Aanvraag liep vlot en volgens plan dank
Beste Hans, Wat fijn om te lezen dat alles vlot is verlopen. Bedankt voor de mooie score! Met vriendelijke groet, Geert Freo Klantenservice
Makkelijk gevonden online en snel geregeld. Bewijsstukken die nodig zijn voor aanvraag, makkelijk te uploaden en met digitale handtekening vlot afgewerkt. Tussen het aanleveren en het storten van het geleende bedrag zat 8 dagen. Dat heb ik wel eens sneller meegemaakt. Maar dat doet niet af aan het rapportcijfer 9, wat ik om die reden hen geef. Was dit binnen 2 a 3 dagen gestort dan kregen ze van mij een 10.
Beste Martin, Bedankt voor het verbeterpunt en deze hoge score. De volgende keer gaan we voor de 10! Met vriendelijke groet, Geert Freo Klantenservice
Goed en snel geregeld en de app is erg makkelijk
Beste Brenda, Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring en de mooie score! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Prima service en prettig geholpen. duidelijke overzichtelijke app.
Beste Baukje, Een mooi cijfer en een fijne beoordeling, bedankt! Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Het betreft een oversluiting van een eerdere lening bij Freo. Het is nu voor de tweede keer dat na het aanleveren van alle stukken en offerte (digitaal) het erg lang voordat de aanvraag beoordeeld is/wordt. Na telefonisch contact krijg ik te horen dat de door drukte er een wachttijd is oplopend tot 9 dagen. Dit is exact gelijk als bij mijn initiële aanvraag, dus blijkbaar vindt men het bij Freo lastig om de bezetting op orde te krijgen. Daarnaast is het tegenwoordig bij het hypotheekaanvraagproces dat documenten automatisch beoordeeld worden wat een aanvraag binnen enkele minuten kan beoordelen. Daarom twijfel ik ook aan de uitspraak zoals hiernaast is weergegeven in 'Over Freo': 'Specialist in online lenen'! Mijn aanbeveling voor mensen die binnen een week een lening nodig hebben is dan ook 'Nee'. Gedurende de looptijd vind ik een prima maatschappij welke prima zou aanbevelen.
Beste Arnold, Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel. Wij beoordelen daarom elke aanvraag zorgvuldig. Op dit moment kan dat inderdaad nog niet geautomatiseerd, waardoor de doorlooptijd soms inderdaad wat langer is. Wat betreft de doorlooptijd is deze afhankelijk van de drukte op het moment van aanleveren, dit is zeker niet onze standaard doorlooptijd. Het is dus puur toeval dat uw aanvraag twee keer deze lange beoordelingstijd heeft. Hopelijk kunnen wij u snel duidelijkheid geven over uw aanvraag. Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Ik was al klant bij jullie. Wilde oversluiten en steeds weer ontbraken er documenten volgens jullie. Terwijl alle docenten allang in huis waren. Dit proces heeft een maand geduurd. Het had geen dag langer moeten duren of ik was naar een concurrent gegaan.
Beste M, Bedankt voor uw feedback. We bespreken dit graag telefonisch met u. Ik heb u daarom gebeld, maar niet kunnen bereiken. U kunt ons hiervoor bellen op telefoonnummer 088-3210002. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Snel en overzichtelijk
Beste Michael, Bedankt voor deze korte maar mooie toelichting! Met vriendelijke groet, Geert Freo Klantenservice
Dit was mijn eerste ervaring met het aanvragen van een lening. Ik kan Freo zeker aanbevelen. Heel vriendelijke en behulpzame medewerkers, snelle afwikkeling, binnen een week wist ik ondanks dat in in eerste instantie niet de juiste benodigde papieren had verstrekt waar ik aan toe was en kon ik heel snel over het geld beschikken. Ook de app van Freo is super handig en overzichtelijk!
Beste Jolanda, Bedankt voor deze mooie beoordeling! Erg leuk om te lezen dat u uw eerste ervaring met het aanvragen van een lening als zodanig positief heeft ervaren. Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Het digitaal ondertekenen werkt niet.
Beste Dirko, Bedankt voor de review! Jammer dat de digitale ondertekening niet helemaal lekker liep. Gelukkig hebben we het via een andere weg op kunnen lossen. Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice
In het begin verliep alles prima tot ik bij het stukje doorsturen rekeningoverzicht kwam. Er werd mij een mogelijkheid geboden dat freo mijn rekening eenmalig kon bekijken en vond dit prima dus dit geregeld. Later werd ik door freo benaderd of ik dit toch door wilde sturen omdat ze dit nog niet te lang deden en het doorsturen toch sneller ging, de desbetreffende vrouw aan de telefoon raakte geïrriteerd toen ik vertelde dat ik dit raar vond omdat mijn mening is dat als je iets aanbied dit gewoon normaal hoort te werken. Heb uiteindelijk de gegevens gewoon gestuurd en alles was idd zo geregeld maar vond de ervaring met de mevrouw niet erg prettig en hopelijk word dit met haar nog geëvalueerd.
