Filters

10

Uitstekend

Ik vond het prima goed geregeld. Attend bellen of mailen als er is niet goed is. Prima voor het aanbevolen van nieuwe klanten.

  • Aanbevelen? Ja
2

Zie mijn eigen lening niet

Vadaag was mijn eigen lening niet te zien. Wel heb ik opeens een ander krediet wat er niet zou moeten zijn. Helaas op zondag geen service of noodnummer. Hoop morgen dat het goed komt. Vindt het heel raar. Normaal wel aan te bevelen.

  • Aanbevelen? Nee
6

Vriendelijk maar matig

Mijn ervaring met aanvraag Freo; tot twee maal aan toe zelfde documenten uploaden? Verder werden er ontzettend veel niet relevante vragen gesteld, echt privacy overschrijdend. Ik begrijp dat een bank aan risico analyse doet maar stel dan logische vragen, niet waarom ik geld overmaak ( klein bedrag) naar een familie lid. De mensen op de callcentre zijn jong, vriendelijk maar slecht onderlegd. Daarbij wil freo echt veel van je weten, veel te veel in mijn optiek. Ik heb de aanvraag ingetrokken en elders binnen 24 uur voor zelfde rente lening rond gekregen, dit met alleen loonstrook, BKR, en woonlasten verklaring. Freo vraagt echt een volle maand afschriften, zoveel wil ik niet bloot geven van mijzelf. ICT gedeelte heeft en dikke min, vriendelijkheid een plus. Boven alles duurt de aanvraag lang, met veel onzekerheden.

  • Aanbevelen? Nee
10

Perfect

De aanvraag van de lening ging erg gemakkelijk. Nadien het aanleveren van stukken ging erg vlot met de makkelijke manier van aanleveren. Nadien wel een aantal stukken opnieuw moeten aanleveren, maar daarmee gaf Freo mij wel het gevoel dat er erg goed naar gekeken werd. Zodoende is verantwoord lenen gewaarborgd. Kortom: super service! En een mooie rente ;-)

  • Aanbevelen? Ja
8

Aanvrag verliep zonder problemen dus goed

Aanvraag was simpel en makkelijk uit te voeren. Ook goede telefonische ondersteuing waar dat nodig was. Het was snel geregeld

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima

Toegankelijke en duidelijke service biedt Freo

  • Aanbevelen? Ja
6

Een behoorlijke inbreuk op mijn privacy

Sinds enige jaren heb ik recent weer een aanvraag gedaan bij Freo. Hoewel ik vanzelfsprekend begrijp dat er een kritische check wordt gedaan bij een aanvraag, worden er daarbij wel erg veel privévragen gesteld. Ik vind het al best wat om volledig inzicht te geven in de inkomsten en uitgaven - terwijl de direct relevante gegevens ook al bij de aanvraag zijn ingediend. Aanvullend wordt er daarna een - door de medewerker bevestigde - lijst met standaard vragen doorgenomen, waarbij vele van deze vragen niet relevant zijn voor mijn persoonlijke situatie. Iets meer inzoomen op deze persoonlijke situatie - waar immers volledig inzicht in is verleend - zou leiden tot een veel meer klantspecifieke behandeling, en daarmee tot een stuk minder frustratie. En ook nadat ik heb geweigerd om bepaalde info met de medewerker te delen is de financiering - zoals ik al verwachtte - gewoon verstrekt. Mijn tip is dus: verdiep je in de klantspecifieke situatie, zonder irrelevante zaken aan de orde te brengen. Op basis van de huidige werkwijze kan ik, hoewel ik in het verleden al vaker van jullie diensten gebruik heb gemaakt, niet anders dan Freo niet aanbevelen. Indien gewenst ben ik graag bereid om mijn ervaringen telefonisch nader toe te lichten.

  • Aanbevelen? Nee
9

Prima

Mijn complimenten voor de manier waarop ik door u bedrijf geholpen ben. Ben erg tevreden

  • Aanbevelen? Ja
9

zeer goed

snelle reactie en heldere toelichting

  • Aanbevelen? Ja
10

Top service

Snel en goed geregeld uiterst tevreden

  • Aanbevelen? Ja
8

Aan te bevelen.

Het online aanleveren van de benodigde informatie werkt prima. Wel viel het tegen dat er tot twee keer toe extra informatie moest worden aangeleverd. Strenge eisen van de AFM, was de uitleg. Goed en vriendelijk telefonisch geholpen door de medewerkers. Alles bijeen was de doorlooptijd relatief kort en werd de aanvraag, eenmaal goedgekeurd, vlot afgewerkt. Kortom: aanbevelenswaardig.

  • Aanbevelen? Ja
10

Ik werd goed en snel geholpen bij het afsluiten van een lening

Mijn aanvraag voor een lening werd snel in behandeling genomen. Ik werd deskundig te woord gestaan en de lening werd vlot afgehandeld.

  • Aanbevelen? Ja
10

Snel en goed geregeld

Snel en goed geregeld tegen redelijke rente.

  • Aanbevelen? Ja
10

Top

Snel, professioneel en accuraat!

  • Aanbevelen? Ja
10

Online "geld winkelen"

Voor mij de geldshop van Nederland. Denk je aan lenen denk je aan Freo......

  • Aanbevelen? Ja
10

Gemakkelijk en duidelijke doorloop van de aanvraag

Wederom gekozen voor een overeenkomst met Freo. Flexibel en duidelijk format met een gemakkelijke aanvraag dmv app.

