Geachte heer, mevrouw, Duidelijke cijfers lijkt me, en de voor zich spreken. Ik wil u hierna laten zien hoe deze conclusie tot stand is gekomen. Na het eerste contact met uw kantoor volgde een onduidelijke offerte. Zo was bijvoorbeeld niet duidelijk in het daaropvolgende telefoongesprek of bestaande hypotheken wel of niet doorgehaald moesten worden. Er werd mij gevraagd wat daarmee moest gebeuren. Daarna bleef het bijna een week stil en heb ik zelf gevraagd naar de voortgang. Het opsturen van een volmacht was daarbij onderdeel van de werkzaamheden. Verteld is dat deze volmacht per post verstuurd zou worden. Twee dagen na mijn contact is dit per mail gedaan. 'Dat gebeurt altijd per mail', werd later gezegd. Ik maakte uit een van de telefoongesprekken op dat de Rabobank Montfoort volgens u geen informatie aan u mocht verstrekken, vanwege geheimhouding richting derden. Dat vond ik vreemd, temeer omdat u veel met elkaar samenwerkt. Navraag door mij bij de bank bevestigde mijn gedachte, ook zij vond dit vreemd om te horen. Het kan misschien aan de betreffende medewerker van de bank hebben gelegen, resultaat was echter dat van enige ontzorging geen sprake was. Iets wat je van een notariskantoor mag verwachten. Dan de rekening. Een dag voor tekening van de aktes wordt ik telefonisch gevraagd een bedrag over te maken. Een zeer korte deadline, rekening houdend met de transactietijd van bedragen. 'Het rekeningnummer staat op de nota', werd er daarbij gezegd. De nota ontbrak, laat staan een specificatie van de gemaakte notariƫle kosten. Tot slot een dag later met verbazing de ontvangst bij de afspraak van ondertekening meegemaakt. Niet het gevoel gehad dat daarbij enige aandacht vanuit uw kantoor voor een toch niet onbelangrijk moment is gegeven. Niet bekend was bijvoorbeeld waarvoor ik kwam en werd ik met een andere, wachtende, client kort in contact gebracht. Ik mocht vervolgens plaatsnemen aan de ronde tafel, vanwaar ik uw medewerkers aan het werk zag. En kon horen overleggen. Onbegrijpelijk. Ik kon niet anders dan uw nota voor het transport te voldoen, maar de hoogte van uw honorarium staat in geen enkel verband met de geleverde kwaliteit van de dienstverlening die je van een notariskantoor mag verwachten. Ik zou een creditering als zijnde 50 procent van de gemaakte uren gerechtvaardigd vinden, maar ik dicht mijzelf weinig kans daartoe. Wat rest is mijn kritiek die misschien helpt om nog eens goed naar uw dienstverlening te kijken. Met vriendelijke groeten, Rik Bakker
Geachte heer Bakker, Jammer dit te moeten vernemen. Ik was zelf niet op kantoor en heb van dit dossier niets meegekregen in verband met mijn vakantie. Uiteraard heb ik deze beoordeling direct intern besproken. In de offerte staat doorgaans wel duidelijk of er wel of geen doorhalingen zijn van hypotheken en wat de kosten per doorhaling zijn of dat we uitgaan van geen doorhalingen, maar van mijn collega's begreep ik dat zij van u hadden begrepen dat er geen doorhaling behoefde plaats te vinden maar dat het zou gaan om een ontslag uit aansprakelijkheid. Kennelijk is dat niet helder afgestemd. Nadat bleek dat er een aflossing moest plaatsvinden hebben zij er alles aan gedaan om zo snel mogelijk een aflosnota op te vragen. Die aflosnota hebben ze pas vlak voor het passeren ontvangen in verband met doorlooptijd van de bank. Daarom kreeg u dit ook pas vlak voor het passeren. Verder begreep ik van onze collega's dat ze steeds telefonisch contact met u hebben gehouden tijdens de behandeling van het dossier en dat er steeds goede gesprekken met u zijn gevoerd. De vraag wie iemand is als hij of zij binnenkomt terwijl er een afspraak in de agenda staat: tja, dat zou de collega hebben kunnen zien in de agenda. Aan de andere kant komen er best veel mensen ook binnen die geen afspraak hebben dus ze vragen het wel vaak. De ronde tafel: ik weet dat dat niet een passende plek is, maar dat houdt dan in dat de wachtkamer in gebruik is voor een bespreking en alle andere spreekkamers ook in gebruik zijn (het kantoor telt helaas naast de kantoortuin maar 2 spreekkamers en een wachtkamer). Ik neem aan dat de collega's tijdens het bezoek en de vermoedelijk korte wachttijd aan de ronde tafel geen vertrouwelijke informatie hebben uitgesproken (als ik aanwezig ben wordt daar wel op gelet, wetende dat die ronde tafel alleen maar wordt gebruikt als het niet anders kan). Ik hoop dat ik hiermee onze kant van de gang van zaken heb kunnen schetsen en ik neem deze beoordeling zeker heel serieus. Ik hoop dat u een volgende keer wel weer voor ons kiest en u ons een herkansing gunt, en ik ben u dan ook graag persoonlijk van dienst! Met vriendelijke groet, Arjan Kuiper, notaris
Een laagdrempelig notariskantoor zonder teveel toeters en bellen. Zeker geen 9 tot 5 mentaliteit! Ik ben vlot geholpen met het overschrijven van mijn garagebox. Voor een volgende keer kom ik graag weer bij dit notariskantoor.
Wij werken al heel lang samen met dir Notariskantoor en zijn een zeer tevreden klant.
Prima geregeld
We zijn super goed ontvangen en geholpen
Prima no-nonsense advies en voorbereiding. Prima prijs- en kwaliteitspeil. Verdere diepgang in beoordeling is wat lastig, daar dit het eerste bezoek betreft. Wellicht dat ik wat uitgebreider kan toelichten in de toekomst.
Al jaren een goede relatie tussen ons advocatenkantoor en het notariaat in Oudewater
Gewoon goed, moeilijk in cijfer uit te drukken
Netjes en accuraat geholpen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.