Ook wij een vreselijke ervaring!
Ze hebben 2 kranen en een (gebrekkige) doucheset geïnstalleerd, zijn in totaal ongeveer een uur bezig geweest en sturen vervolgens een factuur van €1100!
Op de factuur werden er tot onze grote verbazing maar liefst 4 rij-arbeidsuren in rekening gebracht! Dit klopt niet.
Tevens zijn de materiaalkosten van kranen en doucheset veel te hoog, sommige zijn zelfs het dubbele van actuele marktwaarde! Dit klopt natuurlijk al helemaal niet.
Wij hebben aangegeven niet eens te zijn met de factuur en om een verklaring/ bewijs gevraagd van de materiaalkosten.
Tevens hebben wij gevraagd waar de monteur helemaal naartoe was gereden om de wastafelkraan “even” op te halen, hij bleef ruim een uur weg!
Achteraf werd dit grofweg gefactureerd zonder enige melding vooraf)
Als iemand zegt “even”, ga je uit van een paar minuten.
Velo vd bij weigerde dit allemaal te verklaren, waren niet oplossingsgericht, waardoor er nu genoodzaakt een geschil loopt bij de geschillencommissie.
De communicatie en verplicht informeren van klanten, betreft de prijzen/ kosten en gevolg van “even” iets ophalen is niet-bestaand.
Je gaat uit als klant van actuele marktconforme bedragen, de uurtarieven en materiaalkosten van velo vd bij zijn echter exceptioneel hoog.
Velo vd bij is lid van Techniek Nederland, dus je zou enige professionaliteit en fatsoen mogen verwachten als klant, dit alles ontbreekt volledig.
Velo vd bij kan erg goed dreigen met incassobureau, gunnen je geen klachtrecht waar je als consument wel recht op hebt en respecteren de (ongeschreven) regels niet van de geschillencommissie. (Waar ze zich als lid wél aan zouden moeten houden!)
Wij hebben de factuur in de eerste instantie voor een groot deel betaald (wat redelijk, volgens afspraak en marktconform is), vervolgens zou het restbedrag in depot worden gestort bij de geschillencommissie tot de uitspraak van de commissie. Maar dit negeert Velo vd bij compleet en ging opzettelijk door met dreigen (incassobureau en nóg meer extra kosten).