Beste Raymund, Bedankt voor uw feedback. Vervelend om te lezen dat u het contact met een van onze medewerkers als niet prettig heeft ervaren. Dat is uiteraard niet de bedoeling. We vinden het belangrijk dat onze klanten altijd netjes te woord worden gestaan. Ik zal dit dan ook terugkoppelen naar de desbetreffende afdeling zodat dit kan worden opgepakt. Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Door de uiterst nauwkeurige wijze van werken, kregen wij de indruk dat Freo een handeling snelheid hanteerde van een luiaard. Het heeft bij ons lang geduurd, maar we helemaal tevreden, top.
Beste Bert, De doorlooptijd is inderdaad op het moment wat langer dan verwacht. Goed om te lezen dat u ondanks de lange doorlooptijd toch helemaal tevreden bent. Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Doorlooptijd zou 5 á 6 werkdagen zijn. Als ik bel op de 5e werkdag, blijkt de wachttijd te zijn opgelopen naar 7 tot 8 werkdagen. Dag later weer gebeld, bleek het 8 tot 9 werkdagen. Als ik als 6e wachtende sta bij de kassa in de supermarkt en er komt 13 man achter me staan, mag je met recht zeggen dat het druk is. Maar dat verklaart niet waarom ik dan ongeveer twee keer langer moet wachten dan in eerste instantie beloofd. De drukte komt toch achter mij? Is de geschatte doorlooptijd dan niet tijdig aangepast aan de drukte? Er komt dan ook geen andere verklaring dan 'het is druk', 'ik kan niets voor u doen' en 'ik begrijp dat het vervelend is'. Ik moet er wel zelf achteraan bellen, want bij uitloop wordt niet proactief gecommuniceerd. Toen ik belde en hoorde dat de wachttijd om iemand aan de lijn te krijgen 1 tot 3 minuten bedroeg, bleek dat ongeveer 8 minuten te zijn. Wat dat betreft zijn ze dan wel weer consistent in het scheppen van verwachtingen. Als de doorlooptijd nog verder oploopt, gaat mijn droom me aan m'n neus voorbij, want ik heb gewoon een harde deadline. Hopelijk komt er snel een einde aan deze onzekerheid. De voorwaarden zijn duidelijk, dat moet ik ze nageven. Ik kan ze alleen aanbevelen als de totstandkoming een stuk soepeler gaat en je heldere afspraken kan maken. Op dit moment dus niet.
Beste Robin, Bedankt voor uw feedback. Een goede suggestie is inderdaad om klanten te informeren over de doorlooptijd van de aanvraag. Het is voor ons helaas wat lastiger om in te schatten wat de drukte is op het moment dat wij uw documenten in ons bezit hebben, dan de wachtrij in de supermarkt. Klanten die later documenten aanleveren voor de beoordeling hebben inderdaad geen invloed op de doorlooptijd van uw aanvraag. Echter kunnen de aanvragen welke al eerder binnen waren langer nodig blijken te hebben dan vooraf verwacht, waardoor de doorlooptijd wel langer wordt. Hopelijk kunnen wij u snel meer duidelijkheid geven omtrent uw aanvraag. Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Had al lening bij freo en enkel de rente aangepast. Dit ging soepel. Behalve idin dan maar dat komt door de ing daar gaat namelijk nooit iets goed.
Beste E, Bedankt voor de mooie beoordeling! Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Bij een verhoging kreeg ik wel een anbod, maar de offerte was niet zichtbaar. Die kon ik dus ook niet tekenen. In eerste instantie leek alleen per post een optie, maar die was me te traag. Uiteindelijk kon het als nog hersteld worden digitaal en was de offerte alsnog beschikbaar voor ondertekening met IDN. Daarna ging de afhandeling vlot binnen vijf werkdagen.
Beste Rob, Bedankt voor uw feedback. Gelukkig is het toch nog vlot opgelost! Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Ik vind goed en snel geregeld
Beste Naceur, Fijn dat wij u naar tevredenheid hebben kunnen helpen! Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Vriendelijke medewerkers, duidelijkheid naar de klant. Vrij snel geregeld
Beste Lei, Bedankt voor de mooie beoordeling! Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Persoonlijke lening aangevraagd om 2 redenen, n.l. oversluiten en afsluiten lening bij andere bank (rente daar 9% en hier 3,8%) en extra geld voor aankoop auto. Binnen een week was alles geregeld. Alles online via persoonlijke omgeving op hun website en snelle ondersteuning klantenservice bij vragen.
