Al ruim 13 jaar klant bij Petplan en de service is gewoon super goed. Zou geen andere verzekeraar voor onze huisdieren willen.
Bedankt voor deze supergoeie beoordeling Sandra! Vriendelijke groet, Pascal Petplan Nederland
Mijn hondjes zijn al te oud om naar een andere verzekeraar te gaan helaas. De premie wordt elk jaar verhoogd, waardoor ik inmiddels 35,60 per maand betaal voor een Maltezer mix. Toen ik 12 jaar geleden de verzekering afsloot, was het iets van 15 euro of zo. Voor een ongeval, waarbij een knietje niet meer op zijn plaats zit, krijg je maar 50% vergoed. Zou ik logisch vinden, bij een aangeboren afwijking, maar niet bij een ongeval. Ik fok ook katten en voorheen gaf ik altijd een maand gratis PetPlan mee. Een van mijn kittens kreeg bij mij B12 tekort, als reactie op de wormenkuur, die elk kitten bij elke fokker hoort te krijgen. Ik heb zelf X-ray laten maken om andere dingen uit te sluiten en het bleek echt alleen maar B12 malabsorptie, wat een bekende bijwerking van wormenkuurtjes is. Dus kreeg hij van mij B12 toegediend en probiotica om de darmpjes tot rust te laten komen. Het nieuwe baasje ging naar een dierenarts met het kitten en die ging nog een keer X-ray's maken en ook nog een MRI scan. Uitslag bleek nogsteeds B12 tekort, wat al bekend was en vanzelf over zou gaan, na een paar maandjes toegevoegde B12. Het baasje declareerde de kosten, welke niet vergoed werden, omdat het al een bekend probleem was voor het kitten. Heel logisch, want veel dierenartsen verzinnen de gekste dingen, als een kat of hond verzekerd is. Wat niet logisch is, is dat mijn cattery geroyeerd werd, omdat ik niet had gemeld, dat het kitten een wormenkuur had gehad, waar hij een bijwerking van kreeg. Dat is echt belachelijk! Geen enkele fokker meldt dat kittens/pups de verplichte wormenkuurtjes en vaccinaties krijgen. De eventuele bijwerkingen verdwijnen vanzelf na enige tijd. Ik heb onze 14 Maine Coons allemaal verzekerd bij OHRA. Veel lagere premie en hogere vergoedingen. Ze werken nu aan een nieuw verzekerings programma voor fokkers en de nieuwe baasjes. Ik ben dus helemaal klaar met PetPlan.
Ik ben zeer tevreden over Petplan, snelle afhandeling van de declaratie!
Naast Petplan heb ik ervaring met een andere huisdierverzekering. Deze vergoed vaccinaties en preventieve jaarlijkse controle. Hoewel ik maximaal verzekerd ben bij Petplan, zit deze zorg er niet bij. Dit is niet te lezen op de website, maar in een document van de voorwaarden die zelfs niet meegestuurd wordt met de e-mail van Petplan waarin je verzekering wordt bevestigd. Daarnaast krijg je pas erg laat, soms meer dan 15 werkdagen je geld van de declaratie terug. Mijn andere huisdierverzekering doet dit binnen 5 werkdagen. Ik ben via de fokker in aanraking gekomen met Petplan en heb daarom voor deze verzekering gekozen. Zou in vervolg voor een andere huisdierverzekering gaan.
Beste Leny, Bedankt voor je beoordeling. Wat jammer dat je niet tevreden bent. We hebben verschillende pakketten met ook verschillende vergoedingen. We raden het altijd aan om goed door te lezen wat de verschillende pakketten bieden. Wanneer je een polis aanvraagt, ga je akkoord met de polisvoorwaarden en dat deze ook zijn gelezen. Het is inderdaad momenteel erg druk in de declaraties. Wij doen ons uiterste best om zo snel mogelijk weer op de vertrouwde 5 werkdagen te komen. Indien er nog onduidelijkheden zijn over de verzekering, raden wij je aan om telefonisch contact met ons op te nemen. Met (dier)vriendelijke groet, Nienke
Kennis, ervaring en empathie.
