Filters

1

De slechtste response ooit

Bericht ontvangen dat de rekening moet worden opgeheven. Geprobeerd om het saldo over te boeken naar de tegenrekening. Robeco rekening geblokkeerd omdat gegevens niet compleet zijn. Geprobeerd die gegevens aan te vullen wat steeds mislukte. Voorgaande acties gedurende 3-4 maanden. Telefonisch contact gezocht, toezegging dat e.e.a. in orde wordt gemaakt. Na een maand weer contact, er is niets gebeurt. Zal in orde gemaakt worden. Rekening eindelijk vrij gegeven. Overboeken saldo lukt om onduidelijke reden niet. Telefonisch contact, formulier ingevuld en zal worden uitgevoerd. Na ong. anderhalve maand nog niets gebeurt. Gebeld en hoor dat e.e.a. waarschijnlijk over een maand opgelost is.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Betrouwbare beleggingsmaatschapij.

Ben al jaren klant en heb er veel plezier in om daar te beleggen

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
10

Klantvriendelijk

De persoon die mij geholpen heeft loste mijn vragen op en kwam met een duidelijk advies.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

betrouwbaar

gebruiksvriendelijke transactie mogelijkheden

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
7

Voldoende

Inloggen kan makkelijker

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
7

redelijke ondersteuning

vertrouwde instantie

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

goed

werd telefonisch goed geholpen

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Heldere communicatie en efficiënte dienstverlening.

Snelle afwikkeling van transacties, duidelijke overzichten, prima nieuwsbrieven, goede website. Bij telefonisch contact zeer klantvriendelijke bejegening.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
7

goed

geen verklaring verder

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak N.v.t.
  • Service en klantvriendelijkheid
9

Prima

Goede website… gebruiksvriendelijk! Klantenservice ook prima

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Voldoet aan mijn verwachtingen

Het is voor beleggers een moeilijk jaar maar de verliezen van de fondsen lijken beperkt

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Helder en duidelijk

Op mijn vragen en op mijn wensen steeds een helder en duidelijk antwoord gekregen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
10

Goed geregeld

Makkelijk om te doen, informatie goed beschikbaar en alles is overzichtelijk in de app en via de klantenservice goed geholpen

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
5

ongewenste dwang

Het opheffen van Roparco dwingt mij keuzes te maken, waarvoor ik niet wil worden gesteld.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

niet overzichtelijk hoe te handelen bij stoppen geldrekening

ik heb bericht gekregen dat er gestopt gaat worden met het aanhouden van een geldrekening, maar hoe de rekening op te heffen zonder dat mijn beleggingen stoppen wordt niet duidelijk gemaakt.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
9

Overzichtelijk

Gemakkelijk in gebruik Ik heb er vertrouwen in dat Robeco mijn geld goed belegd

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
6

Prima fondsen, maar de app kan nog wel gebruiksvriendelijk.

Vooral als je wat extra wilt inleggen is de app niet gebruiksvriendelijk, stortingen duren lang, automatische belegging cfm maandbeleggen is dan ook irritant. Zou fijner zijn om een storting te doen waarbij je dan gelijk een opdracht geeft zoals jij het op dat moment wilt.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
9

Hebben veel geduld.

ddBij verwerking van. Een product kunnen ze heel goed helpen .

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Goed met een minnetje

Goed, prettige en deskundige tel. contacten. Helaas komt de roparco rekening te vervallen. Is er geen andere eenvoudige vervanging.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
9

Adequate dienstverlening

Goed in beleggen met eenvoudige, goed werkende dienstverlening. Alleen voor de strijd tegen het witwassen moesten er wat hobbels genomen worden, waar niet iedereen blij van werd. Dat had beter georganiseerd kunnen worden.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
10

Ik ben tevreden over Robeco!

Als het nodig is krijg ik na een telefoontje een duidelijk antwoord wat ik zeer belangrijk vind.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Verantwoorde kapitaalopbouw

Beschouw de opbouw van eigen kapitaal d.z.v. ROBECO als een goede mogelijkheid om zonder veel eigen deskundigheid en handelingen een strategische reserve op te bouwen, om deze wanneer nodig snel en maximaal te kunnen inzetten

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
3

Slechte afstemming en opvolging op gestelde vraag

Enige weken geleden een formulier via download aangeboden met verzoek een extra tegenrekening toe te voegen. Aangezien de betreffende bank niet in de standaard lijst voorkomt, moest "formulier. Na twee weken navraag gedaan over status en blijkt nog "in behandeling", vermoedelijk bedoelt medewerker "ligt op de stapel". Nu zijn we weer twee weken verder, de datum 1 september 2022, en nog geen teken van verweking ontvangen. Aangezien Robeco de spaarrekening per oktober niet meer gebruikt, is er een rekening nodig om het openstaande saldo naar te verschuiven, dus is het wachten op de actie van Robeco.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Helder duidelijk en overzichtelijk

Website is erg overzichtelijk. Duidelijke analyses van de markt. Transacties zijn eenvoudig uit te voeren

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
5

erg trage klachtenafhandeling

Robeco schreef op 26-1-2022: In het geval van een Robeco en/of rekening (meerdere rekeninghouders) accepteren we een tegenrekening op naam van 1 van de rekeninghouders. Of een en/of tegenrekening op naam van beide rekeninghouders. In geval van een Robecorekening op één naam accepteren we alleen een tegenrekening die alleen op naam van de Robeco rekeninghouder staat. Na telefonisch contact met Robeco plaatste ik op 3-2 een klacht op Klachtenkompas. Ondanks dat meerdere Robecoklanten bezwaar maakten, kwam Robeco op 16-2 in een privébericht met een afwijzende reactie. Op 7-3 stuurde ik een schriftelijke klacht aan Robeco. Pas op 12-4 kwam Robeco met een afwijzende reactie. Op 23-5 heb ik een klacht over Robeco ingediend bij het Kifid. Op 3-6 kreeg ik een telefoontje van Robeco met de mededeling dat tegemoet gekomen werd aan mijn bezwaar. Pas op 13-6 volgde de door mij gevraagde schriftelijke bevestiging. Mijn verzoek aan Robeco om de communicatie via Kifid te laten lopen werd feitelijk genegeerd. Robeco had 4,5 maand nodig om het beleid te wijzigen. De hele gang van zaken heeft bij mij het volgende gevoel opgeroepen: gebrekkige klantgerichtheid van een groot arrogant bedrijf.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Over Robeco

In Nederland kun je bij heel wat aanbieders beleggen. Maar er is maar één partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggen. Die zelf fondsen ontwikkelt en beheert voor klanten, groot en klein. Wij bieden online beleggen voor iedereen. We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.