De klacht rond mijn wandelschoenen
Ik ben een jaar nadat ik nieuwe schoenen bij jullie kocht (achteraf voel ik dat) niet zo goed geholpen.
De schoenen waren niet goed onderhouden volgens jullie en mijn opmerking dat ik niet meer info heb gekregen werd niet serieus genomen.
Ik heb toen een nieuwe bus spray en wax gekocht. Die wax is blijkbaar essentieel. Iets dat mij destijds niet is verteld. (Er werd gewoon gevraagd of ik nog iets van onderhoud nodig had.)
Dit valt natuurlijk niet meer te controleren en dus heb ik mijn ‘verlies’ voor lief genomen.
Maar eigenlijk zou het beter zijn geweest als jullie mij de wax gewoon had meegegeven en mij het voordeel van de twijfel gaven.
De schoenen waren ruim 300 euro toen ik ze een jaar geleden kocht. Mag een stiksel na een jaar zomaar loslaten? De schoenen waren nog niet intensief gebruikt.
Mijn oude schoenen (7 jaar oud) vertonen geen stiksel slijtage. Dus soms denk ik dat die stiksel slijtage ook een fabrieksfout zou kunnen zijn.
E.e.a. kwam niet aan de orde. Het lag volgens jullie aan mijn onvoldoende onderhoud dmv de spray die ik bij jullie had gekocht.
Daarnaast het feit dat als je door nat gras loopt, je voeten nat worden als je geen wax hebt gebruikt, is eigenlijk al een aanwijzing dat de wax bij de schoenen ‘moet’ worden aangeschaft. Dit was mij bij aanschaf niet verteld. Ik denk niet of ik jullie ga aanbevelen aan anderen. Ik vind dat jullie het probleem wel heel gemakkelijk bij mij hebben neergelegd.
Groet, Alice