Snelle en correcte verwerking van de declaraties
Altijd een duidelijk antwoord en goed advies op alle vragen. En ook niet te vergeten en belangrijk altijd netjes en correct behandeld ongeacht de situatie.
Een verzekering heb ik om niet (plotseling) voor te hoge kosten te komen te staan. Maar krijg steeds weer bij indienen declaratie dat het erg druk is en krijg je veel te laat uitgekeerd met COVID als excuus (blijkbaar is Petplan na 1 1/2 jr. niet in staat flexibel zich aan te passen aan veranderende omstandigheden). Je zult maar weinig budget hebben, waardoor je júist deze verz. hebt afgesloten, kun je gelijk een paar weken “droog brood eten”. Wel staat er nog steeds (als lokkertje) bij de advertentie dat er binnen 5 werkdagen uitgekeerd word“
Goede ervaring 2×geopereerd en de nota's altijd optijd uitgekeerd!!
Dit jaar is de premie voor mijn hond gewoon even met 20% duurder gemaakt (120 euro), zonder vooraankondiging. Hrt schijnt voot petplan nogal moeilijk te zijn om hierover te communiceren, dus diende ik reeds 4/5 weken geleden een schriftelijke klacht in aan de directie te Amsterdam. Binnen 2 weken zou er een reactie volgen, maar daar is tot op heden geen sprake van. Dus hier stagneerd de communicatie wederom. We worden volkomen doodgezwegen, geen gesprek, geen oplossing, maar ook niet meer verzekerd. Tijd voor vervolgstappen...
Super blij met snelle afhandeling (1 week!) van laatste declaratie. Miep was naar orthomanuele therapeut geweest en dit voor 80% vergoed. Ga zo door!
Fijne afhandeling. Goed om een mailtje te krijgen als de afhandeling wat langer duurt!
Goede hulp en terwijl het wat langer duurt goede updates tussendoor
Nieuwe klant bij Petplan. Netjes een factuur ingediend, duurt erg lang voordat jullie reageren. Vervolgens worden er na een aantal weken aanvullende vragen gesteld, daar zeggen jullie ook weer max. 10 dagen over te doen. Gelukkig was dat niet zo. Geeft een beetje katergevoel. Bedelen om een vergoeding. Het indienen van het medisch rapport moest via het contactformulier, alles opnieuw invullen en opzoeken zoals polisnummer, enz. Terwijl ik notabene ben ingelogd. Al met al een minder fijne start als ik eerlijk mag zijn.
Heb nu twee keer rekeningen ingediend bij deze verzekering en al twee maal krijg ik niks terug zal deze dan ook niet aanraden bij andere mensen slechte service!
Beste Marian, we vinden het heel vervelend dat je niet tevreden bent over de verzekering. Er is wel degelijk uitbetaald maar dit valt onder het zelf gekozen eigen risico van 100 euro. Preventieve zorg als vaccinatie, ontvlooien en ontwormen valt niet onder de dekking van de verzekering. Vriendelijke groet, Marieke Petplan Nederland
'Service' is extreem langzaam, het enige wat snel gaat is geld afschrijven. Reageren op een mail duurt 1,5 week en zit tevens veel te lang vast aan dit wurgcontract. Blijkbaar niet goed gelezen, maar dus ook niet meer tijdig op te zeggen waardoor ik bijna 500 euro lichter ben voor een verzekering die nauwelijks iets dekt.
Beste Ruben, jammer dat je niet tevreden bent over de verzekering. De voorwaarden zijn helder. Het eerste jaar is een jaarcontract en daarna maandelijks opzegbaar. De eerste 14 dagen kun je ook van de verzekering afzien of een wijziging doen. Vriendelijke groet, Marieke Petplan Nederland
Wacht al weken op mijn terugbetaling .jullie denken dat ik een boom in de tuin heb groeien met geld eraan
Beste Annelies, Bedankt voor je beoordeling. Bij het declareren staat op de website aangegeven dat het op het moment erg druk is en dat de afhandeling dus langer kan duren dat je van ons gewend bent. We doen ons uiterste best dit zo spoedig mogelijk op te lossen! Met (dier)vriendelijke groet, Nienke
totaal €1200 aan premie betaald. € 1000 aan rekeningen gedeclareerd. nog geen € 100 uitbetaald. Tip, doe je premie in een spaarpotje, ben je beter af.
