Professioneel snel en netjes. Je wordt op alles op de hoogte gehouden
Binnen 1,5 maand na overlijden van onze moeder heeft de notaris onze (3 kinderen) verklaring van erfrecht geregeld. Dit is geheel via digitaal verkeer verlopen, niets engs aan. Het proces verliep accuraat en zeer vlot.
Netjes verzorgd
Duidelijke communicatie en gebruik van moderne (online) systemen. Afspraken worden stipt nagekomen.
Binnen een week was het voor ons geregeld. Snel en correct uitgevoerd.
Na alle verdriet, hektiek en chaos na het overlijden van Familielid, binnen een paar dagen, volledig online, een verklaring van erfrecht Familie geregeld. Duidelijke communicatie en snelle afwikkeling.
Prima!
Een duidelijke site die ook voor een halve digibeet als ik goed te volgen is. Voor mij wat meer moeite dan bij de notaris op kantoor maar zeker sneller
Ik woon op Curaçao en moest voor erfrechtzaken een notaris in Nederland hebben. Mr. Arjan Kuiper heeft mij geweldig geholpen en had altijd tijd voor me. Ook als ik vragen had, beantwoorde hij die meteen ondanks tijdverschil met Nederland. Verder was het een moeilijke en ingewikkelde zaak door ruzie tussen familieleden ,waarbij mr. Arjan Kuiper zich zeer profesioneel opstelde.
Wel het advies duidelijk aan te geven in de brief dat zowel man als vrouw moeten komen tekenen bij de notaris maar het tekenen daar apart van elkaar moet gebeuren Verder correct en vriendelijk behandeld
Goedenavond, Ik vind het jammer dit te moeten vernemen. Mijn collega heeft een brief opgesteld waarin u beiden stond geadresseerd. Maar die brief is nooit verzonden zie ik nu, zij hebben de tekst van de brief aan u gemaild en daarbij, zo zie ik nu, uw emailadres aangeklikt zodat alleen uw naam boven die mail staat. Wat er bedoeld werd is dat er vaak mensen zijn die met goede vrienden en familie binnenkomen en dat we dan die mensen graag toch even alleen zien en spreken. U heeft via de NUwebsite voor u beiden een levenstestament besteld en daarom had ik u ook samen verwacht. Ik heb verder een prettig gesprek met u gevoerd en einde gesprek ook gezegd dat uw partner dan nog maar eens een afspraak moet maken, omdat u kennelijk dacht alleen te moeten komen. Inderdaad was de mail misschien wat verwarrend. De mail aan u had beter gekund en daarvoor excuses. Over een oplossing: zodra uw partner kans ziet naar Oudewater te komen: belt u dan even en we prikken die afspraak dan gewoon even ergens tussen. Normaal hebben we lange wachttijden, maar dit kunnen we snel regelen. Ik hoop ook op uw begrip en ik stuur u ook graag een link om toch het cijfer wat aan te passen. Met vriendelijke groet, mr A.J.W. (Arjan) Kuiper
Originele beoordeling
Uit de brief van 1 sept van P v t Veer begreep ik dat ik alleen moest komen en tekenen Bij aanvang meldde ik dat aan HR kuiper Hij zei niet Maar u vrouw moet ook komen om haar exemplaar te tekenen Dat moet dan alsnog gebeuren Ik vond het vreemd maar HR kuiper niet De communicatie is m i dan ook slecht geweest De brief had er anders uit moeten zien en daarin staan dat we samen moeten komen maar apart in een ruimte de persoonlijke akte moeten tekenen Tevens is een rijbewijs als legitimatie voldoende ? Mijn vrouw heeft geen geldige I D kaart of paspoort Mijn vrouw is herstellende van een zware operatie op 14 sept j l Zij kan dus pas later komen om alsnog te tekenen Graag een voorstel voor een oplossing