  • Aanbevelen? Ja
10

Geweldig; snel, gemakkelijk en zeer goed geholpen

Voor het aanpassen van onze hypotheek konden wij geen D.L. meer hebben, een P.L. was geen proleem. Keurig door Freo snel omgezet klasse!

  • Aanbevelen? Ja
10

Goede en duidelijke sewrvice

Snelle flexibele service en lening snel rond gekregen. Tevens optie om in te lossen is prettig.

  • Aanbevelen? Ja
9

Snel, helder en transparant

Fijn dat zaken zo snel, transparant en duidelijk geregeld kunnen worden.

  • Aanbevelen? Nee
10

Snel geregeld

Met de app gemakkelijk alles in te vullen(als je alle papieren bij de hand hebt) Geld staat snel op de rekening

  • Aanbevelen? Ja
2

Na eerdere fijne ervaringen heb ik nu een waardeloze ervaring.

Diegene die alle stukken moest controleren verzon steeds iets nieuws waardoor de irritatie alleen maar toenam. Dankzij de hulpvaardige dame van de klachten afdeling en omdat ik bekend ben met BV de app, ben ik gebleven. Maar wat een waardeloze actie van de backoffice. Behoorlijk impertinente en privacy gevoelige vragen die niets te maken hebben met mijn financiële status.

  • Aanbevelen? Nee
10

Blij met de oversluiting

Ik had verschillende kleinere leningen lopen die samen een vrij hoge rente hadden. Ik ben erg blij met dat ik alles overzichtelijk op 1 plek heb ondergebracht met een veel betere rente!

  • Aanbevelen? Ja
1

Slechte beoordeling

Na zoveel informatie te hebben afgegeven dat m.I. Net op of misschien wel over de grens van AVG gaat komt men met een afwijzing op gronden waar niets van klopt! O.a een zogenaamd niet betaalde zorgpremie! Onzorgvuldige behandeling van je gegevens. Ik ben blij net de afwijzing, op naar de concurrent. Freo is Rabobank overigens.

  • Aanbevelen? Nee
9

Tevreden en snel geregeld

Voor mij was het binnen 4 werkdagen geregeld en daarmee verliep het proces een stuk sneller dan ik persoonlijk had verwacht. Telefonisch contact e.d. verliep ook goed, waarbij medewerkers van Freo het goed van elkaar wisten over te nemen. In 4 dagen tijd heb ik 4 verschillende medewerkers gesproken en ik had op geen enkel moment het idee dat er geen kennis aanwezig was of dat eerdere informatie/communicatie verloren was gegaan. Ik kan maar één kanttekening bedenken en dat is dat m'n leenbedrag uiteindelijk 30% lager uitviel. Ik kon mij vinden in de reden (nog geen leengeschiedenis), maar er kon mij niet verteld worden wanneer en wat er moet gebeuren om in de toekomst het gewenste bedrag te kunnen lenen. Hier zou ik uiteindelijk graag nog antwoord op willen hebben, daar ik verwacht vaker van Freo gebruik te gaan maken.

  • Aanbevelen? Ja
2

Ik voelmij opgelicht door freo. Freo komt afspraken niet na en verbreekt contracten bij nieuwe regel

Freo is onbetrouwbaar bedrijf. Oude contracten worden door hun zelf aangepast bij invoegen nieuwe regels. Wij hebben een doorlopend kredit contract met 4.9% rente sinds 2018 al lopen bij freo . Sinds gisteren weet ik dat mijn doorlopend krediet is bevroren. Wij kunnen dus geen geld opnemen echter wel de hoge rente betalen. De persoonlijk krediet is en was destijds dezelfde met 3,6 %. Ik kon net zo goed persoonlijk krediet toen afsluiten. Echter freo heeft aan ons de doorlopend aangeraden ivm met betaal gemaak en extra ruimte . Dit jaar wilde wij onze krediet verhogen om de studie kosten voor onze kind verlichten. In plaats van verhoging krijgen wij 4 verschillende berichten . Eerste dat wij wel kunnen bedrag bij lenen, 2 dat het niet kan omdat een van ons in Wia uitkering ziet ( tot 100%afgekeurd) . Dit was ook in 2018. Onze inkomsten zijn stuk hoger. Een een van ons heeft meer inkomsten wat de ander aan uitkering. Dus het bedrag is helemaal niet veranderd. Ook als de wia zou vervallen. Tog heeft freo zelf dit afgehandeld. Ze blokerde onze opnamen en incasseren als nog 4.9 % rente van doorlopend krediet. Dit is een schande gebrek van contract . Als ik een huis koopt en wordt ik ziek of de regels gaan veranderen gaat de bank tog ook niet mijn hypotheek blokkeren of afpakken zolang ik keurig netjes mijn vaste bedrag per maand betaal! Schandalig dit echt schandalig en zeker geen aanrader.

  • Aanbevelen? Nee

Bedrijfsgegevens

Fellenoord 17

5612 AA Eindhoven

088-321 00 03

[email protected]

Over Freo

Freo is specialist in online lenen. Bij ons leent u tegen scherpe tarieven. Dit gebeurt op een eerlijke, zorgvuldige en verantwoorde manier. Met onze persoonlijke service en duidelijke voorwaarden weet u precies waar u aan toe bent.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.