Toen mijn negenjarige poes wat vaker aanvaringen kreeg in de grote tuin van ons appartementencomplex met andere poezen en katten, besloot ik haar in de verzekering te doen bij Petplan. Tweemaal per jaar onverzekerd naar de dierenarts met een licht-gewonde poes was duurder dan een maandelijkse afschrijving voor een gedegen dierenverzekering. Ik koos voor de verzekering die dekte tot 4000 euro per jaar. Exact een jaar later bleek hoe ongelofelijk zinvol dit was. In april van dit jaar kreeg mijn poes acute bloedarmoede. Binnen twee dagen was ze zo ernstig verzwakt dat opname in een dierenkliniek nodig was. Na twee en een halve dag opname waarbij ze op sterven na dood is geweest ,mocht zij een beetje opgekalefaterd weer naar huis. De rekening van de kliniek bedroeg 1600 euro... Dat was nog niet alles; het na-behandeltraject ( Prednison voor de duur van in elk geval 3 maanden) zou bestaan uit tweewekelijkse bloedafnames ter controle van de bloedplaatjes, een onderzoek en een bespreken van de voortgang van de medicatie. Kosten daarvan: 324, euro per keer. Wat een ongelofelijke mazzel dat ik bij Petplan een verzekering had afgesloten. De declaraties doe ik elke keer online en worden 100% vergoed ( o.b.v. de door mij gekozen verzekering). De factuuroverzichten den de uitbetaalde bedragen worden duidelijk in heldere overzichten geadministreerd. Bovendien wordt het geld snel uitgekeerd. Ook het spoedconsult en de nieuwe medicatie tegen de longontsteking -die de poes vorige week kreeg a.g.v. het afbouwen van de Prednison waardoor het immuunsysteem op gang moet komen- werden 100% vergoed. Een verzekering afsluiten voor je huisdier is voor ieder een persoonlijke afweging. Maar in geval van calamiteiten ( acute ziekte, ongeval, chronische aandoening) is het hebben van een goede verzekering eigenlijk een must. Was ik niet verzekerd geweest , dan had ik zeer wsl de hoge medische kosten niet kunnen opbrengen en was mijn huisdier er niet meer geweest.
Wat een verhaal Leontien! Zo kun je inderdaad heel wat meemaken met je huisdier. Heel veel beterschap voor het dier en bedankt voor deze prachtige beoordeling. Met vriendelijke groet, Marieke Petplan Nederland
Omdat mijn vorige verzekering ermee ophield moest ik overstappen. Betaal nu veel meer voor minder vergoedingen. Daar kreeg de medicatie voor vlooien ed, vaccinaties groot gedeelte vergoed voor betere maandbedrag.
Beste Sandra, Jammer om te horen dat je niet helemaal tevreden bent over Petplan. Het klopt dat we geen preventieve zorg, waaronder vaccinaties vallen, vergoeden. Wij bieden een verzekering die echt bedoeld is voor onvoorziene ziektekosten en ongevallen. Aangezien de kosten van de dierenarts steeds hoger worden zijn wij genoodzaakt onze premie daar op aan te passen. Met (dier)vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland
Pup waar je niet van weet ten tijde van inschrijving, dat er een onderliggende klacht is. Maar wat achteraf wel naar voren komt. Kan je twee dingen mee doen. De regels naleven en per mail laten weten dat alles aangaande de klacht niet vergoed wordt. Of de klant benaderen en aanhoren wat er precies aan de hand is en kijken of je nog iets voor hem kan betekenen. Oftewel een stukje betrokkenheid tonen. Jullie kozen voor optie 1.
Beste Peter, Wij begrijpen dat je teleurgesteld bent dat de door jou gemaakte kosten niet voor vergoeding in aanmerking komen. Echter komen de klachten die ontstaan voor de ingangsdatum van de verzekering of in de wachttermijn niet voor vergoeding in aanmerking. Wij beoordelen dit op basis van de informatie die wij van de dierenarts hebben ontvangen maar ook aan de hand van de gezondheidsvragen die gesteld worden bij het afsluiten van de verzekering. Derhalve zijn wij wel genoodzaakt de polisvoorwaarden na te leven. Hierin staat duidelijk aangegeven dat wij klachten die ontstaan voor de ingangsdatum van de verzekering of die ontstaan in de wachttermijn niet voor vergoeden. Uiteraard hopen wij wel dat alles goed komt met jouw pup en jullie nog lang van hem kunnen genieten. Mocht je nog vragen hebben staan we je graag telefonisch te woord. Je kunt op maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 18.00 contact met ons opnemen via 020 72 20 230. Met (dier)vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland.
Aangifte was makkelijk te doen, retour was snel, zeer tevreden.
Beste Enver, Wat een mooie beoordeling! Wij willen je daar dan ook hartelijk voor bedanken. Met (dier) vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland.
