Filters

10

Prima klantcontact. Snel geregeld, goede prijs

Snel contact. Vriendelijk. Direct antwoord of als het uitgezocht moet worden dan zsm met bevestiging per email. Goeie prijs voor abonnement. Dringen niet aan. Denken mee.

  • Aanbevelen? Ja
9

Super fijne gesprek gehad .

Op het net vond ik Pure Energie en daar was ik blij mee. Bovendien wil ik bijdragen aan een schoon milieu. Aan de telefoon had ik een leuk en goed gesprek met een energieke jongeman. Hij had mijn gegevens nodig ivm aanmelding op het net. Bleek dat we dezelfde geboorte datum hebben. Dat was verrassend leuk. Ben in iedergeval blij dat ik Pure Energie bent tegengekomen. Heel fijn!

  • Aanbevelen? Ja
5

Redelijk duidelijke maandelijkse energierapporten

Helaas ontbreekt de EAN code van de meter in die maandelijkse energierapporten. Ook gaan ze traag met de tijd mee qua "Gemiddelde gasverbruik": de hybride warmtepomp komt niet voor in de vergelijkende tabel. Een SJV van 240 m3 zou toch te denken moeten geven... Al is dat SJV nog steeds veel te hoog vergeleken met de eindafrekeningen: 2024: 142 m3, 2023: 108 m3, 2021: 62 m3. Helaas geen "slim handelen" aanbod, laat staan een open systeem daarvoor. Met open bedoel ik niet gekoppeld aan een thuisbatterij, wel gestuurd vanuit de P1-poort van de slimme meter. Schijnbaar interesseert het Pure Energie weinig om de inkoopvergoedingen (lees: de onbalanskosten) van hun klanten omlaag te krijgen.

  • Aanbevelen? Ja
7

Goede klantenservice.

Nadat ik wegens woning verkoop had opgezegd bij pure energie maar wel in het huis bleef wonen besloot ik voor de afsluitdatum toch, het toen nog lopende jaarcontract, weer te verlengen maar ongemerkt werd mijn energie levering op de eerder afgesproken datum beëindigd. na een maand ontving een brief van de netbeheerder met de mededeling dat ik binnen twee weken een energieleverancier moest hebben anders zou ik worden afgesloten. Enfin, snel contact opgenomen met pure energie en die konden mij binnen een dag weer een nieuw- en ook nog iets goedkoper jaarcontract aanbieden. Probleem opgelost.

  • Aanbevelen? Ja
8

Klantenservice goed, website kan beter

Werd door Pure Energie netjes behandeld. Website betreft verbruik en meterstanden kan beter. Afgelopen zondag 5 januari 2025 wou ik mijn verbruik berekenen, maar gegevens van de eerste paar dagen ontbreken. Het zou wenselijk zijn als je als verbruiker elke week of dag je verbruik kan zien. Voor de rest heb ik op dit moment geen klachten.

  • Aanbevelen? Ja
8

Betrouwbaar en inzichtelijk

De app geeft realtime inzichten in de tarieven. De app zou qua gemak en uiterlijk nog kunnen verbeteren maar de leveringsbetrouwbaarheid tegen concurrerende tarieven met duurzaam opgewekte stroom is belangrijker.

  • Aanbevelen? Ja
8

prima geholpen

goed bereikbaar, prima

  • Aanbevelen? Ja
7

No-nonsense bedrijf, nu nog een oplossing voor Slim Laden

Prima organisatie, overstap ging vlekkeloos. Vanwege de aankomende afschaffing van de salderingsregeling voor zonne-energie wil ik echter wel slim kunnen laden (zodat ik zo min mogelijk energie teruglever via het net). Als Pure daar geen oplossing voor gaat realiseren (zoals de grote energieleveranciers) ga ik bij einde contract echter toch weer terug naar "een van de groten".

  • Aanbevelen? Ja
8

overzichtelijk

duidelijke website en duidelijk geheel

  • Aanbevelen? Ja
8

Goede keuze !

Prima keuze voor Pure Energie. Makkelijk te bereiken .Klantvriendelijk.En houdt goed op de hoogte van het verbruik.

  • Aanbevelen? Ja
8

Goed

Vlotte behandeling, maar ook hier soms schriftelijke standaard antwoorden die de vraag niet dekken.

  • Aanbevelen? Ja
10

Soepele overstap, duidelijke app en communicatie

Ik was overgestapt via Gaslicht.com zowel gaslicht.com als pure energie communiceerde duidelijk. Alles is probleemloos verlopen.

  • Aanbevelen? Ja
8

Zeer prettig.

Netjes en goed geholpen. Alleen was mijn adres in 2e instantie fout vermeld. Na een telefoontje werd dat snel verholpen.

  • Aanbevelen? Ja
4

Geschatte bedrag 1e dag al moeten veranderen

Net klant. Geschatte bedrag moest ik meteen de 1e dag aanpassen naar het dubbele om aan het eind niks bij te betalen. Heb bij berekenen alle gegevens overgenomen van mijn vorige leverancier. Snap wel dat geschatte bedrag kan afwijken, maar meer dan dubbele vind ik wel apart. Maar goed ben net klant. Over een paar maanden kijken als het omlaag kan ( denk het niet). Bij al mijn leveranciers van de afgelopen jaren kwam het geschatte bedrag overeen met maandelijkse kosten.

