Filters

9

Prima

Duidelijke site en vriendelijk behulpzaam personeel aan de telefoon.

  • Aanbevelen? Ja
10

Super klantcontact

Ik ben nog maar net klant. Maar in mijn rondgang langs andere aanbieders had ik bizarre gesprekken met callcentermedewerkers die nauwelijks meer konden dan het formulier invullen dat ik zelf ook niet kon invullen. Bij Pure Energie trof ik een sfeer van meedenken en deskundigheid aan de telefoon.

  • Aanbevelen? Ja
9

Niet de goedkoopste maar wel maatschappelijk duurzaam verantwoord.

Duurzame energie is belangrijk voor de toekomst van mij en mijn kinderen.

  • Aanbevelen? Ja
8

boven verwachting

Redelijk actuelle verbruik gegevens via de app. Verbruik kan daardoor voor zover mogelijk aangepast worden.

  • Aanbevelen? Ja
4

Zonnepanelen - Niet nakomen afspraken betreffende garantievoorwaarden

Eind 2021 hebben we zonnepanelen aangeschaft bij Pure Energie. De reden was met name de prettige contactpersoon, het meedenken met zaken en de correcte en snelle beantwoording van onze vragen. De zonnepanelen zijn vervolgens geplaatst maar door het bedrijf Niyata die dit blijkbaar doet namens Pure Energie. Dit is goed verlopen. Eén van de voorwaarden bij de aanschaf van de zonnepanelen was dat we voor de eerste 10 jaar volledige garantie zouden hebben. Dit was geborgd bij Pure Energie door hun monitoring en servicepakket. Het eerste jaar was gratis en daarna betaalde je €2,99 per maand. Hiermee werd naast de reguliere garantie op panelen en omvormer de zonnepanelen op afstand gemonitord en zouden voorrijkosten of arbeidskosten in de toekomst voor rekening van Pure Energie zijn. Bij afsluiten hebben we diverse malen benadrukt dat dit voor ons belangrijk was (andere partijen boden dit integraal aan) en er werd bevestigd dat met deze service we voor onbepaalde tijd verzekerd waren van de reguliere garantie inclusief gratis arbeidskosten, voorrijkosten etc. Na 1 jaar dus gevraagd of de monitoring en servicepakket automatisch in zou gaan vanaf december 2022. Toen werd ineens aangegeven dat deze service sinds kort niet meer los af te nemen was en dat dit alleen nog beschikbaar is als je ook een energiecontract hebt met Pure Energie, wat bij ons niet het geval is. Wij vinden deze werkwijze om eenzijdig een toegezegde service af te schaffen niet correct en wij voelen ons daarom bekocht. Onze Pure Energie contactpersoon had alle begrip voor onze situatie maar kon niet afwijken. Wel is toegezegd dat men natuurlijk de reguliere garantie nakomt(logisch), maar met name het actief monitoren van de panelen door Pure Energie op correcte werking en als er iets is je ontzorgd bent en geen extra kosten hoeft te maken is iets wat we dus nu niet hebben en wat ons wel herhaalde malen was toegezegd. Kortom, we zijn niet tevreden over deze oneerlijke werkwijze.

  • Aanbevelen? Nee
3

Had sneller aangesloten willen worden

Had mij ruim op tijd aangemeld om op 1 november aangesloten te kunnen worden , maar pure energie meldt mij pas op 2 november aan met tot gevolg geen 190 euro korting !!!

  • Aanbevelen? Ja
10

Goed energie bedrijf

Ik heb 3 mand begin pure energie ik echt blij makkelijk en snel

  • Aanbevelen? Ja
10

Uitstekend

Met de app kan ik precies zien wat mijn verbruik is. Heb ook een kastje dus hij leest alles uit. Ben super tevreden.

  • Aanbevelen? Ja
10

Aanmelden supersnel

Ik kon me supersnel aanmelden als klant na afloop van mijn contract bij een andere leverancier. De prijs was hier lager dan wat ik bij mijn vorige leverancier aangeboden kreeg.

