Mijn persoonlijk doel was om mij weer fit te voelen na een langslepende blessure en 10 kilo af te vallen door te sporten in combinatie met gezonde voeding. Vanwege een voetblessure kon ik niet meer hardlopen en buiten trainen en daarom besloten om met gewichten te trainen. Ik heb gekozen voor HealthCoachPlus vanwege de ruime ervaring van instructeurs en de nabije locatie. Door de persoonlijke begeleiding train je effectief én in de correcte houding. De houding is essentieel om blessures te voorkomen. Correctie houdingen leer je niet van video's of app's. Ik heb mijn doel volledig bereikt door hard te werken, keurig alle instructies in voeding en de thuistrainingen op te volgen. Maarten is een super PT coach die mij uitdaagde tot meer en de trainingen varieerde om de uitdaging erin te houden. De gecontroleerde omgeving én de prettige begeleiding was precies wat ik nodig had. Superblij met het resultaat!

• Ervaring met: Personal Training

Sinds 1 nov jl training elke week mee met de groepstraining WOW. Super leuk en gevarieerde training. Elke week is het anders waardoor je toch alle spieren traint. Ook train ik periodes mee met de Bootcamp. Trainers letten goed op je houding en stimuleren je op toch net ff wat extras te geven.

• Ervaring met: Groepstraining

Begin Januari 2016 ben ik begonnen met personal training bij Robert Havelaars, HealthCoach Plus. Het sporten bij een 'normale" fitnessschool bleek voor mij geen optie want ik had altijd wel een smoesje klaar om niet te gaan. Ik zocht meer uitdaging en wilde ook graag beter leren boksen. Zo kwam ik bij HealthCoach Plus terecht. Na een intake gesprek gingen we aan de slag en merkte ik dat Robert zeer professioneel te werk ging en dat hij niet alleen veel weet van fitness en sport maar ook van voeding en mij kon motiveren om mijn voedingsschema aan te passen. Hij zorgde voor motivatie, variatie en de juiste trainingen afgestemd op de doelstelling die ik wilde behalen. Sinds ik hier train ben ik een stuk sterker en fitter geworden, dit omdat ik constant word uitgedaagd door Robert ook al loop ik vaak te mopperen dat ik helemaal stuk ga! Hij heeft mij geleerd dat het belangrijk is om jezelf de tijd te geven om te ontwikkelen en dat je echt vooruitgang boekt ook al wil ik dat zelf vaak niet inzien. Met hem trainen betekent dat je niet op geeft en dat je jezelf continue uitdaagt. Jouw doel is zijn doel en die passie en motivatie zoek ik in een personal trainer. Ben zeer tevreden, groetjes Karen