Beste Richard, Wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent met de vergoeding van jouw ingestuurde declaraties. Het pakket dat je gekozen hebt, heeft een uitgebreide dekking, maar vergoed inderdaad bepaalde zaken niet die je eerder wel hebt ingestuurd. Wil je graag precies weten wat er in elk pakket vergoed kan worden zodat je nooit voor onverwachte verassingen kan komen te staan? Bekijk dan zeker eens de tabel die begint vanaf pagina 18 in dit document: https://petplan.nl/polisvoorwaarden/ . Indien er nog vragen zijn over de vergoedingen, neem dan zeker even contact met ons op. Op werkdagen zijn we ook telefonisch bereikbaar, tussen 09.00 en 18.00 via 020 72 20 230. Met (dier)vriendelijke groet, Raymond Petplan Nederland
Het duurt steeds langer voor dat je je geld terug heb. Was eerst binnen 5 dagen toen 10 dagen en nu 4 weken. Omdat ze het druk hebben. (Eerst was het de verhuizing toen Corona en nu omdat ze het zo druk hebben ). Maar geeft niet gelukkig kon ik de operatie betalen van mijn spaar geld. Ik kan gelukkig wachten op mijn geld want ik heb nog 3 broden in de vriezer die ik kan op eten. O ja mijn andere hond is bij Aegon verzekerd dat heb je je geld binnen 3 werkdagen.
Eergisteren (op zaterdag) in de spoedkliniek geweest met onze kleine poes Loes en vandaag (op maandag) is de decaratie al afgehandeld!Wat een verrassing!Heel veel dank aan de mensen van Petplan.
De verzekering is prima, maar het uitbetalen verloopt erg traag.
als je een rekening declareert staat op de site binnen 5 dagen, maar duurt steeds langer. Vaak weken wachten terwijl er juist vaak mensen een verzekering hebben die niet direct altijd geld hebben liggen. Als reden blijven ze opgeven...drukte en weinig personeel..Doe met dat laatste iets.
Beste Wilma, Bedankt voor je beoordeling. Bij het declareren staat op de website aangegeven dat het op het moment erg druk is en dat de afhandeling dus langer kan duren dat je van ons gewend bent. We doen ons uiterste best dit zo spoedig mogelijk op te lossen! Met vriendelijke groet, Nienke
Kreeg een mail dat het wel 3 weken qua afhandeling kon duren voordat ik het geld van de DA zou krijgen. Heb een mail gestuurd dat ik het er niet mee eens was. Na 2 dagen werd het geld gestort. Super dank.
Beste Wilma, Bedankt voor jouw beoordeling, wat fijn om te horen dat je tevreden bent! Met (dier)vriendelijke groet, Nienke
Nog niet zo heel lang klant, maar mijn ervaring tot nu toe is top!
Beste Djelany, Bedankt voor deze fijne beoordeling! Wat goed om te horen dat je tevreden bent! Met (dier)vriendelijke groet, Nienke
Teleurgesteld niks vergoed krijgen. Gebeld om op te zeggen echter kan dit pas na een jaar. Aanpassing van de verzekering ook pas mogelijk na een jaar. Aan te bevelen bij een ander nee helaas niet.
Beste Monique, Wat jammer dat je niet tevreden bent. We hebben verschillende pakketten met ook verschillende vergoedingen. We raden het altijd aan om goed door te lezen wat de verschillende pakketten bieden. Het Basis Pakket geeft vergoeding voor onverwachte ziektekosten en ongevallen zoals bijvoorbeeld; gebroken poot, diabetes, oorontsteking, diarree en dergelijke. Vriendelijke groet, Marieke Petplan Nederland
Gatwickstraat 9
1043 GL Amsterdam
Dé zorgverzekering voor je huisdier!
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.