Laat je niet verzekeren bij petplan. Ik had mijn kat onder ‘plus’ laten verzekeren. Mijn kat werd ziek en heb ik in moeten laten slapen. In eerste instantie wilden ze niets uitkeren omdat het chipnummer niet op de nota stond, opnieuw nota’s opgevraagd mét chipnummer en naar petplan gestuurd maar toen wilde ze wederom niets aan mij uitkeren met als reden dat er niet kon worden aangetoond dat de ziekte / afwijking (kat bleek leukemie te hebben) op korte termijn was ontstaan wat blijkbaar een vereiste was. Verder wilden ze ook het patiënten dossier van mijn kat inzien die ik bij de dierenarts heb opgevraagd. Veel moeite gedaan maar geen cent ontvangen van petplan. Antwoord op declaraties en vragen duurt trouwens minstens een week. Slechte service… vertrouw deze verzekering niet!!!
Beste Nadesha, Wat naar om te lezen dat jouw kat is overleden. Gecondoleerd. Het klopt dat wanneer een klacht is ontstaan in de wachttermijn, de vervolgkosten daarop helaas worden afgewezen. Dit staat onder andere vermeld in artikel 9 en artikel 13 van de polisvoorwaarden, maar ook in bijvoorbeeld de veelgestelde vragen. Wanneer hier twijfel over is beoordelen we dit aan de hand van de patiëntenkaart van de dierenkliniek. Indien je denkt dat die informatie incorrect is, kun je ons altijd mailen met stukken waaruit anders blijkt. We kijken dan natuurlijk graag met je mee. Daarbij hebben wij inderdaad een verwerkingstermijn van ongeveer 5 werkdagen (een week). We vinden het jammer om te lezen dat je dit te lang vind. We doen ons uiterste best om iedereen zo snel als mogelijk een antwoord te verstrekken op ingediende declaraties. We willen je veel sterkte wensen met het verwerken van dit verlies. Met (dier)vriendelijke groet, Raymond Petplan Nederland
Als ik twee maanden niet verzekerd zou zijn had ik het zelfde bedrag bespaart.
Beste William, Wat jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent over de verzekering. We hebben het even voor je nagekeken en zien dat er van de 3 ingediende facturen slechts eentje verwerkt was. De andere twee waren nog niet verwerkt en daarvoor willen we ook onze excuses aanbieden. De facturen zijn inmiddels alsnog verwerkt, en als het goed is heb je hier net een bericht over gehad. Indien je nog eens het gevoel hebt dat je te weinig vergoed hebt gekregen, bekijk dan vooral de bijlage bij de specificatie. Daarin staat een exacte verwerking beschreven, waardoor je in één oogopslag ziet of alles correct is verwerkt. Mocht dat niet het geval zijn, of mocht je twijfelen; bel of mail ons dan gerust. We kijken dan graag even met je mee. Met (dier)vriendelijke groet, Raymond Petplan Nederland
Ik heb in 2013 mijn beiden pups direct zo compleet mogelijk verzekeren, helaas 2 broertje. Met een maand of 8 ging het fout en vochten ze heel erg op aanraden dierenarts een een goed huis gegeven dan mag de nieuwe eigenaar zelf beslissen wel verzekeren of niet.Niet Ik betaal nu 9 jaar het bedrag is wel hoog omdat ik het beste pakket wil Beau is sterk en gezond een keer honden griep gehad dat is zonde van het geld Nee wij vinden de rust de zekerheid als er wat is belangrijker. Ik heb geen groot bedrag te betalen als hij ziek word.Nu net 4 jaren gewacht een dwergruwharige pupje gelukkig al een maand verzekerd. Prima verzekering zeer tevreden doen.
