Voor €400,00 onze boottent die 4 zomers is gebruikt laten reinigen en impregneren bij ZONklaar. De boottent nagenoeg schoon terugontvangen (op de randen langs de ramen na). Door de chemische processen bij ZONklaar bleken de stiksels van de boottent echter deels opgelost te zijn waarna onze (gerenommeerde) zeilmaker ons het dringende advies gaf de boottent helemaal opnieuw te laten stikken ter voorkoming van lekkage. Dit had niet mogen gebeuren, volgens hem. Extra kosten €200,00. Gezien de extra kosten de teleurstelling laten blijken Bij ZONklaar in Sneek en de tent laten inspecteren. Helaas veel gesprek, uitleg over stiksels en zeilmakers maar bar weinig verantwoordelijkheidsgevoel en tegemoetkoming. Volgens medewerkers van ZONklaar was het onzin om de boottent helemaal opnieuw te laten stikken. Tevens de verwijzing dat stiksels maar 5 tot 7 jaren meegaan (!). Beaamt werd echter wel dat (oudere) stiksels het chemische proces soms niet overleven. Men had ons hierover bij de inname moeten informeren. Aangezien de inname had plaatsgevonden bij een ZONklaar-tussenpersoon elders in het land voelde men zich niet verantwoordelijk(!). Ter tegemoetkoming werd aangeboden om de tent (deels) te laten stikken bij hun vaste zeilmaker in Woudsend met een bijdrage van een paar tientjes in de nog eens extra te maken kosten. Gezien de onzekerheid over het deels doorstikken (vertrouwen) de tientjes niet geaccepteerd en de tent maar snel weer teruggebracht naar onze eigen, vaste en vertrouwde zeilmaker.
Beste Marcel, Wij betreuren het ten zeerste uw ontevredenheid via dit platform te vernemen, terwijl wij alles probeerden om in alle redelijkheid tot een oplossing te komen. Wij zijn het met u eens dat het in de meeste gevallen wenselijk is om vooraf te worden geïnformeerd te worden rekening te houden met mogelijke extra kosten door stikwerk. Dit is in uw geval niet gebeurd. Daarbij is het van belang om te benoemen dat niet zozeer de chemische behandeling de aanleiding hiervoor is aangezien alleen tenten met erg veel alg en schimmel deze behandeling ondergaan. Het is vooral de samenstelling van het garen (polyester/katoen) wat voor een korte levensduur zorgt maar erg geschikt is voor de toepassing wegens de zwellende werking ervan. Voor het reinigen van de tent twijfelde u of u de tent vanwege de extreme vervuiling zelfs wilde laten vervangen, maar er toch voor koos om deze te laten reinigen. U gaf achteraf aan dat u nooit had verwacht dat de tent weer als nieuw zou zijn, het resultaat daarvan was in elk geval 100% naar wens. Desondanks proberen wij altijd een oplossing te bieden als iemand niet tevreden is ergens over Ons voorstel was om via onze vaste zeilmaker Couperus in Woudsend de reparaties uit te laten voeren, puur uit praktische overweging zodat we daarna zelf zorg wilden dragen dat de tent weer bij u thuis kon worden afgeleverd. Wij gaven daarbij ook aan dat het prima was dat dit door Zeilmakerij Dijkstra zou worden gedaan. Wij boden u een bedrag ter compensatie voor de kosten van het doorstikken, echter was dit voor u niet bevredigend. Tijd om een ander voorstel/oplossing te geven hebben we niet gekregen omdat u plots wegliep uit het gesprek, en ons verbouwereerd achterliet. Wij delen uw mening dan ook niet dat wij niet onze verantwoordelijkheid hebben genomen. Desondanks hopen wij dat u alsnog in het voorjaar van uw schone tent kunt genieten en wensen u verder alle goeds en fijne feestdagen. Tino Schurer ZONklaar B.V.
Na een prettig en informatief telefonisch gesprek, was de afspraak snel gemaakt. Tijdens het reinigen van mijn markies ook nog goede uitleg gekregen. Het eindresultaat is super, alsof ik een nieuwe markies heb hangen!