  • Aanbevelen? Nee
8

Goed

Mijn ervaring tot nu toe is positief.

  • Aanbevelen? Ja
5

Weet niet.

Heb mijn twijfels.

  • Aanbevelen? Nee
9

groene stroom tegen een redelijke prijs

tot nu toe geen klachten, maar ben er pas bij

  • Aanbevelen? Ja
10

Tot nog toe heel tevreden

Ben heel tevreden tot nog toe en de app is heel fijn en alles goed duidelijk En redelijke prijs Dat is fijn !

  • Aanbevelen? Ja
10

Ik ga weer voor verlenging.

Voor het vierde jaar het contract verlengd. Dat zegt genoeg. Goed bedrijf.

  • Aanbevelen? Ja
7

Goede ervaring, meer kan ik na 'n paar weken nog niet zeggen

Ik was in het begin verbaasd over de reactie van Pure Energie. Nadat ik mij had aangemeld kreeg ik eigenlijk geen reactie. Verbaasd nam ik zelf contact op met Pure Energie. Het blijkt dat bij 'n dynamisch contract er geen contract is. Vreemd, maar blijkbaar werkt het zo, geen storing of andere fratsen na de overstap.

  • Aanbevelen? Ja
10

Site Duidelijk en Informatief

Na de aanmelding werd ik duidelijk geinformeerd hoe ik verder moest gaan en wat mij te wachten stond. Ook over de overstap van mijn Budget Energie naar Pure Energie, hebben zij dit zonder problemen en makkelijk geregeld. Dus ik ben zeer tevreden tot nu toe.

  • Aanbevelen? Ja
9

Probleemloze overstap zonder rompslomp

Overstap is prima geregeld , ik werd keurig op de hoogte gehouden van de voortgang. Contract was 1 dag later ingegaan als afgesproken maar dat was geen onoverkomelijk probleem. Maandbedrag is conform de afspraak.

  • Aanbevelen? Ja
3

Rommeltje met de jaarafrekening

Het enigste positieve is dat ze reageren op e-mail, alleen ze lezen de mail maar half. Telefonisch zijn ze (goed) bereikbaar. De voorschot is een rommeltje. Ik verbruik heel weinig. Over 2023 zou ik geld terugkrijgen. Mijn voorschot zou van 41 euro naar ruim 19 euro gaan. Dit vond ik wel heel weinig en ik kon het weer naar 41 euro brengen. Een paar maanden later werd mij gezegd dat ik ong. 60 euro moest betalen! Voor 2024 moest 154 euro betalen, er werd mij gezegd dat dit kwam door de verhoogde belastingen. Maar in januari weten ze toch hoe hoog de belastingen zijn. En dan die jaarafrekening om dit te begrijpen moet je doorgeleerd hebben. Ik ben wel van plan om over te stappen. Echter ik zie dat bij andere leveranciers een zelfde rommeltje is met voorschotten.

  • Aanbevelen? Nee
10

Bevalt tot nog toe prima

Helder overstap proces. Snel en adequaat contact met de klantenservice (datum einde contract bij oude leverancier bleek één dag eerder of later te zijn) waarna meteen de begindatum van mijn nieuwe contract bij Pure met een dag kon worden opgeschoven. App werkt goed (nog geen storing meegemaakt, terwijl app van mijn vorige leverancier om de haverklap in storing lag). Al met al voorlopig erg tevreden.

  • Aanbevelen? Ja
6

Prima, jammer van de terugleververgoeding

Mijn ervaring met pure energie is goed krijg snel respons bij vragen. Echter vind ik het heel bijzonder hoe er tegenwoordig om wordt gegaan met klanten die bij willen dragen aan een duurzaam leven, door zonnepanelen te nemen wordt men tegenwoordig gestraft omdat je het bedrijf dat duurzaam zegt te zijn moet betalen. Zij hadden dit al lang en breed aan kunnen zien komen en dus zelf voor een duurzame oplossing kunnen zorgen die ook nog eens winst gevend had kunnen zijn. Maar daar in tegen kiest men er voor niet te investeren in batterijen maar kiest men ervoor om de huishoudens met zonnepanelen belasten ipv te belonen. Eigenlijk is men dus alleen maar uit op het maken van winst en is er helemaal geen spraken van de wil om te stoppen met kolen centrales of wat voor vervuilende energie dan ook.

  • Aanbevelen? Nee

Bedrijfsgegevens

Hengelosestraat 569

7521 AG Enschede

088 101 3000

[email protected]

Over Pure Energie

Onze belofte is duidelijk: wij leveren alleen groene stroom uit onze Nederlandse energiebronnen. Wij ontwikkelen, realiseren en beheren windmolens en zonnepanelen in Nederland. De stroom die we daarmee opwekken leveren we aan onze klanten. Gegarandeerd de groenste. Dat zijn wij. Wij ontwikkelen al meer dan 25 jaar zelf, samen met lokale energiecoöperaties, duurzame energieprojecten in Nederland en we verkopen nooit meer stroom dan we zelf opwekken. Zo weet jij precies waar jouw stroom vandaan komt. De stroom die jij verbruikt, helpt ons om nog meer duurzame energie in Nederland op te wekken. Samen met onze klanten maken we Nederland duurzamer. Doe je ook mee?

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.