Filters

10

Makkelijk en snel!

Aanvraag was makkelijk en is supersnel afgehandeld. Binnen een week na aanvraag stond het geld op mijn rekening

  • Aanbevelen? Ja
9

Prima

Het aanvragen werkt allemaal duidelijk en simpel. Ik ben tevreden

  • Aanbevelen? Ja
5

Prima contact, maar lening afgewezen na tekenen offerte

Op zich goed, snel en vriendelijk contact gehad, maar toch met stomheid geslagen omdat onze aanvraag is afgekeurd. Niet omdat we het niet zouden kunnen betalen, we voldoen namelijk qua inkomen aan de regels, maar we mogen niet lenen, omdat uit de BKR naar voren komt dat we nog nooit eerder een lening hebben gehad. Lijkt mij juist goed nieuws, maar kennelijk mag je pas een (hogere) lening aangaan als je een ervaren lener bent. Een lagere lening (zelfs niet eens de helft) is ook geen mogelijkheid en wanneer het dan wel zou kan, is ook geen enkele uitspraak over te doen. Blijft mega vaag en over een jaar kunnen we het weer proberen. Voelt wel beetje zuur als er helemaal niets is gezegd over deze gekke regels, terwijl je de hele tijd het gevoel wordt gegeven dat het allemaal goed komt.

  • Aanbevelen? Nee
8

Goed

Intakegesprek was helder. Het vullen van het aanvraagformulier verliep niet vlekkeloos. Dit kwam hoofdzakelijk dat wij de documenten niet goed hadden opgeslagen. Persoonlijk zou ik het plezierig vinden als je bij vragen/opmerkingen contact krijgt met de acceptant. Nu verliep dat contact via het callcenter. Gaf wat spraakverwarring

  • Aanbevelen? Ja
8

Snel en makkelijk

Tevreden over de lening. Snel snel en makkelijk de gegevens kunnen aanleveren.

  • Aanbevelen? Ja
10

Snel, uitstekende service,

Correct, snel en medewerkers vriendelijk en kennis van zaken.

  • Aanbevelen? Ja
10

Perfect en klantvriendelijk.

Supersnel geregeld allemaal.

  • Aanbevelen? Nee
2

Wat een waardeloos bedrijf!

Op verschillende sites een aanvraag gedaan met mijn gegeven. Op vergelijksites kwam overal frei als een van de best passende naar voren. Aanvraag gedaan gegevens ingevuld geen probleem tot ik bij de BKR aankwam. Omdat ik nog NOOIT een lening heb gehad krijg ik het niet omdat er geen schatting gemaakt kan worden of ik het wel kan betalen. Dus met andere woorden leer je kinderen zoveel mogelijk te laten lenen, want als je nooit iets hebt geleend zul je ook nooit iets kunnen lenen.

  • Aanbevelen? Nee
1

Met stomheid geslagen!!!

Om de duurder uitvallende verbouwing van mijn nieuw aangekochte woning te kunnen financieren wilde ik een lening aanvragen bij Freo. De verbouwing is nog in volle gang, dus de eindafrekening is nog niet binnen. Maar omdat ik op de klantenvertellen-site had gelezen dat een aanvraag voor een lening soms lang kan duren, heb ik vandaag de aanvraag voor een offerte via de Freo-site ingediend. Ik zou binnen één dag gebeld worden. En inderdaad; net na 18:00 belt een jongedame van Freo. Ik ben boodschappen aan het doen, maar vind een stoel in de winkel en kan dus rustig het gesprek voeren. Eerst de standaard vragen (naam, geboortedatum) en daarna vragen die ik al heb beantwoord bij het invullen van de aanvraag; waarvoor is de lening bedoeld?, bruto woonlasten?, samenwonen?, kinderen? etc. Alle antwoorden hetzelfde als ingevuld bij de aanvraag. Toen kwam de vraag: heeft u nog andere lasten? Ja, zo´n 200 euro per maand voor een recreatiewoning waar ik nu in woon. "Oh, dan moet ik even overleggen, momentje geduld a.u.b." Na ongeveer 30 seconden komt de dame bij mij terug en zegt: "Sorry meneer, wij kunnen u geen lening aanbieden." Pardon! Wat zegt u ... "Nee, meneer, dit zijn onze voorwaarden, wij kunnen u geen lening aanbieden. U kunt op Independer kijken naar een andere aanbieder. Toch nog een fijne avond, goedenavond" Einde gesprek! We waren nog niet eens bij de vraag aangekomen over mijn vast dienstverband en mijn stevige netto inkomen per maand. Ik zat daar in die supermarkt en was met stomheid geslagen. Hoe kan dit? Welk bedrijf is zo dom om een business case van minimaal 10.000 euro op deze manier te verspelen? Waar halen ze de checklist vandaan die bij het woord "recreatiewoning" alle rode bellen laat rinkelen? Los van het feit dat ik me totaal niet gehoord voelde. Als je een huis koopt, volkomen gedateerd en nagenoeg onbewoonbaar, dit laat opknappen en verduurzamen en dan tijdelijk in een recreatiewoning verblijft én daarop afgewezen wordt; SCHANDALIG!