Beste Anja, Wij willen je bedanken voor jouw goede beoordeling! Wat leuk dat je nog een pupje hebt. Wij wensen je veel geluk met allebei je honden maar begrijpen ook dat het je rust geeft dat ze goed verzekerd zijn. Met (dier) vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland
Het declareren verloopt soepel. Mijn hond heeft nogal eens klachten, ondanks het speciale voer van de dierenarts en de intensieve zorg en aandacht die ze krijgt. Dan is het hebben van een verzekering een ruggensteun die welkom is.
Beste Mieke, Bedankt voor jouw beoordeling. Wij begrijpen dat een huisdierenverzekering zeker welkom is als jouw hond intensieve zorg nodig heeft. Wij zijn blij met jouw beoordeling en wensen jou en je dier het beste. Met (dier)vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland
Met een jonge pup toch al weer wat meegemaakt, dan zie je ook hoe belangrijk een verzekering is. We zouden behandeling niet laten maar dan is het toch fijn.
Beste Ingrid, Wat een mooie beoordeling! Fijn om te horen dat je tevreden bent. Er kan inderdaad van alles gebeuren van jongs af aan. We staan dan graag voor je klaar. Met (dier)vriendelijke groet, Sabine Petplan Nederland
Er wordt niet zorgvuldig gekeken naar declaraties waardoor ze vaak onterecht worden afgewezen
Wat jammer dat je niet tevreden bent over de verzekering Judith. Declaraties moeten altijd worden voorzien van de naam van het dier en het chipnummer. Dat wordt nog wel eens vergeten. Eenmaal in het systeem bij de dierenarts gaat het vaak automatisch. Met vriendelijke groet, Petplan Nederland Marieke
.....................................................................................................
ik vind het wel top dat ik verzekerd ben voor mijn huisdieren..maar vind wel dat de declaratie wel binnen een redelijke tijd uitgevoerd mag worden tenslotte is het al geen pretje als je naar de dierenarts moet ...en het kost ook niet weinig je moet tenslotte eerst het hele bedrag zelf betalen...ik zou een voorstel willen doen zou de dierenarts waar het beestje naar toe moet niet een declaratie in kunnen dienen en het verschil betaalt wordt door de klant met vrgr hennie kok
Beste Hennie, bedankt voor je goede beoordeling. We begrijpen dat je zo snel mogelijk je declaratie afgehandeld wilt zien. De stress om een ziek huisdier is al groot en als je dan in geldproblemen komt is dat heel vervelend. We streven er altijd naar om de declaraties binnen vijf werkdagen af te handelen. Bedragen boven de 750 euro worden in principe binnen twee werkdagen afgehandeld. Wie weet in de toekomst dat de afhandeling ook op een andere manier zou kunnen. Met vriendelijke groet, Petplan Nederland Marieke
Het wordt altijd netjes afgehandeld.Tot nu toe tevreden
Leokadia, bedankt voor je mooie cijfer! Hier zijn we blij mee. Met vriendelijke groet, Petplan Nederland Marieke
De behandeling van declaraties gaat snel, maar sluit veel uit. In tegenstelling tot andere (schade) verzekeringen, draagt een huisdierenverzekering weinig risico. Een "normale" zorgverzekering kost ook veel geld maar dekt ook veel meer en daardoor wordt de verzekerde ontzorgd .
Klinkt als een praktische verzekering. Nette uitbetaling.
Beste Nicolette, Bedankt voor de mooie beoordeling. We doen ons uiterste best om de verzekering zo praktisch mogelijk in te richten voor onze klanten, dus het is fijn om te zien dat daar waardering voor is. Met (dier)vriendelijke groet, Raymond Petplan Nederland
Prima service en problemen worden meteen aangepakt en adequaat opgelost.
