Filters

3

Een gebrekkige en onprofessionele systeem overgang 28 october 2022

Het navolgende betreft een rekening welke is afgesloten op 03-08-2019 en waarvoor op die datum door Robeco zowel de tegenrekening als e-mail adres is geverifieerd. Tot aan 28 oktober 2022 hebben zich zonder problemen regelmatig transacties plaatsgevonden incl. betaling Dienstverleningskosten tegen het opgegeven IBAN-nummer. In verband met de melding dat Roparco op 28 oktober zou stoppen is op de website aangegeven het saldo te doen aanwenden voor participatie in bestaande belegging. Op 4 november mocht ik met verbazing een e-mail ontvangen van Robeco onder de noemer: “De overboeking naar uw rekening is mislukt”. Als aanvulling vermeld Robeco: “ Het IBAN-nummer dat aan uw Robecorekening is gekoppeld bleek niet geschikt.” Vreemd als blijkt dat op 5 oktober 2022 nog dienstverleningskosten zijn geïncasseerd op het IBAN-nummer. Tot mijn ongenoegen moest ik constateren dat sinds Robeco op 28 oktober is overgegaan naar een nieuw systeem, het IBAN nummer welke sinds 03-08-2019 van toepassing is en op 5 oktober 2022 voor het laatst door Robeco was gebruikt, NIET meer zichtbaar was, oftewel, GEWIST! Zonder enig initiatief mijnerzijds, verscheen het oorspronkelijke IBAN nummer na ca vijf dagen weer op het rekening overzicht. In aanloop naar de opheffing van ROPARCO m.i.v. van 28 oktober is duidelijk aangegeven dat het restant op deze rekening aangewend diende te worden voor de aankoop in het bestaande Robeco Duurzaam fonds. Derhalve is het onbegrijpelijk dat Robeco het initiatief heeft genomen de balans van de ROPARCO te doen overboeking naar de tegenrekening, alhoewel tot op de dag vandaag mislukt. Alhoewel tijdens het openen van de rekening het e-mail van rekeninghouder is geverifieerd, meldt het systeem sinds de overgang dat e-mail onbekend is. Deze procedure is nogmaals herhaald met een schriftelijke bevestiging “Registratie gelukt!” als resultaat. Echter, het systeem blijft de rekening “pesten” met “e-mail adres doorgeven”. Voornoemde klachten zijn 4 november schrifteli

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

Vernieuwing van de app en stoppen met Roparco slechte keuzes

App gebruiksonvriendelijk (qr code popt niet op en dan opnieuw inloggen en hopen op een sms code) Op mijn iPad niet meer te doen, je hebt er je telefoon bij nodig. Overzicht in de nieuwe app is slechter dan de in de oude app. Stoppen met Roparco geeft klanten minder keuzes en ik mis het gemak om over te boeken van Roparco naar een van de beleggingsfondsen. Alhoewel al 25 jaar enthousiast klant verweeg ik, als de app zo gebruiksonvriendelijk blijft, op zoek te gaan naar een andere aanbieder van beleggingsfonden

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
7

prima

Zelf ben ik tevreden over Robeco Wel wilde ik onlangs een Robeco rekening voor de 31ste verjaardag van mijn zoon openen en dat kon niet. Wat ik jammer vind want zo kan ik op een leuke manier doorgeven aan de volgende generatie dat sparen verstandig is en ook kan lonen. En nou moet ik over een ander cadeau nadenken dat wel weer op de geijkte dingen zal neerkomen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
10

Goede site

Prima bedrijf

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
4

Veel veranderingen maar wat wordt ik als klant er beter van .

Jullie zijn veel met jullie organisatie bezig inplaats van met beleggen! Resultaten dit jaar zijn echt slecht!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
10

Klantvriendelijk

Zelf digitaal onhandig werd ik in alle rust door medewerker geholpen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
7

Goed maar soms wat moeizaam

Over het agemeen wordt ik goed geholpen alleen was de ervaring met de id check moeizaam.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

snel en duidelijk

Snel en duidelijk

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Robeco vooral voor de fondsbelegger!

Het is jammer dat Robeco gestopt is met Roparco.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
7

Goed

Moet even wennen is voor oudere wat gecompliceerd maar ik denk dat het gaat lukken

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Goed

Is altijd duidelijk /hoe je moet beleggen,

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
7

Soms iets meer uitleg wat het beste is toekomst

De ervaring is goed alleen jammer van het kas geld nu moet je eigenlijk nog een spaar rekening er bij openen wat on overzichterlijk wordt

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
6

Niet altijd even duidelijk

De nieuwe app is zeer omslachtig. Uiteraard heb ik begrip en stel ik het op prijs dat robeco criminaliteit buiten de deur wilt houden. Maar het is zeer omslachtig. Verder heb ik regelmatig contact gehad reden was dat mijn aandeeltjes behoorlijk kelderde en ik advies wilde en dit strookje niet met wat er uiteindelijk gebeurde zodat ik behoorlijk wat geld ben kwijt geraakt. Als ik eerder uitgestapt was dan was het alles meegevallen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Prettig

Goed geholpen. Duidelijk zo moet het.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Tevreden

Nieuwe app is wennen

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Stel voor een nieuwe CEO aan te stellen!

Nieuwe Site en nieuwe app: Wil de iPhone koppelen, QR-Code onvindbaar! Wil een fonds toevoegen om aan te kopen, werkt niet! Zend per email een verzoek om dit op te lossen en ontvang het bericht: Wij doen ons best om binnen vier weken uw e-mail te beantwoorden. DIT IS ABSURT.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

zeer slecht

de klantvriendelijkheid is ver te zoeken. jullie denken het allemaal beter te weten en negeren de zienswijze van de klant. fout op fout wordt gemaakt en niet of nauwelijks opgelost

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

goed

goed

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

waardeloos

Ik was even uitgestapt uit fondsen vanwege het slechte beursklimaat en mijn Roparco saldo overgebracht naar de tegenrekening. OK dat was precies de bedoeling van Robeco. Nu kreeg ik nadat ik dat uitgevoerd had meteen het bericht dat mijn rekening geblokkeerd is tot het einde van Oktober 2022. Net nu de beurs het dieptepunt bereikt heeft en ik weer wilde gaan beleggen. Wat is dat voor beleid van Robeco?? Echt waardeloos. Weet niet wat hiervan de bedoeling is maar ik weet wel dat ik nu mijn rekening ga opheffen. Ben lang klant geweest maar nu is het over met mijn positieve gevoel voor Robeco. Ga dus mijn rekening opheffen!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Helder en duidelijk

Makkelijk in gebruik, wijst zichzelf. Overzichtelijke website.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Prima

Men doet wat ik wil

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
7

gaat goed

ik heb niets om aan te merken

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
6

Ten opzichte van mijn andere bank, lastiger

De automatische afschrijving, eerst naar de roparco. Daarna naar de belegging. Omslachtig. Reden opheffen rekening.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
10

solide

Goed resultaat over langere termijn met duidelijke uitleg over ontwikkelingen

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Medewerkers super aardig en behulpzaam

Er is iets mis gegaan waar is onduidelijk, het is met hulp van geduldige medewerkers goed opgelost

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Over Robeco

In Nederland kun je bij heel wat aanbieders beleggen. Maar er is maar één partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggen. Die zelf fondsen ontwikkelt en beheert voor klanten, groot en klein. Wij bieden online beleggen voor iedereen. We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.