Filters

10

Aansluiting was makkelijk en op tijd

Op 26 Januari zou Liander bij mij de boel afsluiten (ik was hier net naartoe verhuisd en was totaal vergeten een energieleverancier te vinden) dus ik moest redelijk snel een leverancier vinden. Er zijn er niet veel in deze wijk. Pure Energie via Independer was er één van. En gelijk de goedkoopste. Ikzelf verbruik niet veel, dus mijn maandelijkse kosten zijn hierdoor heel laag. Het aansluiten gebeurde precies op de 26ste Januari en sindsdien leef ik stressloos met alle energie en warmte dat ik ooit nodig zal hebben.

  • Aanbevelen? Ja
8

Moeiteloos overgestapt.

Ben nu 2 maanden aangesloten bij Pure energie.

  • Aanbevelen? Ja
10

Supersnel en goed geregeld

Omdat ik ging verhuizen op zoek naar een nieuwe leverancier. Gasloze flat, en altijd al zuinig geweest met energie. Zeer vlot geholpen, snel antwoord op de vragen die ik nog had. En tevreden...

  • Aanbevelen? Ja
9

Goed en eerlijk

Het was even wennen bij het aanmelden, maar uiteindelijk is alles goed opgelost en zijn we graag aangesloten bij Pure Energie.

  • Aanbevelen? Ja
10

Heb Mij Aangemeld van Vorige Providrr

Gern Probleem met Facturering alleen vond ik hoogte van voorschot wel hoog 413€ pm

  • Aanbevelen? Ja
6

Tekort aangesloten om beoordeling te geven

Verbruikgegevens prima overzicht over 1 maand. Is een van de weinige leveranciers die nog varibel contra aanbied.

  • Aanbevelen? Ja
9

Zonder problemen overgestapt en duidelijke info

Vorige contract verlopen en gezocht naar een goedkopere (tijdelijke) oplossing

  • Aanbevelen? Ja
6

geen idee; geen ervaringen nog opgedaan

geen idee; geen ervaringen nog opgedaan

  • Aanbevelen? Ja
10

Echt een goed energiebedrijf!

Stroom is stroom, maar stoom van Pure Energie voelt goed. Ik was elders klant, daar was geen mens aan de lijn te krijgen. Enkel een soort robots in een menselijk lichaam. Fijn dat Pure Energie bestaat!

  • Aanbevelen? Ja
5

Vast contract niet laten aflopen in hartje winter

Het is onbehoorlijk om een vast contract te laten aflopen op het hoogtepunt van de winter als de energieprijzen het hoogst zijn. Pure Energie weet dit. Het is eerlijk om een contract te laten aflopen in een periode waarin de seizoensprijzen gemiddeld zijn. Dus ook als een contract begint in de winter, moet deze in een andere maand kunnen eindigen. Dus bijvoorbeeld een contract voor 2 jaar en 4 maanden als deze in december begint.

  • Aanbevelen? Nee
1

They installed the wrong sizes panels on my roof

They took the wrong sizes, and after it was installed. I couldn't have it replaced with the correct sizes. After contacting with customer service, I was politely ignored after few messages without a resolve.

  • Aanbevelen? Nee
10

Duidelijkheid is troef

Het aanmelden verliep makkelijk en gesmeerd. De opbouw van de tarieven is bij Pure Energie zeer duidelijk terug te vinden en op de site is het dagelijks verbruik per dag/maand/jaar overzichtelijk terug te vinden.

  • Aanbevelen? Ja
10

Probleemloos, voor natuur en mijzelf

Probleemloze overstap. Duidelijke informatie en……….. groen.

  • Aanbevelen? Ja
10

Totnu geweldig

Goede service Wordt duidelijk uitleg gegeven tijdens het bellen met klantenservice Over hoe alles in zijn werk zou gaan enz enz

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima overdracht

De overgang van de ene naar de andere energieleverancier ging soepel en geruisloos.

  • Aanbevelen? Ja
4

Tot opzegging geen problemen daarna wel

Ik heb een aantal maanden een variabel contract gehad bij Pure Energie. Alles prima en na een aantal maanden opgezegd wegens verhuizing. 15 februari opgezegd en eind februari een verzoek tot termijnbetaling ontvangen. Toen contact opgenomen en aangegeven: verreken het met de eindafrekening dan betalen we de nieuwe factuur. Ze verwachten binnen een week de eindafrekening te kunnen sturen. Terwijl de termijnbetaling voor 21 maart betaald moest worden, kreeg ik op 10 maart een aanmaning met een verhoging van 40 euro. Schandalig. Geen eindafrekening, betaaltermijn niet verlopen en wel iemand een poot uitdraaien. Heb het gevoel dat ze op omvallen staan en nog even snel geld moeten halen.