  • Aanbevelen? Nee
1

Policy is more important than long-term customer relationship

After being a client for many years, having had 3 loans from them without issue. I requested a new loan to consolidate the loan at the bank with the existing Freo Loan. The total amount would be 3500,- euro, which is under the minimum so I had to request 5000,-. The young lady that reviewed my request asked me a few questions regarding my plans, and I got declined as I could not account for the remaining 1500,- (which I do not need and was requested because it was the minimum). Thank you for nothing.

  • Aanbevelen? Nee
1

afwijzing lenen vanwege alleenstand zijn

Aanvraag leningofferte afgewezen. Gebeld over hoe en waarom. Antwoord: u bent alleenstaand en inwonend

  • Aanbevelen? Nee
6

te lang geduurd voor akkoord

aanvraag zou binnen 8 a 9 werkdagen bekend zijn. na 3 dagen werden de documenten pas bekeken. daarna werden er extra documenten opgevraagd. na 4 dagen werden er op nieuw extra documenten opgevraagd. in plaats van 1 maand bankafschriften werden dat er 3,5 maand. alles bij elkaar heeft het 15 werkdagen geduurd voor akkoord kwm. dat is bijna 2x zo lang.

  • Aanbevelen? Ja
4

Zeer slechte afhandeling van de aanvraag

Een aanvraag gedaan voor een PL. Intake was allemaal geen probleem. Stukken aanleveren was zeer eenvoudig. Maar steeds weer telefoontjes daar stukken niet goed waren. Opnieuw aanleveren. Gedaan, gevraagd of het goed was. Ja, prima. 5 dagen later we gebeld toch niet goed. Opnieuw aanleveren. Dat 5 keer in totaal. Bij de laatste keer toch nog aanvullende vragen over uw bouwdepot. Ik: ik heb geen bouw depot. Kunt u dat aantonen? Nee, want ik heb het niet. Wilt u dan uw hypotheek offerte insturen? Waar heeft u die voor nodig? Om uw woonlasten te bekijken. Maar mevrouw, u heeft alles van mijn woonlasten. Toch wil ik de hypotheek offerte om te zien of u toch geen bouw depot heeft. Pffff. Ik: weet u wat? Laat mijn aanvraag maar zitten. Freo vertrouwt mij blijkbaar niet. Ik vertrouw Freo inmiddels niet meer. Freo heeft inmiddels met info over mij dan de belastingdienst. Maar ik moet aantonen dat ik iets niet heb. Ik snap dat Freo moet toetsen, maar dit gaat te ver. In de hypotheek offerte staat inderdaad een bouw depot, maar het huis is al lang klaar en het depot al ruim een jaar leeg. Dat kun je niet toetsen met het opvragen van een hypotheek offerte van 3 jaar geleden. Ik heb aangeboden om een scherm afdruk te sturen van de hypotheek waar bij te zien is dat het bouw depot is opgeheven. Was niet voldoende. Al met al heeft Freo mij 2 weken aan het lijntje gehouden.

  • Aanbevelen? Nee
4

Aanvraag duurt erg lang

Het geven van een offerte gaat snel maar daarna hoor je bijna een week niets. Uiteindelijk heb ik besloten ergens anders een lening af te nemen.

  • Aanbevelen? Nee
9

Deskundig en vriendelijk personeel helpen om je offerte zo spoedig mogelijk rond te krijgen.

De lening aanvragen gaat gemakkelijk met de aanwijzingen op het platvorm en persoonlijk telefonisch contact. Het personeel is deskundig en vriendelijk.

