Ik ben erg blij dat ik mijn katten heb kunnen verzekeren bij Petplan. Ik heb een erg moeilijk te behandelen kater die extreem bang is, claustrofobisch en getraumatiseerd is en dus niet zonder dat hij "onder zeil gebracht wordt" in een draagmand te krijgen is. Om hem dat leed te besparen heb ik in eerste instantie een telefonisch consult aangevraagd bij de dierenarts. Nu blijkt dat dat niet vergoed wordt. Wel een normaal consult en ook een videoconsult. Dus als ik tijdens mijn gesprek met de DA op het video icoontje had gedrukt had ik een deel wel vergoed gekregen. Ik snap werkelijk niet waarom daar onderscheid in wordt gemaakt. Ik bespaar juist kosten door een telefonisch consult te nemen ipv een consult op locatie. Ook vind ik de doorlooptijden op dit moment waanzinnig lang. Ik heb zo'n 700 euro zelf vooruit moeten betalen aan de dierenarts en moet circa 4 weken wachten op teruggave. Ik begrijp dat door omstandigheden (Covid, ziekte etc) een bedrijf het moeilijk heeft in deze tijd, maar een klant zo lang laten wachten op haar geld is in mijn ogen niet een optie en zeker niet bij dit soort bedragen. Er wordt overigens wel keurig een email gestuurd dat het langer gaat duren, maar daarmee heb je als klant niet je geld terug. Nogmaals, verder ben ik tevreden over Petplan, ook over het gemak waarmee je je nota's kunt declareren. Alleen sommige polisvoorwaarden die ik hierboven benoemd heb mbt telefonische consulten en de lange doorlooptijden zijn een doorn in t oog.
In het verleden niet maar dit jaar duurt het uitkeren erg lang.
Beste Sophia, Je hebt helemaal gelijk: we hebben al een tijdje te maken met een achterstand. We gaan er echter vanuit dit op korte termijn weer opgelost te hebben. Onze excuses dat je daardoor wat langer hebt moeten wachten. Hopelijk gebeurt dat niet nogmaals. Met (dier)vriendelijke groet, Raymond Petplan Nederland
Duurt te lang voordat declaraties worden verwerkt de laatste tijd duurt gemiddeld 3 weken voordat het uitbetaald is. Al 6 jaar heb ik verzekering bij Petplan duurde de afwikkeling gemiddeld 1,5 week en sinds 1 jaar is het opgelopen naar 3 tot 4 weken
Ik heb toen ik de verzekeringen aanging 10 jaar terug, iemand van jullie gesproken en deze zei dat ik voor alles verzekerd was. Nu blijkt dat dus niet zo te zijn. Ik vraag me dan ook nu af of ik nog wel verzekerd wil blijven want ik betaal op deze manier meer aan verzekeringen dan aan de rekening van de dierenarts.
Beste Willeke, Bedankt voor je eerlijke beoordeling, maar wat jammer om te horen dat je niet geheel tevreden bent over de vergoedingen. Wij hebben helaas nooit een pakket gehad (geen enkele huisdierenverzekering heeft dit) dat alles volledig doet vergoedingen. Dit is altijd afhankelijk van het pakket dat je kiest en de voorwaarden daarvan. Wil je precies weten wat er binnen jouw gekozen pakket vergoed kan worden? Bekijk dan zeker eens de tabel die begint op pagina 18 van de polisvoorwaarden: https://cdn.petplan.nl/wp-content/uploads/2021/07/Petplan-Polisvoorwaarden-2021-07-NL.pdf . Indien je verdere vragen hebt over de vergoedingen binnen onze pakketten, neem dan vooral even contact op. Op werkdagen zijn we telefonisch bereikbaar tussen 09.00 en 18.00 via 020 72 20 230. Met (dier)vriendelijke groet, Raymond Petplan Nederland
Heb een verzekering met de eerste hond te snel aan gegaan. Nu weer een pup en vind nu de verzekering veel beter . Omdat je meer keuzes heb . Zeer te vrede nu.
Petplan doet wat is beloofd. Heel snel en transparant. Een ziek hondje is erg naar maar de nette afwikkeling van de kosten is een troost.
Geweldige service
Al is tot nu toe elk contact met de klantenservice prima verlopen. Het basispakket is eigenlijk een nutteloze verzekering. Geen enkele declaratie wordt vergoed. Zeker als je een eigen risico op de verzekering hebt, ben je eigenlijk zo maar 12-15 euro per maand kwijt voor niks.
Avi, jammer om te horen dat je niet tevreden bent. Er zijn bepaalde behandelingen die niet in het Basis pakket zitten zoals gebitsbehandeling of mri/ct-scan maar er valt ook heel veel wel onder. Hierbij kun je denken aan onverwachte operaties zoals botbreuken, bijtwonden, tumoren. Ook dier-geregistreerde medicatie valt onder de dekking. Ons advies is om van te voren het vergoedingenoverzicht goed door te nemen. Vriendelijke groet, Marieke Petplan Nederland
snelle reactie op indienen rekening, ook als er vertraging is
Fijn om te horen Elly! Bedankt voor deze goede beoordeling. Vriendelijke groet, Petplan Nederland Marieke
Ik ervaar de communicatie met Petplan als erg prettig. Klantvriendelijke medewerkers en tijdig bericht als bijv. de betaling, wegens grote drukte, iets later komt dan verwacht.
