Filters

9

Duidelijk, Snel en Puur Nederlandse Energie!

In mijn keuze voor een andere Energie leverancier na 40 Eneco was het eigenlijk snel duidelijk qua prijs, duidelijkheid en stroom van eigen bodem. Pure Energie past bij ons.

  • Aanbevelen? Ja
10

Duidelijk beleid

Bij de aanvraag van een nieuw contract en maandelijkse afrekening wordt er een duidelijke rapportage gegeven. Dit is bij andere leveranciers wel anders.

  • Aanbevelen? Nee
10

The app is duidelijk en verder nog geen ervaringen

Zie boven

  • Aanbevelen? Ja
10

Goede en snelle service

Zeer goede prijs kwaliteit en snelle service

  • Aanbevelen? Ja
8

Goed geregeld

Snelle aanmelding en alles prima geregeld !

  • Aanbevelen? Ja
10

Alles snel geregeld

Alles was snel en goed geregeld, een keer de klantenservice gebeld en kreeg meteen iemand aan de lijn!

  • Aanbevelen? Ja
10

Tot dusver prima

We zijn pas klant, het overstappen ging energieloos helemaal vanzelf :-) De stroom doet wat hij moet doen en heel fijn dat het uit natuurlijke bronnen komt. Door zonnepanelen zijn we zelf voorzienend dus hebben enkel een buffertje nodig als de zon ons in de steek laat. De app heb ik geen idee van volgens mij heb ik daar niets aan daar we nog geen digitale meter hebben. Verder was het een bewuste keuze en een eerlijk helder verhaal dat het echt om groenste stroom gaat dus prima. Ik lees her en der dat de overzichten ingewikkeld uit te lezen zijn , dit moet we nog ervaren. Tot dusver prima tevreden klant :-) Ciao Joey

  • Aanbevelen? Ja
6

Goede aanmeld service, kostenverdeling is niet duidelijk

De aanmelding en overstap gaat bijzonder soepel. Daarin tegen is de kostenverdeling van het tarief niet geheel duidelijk. Kan moeilijk een eigen kosten berekening op los laten. Teruglever kosten zijn hoger dan verwacht.

  • Aanbevelen? Nee
6

Even afwachten nog

Ook op basis van prijs de keuze gemaakt voor Pure Energy. Netjes jaarlijkse verbruikgegevens afgelopen jaren ingevuld. Gunstig aanbod op basis van die gegevens. Makkelijk overgestapt. En vervolgens binnen twee maanden na start krijg ik het advies mijn maandbedrag aanzienlijk te verhogen. Terwijl het zomer is en mn verbruik laag ligt. Dus hoe eerlijk zijn.de bedragen om je “binnen te lokken”? Even afwachten dus…. En anders is de keuze volgend jaar elders.

  • Aanbevelen? Ja
10

Heel goed

Goed geholpen toen ik vragen had omtrent overstap

  • Aanbevelen? Ja
10

Probleemloos.

Onze overstap naar Pure Energie is probleemloos verlopen.

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima levering

Prima levering. Prima website en overzicht.

  • Aanbevelen? Ja
9

Duurzaam en klantgericht

Wij hebben in 2018 Pure Energie gekozen vanwege het feit dat het gegarandeerd 100% Nederlandse groene stroom was en de prijs was ook prima. Vanuit duurzaamheid en financieel oogpunt wilden wij recent graag een dynamisch contract voor stroom maar wel een vast contract voor gas. Ik heb de klantenservice gemaild puur om hen te laten weten dat die behoefte bestond en wij het liefst klant wilden blijven bij Pure Energie. Prompt kreeg ik de reactie dat het voor ons geregeld ging worden! Wij waren erg blij verrast dat dit mogelijk was en sindsdien hebben wij dus deze combinatie en zijn wij ijverig onze wasbeurtjes etc. aan het afstemmen op de stroompieken maar hebben we wel de zekerheid van een vast gascontract. Erg tevreden klanten dus.

  • Aanbevelen? Ja
10

Eerlijk en transparant bedrijf

Tot noch toe komt Pure Energie over als een eerlijk en transparant bedrijf. Hun app is overzichtelijk en geeft je veel informatie over je verbruik en wat dat kost. Ook een fijn idee dat wij op deze manier bijdragen aan een groener Nederland. Top!

  • Aanbevelen? Ja
1

Blijf heel ver uit de buurt van Pure Energie!