• Ervaring met: Personal Training

“Waarom neem jij Personal Training?” wordt mij vaak gevraagd. Deze vraag komt denk ik voort uit de aanname dat Personal Training bedoeld is voor mensen die gewicht willen verliezen, gezonder willen gaan leven of net beginnen met sporten. Eerlijk gezegd had ik die associatie ook enige tijd. En aangezien bovenstaande zaken niet echt op mij als redelijk fanatiek amateur sporter van toepassing zijn, begrijp ik die vraag best. En toch begeef ik me sinds enige tijd trouw iedere week naar de studio van Robert Havelaar van Healthcoach Plus voor een uur Personal Training. Waarom? Zoals gezegd sport ik al jaren redelijk fanatiek: wielrennen, hardlopen en minimaal één keer per week 1,5 uur bootcamp groepstraining bij diezelfde Robert Havelaar. Althans, dit is het ideale plaatje. Mijn zeer drukke eigen bedrijf en alle werkverplichtingen die hieruit voortvloeien hebben de frequentie van het sporten de afgelopen anderhalf jaar aardig naar beneden gebracht. Minder sporten en veel, heel veel, werken resulteerde uiteindelijk in serieuze nek- en schouderklachten. Zo serieus dat deze klachten een negatieve impact hadden op mijn dagelijks leven. Ik wist wel dat mijn houding al jaren niet goed was, maar de vele uren achter elkaar werkend aan een laptop hebben me uiteindelijk, letterlijk, genekt. Tel daar nog een net niet gebroken sleutelbeen na een lompe val met de fiets bij op en de ellende was compleet. De bezoeken aan de fysiotherapeut hielpen steeds kortstondig waarna de klachten toch weer terugkeerden. Maar de redding bleek nabij! Toen Robert aangaf dat hij in een persoonlijk traject samen met mij kon gaan werken aan mijn houding om zo te proberen de klachten te verminderen, twijfelde ik geen moment. Doen! De kracht van de aanpak van Robert is dat hij heel goed naar je kijkt en geavanceerde instrumenten heeft om de toestand waarin je lijf verkeert te meten. Tel hier zijn jarenlange ervaring bij op en het is duidelijk: hij kan echt maatwerk leveren. Voor mij betekende dit: klein beginnen en langzaam opbouwen. Naast dat Robert me heeft geleerd hoe ik mijn eigen houding kan corrigeren, heeft hij me vooral geleerd hoe belangrijk het is om tijdens een (werk)dag op gezette tijden te bewegen. Natuurlijk had ik dat wel eerder gehoord, maar bestempeld als ‘onzin’ als je naast je werk maar genoeg sport. Daar ben ik stevig van terug gekomen. Bezig zijn met Personal Training gaat heel erg goed! Door de coaching van Robert, zijn vermogen om je te motiveren en zijn uiterst vakkundige begeleiding, ben ik nu op een punt gekomen dat mijn klachten zijn verdwenen. En dat is me heel wat waard! Ik moet nog steeds werken aan mijn houding en daarom ga ik zeker door met Personal Training. Vooral ook omdat ik merk dat deze training me ook iets anders geeft: een lichaam dat steeds strakker wordt en meer in verhouding raakt. De trainingen worden steeds zwaarder en ik geniet daar enorm van! Je grenzen verleggen en er je daar beter van gaan voelen: het kan! Bij Robert Havelaar van Healthcoach Plus. Het gegeven dat je al je oefeningen, prestaties en trainingen kunt vastleggen en raadplegen in de app van virtuagym draagt bij aan het gevoel dat je zelf de controle hebt over wat je doet en hoe je dat doet. Een professionele aanpak die goed past in deze tijd waarbij controle over je dagelijkse leven via je smartphone niet meer weg te denken is. Ik maak dankbaar gebruik van de app als ik thuis mijn oefeningen doe en mijn trainingen plan. Bedankt Robert voor je begeleiding, stimulans, vakkennis en (niet onbelangrijk) gezelligheid! Ik heb veel van je geleerd en blijf dus nog even van je personal training genieten. En ik beveel je bij deze aan: aan iedereen die behoefte heeft aan training en coaching op maat. Niet omdat het moet, maar omdat het kan! Sportieve groet van een zeer tevreden klant. Femke

• Communicatie N.v.t.

Het was heel leuk en heb veel informatie gekregen over het proces van afvallen.

• Ervaring met: Voedingsadvies op maat

Ik startte met 29 sessies personal training met Maarten. Ik, als fervente niet-sporter, had niet kunnen bedenken dat ik het leuk zou gaan vinden. De eerste 13 weken trainde ik 2x per week en daarna 13 weken 1x per week. Per week voelde ik mij fitter worden en na een aantal weken begonnen zich de contouren van een heuse spierbal te ontwikkelen. Maarten voelde goed aan wat ik nodig had. Zat ik er even doorheen, dan stelde hij het schema zodanig bij dat ik na afloop een opgewekt en tevreden gevoel had. Dat maakte dat ik eigenlijk geen enkele keer met tegenzin naar het sporten toe ging, terwijl ik wist dat ik mijn grenzen aardig zou gaan verleggen tijdens zo'n sessie. Maar ik wist ook dat Maarten mij daar wel door heen zou helpen. Zijn enthousiasme en onze motiverende gesprekken hebben een goede uitwerking op mij gehad. Ik gun iedereen wel een Maarten in zijn/haar leven. Inmiddels ben ik erachter dat ik het boksen en de krachttraining toch wel heel erg leuk vind. Het geeft een kick om regelmatig te zien dat de gewichten wat zwaarder worden of dat je een oefening meer keren kunt herhalen. De lichamelijke verandering die daarmee samenhangt, geeft ook een zeer tevreden gevoel. En het boksen, tja....daar kan je de frustratie die een werkdag met zich meebrengt, aardig in kwijt.