Petplan is voor ons een zeer goede verzekering, erg persoonlijk en leuke informatie!
Beste Jos, Wow wat een mooie beoordeling! Bedankt hiervoor. Met vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland.
Petplan hanteert een 30-dagen wachttijd waarin geen aanspraak gedaan mag worden op de verzekering. De klachten die in die periode ontstaan, worden vervolgens de gehele looptijd van de verzekering niet meer vergoed. Mijn hond is in die wachttijd twee keer bij een dierenarts geweest: een keer voor het inschrijven in een paspoort en een andere keer omdat we bang waren dat hij stukjes bal had opgegeten en in had geslikt. Nu krijgen we geen vergoedingen meer voor elk maag-darmprobleem omdat we met de dierenartsen hebben besproken (maar waar hij niet voor werd behandeld en ook geen behandeling in die periode voor heeft gekregen) dat hij bij ons al nieuwe eigenaar nog niet zo goed at, waarschijnlijk in het kader van wennen aan ons. Wat ze dan nog wel vergoeden voor de 500,- jaar premie?! Ook vragen ze achter je rug om bij de dierenarts de gegevens op ipv deze eerst aan jou te vragen om naar hen door te sturen. Een zeer vreemde en achterdochtige manier van doen. Mijn jaarpremie willen ze niet teruggeven om op zoek te gaan naar een goede dierenverzekering. Ook reageren ze niet op klachtenkompas waar al verschillende klachten staan over deze verzekering.
Beste Rosa, Wij begrijpen dat je teleurgesteld bent dat de door jou gemaakte kosten niet voor vergoeding in aanmerking komen. Echter zijn de klachten ontstaan voor de ingangsdatum van de verzekering of in de wachttermijn. Conform de polisvoorwaarden komen deze kosten dan niet voor vergoeding in aanmerking. Wij beoordelen dit op basis van de informatie die wij van de dierenarts hebben ontvangen. Mocht je van mening zijn dat de dierenarts incorrecte informatie heeft verstrekt, dan raden wij je aan om contact op te nemen met betreffende dierenarts. Daarnaast wordt dit ook beoordeeld aan de hand van de gezondheidsvragen die worden gesteld bij het afsluiten van de verzekering (bijvoorbeeld of je nog met jouw dier bij de dierenarts ben geweest). Om onaangename verrassingen te voorkomen is het ook altijd goed om ervoor te zorgen dat de verstrekte informatie zo volledig mogelijk is. Het is echter nog helemaal niet zeker dat deze klachten voor de rest van de looptijd zijn uitgesloten. We beoordelen de door jou ingediende declaraties per keer. Wel willen wij je erop wijzen dat als je bij ons een declaratie indient, je ermee akkoord gaat dat wij informatie bij jouw dierenarts op kunnen vragen. Bij het indienen van een declaratie moet je hier echt een vinkje bij zetten. Indien je hier niet mee akkoord gaat kun je namelijk niet bij ons declareren. Het klopt dat wij jou de jaarpremie niet terug kunnen geven. De verzekering loopt minimaal 1 jaar en over dat jaar dient de premie voldaan te worden. Mocht je nog vragen hebben kun je uiteraard altijd telefonisch contact met ons opnemen. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 18.00 via 020 72 20 230. Met (dier)vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland
Mijn ervaring met Petplan is heel positief....altijd vriendelijk aan de telefoon en begrip voor je situatie...
Beste Elisabeth, Bedankt voor je mooie beoordeling. Wat fijn om te horen dat je tevreden bent. Daar zijn we erg blij mee! Met (dier)vriendelijke groet, Sabine Petplan Nederland
Makkelijk te declareren en snelle afhandeling
Beste, Bedankt voor jouw mooie review. We zijn hier heel blij mee. Met (dier)vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland
Onze pup, is heel snel in het opeten van dingen die niet voor haar bedoeld zijn. Gelukkig kunnen we bij de dierenarts terecht en worden de kosten grotendeels vergoed! Heel fijn.
Beste Carlijn, Bedankt voor jouw mooie beoordeling. Wel jammer dat je een pup hebt die dingen opeet die niet voor haar bedoeld zijn. We gaan er echter vanuit dat ze dit wel afleert en dat jullie nog veel plezier van haar hebben. Met (dier) vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland
Het meest prettige vind ik dat de declaraties snel afgehandeld worden. Dit jaar heb ik met Maloe reuze pech. Voor Maloe niet leuk, en voor mij lopen de rekeningen snel op en dan is het fijn dat de declaraties snel worden uitbetaalt.
Beste Rina, Bedankt voor jouw mooie beoordeling. Hier zijn we heel blij mee. Uiteraard hopen wij dat het Maloe allemaal goed komt. Met (dier) vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland.
