Filters

9

Positiev, maar toch..

Met jouw keuze voor Pure Energie draag je dagelijks bij aan een betere wereld! Dat is helemaal waar, maar buiten dat zijn de toegankelijkheid (klantenservices) en prijstelling ook hierin een belangrijk aspect. Kortom, het totale plaatje is bepalend. En die is tot nu toe positief. Tot nu toe, daar ik pas sinds januari van dit jaar klant ben, dus nog allemaal pril. Niets negatiefs? Direct niet, maar indirect wel. Had al eerder aangegeven dat (nieuwe) klanten welke aan het einde van vorig jaar een contract hadden afgesloten, niet automatisch een termijnwijzing hebben gekregen, dit door de tijdelijke belastingaanpassingen. Het argument van Pure Energie is, dat dit aan het eind van het contract dan toch wel verrekend wordt. Dat is op zich waar, maar daar gaat het toch fout, daar voor sommige huishoudens het nu al moeilijk is rond te komen, en daarom elk tientje in termijnverlaging welkom is. En ook nu met de weer opnieuw aangekondigde belastingverlichting door BTW verlaging per 1 juli van dit jaar door te voeren. Het termijnbedrag zou opnieuw iets naar beneden bijgesteld kunnen worden. En niet te vergeten dat je maar beperkt je termijnbedrag naar beneden kan (mag) aanpassen. Dus ja, ik zie hier voor Pure Energie nog steeds een proactieve rol hierin weggelegd (overigens ook bij alle andere leveranciers!) om bestaande klanten beter te informeren over de keuzemogelijkheid. Zet op zijn minst wat informatie op de hoofdpagina van jullie Site dit met betrekking tot het opnieuw aanpassen (in positieve zin) van de belasting op elektriciteit, en informeer nu niet alleen over de hoge gasprijzen met betrekking tot wat er nu in Europa afspeelt, in relatie tot het afsluiten van een energiecontract. Ja, de overheidsaanpassingen met betrekking tot extra aanpassingen zijn van tijdelijk aard (hopen wij allen) maar alle kleine beetje helpen tenslotte, en dat kan alleen als het termijnbedrag wordt bijgesteld, en niet na een jaar pas wordt verrekend.

  • Aanbevelen? Ja
5

Nog niet te beoordelen

Pas overgestapt. Nog geen goede of slechte ervaringen. Vind alleen de klantomgeving onduidelijk en er is geen app van jullie. Ik ben beter gewend bij Eneco en green choice.

  • Aanbevelen? Nee
9

Prima!

Ik wilde graag overstappen naar een zo groen mogelijke energieleverancier. De overstap ging snel en eenvoudig, de informatie was duidelijk en de website met Mijn-omgeving helder en overzichtelijk. Het enige wat ik nog mis, daarom geen 10, is een app die voor iedereen te gebruiken is. Het bijhouden van mijn verbruik gaat ook eenvoudig via de website dus het is geen enorm issue. Ik heb mijn moeder ook meteen laten overstappen naar Pure Energie toen haar contract af liep, ook zij is tevreden!

  • Aanbevelen? Ja
7

Contact verloopt altijd prettig, inzicht in verbruik is slecht.

Hiervoor zat ik bij Greenchoice. Die hadden een app waarin je geel orecie je verbruik kon volgen. Bij jullie miet ik daar een diur apparaat voor aanschaffen. En zij biden ook andere milieuvriendelijke energieopwekkers aan zoals windvangers.

  • Aanbevelen? Ja
8

Goed en snel geregeld!

Goei markt conforme deal

  • Aanbevelen? Ja
7

Al eerder bij pure energie geweest, bevalt prima.

Inloggen gaat makkelijk, wel jammer dat je geen mail krijgt was je verbruik is per maand. Is bij andere maatschappijen wel zo, erg makkelijk. Nu moet je dat zelf bekijken en inloggen.

  • Aanbevelen? Ja
10

5 jaar klant

Inmiddels zijn we al een flinke tijd klant. Alleen maar positief. Simpel gebruik van mijn pure energie , we hebben slimme meters en kunnen nu zelfs per uur kijken hoeveel we verbruiken. Het termijnbedrag kun je tussendoor aanpassen. We hadden geluk nog dat ons contract in januari pas weer inging. Maar dan nog, ze zijn zeker niet de duurste.

