prima
Beste Roy, Bedankt! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Aanvraag ging snel, ik werd volgende dag gebeld en alles was in kannen en kruiken. Nadat ik week later alles had ingeleverd, had ik 3 dagen later het geld op mijn bank.
Beste Emin, Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring. Het is erg prettig om te lezen dat u zo tevreden bent! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Offerte aangevraagd. Freo adverteert met lage rente van 3.6 procent. Dit geldt echter alleen voor hoge kredieten. Met mijn ruime inkomen kon ik deze bij Freo niet krijgen, het bedrag wat ik wel kon lenen vond ik de maand rente te hoog. Misschien voor een grote lening interessante tarieven. Bij een andere aanbieder was dit zo geregeld. De eerste contacten verlopen rommelig, wel erg vriendelijke medewerkers, maar niet zo kundig. Aanvraag duurde al met al bijna 3 weken. Bij eerste contact wordt dan aangegeven wat mogelijk is, maar daar komen ze snel op terug, terwijl er in mijn omstandigheden niets veranderd is dan tijdens het eerste gesprek. 3 verloren weken, waarin ik voor mijn gevoel beetje aan lijntje werd gehouden ( ja meneer, duurt nog 8 extra dagen).
Beste Stevan, Het klopt inderdaad dat er verschillende rentestaffels zijn. Het percentage is afhankelijk van de hoogte van de lening. Hierin zijn wij transparant. Onze rentepercentages zijn terug te vinden op onze website. Uiteraard moet het gewenste bedrag wel passend zijn op basis van de inkomsten en lasten situatie. Dit kan soms afwijken van het eerste gesprek wanneer de gegeven toch wat anders blijken te zijn aan de hand van de aangeleverde documentatie. Indien de situatie toch anders blijkt te zijn kan het zijn dat we inderdaad een ander aanbod doen. Vervelend dat het aanvraag proces niet naar uw tevredenheid is verlopen. Op dit moment hanteren wij een beoordelingstijd van 3-4 werkdagen. De doorlooptijd die u noemt is me dan ook niet bekend. Mocht u nog verdere toelichting wensen dan kunt u ons altijd bellen, zodat wij het proces van uw specifieke aanvraag kunnen bekijken. Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
de aanvraag ging erg stroperig. Ik snap dat er sommige vragen gesteld moeten worden om een risico profiel vast te kunnen stellen. Maar steeds moest ik additionele info sturen... nee de salaris strook van een andere maand.. nee en werkgeversverklaring of iets waaruit datum in dienst blijkt... nee ik van de partner en overzicht van alle transacties.. ik zie dat mevrouw en uitkering heeft ontvangen van aegon schade.... waarom was dat. Ik had de hoop all opgegeven dat deze lening nog zou doorgaan. Vragen die juist van belang waren zijn niet gesteld.. overwaarde huis. Eventuele spaartegoeden en de duur van private lease contract. Die icm bkr reg en salaris.
Beste Tim, Vervelend om te lezen dat uw aanvraag niet is verlopen zoals gehoopt. De documenten die wij beoordelen mogen niet ouder zijn dan een bepaalde termijn en moeten qua maand overeenkomen met elkaar. Daarom kan het zijn dat we aanvullende documenten opvragen of aanvullende vragen stellen. Dit doen we om een goede inschatting van de financiële situatie te kunnen maken. De overwaarde van de woning is niet van belang voor een lening aanvraag. De overwaarde is immers geen geld wat u op dat moment direct te besteden heeft. De duur van een leaseovereenkomst kunnen wij op het BKR zien en is daarom niet opgevraagd. Voor wat betreft het spaargeld: dat kan soms van belang zijn. Echter is het belangrijkste dat de maandlast van de lening betaalbaar is op de maandelijkse inkomsten en uitgaven. Vandaar dat een loonstrook belangrijker is om een goed beeld te krijgen van uw financiële situatie. Mocht u nog aanvullende vragen hebben dan staan wij u graag telefonisch te woord. Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
prima geregeld, als wat de informatie vraag naar ons toe een beetje rommelig
Beste Rob, bedankt voor uw feedback en de beoordeling! Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Meer info over waarom wij van standaard naar plus gaan is wat ons betreft gewenst.
Beste Jan, bedankt voor het achterlaten van de beoordeling. Het is mij niet duidelijk wat u bedoelt met 'standaard' en 'plus'. Wellicht kunt u ons dit uitleggen zodat wij u een verder toelichting kunnen geven, indien van toepassing? Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Vriendelijke mensen aan de andere kant van de lijn. Kleine strubbeling mbt het aanleveren van documenten, maar zij hebben snel contact opgenomen en uitleg gegeven hoe dit te doen. Na het aanleveren van de juiste documenten was het binnen 1 dag rond. Kortom, makkelijk en snel oversluiten zonder poespas.