Vorig jaar wilde ik het contract met Pure Energie verlengen via een (zogenaamde) persoonlijke aanbieding. Gelukkig had ik screenshots gemaakt van de persoonlijke aanbieding en alle bedragen want Pure Energie ging na de contractverlenging opeens hele andere (hogere) bedragen rekenen in het nieuwe contract dan wat in het aanbod stond waar ik mee akkoord was gegaan. Na vele telefoontjes hebben ze het aangepast naar mijn aanbod waar ik akkoord mee was gegaan. (eerdere medewerkers konden en wilden mij niet helpen, uiteindelijk iemand gesproken die dat wel kon en wilde doen). Er was technisch iets niet in orde wat met een software update aan hun kant binnen 2 weken opgelost zou worden. Begin juni 2024 kreeg ik een mail of ik mijn meterstanden door wilde geven. Dit heb ik toen gedaan. Hierna werd er een jaarafrekening gedaan terwijl mijn jaarcontract liep tot 31 juli '24. (De jaarafrekeningen zijn zoals in meerdere reviews staat erg onduidelijk. Als ik het aan mensen met een Universitair niveau laat inzien zijn ze ook erg lang bezig om er überhaupt iets van te begrijpen. Dat zegt wat mij betreft genoeg). Een nogal vreemde situatie. De maand juli hebben ze zonder enige (schriftelijke) communicatie het termijnbedrag verhoogd. Na dit alles en mijn eerdere negatieve ervaringen heb ik besloten om naar een andere leverancier te gaan per 1-8-'24. Nu vind er een nieuwe eindafrekening plaats en ik moet nog een apart factuur gaan betalen voor de jaarafrekening en met elkaar verrekenen? Nee, daar doet Pure Energie niet aan. Bij Pure Energie zijn ze erg slecht in communicatie en vooral administratief maken ze er een puinzooi van! Wees slim en blijf heel ver van dit bedrijf vandaag. Mijn zien ze nooit meer terug, zelfs niet als ik een jaar lang gratis energie van ze zou krijgen!

  • Aanbevelen? Nee
2

Te hoge termijn en na belofte niet verlaagd

Zie titel; verlaag mijn termijn zoals beloofd.

  • Aanbevelen? Nee
10

Gemakkelijke overstap naar een groene energieleverancier

Gemakkelijke overstap gehad. Duidelijke app voor het inzien van mijn verbruik.

  • Aanbevelen? Ja
10

Duidelijke communicatie

Twee maanden geleden overgestapt. probleemloos verlopen met duidelijke info vooraf. Geen misleiding met hoge kortingen die via een omweg weer terugverdiend worden.

  • Aanbevelen? Ja
10

Makkelijk en concurrerend

Geleverd wat is beloofd.

  • Aanbevelen? Ja
7

Prima energie, slechte monitoring

Prima energie bij Pure, de wasmachine werkt er goed op! Goed verhaal ook van Pure. Wel een abominabel slecht inzicht in de gebruikte energie: langzaam, loopt altijd 1 dag achter en totaal onoverzichtelijke lay-out. Daar zit nog wel wat verbetering in Pure!

  • Aanbevelen? Ja
10

Duurzaamste optie, maar ook goede prijzen en gebruikservaring

Ik vind duurzame energie erg belangrijk. Ik zat eerst bij een andere groene leverancier, maar daar lagen de prijzen hoger (lastig te vergelijken door verschillende verrekeningen, zelf berekend). Pure Energie scoorde het hoogst op de duurzaamheidsladder, en had ook nog eens een goede prijs. Daarom besloten om over te stappen, wat gemakkelijk en vlekkeloos ging. De App is ook prima, al kan die nog ietsje inzichtelijker. Helemaal tevreden, en nu hopen dat de tarieven scherp blijven in de komende jaren vergeleken met andere groene leveranciers.

  • Aanbevelen? Ja
10

Soepele klantbediening en -vriendelijk

Overstap naar Pure Energie ging zeer soepel en ze zijn klantvriendelijk ingesteld door nog even te checken op de maandtermijn of dit niet te laag was waarbij ik mogelijk moet bij betalen aan het eind van het jaar.

  • Aanbevelen? Ja
9

Goed.

Goede communicatie en correcte antwoorden!

  • Aanbevelen? Ja
8

Groene energie voor een goede prijs

Nog niet zo lang klant, maar ik ben tevreden. Fijn dat er nog geen kosten zijn voor het bezit van zonnepanelen.

  • Aanbevelen? Ja
9

Prima

Overstap ging soepel, goede klantenservice die ook vlot reageert. Is ook echt een groene provider, wat ik belangrijk vind. Enige onduidelijkheid was dat de online omgeving blijft aangeven dat ik dubbeltarief heb, terwijl het enkeltarief is. Dat schijnt niet anders te kunnen volgens de klantenservice. Maar goed, dat is slechts een detail.

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Hengelosestraat 569

7521 AG Enschede

088 101 3000

[email protected]

Over Pure Energie

Onze belofte is duidelijk: wij leveren alleen groene stroom uit onze Nederlandse energiebronnen. Wij ontwikkelen, realiseren en beheren windmolens en zonnepanelen in Nederland. De stroom die we daarmee opwekken leveren we aan onze klanten. Gegarandeerd de groenste. Dat zijn wij. Wij ontwikkelen al meer dan 25 jaar zelf, samen met lokale energiecoöperaties, duurzame energieprojecten in Nederland en we verkopen nooit meer stroom dan we zelf opwekken. Zo weet jij precies waar jouw stroom vandaan komt. De stroom die jij verbruikt, helpt ons om nog meer duurzame energie in Nederland op te wekken. Samen met onze klanten maken we Nederland duurzamer. Doe je ook mee?

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.