Filters

7

Duurder dan ik verwachtte

Toen ik het contract afsloot was mij beloofd €5 p/m te betalen nadat ik bij mijn vorige contract gezien had wat ik verbruikt had en toen het contract bij jullie inging betaalde ik ineens €13. Misleiding!!!

  • Aanbevelen? Nee
10

Alles verliep heel soepel.

Wij hadden een tijdelijk energiecontract nodig dat dagelijks opzegbaar was. Zowel het aanmelden als het afmelden verliep zonder problemen. De eindafrekening werd ook vlot geregeld.

  • Aanbevelen? Ja
9

Prima geholpen

Heb korte tijd een aansluiting nodig, prima mee geholpen

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima!

Goede energie leverancier die okk nog eens Nederlandse groene stroom levert. Ik ben er gewoon blij mee!

  • Aanbevelen? Ja
9

Erg tevreden

Goede service. Heel handig dat je via een app alles inzichtelijk hebt en ook bijvoorbeeld je maandbedrag kan aanpassen.

  • Aanbevelen? Ja
10

Flexibele organisatie die op de mens is afgestemd.

Mensen aan de telefoon die weten wat je vraagt en zijn erg behulpzaam en kundig.

  • Aanbevelen? Ja
5

Vlotte overstap maar gebrek aan transparantie en responsiviteit

De overstap naar Pure Energie verliep prima. Omdat een dynamische contract de mogelijkheid biedt om het energieverbruik te sturen naar de tijden dat de kWh prijs laag is zou dat in de app te volgen moeten zijn. Echter bij download van data uit de app blijkt dat de opgegeven kosten per uur niet kloppen met verbruik en kWh prijs. Bovendien zijn er veel "gaten" in de download van uren waarvoor geen gebruik bekend is bij Pure Energy. Voor die uren/dagen zou er gerekend worden met een persoonlijk gebruiksprofiel maar op de vraag hoe zo'n profiel berekend wordt komt geen antwoord. En ik wacht al meer dan een maand op de antwoorden op deze vragen. De transparantie en responsiviteit is dus niet erg goed. Geeft te denken.

  • Aanbevelen? Nee
9

Gaat echt snel

Zie hiervoor

  • Aanbevelen? Ja
10

Laagdrempelig bereikbaar en transparant

Zie omschrijving. Blije klant!

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima!

Ik ben blik dat ik een steentje kan bijdragen aan een verantwoorde manier van stroom- en gasverbruik via jullie organisatie. Overstap en service verliepen soepel.

  • Aanbevelen? Ja
5

Erg moeilijk in communicatie

Het blijkt dat mijn meter nummer niet klopt, dat is een fout van Liander Het heeft heel veel moeite gekost om dat over te brengen naar Pure energie Drie keer een foto gestuurd van mijn meter waar duidelijk nummer te zien is , maar er werd gevraagd of ik wel het goed adres had? Verbruik op dit adres is ong 10% van wat door Pure energie vermeld, kan niet worden aangepast zeggen ze!

  • Aanbevelen? Nee
9

Transparant en overtuigend groen

Ik zocht naar een energieleverancier die mijn opvattingen over eerlijk en overtuigend groen deelt, en heb deze gevonden. De naam "Pure Energie" spreekt al voor zich.

  • Aanbevelen? Ja
9

Overzichtelijk, snel in reactie, duidelijke prijsopbouw

Sinds 1 januari een dynamisch contract bij pure energie. Vanaf het punt van aanmelden, snelle reactie, duidelijke info wat ik kan verwachten en de vervolgstappen die in het traject genomen gaan worden. Levering per 1 januari prima, app is duidelijk vrijwel altijd bereikbaar ( 1x onderhoud geweest) tarieven en verbruik zijn erg inzichtelijk per uur, dag, maand jaar wat ook geld voor de teruglevertarieven. Eenmaal een vraag gesteld per mail aan de klantenservice ( heet daar klantvreugde) en direct dezelfde dag bericht. Negatieve dingen? Ik kan het niet bedenken

  • Aanbevelen? Ja
10

Erg blij mee

Uitstekende klantenservice en enorm goed geholpen. Fijn om ook inzicht te hebben in de app

  • Aanbevelen? Ja
10

Snelle intake en goede klantenservice

Geen omslachtige vragen; lekker vlot door de aanmelding heen. Goed bereikbare klantenservice en soepel in het aanpassen van het contract.

  • Aanbevelen? Ja
10

Heel fijne groene energieleverancier.