Beste Rudy, Bedankt voor je fijne beoordeling, we waarderen jouw reactie ten zeerste! Met (dier)vriendelijke groet, Raymond Petplan Nederland
Bewust voor de ongevallen verzekering voor de hond gekozen. Hoge kosten door een aanrijding o.i.d. Zou dan vergoed worden. 4 jaar de verzekering gehad en nooit aanspraak op hoeven maken. De hond wordt vervolgens aangereden waarna een operatie nodig is á €3000 en röntgenfoto’s €300 dan zijn medicatie e.d. Nog niet meegenomen.. Ze weten het zo te draaien dat gewrichten er niet ondervallen. Wat ook zo is bij het ongevallen pakket. Maar ook hier staat dat er 80% vergoed word bij aanrijdingen e.d. Ik heb het maar opgegeven na meerdere mails, geen beginnen aan. Ik raad aan om de kosten voor de verzekering apart te leggen en niet aan hen uit te geven. Ze zijn er immers niet voor de beesten maar voor hen zelf!
Beste Randy, wat jammer dat je niet tevreden bent over de verzekering. Het Ongevallen pakket biedt vergoeding bij een aantal vaststaande ongevallen. De gewrichten zijn hierbij uitgesloten. Botbreuken daarentegen vallen wel onder de dekking. Het spijt ons dat de verwachting tegen is gevallen. In ieder geval heel veel beterschap voor het dier. Met vriendelijke groet, Petplan Nederland Marieke
Jullie zijn snel en erg duidelijk qua polisvoorwaarden en uitleg van de uitkering na een declaratie! Heel fijn.
Wat fijn om te horen dat je tevreden bent Jameela! Dankjewel voor je bericht!
Ondanks dat ik zelf dierenarts ben heb ik besloten mijn hond te verzekeren. Dierenarts kosten kunnen hoog oplopen, ik heb geen eigen praktijk, hoewel ik veel zelf kan doen is het toch heel fijn om 'gewoon' naar een collega te gaan. En die moet dan natuurlijk wel gewoon betaald worden. Bovendien kan medicatie en onderzoek veel geld kosten. Dat is gebleken toen mijn eigen hond de ziekte van Addison bleek te hebben. De diagnose was lastig en bovendien heeft ze nu haar leven lang medicatie nodig. Dit wordt voor het grootste deel vergoed door Petplan. Mijn hond is nu 11 jaar en sinds haar derde ziek. Zonder verzekering had ik mij toch een stuk ongeruster gevoeld. Hoewel tot nu toe de premie ongeveer gelijk is aan de medicatie kosten. Als ze net als een gewone hond ziek wordt kunnen de kosten flink oplopen.
Beste Jantine, Bedankt voor je fijne en eerlijke beoordeling. Je hebt volkomen gelijk dat de kosten flink kunnen oplopen wanneer een huisdier ineens ziek blijkt te zijn. Het doet ons dan ook goed om te lezen dat je door de verzekering bij Petplan een gerust gevoel hebt wanneer het gaat om de financiële kant bij het zorg dragen voor een huisdier. We hopen dat de medicatie goed blijft werken voor Treintje en ze verder nog jarenlang gezond blijft. Met (dier)vriendelijke groet, Raymond Petplan Nederland
Ik heb nooit problemen gehad met Petplan. Ze betalen snel uit , en dat is heel prettig. Ik beveel deze verzekering bij iedereen aan ! Top verzekering!
Beste Jacqueline, Wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over Petplan. Dagelijks werken we keihard om de best mogelijke service te verlenen. Op die manier proberen we de financiële zorgen omtrent dierenartskosten zo goed als mogelijk weg te nemen. Het is fijn om te lezen dat daar waardering voor is. Bedankt! Met (dier)vriendelijke groet, Raymond Petplan Nederland
Altijd keurig afgehandeld. Binnen een kort termijn op de rekening.