Goedenavond, Ik vind het jammer dit te moeten vernemen. Mijn collega heeft een brief opgesteld waarin u beiden stond geadresseerd. Maar die brief is nooit verzonden zie ik nu, zij hebben de tekst van de brief aan u gemaild en daarbij, zo zie ik nu, uw emailadres aangeklikt zodat alleen uw naam boven die mail staat. Wat er bedoeld werd is dat er vaak mensen zijn die met goede vrienden en familie binnenkomen en dat we dan die mensen graag toch even alleen zien en spreken. U heeft via de NUwebsite voor u beiden een levenstestament besteld en daarom had ik u ook samen verwacht. Ik heb verder een prettig gesprek met u gevoerd en einde gesprek ook gezegd dat uw partner dan nog maar eens een afspraak moet maken, omdat u kennelijk dacht alleen te moeten komen. Inderdaad was de mail misschien wat verwarrend. De mail aan u had beter gekund en daarvoor excuses. Over een oplossing: zodra uw partner kans ziet naar Oudewater te komen: belt u dan even en we prikken die afspraak dan gewoon even ergens tussen. Normaal hebben we lange wachttijden, maar dit kunnen we snel regelen. Ik hoop ook op uw begrip en ik stuur u ook graag een link om toch het cijfer wat aan te passen. Met vriendelijke groet, mr A.J.W. (Arjan) Kuiper
Waar een andere notaris in de zaak van een levenstestament en een verklaring van erfrecht ronduit klungelde, ging deze notaris zorgvuldig, doortastend en voortvarend te werk en waren de benodigde stukken ondanks alle drukte binnen een zeer redelijke termijn klaar. Hulde !
Zondagavond een mail gestuurd, Maandag gelijk een reactie. I.v.m waterschade, gevraagd of ze de documenten, opnieuw naar ons wilden opsturen. Dit was geen enkel probleem. Dit noem ik nou een top service .
Vriendelijk en hartelijk ontvangst. Professionele bespreking en heldere uitleg vanuit de notaris. Tijdige afhandeling van de documenten.
Heel vriendelijke ontvangst en snelle, maar duidelijke uitleg van het te behandelen item, waarvoor wij kwamen.
Ik vind dat Joke Duits het prima geregeld heeft! Duidelijke uitleg en snelle aflevering. Wat ik wel erg onpersoonlijk vind is dat alles digitaal gaat, en dan per post wordt nagestuurd....en dat voor best wel prijzig bedrag wat je moet betalen....dan zou ik toch liever even persoonlijk contact hebben gehad. Maar nogmaals Joke ...top geregeld!
Prettig en goed contact, duidelijke uitleg, een digitale notaris met medewerkers in een nuchtere Hollandse omgeving.
onze zus Dinie van Ingen-Roos is 16 juni 2022 overleden. Met een broer en zus zijn wij de erfgenamen. wij zijn alle drie 80-plussers.(80-86-88). wat gebeurt er met de nalatenschap bij overlijden? wij vinden het erg fijn als wij de uitkering nog bij leven mee kunnen meemaken. wij weten nog steeds niets over bedrag, hoe en wanneer. wilt u ons duidelijk informeren aub? wij worden zo langzamerhand nogal ongeduldig wij kijken uit naar Uw antwoord. met vriendelijke groet mede namens broer en zus, Jacoba Roos
Uw beoordeling hebben wij zojuist ontvangen. Ik begrijp dat niet. Wij hebben de erfgenamen steeds geïnformeerd en de aanslag erfbelasting is ook aan u gepubliceerd via ons portaal. Ik heb u zojuist gedetailleerd gemaild over de samenvatting van die aanslag en over de inhoud van de aangifte (maar die informatie was al beschikbaar). Heel onlangs, en daarom kon er ook niet verder, is de aanslag opgelegd en mijn collega heeft half mei aan de executeur geschreven dat de aanslag klopt. Als u veel eerder een voorlopige uitkering had willen krijgen dan had u natuurlijk aan de bel kunnen trekken! Het is namelijk in overleg met alle erfgenamen wel mogelijk om een voorlopige uitkering te doen, mits iedereen zich daarin kan vinden. Wij hebben dat verzoek niet ontvangen en kennelijk de executeur (dat zijn wij niet) ook niet. Dat wij slecht communiceren begrijp ik dan ook niet. We hebben geen uitstaande vragen die niet beantwoord zijn. Ik zou het dan ook prettig vinden als u dit cijfer zou willen heroverwegen en ik heb u daartoe een verzoek gestuurd. Heeft u vragen, neemt u dan ook rustig contact op met mij of mijn collega's.
goed notaris kantoor. zeer nette werkzaamheden. zoals alles goed per email gecomuniceerd
Matig omdat de benodigde bij de verkeerde gemeente heeft opgevraagd. Daardoor 2 maanden vertraging.