Zonwering keurig schoon zover mogelijk, een oude versleten markies wordt niet meer nieuw. Dit is keurig uitgelegd bij de oplevering. Maar als je de volgende dag 7 uitgetrapte filtersigaretten peuken voor je garagedeur ziet liggen (wij roken zelf niet): niet netjes! De geleende trap moesten we ook zelf van het balkon neerlaten: zet geleend materiaal terug waar het stond.
Beste klant, Hartelijk dank voor uw eerlijke reactie en feedback. Namens de collega's wil ik excuses maken voor dit voorval. We hebben uw reactie aangegrepen om er een leermoment van te maken en hebben het besproken met alle collega's. dank en een fijne avond gewenst. ZONklaar.
duidelijke communicatie en bedrijf komt afspraken na.
Het scherm is keurig gereinigd door heel vriendelijke en vlotte medewerker. Het zag er hierna bijna weer als nieuw uit. Prima gedaan.
Zeer klantvriendelijk. Alles verliep in goed overleg met elkaar.
Het meedenken, de vriendelijkheid, het altijd nakomen van afspraken maar bovenal pas nadat wij - de klant - echt tevreden zijn, vertrekken. En dan begint pas de echte beleving. Ook jaren later als je ZONklaar nodig hebt voor een herstel of aanpassing dan staan ze direct voor je klaar met wederom dezelfde vriendelijkheid, begrip en meedenken. Het klinkt simpel, maar je maakt het vandaag de dag vaak genoeg anders mee. ZONklaar is eigenlijk nooit-klaar! Zij staan altijd voor je klaar!
In de winter van 2021 op 2022 hebben wij onze buiskap laten reinigen en impregneren. Vanwege de kleur (beige) kon niet de behandeling van onze voorkeur uitgevoerd worden ivm het risico op roze strepen in het doek. Daar werden we netjes vooraf over gewaarschuwd en ons werd een prima maar minder sterk alternatief geboden. Inmiddels varen we al weer voor het 2de seizoen en de buiskap ziet er nog steeds als nieuw en zonder een spatje schimmel of spocht! Onze verwachtingen zijn ruimschoots overtroffen. Goede service en prima prijs/kwaliteit verhouding.
Goed en zeer snel geholpen. Resultaat boven verwachting.
Onze bootkussens vandaag retour ontvangen. Ze zien er weer schoon en fris uit. Zeer vriendelijk personeel en snelle uitstekende service. Dit bedrijf verdiend een grote pluim!
Ons 8 jaar oude zonnescherm, nogal vervuild door vogelpoep en bloedluis uit de boom ernaast, is weer als nieuw. Dit hadden we veel eerder moeten laten doen. En ook nog netjes de ramen gelapt na afloop van het werk!
Na een beetje moeilijke start i.v.m.de gemaakte afspraak,zijn we zeer tevreden over de werkzaamheden die geleverd zijn.Het is vakkundig uigevoerd en alles keurig afgewerkt.dus niets dan lof.
We wisten niet dat onze zonwering zo kon opknappen. Je zag als het ware het vuil verdwijnen. Omdat we geen buitenkraan hebben werd een goede oplossing bedacht: kraan in de badkamer gebruiken. Ik raad iedereen aan om deze firma in te schakelen als je je zonwering wilt laten schoonmaken. Een nieuwe zonwering kopen is duurder!!
Vanaf eerste contact t/m de uitvoering van de opdracht verliep de communicatie goed. Werd tijdig gebeld om de gemaakte afspraak te verzetten wegens ziekte personeel. Gevraagd of ze ook carport schoonmaken. dit was niet zo, maar ik kon aan de chauffeur vragen om het dak te spoelen. Aldus geschiedde.\ en ik ben zeer zeer tevreden.
Bij ZONklaar krijg je wat ze beloven. Onze tent zat vol met schimmel. Vooraf werd al aangegeven dat het reinigen enige tijd in beslag kon nemen. En dat klopt. Echter als je ZONklaar een mailtje stuurt en vraagt om de stand van zaken dan krijg je een per omgaande een helder antwoord. Toen wij onze tent terug kregen hebben we hem geïnspecteerd en hij was werkelijk fantastisch schoon en de schimmel was volledig weg. Ook het verzamelpunt in Almere was prima. Lietn keurig de tent zien voordat ze de rekening opmaakt. Bij elkaar dus een prima bedrijf die doet wat ze zeggen en zijn zeer klant gericht. Top
Helaas is het doek dat we wilde laten reinigen zoek geraakt. Na maanden wachten bieden ze nog geen fatsoenlijke oplossing aan.