  • Aanbevelen? Ja
10

Gewoon in eenwoord; af !

Tot nu toe kan ik iedereen aanbevelen gebruik te maken van de diensten van Pure Energie,zeker in deze rare tijd!

  • Aanbevelen? Ja
8

Lijkt prima, heb het vorige maand aangesloten

Nog niet echt ervaring

  • Aanbevelen? Ja
10

Nog niet zo lang klant maar ik vind de app erg goed

Ik ben sinds januari klant en het bevalt me tot nu toe erg goed. De app (is niet echt een app maar via de site) werkt erg prettig. Ik kan eindelijk goed zien wat mijn gebruik is zelfs per uur.

  • Aanbevelen? Ja
7

goed

prima geholpen met myn vragen

  • Aanbevelen? Ja
2

slecht

Wees voorzichtig om met dit bedrijf in zee te gaan, het lijkt alsof men geld nodig heeft.

  • Aanbevelen? Nee
1

mijn maandelijkse bijdrage is veel te hoog in relatie tot het gebruik

het gaat om een recreatiewoning w,aar we maar beperkt zijn

  • Aanbevelen? Nee
10

makkelijk

makkelijk

  • Aanbevelen? Ja
10

Informatie duidelijk, aanmelden eenvoudig

Een aanbieder die duidelijk is over zijn bronnen en de contractvormen. En bovenal groen is, met Nederlandse groene stroom.

  • Aanbevelen? Ja
10

Fijne ervaring prettige site

C

  • Aanbevelen? Ja
7

Goed

Prettig geholpen en goede informatie

  • Aanbevelen? Ja
8

Prima

Goed

  • Aanbevelen? Ja
10

Uitstekende kennismaking en zeer vlotte aanmelding

Pure energie reageert zeer snel op vragen en dit is een verademing na de ervaringen met andere energie leveranciers.

  • Aanbevelen? Ja
8

Goed

Nog geen kontakt met pure energie gehad. Dus ik kan er niet over oordelen.

  • Aanbevelen? Ja
8

Rare tijd om een energiecontract af te sluiten, maar prima service

Januari 2022 verhuisd, nieuw contract nodig terwijl de markt erg ongunstig is voor gas. Nu variabel contract, nog niet gelukt om een gunstig moment te vinden om vast af te sluiten. De prijzen zijn dus (begrijpelijkerwijs) een stuk hoger. Een contract afsluiten was echter pijnloos en moeiteloos, en de optie om dagelijks via de website het verbruik bij te houden helpt om de energierekening alsnog in toom te houden. Een fikse overschatting in het verwachte verbruik negeer ik (drie keer zoveel als gerealiseerd in jan-feb). Verder goed gevoel over de energiebronnen en prettige interface.

  • Aanbevelen? Ja
8

Tot nu prima

Via vereniging eigen huis kwam deze als 2e uit de bus. Pure energie reageert goed op e-mail. De website werkt prima. Als bonus is het een groene energie leverancier. Bij de jaarafrekening moet blijken of het allemaal netjes gaat.

  • Aanbevelen? Ja
10

Duidelijk en groen

Aanmelden bij Pure Energie ging heel eenvoudig. Een latere aanpassing van de aanmelding werd keurig verwerkt in een aangename dialoog

  • Aanbevelen? Ja
10

goed

Ik ben nieuw bij jullie

  • Aanbevelen? Ja
9

Snelle, persoonlijke en adequate communicatie

Zie hierboven

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Hengelosestraat 569

7521 AG Enschede

088 101 3000

[email protected]

Over Pure Energie

Onze belofte is duidelijk: wij leveren alleen groene stroom uit onze Nederlandse energiebronnen. Wij ontwikkelen, realiseren en beheren windmolens en zonnepanelen in Nederland. De stroom die we daarmee opwekken leveren we aan onze klanten. Gegarandeerd de groenste. Dat zijn wij. Wij ontwikkelen al meer dan 25 jaar zelf, samen met lokale energiecoöperaties, duurzame energieprojecten in Nederland en we verkopen nooit meer stroom dan we zelf opwekken. Zo weet jij precies waar jouw stroom vandaan komt. De stroom die jij verbruikt, helpt ons om nog meer duurzame energie in Nederland op te wekken. Samen met onze klanten maken we Nederland duurzamer. Doe je ook mee?

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.