Uw beoordeling hebben we in goede orde ontvangen. Het is een dossier dat is voorbereid door Notariële Diensten in samenwerking met Doe Het Zelf Notaris. Wij zijn daarin alleen het sluitstuk. Zodra de verklaring van erfrecht gereed is krijgen wij een seintje, controleren het dossier of alles in orde is en passeren dan de akte. Het onderzoek en dergelijke is dus ook door hen gedaan en waar dat verkeerd is aangevraagd is dat niet door ons handelen geweest. Wellicht zou u dan dit cijfer willen aanpassen en dit cijfer willen plaatsen op hun website? Zij hebben ook een eigen account bij klanten vertellen volgens mij. Hartelijk dank en ik heb u een verzoek gestuurd om het aan te passen. Met vriendelijke groet, mr A.J.W. (Arjan) Kuiper, notaris te Oudewater
Uitstekend
Helaas geen positieve ervaring bij het laten invullen van een aangifte erfbelasting door dit notariskantoor. Het ontbrak aan precies datgene waarvoor wij een notaris hadden ingeschakeld, namelijk: een helder, gericht advies. Uiteindelijk hebben we zelf een berekening gemaakt en aangegeven hoe wij de aangifte ingevuld wilden hebben. Hieronder een toelichting van de zaken die ons zijn tegengevallen. Advisering: we kregen geen goed advies, op concrete vragen werd niet ingegaan. Op onze vraag wat in onze specifieke situatie het beste was, mailde de notaris een algemeen informatieblad. Communicatie: warrige formulering en onduidelijke taal in e-mails. Met jargon kunnen wij overweg, maar de vreemde mix van juridische en populaire taal maakte de e-mails onleesbaar en onbegrijpelijk. Organisatie: geen overdracht van ons dossier toen een medewerker vertrok. Het kantoor gebruikt geen beveiligd systeem om stukken te versturen of digitaal te tekenen. Bejegening: een medewerker die meerdere fouten maakte en dossiers door elkaar haalde, reageerde laconiek en bot: ‘U maakt zeker nooit fouten?’ De notaris zelf was wel correct en vriendelijk. Afspraken: de kosten vielen aanzienlijk hoger uit. De factuur is op ons verzoek wel naar beneden bijgesteld, maar het blijft veel voor de geleverde dienst. Als de notaris meer tijd aan ons dossier heeft besteed dan gebruikelijk, dan komt dat vooral door de warrige communicatie.
Ik vind het jammer dit te moeten vernemen. Een collega is toen vertrokken en toen is het overgenomen door een andere collega. Het is sinds de opdrachtverlening druk op kantoor en ik begrijp dat dit wat "warrig" kan zijn verlopen. Met die nieuwe collega was niet direct een klik mee. Toen is besloten dat ik het zelf zou behandelen en dat is volgens mij allemaal netjes verlopen (dat schrijft u hierboven gelukkig ook wel!). We hebben een mooi voorstel met wat berekeningen gemaakt over de diverse opties, informatie verschaft, en nadat alles helder was de aangifte afgemaakt en ingediend. Volgens mij zijn alle vraagpunten keurig beantwoord en is overal duidelijk op gereageerd. Qua tijd: door het vele advieswerk was dat veel te positief ingeschat en werd het al snel meer dan we allemaal hadden gedacht en gehoopt. We hebben uiteindelijk in rekening gebracht wat vooraf dus als maximaal tarief was afgesproken. Portaal: normaal gebruiken wij ons portaal om zaken te versturen. Ik begrijp eigenlijk niet waarom mijn collega's daarmee niet gestart zijn, want dat doen we doorgaans altijd op die manier. Omdat er niet mee werd gewerkt in dit dossier ben ik daarmee ook niet verder gegaan. Jargon: het is en blijft moeilijke taal, die erfbelastingwetgeving en Successiebelastingregels. En zaken als "oprenting" en "fiscaal vruchtgebruik" kunnen we nu eenmaal niet anders benoemen, want dan slaan we de spijker mis. Ik heb verzocht om het cijfer aan te passen, want een 3 is en blijft onvoldoende terwijl wij uiteindelijk een prima resultaat hebben geleverd met mooie fiscale voordelen en daarmee zou het toch zeker een 5,5 of 6 moeten zijn qua cijfer! Met vriendelijke groet en altijd bereid tot nader overleg, mr A.J.W. (Arjan) Kuiper
Notaris Kuiper heeft op een zeer vlotte en professionele manier de oprichting van de stichting verzorgd. Er werd snel en uitgebreid gereageerd op vragen en de akte ziet er keurig verzorgd uit. Ook de ontvangst op kantoor was zeer prettig.