  • Aanbevelen? Ja
2

Doen niet wat zij zeggen! Nieuwe tactiek PURE Energie.

Wij hadden ons aangemeld als nieuwe klant bij PURE Energie voor gas/elektra, echter hadden na 4 dagen spijt en opgezegd. Keurig een mail ontvangen dat de aanmelding was geannuleerd (en ruim binnen de bedenktijd van 14 dagen). Echter in praktijk maakte zij ons toch aan als klant en ondanks dat wij mails ontvingen dat er intern wat fout was gemaakt gingen zij gewoon door alsof ik klant was geworden. Ondertussen zijn wij 22 dagen verder en gebeurd er niets bij PURE Energie en zijn wij klant geworden bij hun. Gezien de non respons van PURE Energie hebben wij het maar omgekeerd en heeft mij oude leverancier het contract opgezegd en direct overgenomen. Dit zijn dus de nieuwe praktijken om klanten te winnen. Schaam je!

  • Aanbevelen? Nee
10

Pure Energie is gewoon goed bezig

Pure Energie reageert snel op vragen/opmerkingen. Antwoorden zijn helder en duidelijk. Dat ze alleen groene stroom leveren, tja, daar moet je dan maar van uitgaan. Dat ze verder een voetbalploeg sponsoren vind ik zonde van het geld, maar dat terzijde.

  • Aanbevelen? Ja
4

Kan beter

Bepaalde dingen gaan goed andere weer niet, Het is een bedrijf die geld dient te verdienen, scores zijn de uitgangspunt, en dat is jammer. Zou liever een klantvriendelijke bedrijf willen zien, en kijken naar de klant dan winstmarge.

  • Aanbevelen? Nee
1

Niets is wat het lijkt...

Niets is wat het lijkt bij deze energie aanbieder. Het begint allemaal goed en de keuze is mede gebaseerd op de groene propositie. Heb er dus (nog) een vast contract lopen en maandelijks ontvang ik mails onder de noemer "Klantgeluk", dat mijn zonnepanelen zoveel hebben geleverd zodat ik geld terug ontvang (tussen €40 en €150). Om nu in december te melden dat mijn stroomverbruik het hele jaar hoger lag en ik tussen €550 en €600 moet gaan bijbetalen. Die maandelijkse mails voelen dus als een dooie mus.. Pure energiecowboys dus...

  • Aanbevelen? Nee
1

Niets is wat het lijkt...

Niets is wat het lijkt bij deze energie aanbieder. Het begint allemaal goed en de keuze is mede gebaseerd op de groene propositie. Heb er dus (nog) een vast contract lopen en maandelijks ontvang ik mails onder de noemer "Klantgeluk", dat mijn zonnepanelen zoveel hebben geleverd zodat ik geld terug ontvang (tussen €40 en €150). Om nu in december te melden dat mijn stroomverbruik het hele jaar hoger lag en ik tussen €550 en €600 moet gaan bijbetalen. Die maandelijkse mails voelen dus als een dooie mus.. Pure energiecowboys dus...

  • Aanbevelen? Nee
1

Niets is wat het lijkt...

Niets is wat het lijkt bij deze energie aanbieder. Het begint allemaal goed en de keuze is mede gebaseerd op de groene propositie. Heb er dus (nog) een vast contract lopen en maandelijks ontvang ik mails onder de noemer "Klantgeluk", dat mijn zonnepanelen zoveel hebben geleverd zodat ik geld terug ontvang (tussen €40 en €150). Om nu in december te melden dat mijn stroomverbruik het hele jaar hoger lag en ik tussen €550 en €600 moet gaan bijbetalen. Die maandelijkse mails voelen dus als een dooie mus.. Pure energiecowboys dus...

  • Aanbevelen? Nee
1

Niets is wat het lijkt...