Beste baasje, Dankjewel voor je beoordeling! Wat fijn om te horen dat je tevreden bent. Laat je het ons ook weten als er verbeterpunten zijn? We verbeteren altijd graag onze service voor onze klanten! met vriendelijke groeten, Petplan Nederland Danielle
zeer snelle afhandeling van de ingediende nota
Duidelijke terugkoppeling
Hoi Sarien, wat een mooie beoordeling! Hier zijn we heel blij mee. Met vriendelijke groet, Petplan Nederland Marieke
En jullie zien het als voedings supplement.mijn dieren arts is ook van mening dat lotte dit als geneesmiddel heeft.ik ben al jaren klant ,maar de laatste tijd erg teleurgesteld in jullie werkwijze
Beste Marianne, wat jammer dat je niet tevreden bent over de verzekering. En ook heel vervelend dat Lotte ziek is. Het is zo dat alleen dier-geregistreerde geneesmiddelen voor vergoeding in aanmerking komen. Dus geneesmiddelen met een reg-nl nummer zoals bijvoorbeeld antibiotica of pijnstilling. Dieetvoeren of supplementen komen niet voor vergoeding in aanmerking. Met vriendelijke groet, Petplan Nederland Marieke
Mijn ervaring met Petplan is heel goed, altijd snel en goede afwikkeling van de nota's. Ik ben dik tevreden!
Fijn om te horen Els, bedankt!! Met vriendelijke groet, Petplan Nederland Marieke
Vroeger kon je de rekening eerst indienen en dan pas betalen zonde!!!! Dat dat niet meer kan.En declareren duurt te lang,als je een grote rekening hebt duurt het te lang dat je je geld terug krijgt.Heb bericht gekregen dat ik vanaf 21 maart mijn vergoeding terug krijg,maar nog niks ontvangen.
Beste Monique, Wanneer de rekening betaalt wordt is een afspraak tussen jou en jouw dierenarts. Wij nemen de facturen die bij ons binnen komen in behandeling. We zitten hiervoor momenteel op een verwerkingstermijn van minder dan 5 werkdagen. Het klopt echter dat we een storing hebben gehad op bij de bank, waardoor enkele betalingen zijn blijven hangen. Gelukkig is dat alweer opgelost en zou je geld inmiddels moeten hebben ontvangen. Onze excuses voor dit ongemak. Mocht je het nog niet hebben ontvangen dan kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen. We kijken dan graag even mee. Met (dier)vriendelijke groet, Sabine Petplan Nederland
Ik had per ongeluk een vervallen polisnummer gebruikt maar toch werd mijn declaratie in behandeling genomen. Had men niet hoeven doen. Vond het super dat ze het toch deden, wat een service.....
Bedankt voor de mooie beoordeling Paula, wat fijn dat het snel is opgelost zo. Met vriendelijke groet, Petplan Nederland Marieke
Mijn kat Silas heeft een ernstige (juvienele) gingivitis. De dierenarts moest het nodige aan onderzoek doen en er zijn 8 kiezen getrokken. De snelle afhandeling van onze verzekering is echt top!
Beste Diana, Bedankt voor je beoordeling. Fijn dat je tevreden bent met de afhandeling van je declaraties. We hopen dat het inmiddels weer wat beter gaat met Silas. Met (dier)vriendelijke groet, Sabine Petplan Nederland
Normaliter ben ik niet zo van reviews schrijven, maar ik wil toch ook via deze weg het team van Petplan bedanken voor al 10 jaar hulp bij mijn Sheltie. Helaas gaat hij niet helemaal zorgeloos door het leven, maar laten we eerlijk zijn, zonder Petplan zou het zomaar kunnen zijn dat je je lieveling niet meer kan helpen... Persoonlijk ben ik ook verzekerd van goede zorg en ik ben erg blij dat Petplan de verzekering is die dat kan voor dieren. Ik raad het iedereen aan!
Beste, Wat een ontzettend mooi bericht! We vinden het erg fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over ons. We willen je ook bedanken dat je de moeite hebt willen nemen om dit via deze weg aan ons te laten weten. Dat waarderen we enorm! Met (dier)vriendelijke groet, Sabine Petplan Nederland
Gatwickstraat 9
1043 GL Amsterdam
Dé zorgverzekering voor je huisdier!
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.