Beste L, bedankt voor de genomen moeite om uw ervaring met Freo te delen. Goed om te lezen dat u positief bent over het proces van de aanvraag! Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Aardige mensen,werd ik altijd geholpen met documenten
Beste heer Tiriplica, erg fijn om te lezen dat wij u naar tevredenheid hebben kunnen helpen! Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Zeer tevreden
Beste Bart, bedankt voor het mooie cijfer! Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Van aanvraag tot en met afsluiting leencontract duidelijkheid. De mogelijkheid om zelf de termijn te bepalen spreekt aan.
Beste Eric, bedankt voor het delen van uw ervaring bij Freo! Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
snelle afhandeling en uitbetaling
Beste Rob, bedankt voor het de positieve beoordeling! Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Enige tijd geleden een PL aangevraagd. Eerste contact loopt soepel, vriendelijke medewerkers die direct een BKR check doen. Mijn ruime boven modale inkomen was voldoende voor een PL. Ook dat ik rood mag staan bij de bank was geen probleem, dit is ook mijn enige krediet. Daarna is het lang wachten, zelf 4 keer achteraan moeten bellen waarin je te horen krijgt dat het ruim 8 dagen kan duren voordat er meer duideijkheid is , terwijl er 3 dagen wordt aangegeven vooraf. Dat vind ik iets misleidend. Beter zou zijn dit vooraf aan te geven zodat je de keuze hebt om daarin mee te gaan. Door het lange wachten en enige noodzaak van snelle afhandeling wegens grote noodzakelijke aanschaf heb ik de aanvraag ingetrokken. Dat gaat niet zonder slag of stoot. Ik werd direct gebeld met de vraag waarom ik rood stond op mijn afschrijft? Ik gaf aan de aanvraag in te trekken , hierop kreeg een reactie dat ik werd afgewezen, terwijl ik deze zelf introk?? Dat het sneller kon bewees mijn nieuwe krediet aanbieder. Was binnen 3 dagen rond. Bij freo mag je voor de aanvraag BKR rood staan, maar als je het staat dan krijg je kennelijk geen lening. Het lange proces geeft wat onrust. Je wil niets voor niets geld lenen. Dat kan beter in mijn ogen. Ze bieden wel scherpe rente.
Beste Jennifer, Dat klinkt niet als de ervaring met Freo die we u gunnen. Ik kan me voorstellen dat verschillende doorlooptijden te horen krijgen, verwarring kan veroorzaken. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat we extra documenten vragen, waar weer opnieuw naar gekeken wordt. Het kan ook dat er gedurende de aanvraag meer drukte ontstaan waardoor het langer duurt. Voor uw aanvraag kan ik omtrent uw privacy geen specifieke redenen terugkoppelen. Wel kunt u altijd contact opnemen als u meer uitleg wenst over het verloop van uw aanvraag. Goed om te lezen dat u elders alsnog naar wens bent geholpen! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Het valt me altijd op dat je bij FREO goed en vooral met aandacht geholpen wordt door de medewerkers. Als je de situatie uitlegt, krijg je duidelijk antwoord, en denkt men mee naar een oplossing. Meerdere keren krediet opgenomen en weer ingelost.
Beste Frits, Wat goed dat u zich bij Freo altijd gehoord en geholpen voelt. Daar gaan we voor! Bedankt voor de mooie beoordeling. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
vond het makkelijk en duidelijk en heel snel om de financiering rond te krijgen
Beste Shailin, Het is erg prettig om te lezen dat alles zo soepel is verlopen. Dank voor het delen van uw ervaring! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Klantgerichte medewerkers, staan je vriendelijk te woord. Deskundig.
Beste Fred, Hartelijk bedankt voor uw complimenten over onze collega's. Met veel plezier zal ik deze delen! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Alles in 1 keer goed gegaan.
Beste Jos, Top! Bedankt. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Veel verschillende mensen aan de telefoon,dingen die ze over het hoofd zien.stuur je ontbrekkende informatie op,komen ze erachter dat ze nog iets missen.heb daarom vrijblijvende offerte stopgezet.
Beste anoniem, Het is erg jammer om te lezen dat u een minder positieve ervaring heeft met Freo. Mocht u nog behoefte hebben aan toelichting waarom wij bepaalde documenten wel of niet opvragen, neem gerust contact met ons op. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Het online proces verloopt vrij eenvoudig. De vereiste documenten zij vrij eenvoudig verkrijgbaar, waardoor je snel en eenvoudig de lening af kunt sluiten. Geen uren dus om te krijgen waar je om vraagt, geen afspraak nodig waarvoor je ruimte moet inplannen maar op het moment dat jou uitkomt kun je de documentatie in orde maken. Alleen jammer dat je niet kunt vragen om een uitbetaling op een bepaalde datum (in de nabije toekomst), waardoor je de lening krijgt op het moment dat Freo deze heeft goedgekeurd, en je niet weet hoe snel dit gaat, waardoor je dus eerder rente en aflossing gaat betalen dan dat je het geld nodig hebt.