  • Aanbevelen? Ja
5

slechter dan verwacht

Telefonisch contact met medewerksters ver onder de maat, geen kennis van zaken. (Moet ik even navragen) Voor de derde maal gegevens niet compleet, dit nadat mij ruim een week geleden duidelijk werd gemaakt dat het in orde was. Bij het laatste contact zou ik toch weer over een andere periode bankafschriften moeten aanleveren terwijl mij de vorige keer verzekerd was dat dit niet nodig was. Tevens gaat er via mijn rekening 100 euro per maand naar een incassoburo. Dit doe ik voor mijn zoon, J. Van de Water, hij betaald mij dat maandelijks contant terug. Nu zou ik moeten bewijzen dat mijn zoon een betalingsregeling heeft en niet ik, dit kunnen jullie zelf nakijken. Na jaren geleden een doorlopend krediet voor het dubbele bedrag te hebben gehad valt mij dit zwaar tegen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Gemak van offerte aanvragen
  • Duidelijk aanvraagproces
  • Kwaliteit telefonisch contact
  • Vriendelijkheid
  • Behulpzaamheid
  • Deskundigheid
  • Snelheid
  • Duidelijke offerte
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening
10

perfect, zeker aan te bevelen

Deskundig en duidelijk geholpen door de medewerkster van Freo, veilig gevoel van geld lenen ten opzichte van andere geld verstrekkers.. Echte aanrader voor iedereen..

  • Aanbevelen? Ja
  • Gemak van offerte aanvragen
  • Duidelijk aanvraagproces
  • Kwaliteit telefonisch contact
  • Vriendelijkheid
  • Behulpzaamheid
  • Deskundigheid
  • Snelheid
  • Duidelijke offerte
  • Welke lening heeft u afgesloten? Doorlopend Krediet
9

goede service, goed behandeld

Helder en behulpzaam

  • Aanbevelen? Ja
  • Gemak van offerte aanvragen
  • Duidelijk aanvraagproces
  • Kwaliteit telefonisch contact
  • Vriendelijkheid
  • Behulpzaamheid
  • Deskundigheid
  • Snelheid
  • Duidelijke offerte
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening
8

goede service, goed behandeld

zeer tevreden over telefonisch contact

  • Aanbevelen? Ja
  • Gemak van offerte aanvragen
  • Duidelijk aanvraagproces
  • Kwaliteit telefonisch contact
  • Vriendelijkheid
  • Behulpzaamheid
  • Deskundigheid
  • Snelheid
  • Duidelijke offerte
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening
8

goede service, goed behandeld

Geen opmerkingen

  • Aanbevelen? Ja
  • Gemak van offerte aanvragen
  • Duidelijk aanvraagproces
  • Kwaliteit telefonisch contact
  • Vriendelijkheid
  • Behulpzaamheid
  • Deskundigheid
  • Snelheid
  • Duidelijke offerte
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening
9

goede service, goed behandeld

Zeer tevreden net alles op tijd bedankt Freo

  • Aanbevelen? Ja
  • Gemak van offerte aanvragen
  • Duidelijk aanvraagproces
  • Kwaliteit telefonisch contact
  • Vriendelijkheid
  • Behulpzaamheid
  • Deskundigheid
  • Snelheid
  • Duidelijke offerte
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening
9

goede service, goed behandeld

Nette behulpzame medewerkers en duidelijke website en communicatie

  • Aanbevelen? Ja
  • Gemak van offerte aanvragen
  • Duidelijk aanvraagproces
  • Kwaliteit telefonisch contact
  • Vriendelijkheid
  • Behulpzaamheid
  • Deskundigheid
  • Snelheid
  • Duidelijke offerte
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening
7

voldoende, een redelijke ervaring

Digitaal aanleveren van documenten gaf veel problemen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Gemak van offerte aanvragen
  • Duidelijk aanvraagproces
  • Kwaliteit telefonisch contact
  • Vriendelijkheid
  • Behulpzaamheid
  • Deskundigheid
  • Snelheid
  • Duidelijke offerte
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening
8

goede service, goed behandeld

.

  • Aanbevelen? Ja
  • Gemak van offerte aanvragen
  • Duidelijk aanvraagproces
  • Kwaliteit telefonisch contact
  • Vriendelijkheid
  • Behulpzaamheid
  • Deskundigheid
  • Snelheid
  • Duidelijke offerte
  • Welke lening heeft u afgesloten? Doorlopend Krediet
8

goede service, goed behandeld

Document na document was nodig, soms begrijpelijk maar soms ook omslachtig. Doorlooptijd was mede hierdoor erg lang.

  • Aanbevelen? Ja
  • Gemak van offerte aanvragen
  • Duidelijk aanvraagproces
  • Kwaliteit telefonisch contact
  • Vriendelijkheid
  • Behulpzaamheid
  • Deskundigheid
  • Snelheid
  • Duidelijke offerte
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Bedrijfsgegevens

Fellenoord 17

5612 AA Eindhoven

088-321 00 03

[email protected]

Over Freo

Freo is specialist in online lenen. Bij ons leent u tegen scherpe tarieven. Dit gebeurt op een eerlijke, zorgvuldige en verantwoorde manier. Met onze persoonlijke service en duidelijke voorwaarden weet u precies waar u aan toe bent.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.