  • Aanbevelen? Nee
9

Prettige communicatie.

Heldere informatie over mijn verbruik en de relatie met groene stroom.

  • Aanbevelen? Ja
10

Pure Energie is heel duidelijk!

Pure Energie doet wat het moet doen. Energie leveren en een overzicht geven van het gebruik. De toegang tot de informatie is goed geregeld, de informatie over het gebruik is overzichtelijk gepresenteerd.

  • Aanbevelen? Ja
10

Goed

Uitstekende service

  • Aanbevelen? Ja
9

Erg goed

Erg tevreden

  • Aanbevelen? Ja
8

tot nu toe geen problemen ondervonden. (hoop dat het zo blijft)

in januari nieuw contract aangegaan met aantrekkelijke voorwaarde. (voor deze periode) goed te bereiken.

  • Aanbevelen? Ja
7

tot nu toe tevreden !

ondanks de hoge prijzen van tegenwoordig , ben ik tevreden over pure energie , tot nu toe geen onverwachte wendingen m.b.t prijs ...geeft rust , en je weet waar je aan toe bent !!

  • Aanbevelen? Ja
8

Snelle reactie en concreet advies

In deze 'dure energie tijden' is het fijn als een leverancier proactief en praktisch met je meedenkt qua verbruik en kosten. Daarin is (de klantenservice van-) Pure Energie een aanrader!

  • Aanbevelen? Ja
9

Positiev, maar toch..

Met jouw keuze voor Pure Energie draag je dagelijks bij aan een betere wereld! Dat is helemaal waar, maar buiten dat zijn de toegankelijkheid (klantenservices) en prijstelling ook hierin een belangrijk aspect. Kortom, het totale plaatje is bepalend. En die is tot nu toe positief. Tot nu toe, daar ik pas sinds januari van dit jaar klant ben, dus nog allemaal pril. Niets negatiefs? Direct niet, maar indirect wel. Had al eerder aangegeven dat (nieuwe) klanten welke aan het einde van vorig jaar een contract hadden afgesloten, niet automatisch een termijnwijzing hebben gekregen, dit door de tijdelijke belastingaanpassingen. Het argument van Pure Energie is, dat dit aan het eind van het contract dan toch wel verrekend wordt. Dat is op zich waar, maar daar gaat het toch fout, daar voor sommige huishoudens het nu al moeilijk is rond te komen, en daarom elk tientje in termijnverlaging welkom is. En ook nu met de weer opnieuw aangekondigde belastingverlichting door BTW verlaging per 1 juli van dit jaar door te voeren. Het termijnbedrag zou opnieuw iets naar beneden bijgesteld kunnen worden. En niet te vergeten dat je maar beperkt je termijnbedrag naar beneden kan (mag) aanpassen. Dus ja, ik zie hier voor Pure Energie nog steeds een proactieve rol hierin weggelegd (overigens ook bij alle andere leveranciers!) om bestaande klanten beter te informeren over de keuzemogelijkheid. Zet op zijn minst wat informatie op de hoofdpagina van jullie Site dit met betrekking tot het opnieuw aanpassen (in positieve zin) van de belasting op elektriciteit, en informeer nu niet alleen over de hoge gasprijzen met betrekking tot wat er nu in Europa afspeelt, in relatie tot het afsluiten van een energiecontract. Ja, de overheidsaanpassingen met betrekking tot extra aanpassingen zijn van tijdelijk aard (hopen wij allen) maar alle kleine beetje helpen tenslotte, en dat kan alleen als het termijnbedrag wordt bijgesteld, en niet na een jaar pas wordt verrekend.

  • Aanbevelen? Ja
5

Nog niet te beoordelen

Pas overgestapt. Nog geen goede of slechte ervaringen. Vind alleen de klantomgeving onduidelijk en er is geen app van jullie. Ik ben beter gewend bij Eneco en green choice.

  • Aanbevelen? Nee

Bedrijfsgegevens

Hengelosestraat 569

7521 AG Enschede

088 101 3000

[email protected]

Over Pure Energie

Onze belofte is duidelijk: wij leveren alleen groene stroom uit onze Nederlandse energiebronnen. Wij ontwikkelen, realiseren en beheren windmolens en zonnepanelen in Nederland. De stroom die we daarmee opwekken leveren we aan onze klanten. Gegarandeerd de groenste. Dat zijn wij. Wij ontwikkelen al meer dan 25 jaar zelf, samen met lokale energiecoöperaties, duurzame energieprojecten in Nederland en we verkopen nooit meer stroom dan we zelf opwekken. Zo weet jij precies waar jouw stroom vandaan komt. De stroom die jij verbruikt, helpt ons om nog meer duurzame energie in Nederland op te wekken. Samen met onze klanten maken we Nederland duurzamer. Doe je ook mee?

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.