Beste Niek, bedankt voor het delen van uw ervaring. Goed om te lezen dat het aanvraag proces goed is verlopen! Voor wat betreft het kiezen van een datum voor de uitbetaling hebben we te maken met de geldigheid van de beoordeelde documentatie. Vandaar dat we op dit moment een aanvraag direct uitbetalen op het moment dat een beoordeling akkoord is bevonden. Wellicht kunnen we hier in de toekomst iets in aanpassen waardoor dit wel mogelijk gaat worden. Dank voor uw feedback! Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Duidelijke richtlijnen en keurige ondersteuning. Proces verliep feilloos.
Beste Dennis, bedankt voor deze mooie beoordeling! Erg fijn om te lezen dat u zo tevreden bent. Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
In het verleden al klant geweest, destijds duurde aanvraag 3 weken. Dat wist ik dus vooraf door mijn eerdere ervaring en hield ik rekening mee. Eerste contact is snel gelegd. Er wordt een omgeving open gezet en flink wat afschriften en loonstroken opgevraagd. Daarna begint het wachten, en de vragen over inhoudelijke betalingen op je afschriften. Gebeld door een acceptant , deze stelt behoorlijk wat vragen. Uiteindelijk was de vraag waar mijn derde maand afschrift was. Deze had ik wel upgeload. Maar bleek nergens te vinden? Dat had ik vast verkeerd gedaan gaf de jonge man mij aan. De toon vond ik best brutaal. Ik heb uiteindelijk mijn aanvraag ingetrokken, wat ook nog een behoorlijk gedoe bleek( 3 keer bellen) . Wat lastig is, is dat bij de klantenservice alleen hele jonge mensen werken die wat kwaliteit missen, ze zijn wel enorm vriendelijk, maar inhoudelijk weinig kennis. De rente is laag, maar mijn ervaring met mijn huidige krediet maatschappij is meer snelheid, direct professioneel en bekwaam personeel aan de telefoon en de rente scheelt maar 8 euro per maand. Ik betaal liever iets meer zodat ik op deze manier direct een professional aan de telefoon krijg. Als je snel geld nodig hebt zou ik Freo afraden, als je weken de tijd hebt en het niet erg vind om nieuwe stukken aan te leveren is Freo prima partij.
Beste Denisse, Allereerst wil ik u bedanken voor het schrijven van deze review en uw feedback. Op deze manier blijven we ons bewust van verbeterpunten in ons aanvraagproces, en hoe u dit als klant ervaart. Echter blijft het vervelend om te lezen dat u het gevoel heeft dat u onprofessioneel te woord bent gestaan en de snelheid van de aanvraag ook niet naar wens is geweest. Goed om te zien dat u elders een passende oplossing heeft gevonden en deze beoordeling nemen we in ieder geval mee onze verbeterprocessen! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Zeer klant vriendelijk en een hele goede service
Beste Anton, Bedankt voor uw hoge cijfer en de mooie complimenten! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
erg snel en makkelijk, alles online
Beste Oth, Top, bedankt! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Ik zag er erg tegenop, al die regels en procedures. Gelukkig was het goed te doen door de digitale procedures.
Beste Hans, Fijn om te lezen dat het aanvraagproces goed te doen was voor u! Bedankt voor de mooie beoordeling. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Top klanten service ik ben er blij mee
Beste Mussie, Als u blij bent, zijn wij dat ook. Bedankt! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Onduidelijke communicatie vooral doordat de contacten via klantbeheerders loopt en niet met de echte kredietbeoordelaars kunnen overleggen wat ze nu precies nodig hadden. Daardoor ontstond vertraging. Vaak bellen (14 keer) gegevens weer aanleveren, sorry, we hebben het verkeer vakje opengezet, sorry, ons systeem heeft straat en huisnummer verwisseld, wilt u de opnieuw de aanvraag indienen?
Beste Ruud, Onze kredietbeoordelaars zijn zelf niet telefonisch bereikbaar omdat dit erg afleidend zou werken in een werkproces waar zij de volledige concentratie op het beoordelen van aanvragen moeten hebben. Daarnaast werkt in de huidige corona situatie het merendeel van onze werknemers thuis, hierdoor kan de communicatie tussen afdelingen soms wat minder soepel verlopen dan anders. Desalniettemin, onze welgemeende excuses voor de vertraging in het aanvraagproces! Mocht u nog meer uitleg willen dan kunt u ons altijd telefonisch bereiken voor meer informatie. Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice
Fellenoord 17
5612 AA Eindhoven
Freo is specialist in online lenen. Bij ons leent u tegen scherpe tarieven. Dit gebeurt op een eerlijke, zorgvuldige en verantwoorde manier. Met onze persoonlijke service en duidelijke voorwaarden weet u precies waar u aan toe bent.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.