Niets is wat het lijkt bij deze energie aanbieder. Het begint allemaal goed en de keuze is mede gebaseerd op de groene propositie. Heb er dus (nog) een vast contract lopen en maandelijks ontvang ik mails onder de noemer "Klantgeluk", dat mijn zonnepanelen zoveel hebben geleverd zodat ik geld terug ontvang (tussen €40 en €150). Om nu in december te melden dat mijn stroomverbruik het hele jaar hoger lag en ik tussen €550 en €600 moet gaan bijbetalen. Die maandelijkse mails voelen dus als een dooie mus.. Pure energiecowboys dus...

  • Aanbevelen? Nee
1

Bromtonen van uw Windmolenpark houden mij wakker.

Ik lig teveel wakker v.d. bromtonen van Windmolenpark De Drentse Monden en Oostermoer. En nee ik heb geen tinnitus of psychische problemen. Want alleen als het windstil is en de windmolens stil staan, heb ik een gezonde nachtrust. Het wordt tijd dat de politiek er van doordrongen raakt, wat een mega gezondheidsschade al die brommende windmolens veroorzaken. Nachtrust is onontbeerlijk voor een goede gezondheid! Slaapritme verstoringen zijn hierin funest. Hierbij stel ik u aansprakelijk voor alle hieruit voortvloeiende toekomstige gezondheidsschade.

  • Aanbevelen? Nee
1

Bromtonen van uw Windmolenpark houden mij wakker.

Ik lig teveel wakker v.d. bromtonen van Windmolenpark De Drentse Monden en Oostermoer. En nee ik heb geen tinnitus of psychische problemen. Want alleen als het windstil is en de windmolens stil staan, heb ik een gezonde nachtrust. Het wordt tijd dat de politiek er van doordrongen raakt, wat een mega gezondheidsschade al die brommende windmolens veroorzaken. Nachtrust is onontbeerlijk voor een goede gezondheid! Slaapritme verstoringen zijn hierin funest. Hierbij stel ik u aansprakelijk voor alle hieruit voortvloeiende toekomstige gezondheidsschade.

  • Aanbevelen? Nee
10

Super fijn bedrijf snelle Serivce

Snel en goede terugkoppelen

  • Aanbevelen? Ja
10

Super fijn bedrijf snelle Serivce

Snel en goede terugkoppelen

  • Aanbevelen? Ja
9

Groener dan groen. Mooi toch.

Keuze voor Pure Energie was voorl uit milieu oogpunt. Ze scoorden daarin al een paar jaar als beste in diverse testen.

  • Aanbevelen? Ja
9

Groener dan groen. Mooi toch.

Keuze voor Pure Energie was voorl uit milieu oogpunt. Ze scoorden daarin al een paar jaar als beste in diverse testen.

  • Aanbevelen? Ja
10

Groener dan groen. Mooi toch.

Keuze voor Pure Energie was voorl uit milieu oogpunt. Ze scoorden daarin al een paar jaar als beste in diverse testen.

  • Aanbevelen? Ja
10

Makkelijk af te sluiten, goede communicatie

Het afsluiten ging eenvoudig, de communicatie is erg goed en de app werkt prettig.

  • Aanbevelen? Ja
10

Makkelijk af te sluiten, goede communicatie

Het afsluiten ging eenvoudig, de communicatie is erg goed en de app werkt prettig.

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Hengelosestraat 569

7521 AG Enschede

088 101 3000

[email protected]

Over Pure Energie

Onze belofte is duidelijk: wij leveren alleen groene stroom uit onze Nederlandse energiebronnen. Wij ontwikkelen, realiseren en beheren windmolens en zonnepanelen in Nederland. De stroom die we daarmee opwekken leveren we aan onze klanten. Gegarandeerd de groenste. Dat zijn wij. Wij ontwikkelen al meer dan 25 jaar zelf, samen met lokale energiecoöperaties, duurzame energieprojecten in Nederland en we verkopen nooit meer stroom dan we zelf opwekken. Zo weet jij precies waar jouw stroom vandaan komt. De stroom die jij verbruikt, helpt ons om nog meer duurzame energie in Nederland op te wekken. Samen met onze klanten maken we Nederland duurzamer. Doe je ook mee?

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.