Filters

7

Goed geholpen, slecht telefonisch bereikbaar

Goed geholpen door de medewerker. Alleen telefonisch kon ik ze niet bereiken. Met terugbelverzoek werd ik keurig te woord gestaan.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Dat ze bereikbaar zijn
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
9

Snelle afhandeling voor het opstellen van een hypotheek

Snelle reactie en alles wordt zorgvuldig afgerond.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Niet altijd was duidelijk of een document nog verstuurd is of nog geüpload moet worden in de klantportal. Dit geldt voor Aanvraagformulier starter EO.
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
10

Fantastisch

Ik heb zelf de aanvraag geregeld met hulp van de coach. Je wordt goed geholpen. Ik ben super blij met deze service

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Geen verbeterpunten, voor mij ging alles naar wens
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
1

Bureaucratie ten top

Wij zijn al ruim twee jaar bezig om onze hypotheek te verhogen om onze woning te verduurzamen. Daar bijBouwe een hele pagina op de website wijdt aan hoe belangrijk verduurzaming wel niet is zou je denken dat ze hieraan graag meewerken. Maar niets is waar als je reeds bestaande klant bent. Ondanks een enorme overwaarde, hoge ratio’s en voldoende inkomen houdt men de boot af. Waarom? Ik heb een vast contract en ben dus gewoon in loondienst, daarnaast ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik als werknemer ook mee mag participeren in de het bedrijf. Daar ik meer als 5% aandelen heb wordt ik als zelfstandige behandeld en beoordeeld. Dat ben ik niet! Ik ben in loondienst en loop via het aandeelhouderschap 0% risico. Helaas wil bijBouwe onnodig vasthouden aan het zelfstandige en moeten er over alle bv’s inkomensverklaringen komen. Absoluut onnodig en kostenverhogend daar er ook al een verklaring “geen risico” is afgegeven. Blijkbaar staat verduurzaming bij bijBouwe toch niet zo hoog op het lijstje. Het is gewoon greenwashing. In plaats van samen te kijken naar de mogelijkheden houdt met stug vast aan de bureacratische regeltjes. Mijn aanbeveling krijgt men voorlopig niet!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Kijken naar de mogelijkheden met de klant en niet onnodig vasthouden aan regels, zeker als er GEEN risico’s zijn!
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
9

Heldere procedure, snel en flexibel schakelen en fijn persoonlijk contact

Ik heb recent mijn hypotheek verhoogd ivm een verbouwing. Het proces van de verhoging was iets anders dan het proces van de originele hypotheek zo'n 7 jaar geleden. Er waren wat regels veranderd mbt zzp'ers, waardoor ik in het begin toch nog even wat ander extra werk moest doen om alles goed in te kunnen dienen, maar het contact was altijd super helder, persoonlijk en snel waardoor daar niet teveel extra tijd overheen is gegaan. Ik heb deze aanvraag zonder advies vanuit BijBouwe gedaan, maar wel krijg je een coach die je aanvraag begeleidt. De coach vanuit BijBouwe checkte met regelmaat met mij in, contact voelde persoonlijk en vertrouwt. Toen alle nodige stukken waren ingediend, duurde het slechts een paar dagen voordat de aanvraag werd goedgekeurd. Erg blij!

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Ik heb geen verbeterpunten
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
10

fantastisch

Wij zijn op een zeer professionele maar ook op een persoonlijke wijze geadviseerd. Geen enkele vraag was te veel. Klantvriendelijkheid staat voorop. Snelle reacties op onze vragen, zelfs in vakantietijd. Klasse!

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? n.v.t.
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
2

Zeer teleurgesteld

We zijn al een half jaar bezig met een kleine verhoging. Die we makkelijk kunnen financieren. Tot op heden nog steeds geen goeskeuring. Telkens vragen ze om nieuwe stukken om aan te leveren. We zijn het echt beu!

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Alles
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
10

Prettige samenwerking en goed advies

Advies was goed, bij vragen snel antwoord terug, en correct geholpen aan goed advies voor de bouwdepo. Had hypotheek via externe adviseur, maar ivm kosten was het via jullie goedkoper

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Ik zou contract en akte apart versturen inplaats van 60 pagina
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
2

Omslachtig

Ik heb begrijp voor de huidige wet- en regelgeving maar als ik 100 mails ontvang voor een kleine verhoging van 25.000 euro die met 'de ogen dicht' financierbaar is dan klopt er iets niet. Als als ik dan een 'goedschrift' moet plaatsen (dat hoeft nergens) en hem dan terug krijg met de vermelding dat het 'op de lijntjes' (los vd 20 andere zaken die 'nodig' zijn) moet dan begrijp je het niet. Verschuilen achter wetgeving klopt dan maar deels.