Beste Arjen, Ik denk dat dit een misverstand is?? U bent bij ons niet bekend. Anders zou ik graag willen dat u contact opneemt want wij zijn niks kwijt en weten niet wat u bedoelt?
Onze caravan voortent , Unico Boulogne , was met schimmel aangetast na een evacuatie langs de IJssel . Het water kwam snel omhoog 15 Julie De voortent was nat opgeborgen !! Na een reinigingsbeurt bij Zonklaar in Sneek was de tent weer als nieuw , ik kan iedereen aanraden deze mogelijkheid van tent reinigen aanbevelen , de kosten vallen alles mee .
Tot mijn grote verbazing zijn alle markiezen weer prachtig helder schoon. Ik maakte mij zorgen wanneer er met agressieve schoonmaakmiddelen gewerkt zou worden, mijn groen/wit gestreepte markiezen verbleekt zouden zijn maar het groen is nog steeds groen en het wit is weer helder wit. Heel mooi! Helaas zaten de ramen nadien vol met impregneerspul maar gelukkig is dit probleem perfect opgelost. Prima service.
zonneschermen alles schoongemaakt, geïmpregneerd ze zijn als nieuw!
Boot tent weer als nieuw, waterdicht en ramen gepolijst. Ook diverse naden opnieuw gestikt en slechte rits vervangen.
De markiezen zijn mooi schoon geworden. Ik ben alleen bang dat mijn 2 mooie grote hortensiastruiken die dicht bij de markiezen stonden het niet overleven ivm het reinigingsmiddel van de markiezen. Misschien zou het handig zijn om deze af te dekken met plastic voordat er gereinigd wordt. Ben wel erg blij met de schone markiezen.
Netjes volgens afspraak.
Vanaf de start is de communicatie niet goed gegaan, meerdere malen gebeld en e-mails verstuurd over voortgang. Wet van Murphy was hier kennelijk van toepassing. Feitelijk heb ik mij geen klant gevoeld, het lijkt wel de luxe van de onderneming (zoveel werk) dat die ene klant waar het verloop niet goed gaat niet ter zake doet. Zelfs toen werkzaamheden waren verricht moest ik er achteraan of ze wel weer retour zouden komen. Vervolgens mocht ik de rekening bij toeval in mijn spam vinden, waarbij het bedrag 2x hoger uitviel dan de offerte. Nooit een totaalbedrag gezien terwijl van te voren alles was doorgegeven. terwijl iedereen op de hoogte was van deze "misstanden" nooit een excuus mogen ontvangen ps mooiste was nog dat mijn contact met verlof was en die verwees in outlook naar zijn collega en die collega had vervolgens ook al zijn afwezigheid in outlook aan staan.
Wel ben ik van mening, dat je bij zo'n project minimaal 2 personen zou moeten inzetten in verband met o.a. de veiligheid. Bij ons was namelijk slechts 1 medewerker aanwezig, maar ik realiseer mij terdege dat wanneer je een 2e persoon inzet, dat het financiële consequenties zal hebben. Ikzelf heb namelijk als de 2e persoon gefunctioneerd. Dit kun je natuurlijk ook in overleg met de klant regelen. Wat echter jammer is dat onze mooie hortensia's die naast de markies groeien, het helaas niet hebben overleefd, mogelijk als gevolg van het reinigingsmiddel of het impregneermiddel, dit had voorkomen kunnen worden als wij even gewaarschuwd waren. met vriendelijke groeten, Lex Noordhoek
We zijn zeer tevreden met de reiniging van onze 2 markiezen. Toen de ene markies wat moeilijk te reinigen was ter plekke hebben ze die meegenomen naar de werkplaats en weer teruggebracht. Aardig, deskundig en vlot werkend personee.l.
Schrijnwerkersstraat 7 B
8601 VD Sneek
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.