgt in je gegevens en voorbereid bent op de toekomst.
Bedankt voor je positieve woorden en geweldig dat je van zoveel producten gebruik maakt! Je hebt bijna het hele Zonneplanpakket compleet :)
Ze zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen !
Goed om te horen dat je tevreden bent. Welkom bij Zonneplan!
Sinds half mei loopt mijn energiecontract bij Zonneplan. Het oude contract liep af en aangezien ik nogal wat zonnepanelen heb liggen en mijn oude energieleverancier als eerste begon te rommelen met terugleververgoedingen, was de keuze voor een dynamisch contract bij Zonneplan snel gemaakt. Duidelijke facturen en een goed bereikbare klantenservice. Van het één kwam het ander en sinds eind mei in het bezit van een Nexus thuisbatterij van Zonneplan. Na wat aanloopproblemen i.v.m. mijn netcapaciteit in combinatie met een serieus aantal zonnepanelen, draait de accu nu als een tierelier. Je hoeft nergens naar te kijken en het "Powerplay AI programma" wordt het maximale rendement uit de batterij gehaald. Sinds kort kun je er voor kiezen om hem te gebruiken voor de opslag van je eigen zonnestroom, maar Powerplay levert meer rendement en je helpt mee de overbelasting van het net te voorkomen. Het milieu is de lachende derde, want bij een tekort aan stroom wordt de accu ingezet om stroom af te tappen, waardoor energiecentrales minder snel opgestart hoeven te worden. Afgezien van de vergoeding die je hier als klant van Zonneplan maandelijks voor op je bankrekening gestort krijgt, geeft het ook nog eens een goed gevoel om groen bezig te zijn. Kortom, ik ben erg tevreden over Zonneplan en die Nexus thuisbatterij is een toppertje!
Geweldig om te lezen dat je zo positief bent over Zonneplan en de Nexus thuisbatterij! Ook mooi dat je onze klantenservice als goed hebt ervaren. Welkom bij Zonneplan Hans!
Vanaf de bestelling tot en met de installatie is de communicatie goed en volledig. De installatie is goed, netjes en in overleg verricht. De werkplek wordt schoon achtergelaten. Installatie-team was erg vriendelijk en stemde voorafgaande goed af wat de bedoeling was, verwachte tijd en na afloop hoe de installatie werkt.
Marco, bedankt voor het delen van je ervaring. Mooi dat het allemaal zo goed heeft mogen verlopen tijdens de installatie!
Nu meer dan een maand bij zonneplan en nig steeds geen zonneplan connect ontvangen, vertrouwen is helemaal weg, ik ben blij dat il niet voor de accu ben gegaan en dat ik elk moment kan opzeggen
Beste Jos, Het klopt dat we helaas leveringsproblemen kennen voor de Zonneplan Connect. Jammer te horen dat uw vertrouwen hiermee verloren is gegaan. Dit is natuurlijk niet de ervaring die wij onze klanten willen geven. We zijn de achterstanden inmiddels flink aan het inhalen. Ik verwacht dan ook dat u snel uw Connect op de deurmat heeft liggen. Ik wil nogmaals benadrukken dat de Connect niets te maken heeft met de facturatie en enkel zorgt voor het verbruiksinzicht in de Zonneplan app. Zodra u de Connect heeft, kunt u in de Zonneplan app uw verbruik inzien. Zonnige groet, Zonneplan
Onze keuze voor een thuisbattrij van Zonneplan is tot nu toe een goede keuze geweest. Het voorbereidings traject was zeer helder. Op vragen werd direct geantwoord. Door de goede voorbereiding en de gemaakte afspraken was vandaag de installatie van de 20 kWh thuisbatterij in twee uur gerealiseerd. De installatie is perfect afgewerkt en goed werkend opgeleverd.
Goed om te horen dat jullie tevreden zijn met de thuisbatterij. Bedankt voor het delen van je ervaring!
Ik ben sinds mei opnieuw klant van Zonneplan. Tot op heden nog steeds niet de Zonneplan Connect binnen gekregen. Drie weken geleden een email ontvangen dat hij uiterlijk binnen 3 weken bezorgd zou worden. Nog altijd niet binnen! DE reden om voor Zonneplan te gaan was het kunnen inzien van je verbruik. Dat is nu niet mogelijk. Samenvattend: service schiet tekort en afspraken worden niet nagekomen
Beste Maarten, Het klopt dat we inderdaad leveringsproblemen hebben met de Connect. Gelukkig heeft u inmiddels de Connect ontvangen. We hebben u hierover geïnformeerd en gecompenseerd. Ik snap dit niet de ervaring is die u van ons verwacht. Hopelijk heeft u inmiddels weer inzicht en bevalt het energiecontract. Mochten we nog iets voor u kunnen betekenen dan horen we het graag. Met energieke groet, Zonneplan
Sinds oktober 2021 (bijna 3 jaar) hebben wij zonnepanelen van zonneplan. Dit werkte tot 3 juni prima. Echter kwam er toen een storing in onze omvormer. Dit zou komen door updates. Na een dag zou dit verholpen moeten zijn. U raadt het al, na een dag nog steeds storing. Weer contact gezocht met service desk. Geen oplossing. Dit nog 3 keer herhaalt. Nu blijkt dat er toch echt een monteur langs moet komen. Deze kan op zijn vroegst 17 juli!?!? Straks dus 7 weken geen opbrengsten in de meest 'gunstige' periode van het jaar. Geen compensatie, geen excuses. Behoorlijk teleurgesteld in Zonneplan.
