Filters

4

Wel slimme meter maar geen verbruik zien

Helaas kun je geen verbruik zien in de app. Wordt aan gewerkt? Tenzij apart kastje koopt a 50 euro. Jammer en niet meer van deze tijd.

  • Aanbevelen? Nee
10

De groenste en de vriendelijkste

Hoewel ik een beroerde klant ben die maar 5,- per maand betaalt dankzij mijn zonnepanelen, wordt ik altijd extreem aardig geholpen door Pure Energie en dan staat deze groenste energieleveranciers mij ook nog in mijn eigen Twentse tongval te woord als ik bel. En had ik al gezegd dat ze shirt sponsor van FC twente zijn?

  • Aanbevelen? Ja
8

Mijn ervaring moet ik nog opdoen.

Als nieuwe klant heb ik nog geen ervaring, maar ik ben blij dat ik weer bij een energiebedrijf ben aangesloten. Nu kan ik de energie kosten per maand weer betalen.

  • Aanbevelen? Ja
6

Afwachten

kan er nog niets over vertellen, ben nog maar 12 dagen aangesloten bij Pure Energie

  • Aanbevelen? Ja
10

Groen

Groen en duurzaam.

  • Aanbevelen? Ja
7

we zijn nog te kort klant om daar over te oordelen

we zijn nog te kort klant om daar over te oordelen.

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima!

Het overstappen is heel fijn verlopen! Persoonlijk ook!

  • Aanbevelen? Ja
10

Pure-energie heeft veel aandacht voor de energie transitie

Dit energiebedrijf zorgt voor een schoner milieu en hun tarieven voor gas en stroom zijn goed.

  • Aanbevelen? Ja
10

overstap ging zeer voorspoedig

Bedrijf maakt een goede indruk

  • Aanbevelen? Ja
6

te kort klant voor een zinnig oordeel

dus beveel ook niet aan.

  • Aanbevelen? Nee
10

Probleemloos overstappen.

Eigenlijk zonder iemand te hebben gesproken ben ik probleemloos op Pure Energie overgestapt. Prima dat jullie de eredivisie damesvoetbal ondersteunen. Dààr krijgen wij het warm van...

  • Aanbevelen? Ja
10

Groen en goede prijs - kwaliteit is ons credo, dat past goed bij Pure-energie

Wij hebben nog niet zoveel ervaring met Pure-energie, maar onze keuze was heel bewust, groen en een goede prijs kwaliteit verhouding. Na 1 maand nog niet teleurgesteld! Het wat vroeg om een uitgebreide toelichting te schrijven, kom over een half jaar terug en we zullen een eerlijke recensie schrijven.

  • Aanbevelen? Ja
1

Matig

De app van de energiemeter werkt nog steeds niet. Daar heb ik vaak over gemaild en gebeld. De site van Pure-energie geeft geen meterstanden door. In een maand zou dat toch moeten lukken. Kortom: ik ben ontevreden over Pure-energie.

  • Aanbevelen? Nee
9

Een duidelijke redelijke milieu-georienteerde leverancier

Vooralsnog (ik ben sinds een maand bij PE) een duidelijke en bereikbare leverancier. Geen schreeuwer, geen uitzonderlijke tarieven, behalve voor teruggeleverde zonnestroom. Dat levert geen groot geld op. Je doet het voor de milieu-inspanning die ze leveren door allerlei duurzame stroom projecten op te zetten. Nuchtere en bewuste firma.

  • Aanbevelen? Ja
9

Tot nu toe heel tevreden

Onlangs overgestapt naar een drie-jarig contract bij Pure-Energie om de zekerheid te hebben dat waar we voor betalen ook inderdaad duurzaam is en van eigen bodem (nou ja, uit de eigen lucht) komt, en niet van opwekkers met moeilijk te controleren bronnen in het buitenland. Dus de overweging is deels steun voor het milieu, deels stein voor de Nederlandse economie. Ook speelt het idee voor de compensatie voor onze afhankelijkheid van gas (verwarming water en koken) mee. Dat het qua prijs misschien niet dè goedkoopste keuze is (maar zeker niet veel verschil) maakt ons dan niet zoveel uit.

