De verhoging van de hypotheek ivm verbouwing is uiteindelijk vlot en klantvriendelijk geregeld. Alles ging snel, behalve het wachten op de offerte. Dit komt door de grote drukte maar had het fijn gevonden om een bericht tussendoor te ontvangen dat het in behandeling genomen was. Nu ruim 2 weken niets vernomen. Na het uitbrengen van de offerte ging het juist weer supersnel! Misschien een soort online tijdpad maken?
Aantrekkelijke aanbieding vanwege lage rente in combinatie met lange looptijd. Aantrekkelijk omdat hypotheek afgesloten kan worden zonder taxatierapport van de woning. Aantrekkelijk omdat gekozen kan worden om tegen een tarief van € 600 geen gebruik te hoeven maken van een adviseur. Na een vlot verlopen eerste gesprek blijkt dat de afhandeling van de documenten niet verloopt zoals wordt voorgesteld. Beloofde termijnen worden keer op keer niet gehaald. Pas vele weken na herhaalde telefonische contacten blijkt dat stukken niet in behandeling worden genomen indien niet alles op één pdf document is aangeleverd. Hoe in een thuis situatie (eenvoudige printer) een samengesteld pdf gemaakt kan worden is blijkbaar bij vele medewerkers van bijBouwe onbekend. Na veel heen en weer gebel (duurt extreem lang voor iemand aan de telefoon komt) blijkt na vele weken dat een app op je telefoon dit probleem kan oplossen.
Beste Nico, Wat vervelend dat je geen fijne ervaring hebt gehad. Zoals je al aangeeft zijn de doorlooptijden door de coronacrisis opgelopen. We hebben de afgelopen tijd hard gewerkt om de wachttijd flink terug te brengen, maar die inspanningen zijn voor jou helaas iets te laat. Bedankt voor je tip om aan het begin van de aanvraag een app te delen waarmee klanten documenten samen kunnen voegen! Daar gaan we wat mee doen. Met vriendelijke groet, bijBouwe | de hypotheek zonder bank
Ik wist precies waar ik aan toe was bij BijBouwe. Het uploaden van alle benodigde stukken is goed geregeld. Een aanvraag kost nou eenmaal een bepaalde periode alvorens de definitieve toekenning rond is. In mijn geval heeft dit ongeveer 4 weken geduurd. Wanneer je dus tijdig start met het indienen van de aanvraag, is er niets aan de hand. Het was prettig zaken doen met BijBouwe.
Ik heb snel een goede hypotheek af kunne sluiten
Het gebruik van een online klantenportal zorgt voor betere en snellere afhandeling. Hier zit nog wel een aandachtspunt: zorgen voor de juiste invulling (vraag juiste documenten).
Beste Elroy, Bedankt voor je review en je feedback! Daar gaan we zeker wat mee doen. Met hartelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Efficient proces en kundige vragen
Hoi Brian, Super bedankt voor je review! En bedankt voor je feedback over doorlooptijden. We begrijpen dat het in deze corona-dagen wat langer duurde dan je had gehoopt, maar we zijn hartstikke blij dat we toch zo'n goed cijfer van je mogen krijgen. Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
De hele afhandeling via internet is prima voor elkaar. Ik snap best dat deze periode wat drukker is dan normaal, maar het duurde allemaal wel erg lang. Het is ook vreemd dat als je nog een nieuw stuk moet aanleveren, dat je dan weer achteraan in de rij komt te staan. Dus als je het dezelfde dag weer aanlevert, dan ben je zo weer 1-2 weken verder voordat een heel simpel document beoordeeld is. Dat kan volgens mij beter. Ook de wachttijden aan de telefoon zijn wel erg lang (>20 min).
Hallo, Bedankt voor je review en je feedback! Zoals je al aangeeft zijn de doorlooptijden door de coronacrisis opgelopen. We hebben de afgelopen tijd hard gewerkt om de wachttijd aan de telefoon flink terug te brengen, maar die inspanningen waren voor jou helaas iets te laat. We begrijpen ook dat het vervelend is dat wanneer je een document opnieuw aanlevert dat je weer achteraan de rij komt te staan. We gaan kijken of we daar in de toekomst iets aan kunnen doen. Nogmaals bedankt voor je review en we wensen je heel veel woonplezier toe! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Lastig om in de corona tijden een beoordeling te geven. Het zijn chaotische tijden bij geldverstrekkers, de doorlooptijden zijn enorm. Ik werk zelf bij een geldverstrekker en weet hoe het is. Dus mijn beoordeling is even zonder het corona gedoe. Persoonlijk, laagdrempelig en geen gedoe. Fijn om zo mijn hypotheek te regelen, alsof ik nieuwe schoenen bij Zalando koop. Ik weet wat ik wil, dus hoef niet naar een winkel voor uitgebreid advies.