Heel makkelijk declaraties indienen Snelle afhandeling!
Beste Jeannette, Bedankt voor jouw positieve beoordeling! Met (dier) vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland.
Mijn lieve Siamees Fabian is onlangs overleden. Hij had een behoorlijk lang ziekbed. Heel wat declaraties moeten indienen, waaronder ook hele hoge. Allemaal keurig en snel betaald. Kreeg nog een mooie handgeschreven condoleancekaart van Petplan. Kortom, ik ben vol lof en kan deze zorgverzekeraar aan iedereen aanbevelen.
Fijn dat we wat voor je hebben kunnen betekenen tijdens zo'n lastige periode. Heel veel sterkte met het verlies van Fabian. Met vriendelijke groet, Marieke Petplan Nederland
de declaraties worden snel op gelost
Beste Hans, Bedankt voor jouw goede beoordeling. Hier zijn we uiteraard heel blij mee. Met (dier) vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland
zeer goed en snel
Beste Hein, bedankt voor deze goede beoordeling! Met vriendelijke groet, Marieke Petplan Nederland
Natuurlijk sluit je en verzekering af voor je nieuwe huisdier, maar wij dachten dat het best moeilijk zal zijn voordat iets vergoed was. Maar dat is helemaal niet zo. Zij bellen zelfs zelf de DA voor een medisch dossier. Ik hoeft helemaal niks te doen. Daarom blij verrast.
Fijn om te horen Toby dat de verzekering naar wens is! Met vriendelijke groet, Marieke Petplan Nederland
Nadat ik de factuur had ingediend snel een bevestiging van ontvangst ontvangen. Nadat ik bericht kreeg mbt hetgeen wat vergoed zou worden het geld ook snel ontvangen.
Beste Sip, wat fijn dat we snel hebben kunnen helpen. Bedankt voor de 10! Daar zijn we heel blij mee. Met vriendelijke groet, Marieke Petplan Nederland
Geen enkel probleem bij de afhandeling van declaraties.
Bedankt voor deze prachtige beoordeling! Met vriendelijke groet, Marieke Petplan Nederland
Goede en snelle afhandeling door Petplan
Carla bedankt voor deze hoge beoordeling, daar zijn we heel blij mee! Met vriendelijke groet, Marieke Petplan Nederland
Het is nooit leuk als je hondje wat mankeert en er allerlei onderzoeken moeten worden gedaan! Afgezien van het emotionele is ook het financiele plaatje belangrijk! Zorg voor een goede verzekering voor uw huisdier. Ik ben ontzettend blij dat ik verzekerd ben bij Petplan! Zou het iedereen aanbevelen. Alles wordt heel overzichtelijk aan je gepresenteerd.
Beste Sylvia, Daar heb je inderdaad gelijk in. We staan graag voor je klaar in dat soort vervelende situaties, zodat jij je zo veel mogelijk kunt richten op de emotionele kant. Fijn om te lezen dat je tevreden bent. Bedankt. Met (dier)vriendelijke groet, Sabine Petplan Nederland
Snelle en zeer correcte afhandeling. Telefonisch zeer vriendelijk en behulpzaam.
Beste Nadieh, Wat fijn om te lezen dat je tevreden bent. Heel erg bedankt voor je beoordeling. Met (dier)vriendelijke groet, Sabine Petplan Nederland
Het gaat zo makkelijk allemaal. Binnen 3 minuten heb je je declaratie ingevuld, en meestal binnen 2 weken staat het op je rekening, ook vaak veel eerder.
Beste Karin, Wow wat een mooie beoordeling! Fijn dat je zo tevreden bent. Met (dier) vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland
Voor mij erg fijn datik het per post op mag sturen .snelle afwikkeling.
Altijd snel en acuraat
Beste Wim, Wij willen je bedanken voor jouw goede review! Bedankt dat je ons hebt willen beoordelen. Met (dier)vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland
Ik werd telefonisch erg snel geholpen door heel klantvriendelijke medewerkers waarbij totaal niet moeilijk werd gedaan. Tevens kreeg ik erg snel bericht over het te vergoeden bedrag m.b.t. de declaratie en dit werd tevens snel uitbetaald helemaal super! Hartstikke bedankt voor de goede hulp en snelle afhandeling!
Beste Inge, Wat fijn dat je ons zo'n goede score geeft. Bedankt voor jouw positieve beoordeling. Met (dier) vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland
Ik heb hele goede ervaringen met petplan en zou het iedereen aanraden om verzekerd te zijn voor je hond of kat.
Beste Angela, Wat een fantastische score zeg! Bedankt voor je beoordeling. Fijn om te horen dat je tevreden bent. Met (dier)vriendelijke groet, Sabine Petplan Nederland
Gatwickstraat 9
1043 GL Amsterdam
Dé zorgverzekering voor je huisdier!
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.