Reactie van het bedrijf
Beste Ed,
Graag wil ik een en ander toch even nader toelichten naar aanleiding van uw review. Wij hebben u geen incorrecte documenten toegestuurd. Uw bank heeft een onjuiste aflosnota opgesteld aan de hand van een fout in hun administratieve systeem (Stater). Er bleek een fout in de website te zitten waar wij de aflosnota opvragen. Hier hebben wij helaas geen invloed op. Zodra duidelijk was dat de aflosnota niet gedeeltelijk maar geheel was opgemaakt, hebben wij onmiddellijk contact opgenomen met deze bank om ervoor te zorgen dat de juiste (gedeeltelijke) aflosnota zou worden opgesteld en aan ons gestuurd zou worden. Deze is tijdig binnengekomen dankzij de inspanning van mijn collega’s Esther en Demi. Verder heeft mijn collega Demi u duidelijk schriftelijk uitgelegd dat er twee hypotheken geroyeerd dienden te worden, omdat u naast uw overbruggingshypotheek nog een reeds afgeloste hypothecaire inschrijving bleek te hebben die nog niet uit het kadaster was gehaald. Deze inschrijving blijft dan gewoon bestaan en moet nog worden doorgehaald in het Kadaster door middel van een door ons op te maken volmacht en royementsakte. Al onze kosten met betrekking tot doorhalingen van hypotheken en dergelijke staan duidelijk gespecificeerd op onze website. Joep (mr. Çagatay Eyüp Ertem) is waarnemend kandidaat-notaris voor mr P.H. Bols. Ten tijde van het versturen van het concept van de akte van levering was helaas nog niet bekend wie de waarneming voor deze notaris zou krijgen. Bedankt voor uw creativiteit in het vinden van een passende nieuwe naam voor ons kantoor, maar RAAK past beter bij ons. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, kunt u altijd contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Wendy Hazelzet
Notarieel jurist/ teammanager