Hoi Iris, Bedankt voor je goede review! Dat is fijn om te horen van een collega uit de financiële dienstverlening. Je slaat de spijker op z'n kop met de Zalando-vergelijking. We willen je ook bedanken voor je feedback. Hele waardevolle, praktische tips waar we zeker wat mee kunnen. Veel woonplezier toegewenst! Vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Het heeft een maand geduurd tussen mijn eerste aanvraag en iemand die mij uitsluitsel kon geven. Uitverkocht was het resultaat. Direct alle benodigde bescheiden aangeleverd. Eerst online, werkte niet, foutboodschappen, daarna via de post, post werd niet geleegd, na enkele dagen dan maal per mail. Diverse telefoontjes voor status (wachttijden soms tot meer dan 30 min.), telkenmale excuses maar geen verbetering. Hypotheekrente wijzigde diverse malen. Alles wat fout kon gaan ging fout. Als pleister op de wonde werd mij als tegemoetkoming een presentje beloofd. U begrijpt het al, nooit ontvangen. Jammer en niet professioneel.
Beste Hans, Bedankt voor de moeite die je hebt genomen om je ervaringen met ons te delen. We balen natuurlijk ontzettend dat je jouw aanvraag als teleurstellend hebt ervaren. Naar aanleiding van je review hebben we elkaar gesproken en een werkbare oplossing voor je gevonden. We doen ons uiterste best om je aanvraag verder goed te laten verlopen! Met vriendelijke groet, bijBouwe | de hypotheek zonder bank
Zelf extra hypotheek geregeld, ging van een leien dakje. Voor een enkele vraag was de helpdesk goed bereikbaar en snel met antwoorden.
Beste Derek, Bedankt voor je review! Wat fijn om te horen dat je de aanvraag zo positief hebt ervaren. Met vriendelijke groet, bijBouwe | de hypotheek zonder bank
Dankzij uitleg van Michiel van Kampen een meer dan uitstekende ervaring. Wij zijn al klant maar moesten wat zaken anders gaan doen. We hadden 2 vragen gesteld maar helaas bleek dat er maar 1 dossier tegelijk kon lopen ondanks dat het 2 totaal verschillende zaken zijn. Helaas kost ons dat nu wel extra omdat in de tussentijd de rente was gestegen dat is wel wat zuur zeker omdat hier geen coulance is. Op zich geen probleem maar wel zonde van de tijd die daardoor verloren is gegaan en dat het duidelijk voor onze rekening is. Hoe dan ook alles verder zeker heel prima.
Voor mijn eerste hypotheek ben ik uitgekomen bij bijBouwe. Mijn keuze viel op bijBouwe gezien de lage kosten, lage rente, de mogelijkheid voor execution-only en de goede reviews. Het contact met bijBouwe verliep over het algemeen goed. Het upload-portaal werkt fijn en het is goed om te zien dat gevoelige informatie correct en snel wordt verwerkt. Gezien de drukke periode (vanwege Corona) is niet voldaan aan alle door bijBouwe gestelde verwerkingstermijnen. Helaas is het niet mogelijk om zelf te zien wat de status van je aanvraag. Het was daardoor niet zichtbaar of achter de schermen wel iets gebeurt of dat nog niet naar de aanvraag is gekeken. Vanwege een vrij strakke eigen deadline heb ik hierdoor vaker dan gewenst contact gezocht met het contact center. Elke keer ben ik wel keurig te woord gestaan. Uiteindelijk is de hypotheekaanvraag netjes afgehandeld en heb ik mijn eigen planning kunnen halen. Zeker in een normalere situatie verwacht ik dat het proces goed/vlot verloopt. Vanuit mij een dikke plus voor deze partij.
Alles snel geregeld rechtstreeks bij Bijbouwe. Altijd snel contact, hele proces makkelijk en duidelijk en eenvoudig. Documenten eenvoudig te uploaden. Heldere offerte met een scherpe rente. Ik ben helemaal tevreden. Judith bedankt voor de begeleiding.