Op aanraden bij dit notariskantoor terechtgekomen en zeer kundig geholpen. Heel toegankelijk en prettig in de communicatie.
Geen dagen of weken hoeven wachten, snel en correct.
In gesprek met notaris zelf goed advies gekregen over verklaring van erfrecht en afstand doen van vruchtgebruik. In de akte was het vergeten en de behandelend medewerker wist niet meer wat besproken was en zei dat het niet opgenomen hoefde te worden. Dat begrepen we, maar we hadden daarom verzocht. De stukken waren vervolgens incompleet vergestuurd. En bovenal geen excuses hiervoor maar je het gevoel geven dat je zeurt. Update: Het notariskantoor reageert dat ze dit niet kunnen terugvinden en dat dit mogelijk van Doe het zelf notaris is of van Notariële diensten is geweest. Dat is niet het geval.
Afgelopen maandag heb ik hier direct op gereageerd. Wij kunnen u niet vinden in ons systeem. Het kan goed zijn dat u gevraagd heeft om informatie / een verklaring van erfrecht bij Doe Het Zelf Notarissen / Notariële Diensten. Alleen bij de ondertekening en afronding komen wij dan in beeld en dan heeft u met hen contact gehad en niet met ons. Ik vraag mij dus af of u wel contact met ons heeft gehad en ik denk eigenlijk van niet! Mocht het anders zijn dan vernemen we graag van u en natuurlijk komen we verder ook graag in contact met u. Mocht het kloppen wat ik schrijf dan is de beoordeling voor DHZ/ND die hun eigen "klanten vertellen" hebben. Wilt u deze er dan afhalen? Ik stuurde u daartoe al een verzoek. We horen graag! Met vriendelijke groet, mr A.J.W. (Arjan) Kuiper
Originele beoordeling
In gesprek goed advies gekregen over verklaring van erfrecht en afstand doen van vruchtgebruik. In de aktes was het vergeten en de behandelend medewerker wist van niets. De stukken waren niet goed opgestuurd. En bovenal geen excuses hiervoor maar je het gevoel geven dat je zeurt.
Afgelopen maandag heb ik hier direct op gereageerd. Wij kunnen u niet vinden in ons systeem. Het kan goed zijn dat u gevraagd heeft om informatie / een verklaring van erfrecht bij Doe Het Zelf Notarissen / Notariële Diensten. Alleen bij de ondertekening en afronding komen wij dan in beeld en dan heeft u met hen contact gehad en niet met ons. Ik vraag mij dus af of u wel contact met ons heeft gehad en ik denk eigenlijk van niet! Mocht het anders zijn dan vernemen we graag van u en natuurlijk komen we verder ook graag in contact met u. Mocht het kloppen wat ik schrijf dan is de beoordeling voor DHZ/ND die hun eigen "klanten vertellen" hebben. Wilt u deze er dan afhalen? Ik stuurde u daartoe al een verzoek. We horen graag! Met vriendelijke groet, mr A.J.W. (Arjan) Kuiper
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.