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Communicatie
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
9

heldere, goede en fijne communicatie

Op een fijne manier te woord gestaan. goed geholpen. Voldoende uitleg gekregen. snelle reacties per mail etc.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? doorlooptijd acceptatie
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
8

Prettig contact en goed prijs kwaliteit

Door te kiezen voor ‘zonder adviseur’ weet je dat het veel digitaal en beperkt gesprekken zal zijn. Desondanks was het contact met Andre heel prettig en behulpzaam. Leuk zal het nooit worden :-) maar prijs/kwaliteit voor het product is goed. Doorlooptijd prima.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Persoonlijke contact behouden (zelf in zelf service)
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
9

In 1 woord PRIMA

Snelle en adequate communicatie via e-mail en portal.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Geen idee
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
10

Duidelijk, persoonlijk, goed bereikbaar en meedenkend

Duidelijk, persoonlijk, goed bereikbaar en meedenkend

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Vond het zo prima
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
8

Goede hypotheekverstrekker met vriendelijke adviseurs.

Goede communicatie met adviseurs van bijBouwe welke je niet als nummer maar als klant behandelen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? niets
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
1

Bijbouwe doet NIETS aan serieuze klachten

Klant wacht inmiddels al 5 maanden en elke keer gaat na een comma wijziging dossier 14 dagen onderop stapel. Buldozertechniek. Ondeskundig personeel, service nul.nul.

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? nieuwe directie
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
10

Uitstekende klant begeleiding.

Adviseur is behulpzaam, denkt mee en geeft snel reactie op vragen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? nvt
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
1

on te huilen zo een slechte communicatie hypotheek

ik ben ruim 30 jaar hypotheekadviseur en dit heb ik nog nooit meegemaakt dat een simpele wijziging ontslag mededebiteurschap met uitkoop van de ex ruim 3 maanden al duurt en nog weet de klant niets en wordt er gelogen door ongemotiveerd en incompetent personeel BIJBOUWE en Quion. Zeer zeer slecht om je dood te schamen... begin juli aangevraagd nu begin oktober.....12 uur aan de telefoon minimaal, heel veel medewerkers gesproken en elke week weer liegen. Klant kan niet verder en gaat schadeclaim indienen

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? communicatie
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
9

Professionele en vriendelijke geldverstrekker

Al een aantal jaren een tevreden klant bij deze hypotheekverstrekker. Aanbevolen door onze tussenpersoon Royal Finance (voorheen De Nederlandse Geldmeesters) Het online portaal werkt prima van BijBouwe. Vorig jaar met succes gebruikt voor ons Bouwdepot. Deze zomer zijn wij gestart om binnen onze huidige hypotheek en dus binnen onze huidige inschrijving de hypotheek aan te passen, te verhogen. Wij zijn begin augustus begonnen met het aanleveren van de benodigde documenten. Ging allemaal vlot tot dat men BijBouwe zo ineens maar had besloten dat een tussenkomst van de notaris nodig was. Dit gebeurde pas nadat wij met de eerste offerte akkoord zijn gegaan en de noodzakelijke taxatie op het huis hadden laten uitvoeren! Wij waren zeer verbaasd van dit spontane besluit! Geef dit dan vooraf duidelijk kenbaar en niet als je al akkoord heb gegeven en kosten heb gemaakt voor een taxatie! De redenen voor BijBouwe om de notaris in te schakelen: ze wilden zeker weten dat het geld wel werd gebruikt voor het huis en niet voor andere zaken! Als je dit hoort geloof je je oren niet! Al jaren klant, nooit geen betalingsachterstanden ook niet bij andere partijen en we houden ons als hard werkende mensen niet bezig met louche zaken of dergelijke. Onze adviseur begreep onze reactie maar kon niet echt een duidelijk verklaring geven, het was de beslissing van BijBouwe. We zijn toen rechtstreeks beklag gaan doen bij BijBouwe en zijn hebben alles netjes en snel uitgezocht en ons duidelijk uitgelegd hoe en wat en waarom. Onze adviseur had dit moeten weten en heeft eigenlijk de schuld bij BijBouwe neergelegd. Onterecht blijkt dus! Wel hebben we van BijBouwe een mooie bos bloemen gekregen ter compensatie van de ergernis en stress. Dit is toch super!!