Annemieke, bedankt voor deze mooie feedback! Hier zijn we blij mee! Vriendelijke groet, Petplan Nederland Marieke
correspondentie met Patplan was heel goed, ik werd heel goed te woord gestaan en geïnformeerd heel vriendelijke mevrouw aan de telefoon. Het financiële werd goed en zeer snel afgehandeld, fantastisch.
Hartelijk bedankt dat je de moeite hebt willen nemen om ons feedback te geven. Zijn we erg blij mee! Vriendelijke groet, Petplan Nederland Marieke
Mede door jullie geduld met mijn “geen computer experience “ ervaar ik de van jullie medewerkers als zeer prettig en positief. Dank daarvoor!
Graag gedaan hoor Yvonne! Bedankt voor de goede beoordeling. Vriendelijke groet, Marieke Petplan Nederland
Alle 3 mijn declaraties zijn naar behoren afgehandeld al had ik wat meer vergoeding verwacht van 80% maar als ik een nieuwe hond heb zou ik hem weer verzekeren bij Petplan
Fijn om te horen Ruud! Vriendelijke groet, Marieke Petplan Nederland
Nette afhandeling Mocht er vertraging zijn dan melden ze dat
Beste Rieti, Bedankt voor jouw positieve beoordeling. Goed om te lezen dat je tevreden over ons bent. Met (dier)vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland
redelijk goed
Beste, Bedankt voor je beoordeling. Mocht je tips hebben om onze service te verbeteren dan horen wij dat graag. Met (dier)vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland
Ik ben super goed en vriendelijk geholpen!!!!! Echt een mooi bedrijf met het hart op de juiste plaats!!
Beste Michiel, Bedankt voor jouw goede beoordeling. Wij vinden het fijn om te lezen dat je zo tevreden over ons bent. Met (dier)vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland
Een goeie service
n v t
Je claim wordt snel afgehandeld. Mocht het druk zijn dan houden ze je op de hoogte
Dit is de tweede hond die we bij Petplan verzekerd hebben. Bij de vorige hond waren we na een operatie heel blij dat we 50 procent vergoed kregen. Rekening indienen gaat snel en makkelijk op de website en er wordt (bijna) altijd binnen een paar weken uitgekeerd. Ons bevalt Petplan nog steeds heel goed.
Ik moet alleen betalen en krijgt geen enkele vergoeding. Stopzetten de verzekering per telefoon lukt niet of willen ze niet. Ze blijven de rekeningen sturen.
Beste Brigitte, Bedankt voor je recensie. Wat vervelend om te horen dat je niet tevreden bent. Wij hebben het met de desbetreffende afdeling nagekeken en zien dat de verzekeringen gelukkig wel voor jou zijn stopgezet. Wij hebben ook de declaraties voor je nagekeken en zien dat die niet zijn vergoed omdat de betreffende klachten al voor ingang van de polis aanwezig waren. Bestaande klachten worden altijd uitgesloten van de verzekering. Preventieve zorg zit niet in de verzekering. Mocht je dit willen nalezen kan dit bij de polisvoorwaarden op onze website, hier staat ook een compleet vergoedingenoverzicht in. Met vriendelijke groet, Gert
mijn hond had een knie operatie nodig .dit heb ik dinsdags gemeld en toen is hij smiddags geopereerd .ik heb de declaratie op woensdagochtend ingediend en op donderdagochtend kreeg ik al een mail voor de vergoeding dat direct overgemaakt ging worden .nou dat vind ik supersnel
Heb mei dit jaar een verzekering afgesloten...en deed mijn eerste sterilisatie kosten waarbij ik een totaal pakket heeft bij pet plan. Is niet vergoed. Super slechte verzekering. Niet doen!
Beste Remy, Bedankt voor je bericht aan Petplan. Wat spijtig om te horen dat je niet tevreden bent. Wij hebben het voor je uitgezocht en zien dat je een chemische castratie hebt gedeclareerd. Chemische castratie valt bij geen enkel pakket onder de dekking. Een normale castratie kan wel worden vergoed, hiervoor dien je wel voor het extra pakket voor castratie te kiezen. Wij hopen je hiermee wat duidelijkheid te hebben gegeven, mocht dit niet zo zijn vernemen wij dit graag van je. Met vriendelijke groet, Gert
Snelle afhandeling. Zeer goed!
Diana bedankt voor deze mooie beoordeling! Hier zijn we heel blij mee. Vriendelijke groet, Pascal Petplan Nederland
Onze hond is inmiddels 4,5 jaar verzekerd voor 42 euro per maand. Wij hebben nooit gedeclareerd wat op zich natuurlijk een positief gegeven is. Omdat onze hond al enige dagen ziek was, spuugde en dunne ontlasting had hebben wij een dierenarts bezocht. Van de bijna 93.66 euro aan dierenartskosten werd slechts 42.02 vergoed vanwege allerlei uitsluitingen.
Beste Carla, wij vinden het jammer dat je niet tevreden bent over de verzekering. Alleen dier-geregistreerde medicijnen komen voor vergoeding in aanmerking. Dieetvoeren en supplementen vallen niet onder de dekking van de verzekering. Vriendelijke groet, Pascal Petplan Nederland
Gatwickstraat 9
1043 GL Amsterdam
Dé zorgverzekering voor je huisdier!
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.