• Ervaring met: Personal Training

It started as a typical New Year’s resolution – I wanted to lose weight. After giving it a bit more thought I concluded that I need a lifestyle change so I can achieve sustainable results. I decided to contact Health Coach Plus because of their positive reviews (and convenient location :) ). Indeed, Robert turned out to be very customer-oriented and agreed to train with me during “unsocial hours” (7:00-8:00). I signed up for personal trainings and the nutrition advice, and did not need to wait long for results – I saw my weight dropping steadily. I became stronger and fitter, started enjoying physical activity and gained satisfaction from improving my results. I learned how to eat healthier and still enjoy my favourite food. Along the way I got a lot of advice and encouragement from my trainer. 7 months after starting my trainings I am almost 20kg lighter and 3 sizes smaller. My cholesterol level dropped 10%. I am much healthier and more active in daily life, and I am still making progress. Do I have any complaints? Yes, just one: my old clothes do not fit anymore!

• Communicatie N.v.t.

Ben bij Health Coach Plus gekomen om op een verantwoorde manier te leren trainen, fitter te worden en iets van gewicht kwijt te raken. Na 6 maanden kan ik zeggen dat dit best goed gelukt is. Erg mooie resultaten met name dankzij de leuke afwisselende trainingen van Bart. In de zaal, op het veld beneden, in het bos of op de padel baan het was iedere keer weer een mooie uitdaging. Nogmaals dank!!!

• Communicatie N.v.t.

Robert is a great personal trainer and very goal-oriented. You will set up a goal at the beginning and he will make sure that you achieve it within the time agreed. He has clear knowledge on both personal training and nutrition and I personally recommend him.

• Communicatie N.v.t.

Heel tevreden. Ik heb ruim 8 maanden met Robert gewerkt en het heeft mij veel opgeleverd. Ben bijna 14kg afgevallen en ben aanzienlijk sterker geworden. Robert is gedreven en helpt mij om net verder te gaan dan ik uit me zelf zou doen. Hierdoor is er meer resultaat bereikt dan ik zelf zou hebben kunnen halen. Robert helpt goed met het samenstellen van je menu waarbij hij rekening houdt met je eigen voorkeuren. Dit was voor mij heel prettig en goed. Echt kundig en goed.

• Communicatie N.v.t.

In tegenstelling tot de meeste mensen die af willen vallen, kost het mij heel veel moeite om juist aan te komen. Robert, Bart en Maarten hebben mij hier heel goed in begeleid. Met een nieuw voedingspatroon en begeleiding met sporten ben ik in een paar maanden tijd zo’n 7 kilo aangekomen. Ik ben bij HCP terecht gekomen door simpel te googelen. Bij mijn zoektocht heb ik expres gelet op opleidingen en bijscholingen. Niet dat ik zoveel verstand heb van de juiste opleidingen van trainers, maar omdat ik zelf ook uit een wereld kom van de vrije beroepen, waar ik veel te maken heb met niet of slecht opgeleide “collega’s”. Ik kom uit de hondenwereld. Iedereen mag zichzelf in mijn wereld allerlei titels als “instructeur”, “therapeut” of “dog whisperer” geven, dat geldt ook voor “bootcampinstructeur, personal trainer of voedingsdeskundige. Ik weet dat er veel van die collega’s zijn, die vaak met de juiste bedoelingen, maar niet gehinderd door enige kennis aan de slag gaan, met alle gevolgen van dien. Waar het in de hondenwereld kan leiden tot allerlei gedrags- of welzijnsproblemen, leidt het in de sportwereld meer tot blessures of andere medische problemen. Vervolgens moet het initiële probleem en al de nieuw bijgekomen problemen verholpen worden, omdat de eerder ingeschakelde(andere niet/slecht opgeleide of nooit bijgeschoolde) “collega” er een rommeltje van heeft gemaakt. Dat kost ons en de klant veel meer werk en tijd. Ik heb het hier regelmatig met de jongens van HCP over gehad, dit was voor hun heel herkenbaar. Daarom heb ik juist goed op opleidingen gelet bij mijn zoektocht. Ik zag ook vergelijkingen tussen hoe ik zelf mensen met hun hond train en hoe HCP traint. Zo maak je bijvoorbeeld veel grotere stappen als je de hele week door oefent naast dat je alleen bij HCP traint. Dat klinkt logisch, maar veel mensen denken dat je je doel wel haalt als je een of twee keer per week traint en verder niks doet. Dat klopt ook wel. Maar het gaat er om dat je niet kleine stapjes, maar grote stappen vooruit gaat. En als je dan na een week thuis te hebben geoefend, weer met HCP aan de slag gaat, zien ze ook dat je weer vooruit bent gegaan en kan er weer een tandje bij. HCP begeleidt je hierin heel goed.