Zeer hulpvaardige klantenservice en de steeds verse stroom :-)

  • Aanbevelen? Ja
10

fantastisch

ik heb zelf niets meer moeten regelen, had me aangemeld en Pure energie heeft alles uit handen genomen,

  • Aanbevelen? Ja
10

Heel positief

Geedn of nauwlijks wachttijden aan de telefoon. Mijn vragen werden zeer vriendelijk, rustig en duidelijk uitgelegd. Men nam gewoon de tijd voor mij als "nieuwe" klant.

  • Aanbevelen? Ja
10

Uitstekend

Goede web interface, snelle afhandeling.

  • Aanbevelen? Ja
9

Duidelijk

Overzichtelijk en duidelijk. Een gemakkelijke overstap

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima klantcontact. Snel geregeld, goede prijs

Snel contact. Vriendelijk. Direct antwoord of als het uitgezocht moet worden dan zsm met bevestiging per email. Goeie prijs voor abonnement. Dringen niet aan. Denken mee.

  • Aanbevelen? Ja
9

Super fijne gesprek gehad .

Op het net vond ik Pure Energie en daar was ik blij mee. Bovendien wil ik bijdragen aan een schoon milieu. Aan de telefoon had ik een leuk en goed gesprek met een energieke jongeman. Hij had mijn gegevens nodig ivm aanmelding op het net. Bleek dat we dezelfde geboorte datum hebben. Dat was verrassend leuk. Ben in iedergeval blij dat ik Pure Energie bent tegengekomen. Heel fijn!

  • Aanbevelen? Ja
5

Redelijk duidelijke maandelijkse energierapporten

Helaas ontbreekt de EAN code van de meter in die maandelijkse energierapporten. Ook gaan ze traag met de tijd mee qua "Gemiddelde gasverbruik": de hybride warmtepomp komt niet voor in de vergelijkende tabel. Een SJV van 240 m3 zou toch te denken moeten geven... Al is dat SJV nog steeds veel te hoog vergeleken met de eindafrekeningen: 2024: 142 m3, 2023: 108 m3, 2021: 62 m3. Helaas geen "slim handelen" aanbod, laat staan een open systeem daarvoor. Met open bedoel ik niet gekoppeld aan een thuisbatterij, wel gestuurd vanuit de P1-poort van de slimme meter. Schijnbaar interesseert het Pure Energie weinig om de inkoopvergoedingen (lees: de onbalanskosten) van hun klanten omlaag te krijgen.

  • Aanbevelen? Ja
7

Goede klantenservice.

Nadat ik wegens woning verkoop had opgezegd bij pure energie maar wel in het huis bleef wonen besloot ik voor de afsluitdatum toch, het toen nog lopende jaarcontract, weer te verlengen maar ongemerkt werd mijn energie levering op de eerder afgesproken datum beëindigd. na een maand ontving een brief van de netbeheerder met de mededeling dat ik binnen twee weken een energieleverancier moest hebben anders zou ik worden afgesloten. Enfin, snel contact opgenomen met pure energie en die konden mij binnen een dag weer een nieuw- en ook nog iets goedkoper jaarcontract aanbieden. Probleem opgelost.

  • Aanbevelen? Ja
8

Klantenservice goed, website kan beter

Werd door Pure Energie netjes behandeld. Website betreft verbruik en meterstanden kan beter. Afgelopen zondag 5 januari 2025 wou ik mijn verbruik berekenen, maar gegevens van de eerste paar dagen ontbreken. Het zou wenselijk zijn als je als verbruiker elke week of dag je verbruik kan zien. Voor de rest heb ik op dit moment geen klachten.

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Hengelosestraat 569

7521 AG Enschede

088 101 3000

[email protected]

Over Pure Energie

Onze belofte is duidelijk: wij leveren alleen groene stroom uit onze Nederlandse energiebronnen. Wij ontwikkelen, realiseren en beheren windmolens en zonnepanelen in Nederland. De stroom die we daarmee opwekken leveren we aan onze klanten. Gegarandeerd de groenste. Dat zijn wij. Wij ontwikkelen al meer dan 25 jaar zelf, samen met lokale energiecoöperaties, duurzame energieprojecten in Nederland en we verkopen nooit meer stroom dan we zelf opwekken. Zo weet jij precies waar jouw stroom vandaan komt. De stroom die jij verbruikt, helpt ons om nog meer duurzame energie in Nederland op te wekken. Samen met onze klanten maken we Nederland duurzamer. Doe je ook mee?

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.