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Vertrouwen in je vaste klanten, vooraf duidelijk aangeven wat men van je verwacht.
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
1

Het zwarte gat genaamd BijBouwe

Een bestaande hypotheek (welke naar tevredenheid is gegaan) overnemen met mijn nieuwe vriendin en een aanvullend deel voor uitkoop ex is de uitdaging waar ik zes maanden geleden aan ben begonnen. Lijkt makkelijk maar niets is minder waar. Onderstaand in het kort een overzicht van hoe een aanvraag wordt opgepakt waarbij gezegd moet worden dat er geen enkele sprake is geweest van communicatie, feedback of een status van waar we staan. 'Het wordt opgepakt', 'Ze zijn ermee bezig', 'Het is druk' is de enige info die we hebben ontvangen van onze financieel adviseur. 16 maart gezeten met onze financieel adviseur 04 april in behandeling genomen 03 mei bespreking dossier en uitspraak 10 mei verzoek tot nog meer gegevens 02 juni NIBUD formulier nodig 24 juni concept aktes nodig 13 juli wederom alles opnieuw aan moeten leveren (datum verlopen documenten) 08 augustus bespreking dossier en uitspraak 25 augustus bespreking dossier en uitspraak Wat opvalt is dat er continu om meer info wordt gevraagd. Elke keer als we denken er te zijn komt er weer een nieuw formuliertje wat ingevuld mag worden. Deze leveren we keurig netjes in waarna het weer stil wordt. Dagen, weken en maanden zijn verstreken en we weten nog steeds niet waar we aan toe zijn. We kunnen niet communiceren met BijBouwe, onze financieel adviseur komt ook geen stap verder en het enige wat we kunnen doen is wachten. Zo nu en dan spuugt het 'zwarte gat' weer een vraag onze kant op maar op vragen van onze kant wordt heel consistent niet ingegaan. We kunnen geen kant meer op en staan met onze rug tegen de muur. Ik kan geen andere hypotheek meer aanvragen daar de rentes de afgelopen maanden waanzinnig zijn gestegen. Ik heb een ex die al maanden recht heeft op haar deel welke ik niet kan uitbetalen en ook niet kan vertellen wanneer dit gaat gebeuren en het enige wat je kunt doen is hopen dat het allemaal goed gaat komen, al is er geen enkele houvast op dat vlak.

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? communicatie, communicatie, communicatie, verwachtingen managen, inzage in status, had ik al communicatie gezegd?
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
5

Eindeloos geduld.......

Ik snap al die goede reviews niet, zo'n 1,5 maand (!!!) geleden heb ik voor de oversluiting van mijn hypotheek alle stukken ingeleverd (via de hypotheekshop), en ik ben NOG aan het wachten op groen licht. Ik wordt zo'n beetje moedeloos van het wachten. Intussen staan al mijn aannemers maat te wachten en moeten de verbouwing aan mijn huis maar opgeschoven worden. Ik vind het schaamteloos dat ik zo verschrikkelijk lang moet wachten tot de oversluiting geregeld is. Kortom....ontevreden.

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? snellere verwerking !
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
6

Corrigeren helaas eigen fout niet

Voor een grote verbouwing wilde wij een deel van de overwaarde opnemen. Door een fout van Bijbouwe bij de hypotheek inschrijving moesten we nu opnieuw naar notaris een dus een 2e hypotheek afnemen. Ze erkennen hun fout maar doen er niks aan dus wij draaien zelf voor de kosten op. Over de rest wel tevreden.

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Eigen fouten netjes oplossen.
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
7

per saldo tevreden

op het einde was het een stressvoltraject dat gelukkig goed is afgelopen, ook door de inspanningen van de adviseur. dit had voorkomen kunnen worden bij de opstartfase, gelukkig alles goed gekomen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? beter informeren
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
10

Hele fijne samenwerking tot het gewenste eindresultaat

Wij zijn super tevreden over de samenwerking en de prettige communicatie. Duidelijke instructies en informatie. Het delen van de documenten en de snelle verwerking daarvan.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? geen idee
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
8

Prima bank, goeie en vlotte comminucatie.

Fijne comminucatie! Erg fijn dat Agnes zelf contact opnam met de werkgever van Greta voor extra informatie over de werkgevers verklaring. Het duurde allemaal iets langer dan ik had gehoopt, dit kwam met name door de hoeveelheid documenten die telkens extra aangeleverd moesten worden.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Hoeveelheid documenten dat aangeleverd moet worden mag wel iets naar beneden
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
9

Doel bereikt mede middels constructieve, meedenkende en ter zake kundige medewerkers

Zie boven. Vooral gesteund in mijn digitale ondeskundigheid: behulpzaam.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Vond het lastig, overigens niet koste van kwaliteit van het proces, dat ik verschillende medewerkers sprak over het zelfde dossier.
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag

Bedrijfsgegevens

Frederik Roeskestraat 100

1076ED Amsterdam

020-7946059

[email protected]

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.