Ik ben altijd zeer netjes geholpen door de adviseur en de helpdeskmedewerkers. Vriendelijk te woord gestaan, zeer klantgericht en denken mee.
Prima en snel, alles netjes aangeleverd wordt snel beoordeeld
Execution only hypotheek afgesloten. Prima klantvriendelijke benadering. Vragen worden correct en spoedig gehandeld.
Klantvriendelijke professionele mensen werken er bij Bouwe. Zeer snelle afhandeling. Als je vragen hebt wordt je meteen geholpen. Duidelijke communicatie. Het is heel fijn om alles via internet te kunnen regelen. En wat het mooiste is ook nog de laagste rente !!!
De website heb ik goed doorgelezen en gaf duidelijke informatie, zodat ik goed voorbereid was om zelfstandig zonder adviseur het proces aan te gaan. Natuurlijk heb je altijd nog wat vragen en die werden praktisch onmiddellijk beantwoord. Het opvolgen van de verschillende stappen werden binnen 24 uur afgehandeld door de coach van bijBouwe, zodat wij bijna binnen een week een definitieve offerte ontvingen. Het actie centrum was wat betreft uploaden minder klantvriendelijk, omdat je geen bevestiging kreeg van je upload en per onderwerp maar 1 document kon uploaden. Daarentegen vond ik Cryptshare wel klantvriendelijk en gaf mij de vrijheid om meer documenten van belang te uploaden
Bij Bouwe heeft een goede rente, goede voorwaarden en is goed bereikbaar voor vragen. Hun online systeem werkt ook goed en helder. Er ging bij ons wel iets mis in de communicatie omdat een collega van hun niet meer bereikbaar was, maar dat is uiteindelijk uitstekend opgelost door Bij Bouwe. Het heeft echter wel wat mailtjes, telefoontjes en vertraging bij de notaris gekost. Maar alles was uiteindelijk op tijd rond!
De verwijzingen op de site na inloggen zijn voldoende duidelijk. Waar het aan ontbreekt is interne controle bij BijBouwe of de site na beoordeling van stukken ook aan de aanvrager de juiste info vertrekt. In het proces tot nu toe 4 keer moeten bellen vanwege onterechte vertraging op de site. Eenmaal omdat betaling van € 1 niet juist was verwerkt en info uitbleef en enkele keren omdat actiecentrum niet doorliep nadat stukken waren ontvangen en gecontroleerd. Telefonische navraag leerde dat een en ander wel was verwerkt en dat proces verder kon lopen, maar in actiecentrum werd dit niet duidelijk aangegeven. Er zijn stukken aan BijBouwe per email aangeleverd in plats van dat zijn konden worden geupload via actiecentrum! Alhoewel ik de doorlooptijd nog wel acceptabel vind, had een en ander met zeker 2 weken kunnen worden verkort!
Snelle en vriendelijke service bij het afsluiten van een hypotheek
KAN ME NIET REGISTREREN. NIET GEHOLPEN MOET IK HET NU ZELF DOEN///////// BEDANKT
1 november het eerste verzoek en 7 november een getekende overeenkomst. Eerlijk is eerlijk, alle benodigde zaken had ik vooraf geregeld. Huidige Bank had meer tijd nodig voor de aflossingsnota! Duidelijke contracten/voorwaarden. Scherpe rente en lage behandelingskosten door geen advies te willen. Ook wanneer iets van standaard afwijkt is er iemand die een vraag telefonisch kan beantwoorden. Ik heb 20 jaar (met plezier) bij een bank gewerkt maar heb dit nog nooit meegemaakt. Ik kan het advies traject niet beoordelen gezien ik daar geen gebruik van heb gemaakt. Grote complimenten aan de betrokken medewerkers.
Speciale dank aan Jack!
Geachte lezer, In de beginfase, aanvragen offerte, werkt het prima. Bij het doorsturen van de documenten gaat het echter zeer moeizaam. Heeft me veel tijd gekost. Actiecentrum soms niet goed bijgewerkt. Met veel hulp via mail, is het uiteindelijk gelukt. Waardering voor de dames die de mail beantwoorden, behulpzaam en zeer vriendelijk. Het is een mooi product met scherpe rentes en fijn dat je dit zelf kunt regelen en kosten kunt beperken. Maar werk aan de site anders verliezen jullie denk ik onderweg te veel klanten.
Frederik Roeskestraat 100
1076ED Amsterdam
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.