Energieverlies van 10 a 15% staat nergens vermeld voor de thuisaccu Zonneplan is een mooi bedrijf waar ik me goed en vertrouwd bij voelde. Alleen vind ik het niet duidelijk en oneerlijk dat nergens vermeld staat bij aanschaf van de thuisaccu de hoeveelheid energieverlies. 10 a 15% gaat verloren bij laden en ontladen. Dat betekend bij aanschaf van een thuisaccu van 15kWh met bijvoorbeeld een jaaropbrengst van 1600 euro jou energierekening aan het einde van het jaar wel zo'n 250 tot 300 euro duurder uitvalt (100kWh per maand x gemiddeld 0.25 cent) Ze zeggen bij Zonneplan dat dit meegenomen is in de vergoeding, maar het is dus duidelijk niet mee doorberekend in de terugverdientijd. Ik vind dit echt een slechte zaak. Juist zeggen hun dat ze transparant en open naar hun klanten zijn, maar ik vind dit het wel bekende 'addertje onder het gras' Realiseer je dus wel bij aanschaf van een thuisaccu dat je jaarverbruik met zo'n 1200 kWh omhoog gaat. Afgelopen maand zat er bij mij 90 kWh verschil in laden en ontladen, en volgens de app 30kWh sluimerverbruik. Accu ging 98% de maand in en met 7% uit. Dus eigenlijk ruim 100 kWh verlies! Reactie van het bedrijf Hallo Henk, bij het omzetten van energie door de omvormer ontstaat inderdaad energieverlies. Het is echter een misvatting dat deze verliezen als kosten worden gezien voor u, dat is niet het geval. Er gaan wel kWh's verloren, maar u betaalt hier niet voor. U ontvang over elke geladen kWh een totale Powerplay vergoeding voor de diensten die uw batterij doet. Daar zitten geen verborgen kosten aan. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Zonnige groet, Zonneplan Deze reactie is gewoon echt niet waar! Die kws die verloren gaan betaal je gewoon zelf. Dus zijn dit wel verborgen kosten. Per jaar heb je dus zo'n 1200 tot 1500 kw meer verbruik met een dynamische thuisaccu. Een thuisaccu is op deze manier zeker wel rendabel, maar je terugverdientijd is heel wat langer dan ze bij Zonneplan beweren.
Hallo Henk, bij het omzetten van energie door de omvormer ontstaat inderdaad energieverlies. Het is echter een misvatting dat deze verliezen als kosten worden gezien voor u, dat is niet het geval. Er gaan wel kWh's verloren, maar u betaalt hier niet voor. U ontvang over elke geladen kWh een totale Powerplay vergoeding voor de diensten die uw batterij doet. Daar zitten geen verborgen kosten aan. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Zonnige groet, Zonneplan
Originele beoordeling
Energieverlies van 10 a 15% staat nergens vermeld voor de thuisaccu Zonneplan is een mooi bedrijf waar ik me goed en vertrouwd bij voelde. Alleen vind ik het niet duidelijk en oneerlijk dat nergens vermeld staat bij aanschaf van de thuisaccu de hoeveelheid energieverlies. 10 a 15% gaat verloren bij laden en ontladen. Dat betekend bij aanschaf van een thuisaccu van 15kWh met bijvoorbeeld een jaaropbrengst van 1600 euro jou energierekening aan het einde van het jaar wel zo'n 250 tot 300 euro duurder uitvalt (100kWh per maand x gemiddeld 0.25 cent) Ze zeggen bij Zonneplan dat dit meegenomen is in de vergoeding, maar het is dus duidelijk niet mee doorberekend in de terugverdientijd. Ik vind dit echt een slechte zaak. Juist zeggen hun dat ze transparant en open naar hun klanten zijn, maar ik vind dit het wel bekende 'addertje onder het gras' Realiseer je dus wel bij aanschaf van een thuisaccu dat je jaarverbruik met zo'n 1200 kWh omhoog gaat. Afgelopen maand zat er bij mij 90 kWh verschil in laden en ontladen, en volgens de app 30kWh sluimerverbruik. Accu ging 98% de maand in en met 7% uit. Dus eigenlijk ruim 100 kWh verlies!