  • Aanbevelen? Ja
10

Makkelijke overstap en een goed gevoel

Blij dat ik Pure-energie vond via Trouw. Overstap was binnen een paar muisklikken geregeld. Wij hebben vooral gekozen voor Pure-energie omdat ze de CO2 uitstoot verbonden aan ons gasverbruik compenseren via duurzame initiatieven.

  • Aanbevelen? Ja
9

Simpelweg goed

Jaren achtereen hebben we bij dezelfde energieleverancier gezeten, een ‘hele groene’ die echter leunt op zijn goede merkidentiteit, maar inmiddels diep is weggezakt op de duurzaamheidsladder. Dan is Pure Energie in al zijn eenvoud een verademing. En de windmolens staan net niet “in onze achtertuin”.

  • Aanbevelen? Ja
7

Eenvoudige overgang

Portaal werkt goed, alleen jammer dat je niet als oud klant herkend wordt. Nu heb je twee portalen.

  • Aanbevelen? Ja
10

Soepele overgang

De overstap was eenvoudig geregeld en de informatie helder. We zijn nu in onze eerste maand en het lijkt prima te gaan allemaal.

  • Aanbevelen? Ja
9

Geen problemen dus goed

Maandelijkse rapportage is fijn

  • Aanbevelen? Ja
10

Zakelijk en goed

Ik ben net overgestapt. De communicatie was met korte duidelijke lijnen. Geen onnodige post of mail maar gewoon goed geregeld.

  • Aanbevelen? Ja
8

Goede afspraken en installatie gemaakt.

Het gehele traject goed verlopen en ook de installatie is netjes gedaan met nette installateurs. Wat verbetering behoeft is de APP die er nu is, heel onduidelijk met name wat betreft de opbrengst weergave en wat er nu aan het netwerk wordt geleverd en retour gebruik. Dit gemeld aan servicedesk en antwoord daarop was dat de APP onder constructie was? Dit zou niet mogen kunnen als deze in gebruik is bij afnemers

  • Aanbevelen? Ja
10

Puren energie doet wat ze belooft

Via pure energie zonnepanelen aangelegd, en daarna energiecontract afgesloten. Op vragen direct en goed antwoord gekregen.

  • Aanbevelen? Ja
6

Fijn dat er een energiebedrag is dat 100% pure energie levert!

De administratieve afhandeling van de overgang van de vorige energie leverancier ging wat minder soepel. Pure Energie had 14 januari als overgangsdatum aangegeven en dat is een paar dagen later geworden. Vreemd detail: het energie contract loopt dan ook een paar dagen later door, terwijl ik eerder een akkoord had gegeven tot 14 januari 2024.

  • Aanbevelen? Ja
8

Eerste ervaringen positief

Eenvoudige procedure om klant te worden. Heldere en snelle informatie. Prima prijs! Tegen betaling (50 euro) een euk apparaatje om aan je slimme meter te koppelen en dan op je smartphone gedetailleerde gebruiksgegevens te kunnen aflezen Prima score in duurzaamheidstesten! Na een maand is het nog te vroeg om een eindoordeel te kunnen geven.

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Hengelosestraat 569

7521 AG Enschede

088 101 3000

[email protected]

Over Pure Energie

Onze belofte is duidelijk: wij leveren alleen groene stroom uit onze Nederlandse energiebronnen. Wij ontwikkelen, realiseren en beheren windmolens en zonnepanelen in Nederland. De stroom die we daarmee opwekken leveren we aan onze klanten. Gegarandeerd de groenste. Dat zijn wij. Wij ontwikkelen al meer dan 25 jaar zelf, samen met lokale energiecoöperaties, duurzame energieprojecten in Nederland en we verkopen nooit meer stroom dan we zelf opwekken. Zo weet jij precies waar jouw stroom vandaan komt. De stroom die jij verbruikt, helpt ons om nog meer duurzame energie in Nederland op te wekken. Samen met onze klanten maken we Nederland duurzamer. Doe je ook mee?

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.