Heel moeizaam!!! Er worden teveel documenten gevraagd, vroeger was meer vertrouwen in de klant! Bij het logo geld lenen kost geld , doe maar nog een daarbij: Geld lenen kost je zenuwen ☹️
Beste Rexha, We vragen alleen de documenten op waarvan wij denken dat deze nodig zijn om een juiste beoordeling uit te voeren. Zo hebben wij de zekerheid dat een lening volledig verantwoord verstrekt wordt. Het is afhankelijk van de situatie van de klant welke documenten dat zijn, dus het kan dat een specifieke situatie ook om meer documenten vraagt. Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice
correcte behandeling
Beste Immie, Bedankt voor het mooie cijfer! Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice
Alhoewel er heel wat gegevens nodig zijn voor een verantwoorde lening af te mogen/kunnen sluiten, ging dat bij Freo best vlot en soepel. Verbeterpunt wellicht om wat meer mogelijkheden (en hulp) te bieden bij het 'uploaden'. Voor de rest...... prima.
Beste GWD, Bedankt voor de feedback! Zo kunnen wij het proces ook blijven verbeteren. Goed om te horen dat alles soepel verlopen is. Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice
mijn ervaring met Freo is uitstekend
Beste Aj, Bedankt voor het mooie cijfer! Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Alles ging super snel en de app is geweldig!
Beste Kajenthini, Bedankt voor de positieve beoordeling. Fijn om te lezen dat de app naar tevredenheid werkt! Met vriendelijke groet, SImone Freo Klantenservice
Na aan vraag en opsturen van documenten Komen er vragen bij de beoordelingen op die niks met de aan vraag ,voorwaarden of competentie van de klant te maken hebben Hou de vragen bij het product en ga niet onnodig de maatschappelijke werker uithangen En dan ook nog met de antwoorden omdat wij zo streng zijn kunnen wij de lage rente garanderen Onzin u het product ik de klant wij verbinden ons aan voorwaarden en zolang wij ons er aan houden is iedere bemoeienis overbodig en beledigend
Beste, Bedankt voor uw feedback. Soms hebben wij inderdaad aanvullende vragen om een duidelijk beeld te krijgen van de situatie van onze klanten. Dit doet wij zodat we zeker weten of een eventuele verstrekking verantwoord is. Mocht u nog vragen hebben dan staan wij u graag telefonisch te woord. Met vriendelijke groet, SImone Freo Klantenservice
Er is blijkbaar een eis dat op de rekenafschrift de ten naam stelling moet. De tenaamstelling van de rekening mag niet anders aangetoond worden. De reden daarachter leek te zijn dat het nou eenmaal zo is. Dat heeft het proces aardig vertraagd . Toen dat opgelost was kwamen ze erachter dat ze mijn arbeidsovereenkomst niet hadden gevraagd. Niet dat mijn dossier meteen behandeld werd, nee dat duurde toen weer 2 dagen. Uiteindelijk goed gekomen, maar was nu niet bepaald een fijn proces.
Beste Chris, De looptijd die wij communiceren om uw documenten te beoordelen is momenteel 5 tot 6 werkdagen. Deze looptijd gaat in op het moment dat de documenten juist en volledig zijn aangetoond, wanneer dit niet het geval is kan dit de doorlooptijd dus verlengen. Het kan zijn dat er binnen die 5 tot 6 werkdagen nog aanvullende documenten opgevraagd worden zoals een arbeidsovereenkomst, echter wordt dan de datum aangehouden waarop u alles compleet heeft aangeleverd. In dit geval zijn we ook binnen de gecommuniceerde doorlooptijd van 5 tot 6 werkdagen gebleven. Mocht u hier meer toelichting over wensen, dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice. Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice
Zoals de titel aangeeft, vlot, goed geregeld. En aantrekkelijke voorwaarden zoals bijvoorbeeld versnelde aflossing zonder boete.
Beste Ronnie, Fijn dat u zo tevreden bent. Bedankt voor de review! Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice
Fellenoord 17
5612 AA Eindhoven
Freo is specialist in online lenen. Bij ons leent u tegen scherpe tarieven. Dit gebeurt op een eerlijke, zorgvuldige en verantwoorde manier. Met onze persoonlijke service en duidelijke voorwaarden weet u precies waar u aan toe bent.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.