Hallo Henk, bij het omzetten van energie door de omvormer ontstaat inderdaad energieverlies. Het is echter een misvatting dat deze verliezen als kosten worden gezien voor u, dat is niet het geval. Er gaan wel kWh's verloren, maar u betaalt hier niet voor. U ontvang over elke geladen kWh een totale Powerplay vergoeding voor de diensten die uw batterij doet. Daar zitten geen verborgen kosten aan. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Zonnige groet, Zonneplan
snel correct bedrijf
Fijn om te horen dat je zo tevreden bent. Bedankt voor de review en welkom bij Zonneplan!
Een dynamisch energiecontract, dat leek me een goede combinatie met een elektrische auto en veel mogelijkheden om energie op 'slimme' momenten te gebruiken. Daarbij heb ik me door Zonneplan laten overtuigen om hun Nexus Thuisbatterij te plaatsen. De combinatie van die twee is echter een drama want van een transparant overzicht van verbruik of kosten is niets meer over na de installatie. Je betaalt per uur maar kunt dus niet zien wat je verbruikt of teruglevert omdat de batterij over dezelfde aansluiting z'n werk doet. En hoewel Zonneplan alle data heeft van de batterij en de aansluiting is het volgens hen onmogelijk om deze datastromen van elkaar af te trekken (gek genoeg kunnen ze het wel nauwkeurig factureren, dus hoe ze dat doen...) Ook blijkt de helft van wat ze schrijven op hun website (bijv. de informatie over de combinatie met zonnepanelen of over het eenvoudig switchen naar 'enkel voor eigen verbruik' in de app) gewoon klinkklare onzin. Communicatie met de klantenservice gaat enorm stroef want het zijn andere afdelingen die blijkbaar niet met elkaar communiceren. Kortom: Voor dynamische energie zou ik ze wel durven aanraden (hoewel Tibber dan waarschijnlijk net zo goed is), maar voor de batterij zou ik echt even wachten tot ze de kinderziektes opgelost hebben en de marketingafdeling op hun vingers getikt is door de toezichthouder. -- Update 2,5 maand later, weinig verbetering. De website heeft nogsteeds prominent onzinnige (ten hoogste 'technisch gezien correcte') claims. Je hebt in de app nogsteeds geen inzicht in het energieverbruik van je huis en de klantenservice negeert het deel van de vragen waar ze geen template-antwoord op hebben.
Originele beoordeling
Een dynamisch energiecontract, dat leek me een goede combinatie met een elektrische auto en veel mogelijkheden om energie op 'slimme' momenten te gebruiken. Daarbij heb ik me door Zonneplan laten overtuigen om hun Nexus Thuisbatterij te plaatsen. De combinatie van die twee is echter een drama want van een transparant overzicht van verbruik of kosten is niets meer over na de installatie. Je betaalt per uur maar kunt dus niet zien wat je verbruikt of teruglevert omdat de batterij over dezelfde aansluiting z'n werk doet. En hoewel Zonneplan alle data heeft van de batterij en de aansluiting is het volgens hen onmogelijk om deze datastromen van elkaar af te trekken (gek genoeg kunnen ze het wel nauwkeurig factureren, dus hoe ze dat doen...) Ook blijkt de helft van wat ze schrijven op hun website (bijv. de informatie over de combinatie met zonnepanelen of over het eenvoudig switchen naar 'enkel voor eigen verbruik' in de app) gewoon klinkklare onzin. Communicatie met de klantenservice gaat enorm stroef want het zijn andere afdelingen die blijkbaar niet met elkaar communiceren. Kortom: Voor dynamische energie zou ik ze wel durven aanraden (hoewel Tibber dan waarschijnlijk net zo goed is), maar voor de batterij zou ik echt even wachten tot ze de kinderziektes opgelost hebben en de marketingafdeling op hun vingers getikt is door de toezichthouder.
End 2020 heb ik zonnepanelen laten installeren en recentelijk een laadpaal. Over beide ben ik uitermate tevreden. Sinds april j.l. ook een dynamisch energiecontract wat tot heden goed bevalt. Het is echter nog te vroeg om te besluiten of dit echt de beste oplossing is voor mij.
Gaaf om te horen dat je sinds 2020 al zonnepanelen hebt en sinds kort ook de laadpaal! Wij hopen dat het energiecontract net zo goed gaat bevallen. Bedankt voor je review!
Burgemeester Roelenweg 13
8021EV Zwolle
Nederlands slimste energiespecialist Zonneplan is Nederlands slimste oplossing voor een lagere energierekening. Met de tools en producten van Zonneplan maak jij stroom slim, groen en betaalbaar. Zo werkt Zonneplan aan de toekomst van energie op het gebied van zonnepanelen, laadpalen en de slimme levering van energie voor Nederlandse huishoudens. Heeft u een vraag of storing? Neem contact met ons op! Wij verlenen persoonlijke service zoals we die zelf willen ervaren. Mail ons op [email protected] of bel 088 020 3011 ma t/m do 08:00 - 20:30 uur vrijdag 08:00 - 18:00 uur zaterdag 09:00 - 17:00 uur
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.