• Communicatie N.v.t.

All in All ben ik heel tevreden met de begeleiding van Robert en zijn manier van training geven, Wordt heel goed in de gaten gehouden, corrigeert waar nodig. Goed geïnstrueerd dan kan ik op een andere dag verder met mijn oefening, hij is heel gedreven and dedicated to his clients

• Ervaring met: Personal Training

Ik heb eigenlijk mijn hele leven (35 jaar) niet of nauwelijks iets aan sport gedaan behalve mijn dagelijkse beweging of sport op school. Na positieve veranderingen te hebben gezien bij mijn vriend (die al geruime tijd trainde bij Health Coach Plus) toch de stap gewaagd. Ik vond mijzelf niet fit en energiek en heb een intensieve baan in het onderwijs. Vaak was is vrijwel het hele jaar door (enigszins) verkouden en veel moe/futloos. Verder ben ik een liefhebber van lekker eten. Ook al hoefde ik niet af te vallen, toch gekozen voor een bijpassend dagmenu. Ik wilde dat alles meer in balans zou komen: werken, eten, sporten en ontspanning. Samen met Robert heb ik een aantal doelen gesteld: klein beetje afvallen, conditie vergroten en fitter worden met behulp van cardiotraining en krachttraining. Ondanks een mindere periode de afgelopen maanden op de werkvloer met veel stress, heb ik de positieve effecten mogen ervaren van het sporten. Ik herstelde bijvoorbeeld sneller van een negatieve bui. Omdat mijn gezondheid ondanks dit sporten en het meer in beweging zijn niet voldoende in balans kwam, heb ik onlangs een beslissing genomen die ik voorheen niet genomen zou hebben. Het besef dat mijn gezondheid belangrijker is dan mijn werk en ik geen risico wilde lopen op uitval, heb ik het besluit genomen om mijn baan op de desbetreffende werkplek op te zeggen en elders op zoek te gaan naar wat anders. Geen gemakkelijke stap, wel een winst geweest voor mijzelf. De krachttraining is gericht op een juiste uitvoering met een goede lichaamshouding en ademhaling. Iets wat ik erg belangrijk vind. In de oefeningen zit altijd afwisseling. Het is soms confronterend, omdat ik tegen eigen grenzen op bots, maar ik leer ze ook verleggen. Daarnaast krijg ik tips en oefeningen om thuis ook te kunnen trainen. Ondanks dat krachttraining niet mijn 'favoriete onderdeel' is, is er ook ruimte voor humor. Langzaamaan begin ik de voordelen te merken. Letterlijk en figuurlijk voel ik mij sterker. Ik kan het inzetten bij het hardlopen. Mijn lichaamshouding is in mijn dagelijkse leven verbeterd en ben er bewust van. Het fijne van de trainingen vind ik dat er afwisseling zit tussen krachttraining en cardiotraining. De ene keer met gewichten aan de slag, de andere keer hardlopen, boksen, potje voetbal etc. Het dagmenu is prettig, omdat ik weet dat ik alles binnenkrijg wat ik nodig heb en het afgestemd is op mijn hoeveelheid beweging. Ik ben beter gaan letten op mijn vochtinname; ik dronk voorheen bijvoorbeeld veel te weinig water/thee over de hele dag. Wanneer ik vragen heb over voeding en het menu kan ik die altijd stellen en wordt er gekeken wat er eventueel aangepast moet worden. Robert als trainer is: motiverend, direct, eerlijk, persoonlijk betrokken bij je welzijn en past daar de training telkens op aan, professioneel: leert je echt te letten op de juiste lichaamshouding en ademhaling, leert je hoe je naar je eigen lichaam moet luisteren, leert je grenzen te verleggen, maakt je zelfverantwoordelijk, zorgt voor afwisseling in de training, is altijd meedenkend als je vragen hebt over training en voeding, zorgt voor luchtigheid/humor op zijn tijd. Ik ben ook begonnen met hardlopen en heb een 5 km wedstrijdloop goed kunnen lopen. Verder pak ik dagelijks veel vaker de fiets. Daarnaast ben ik minder verkouden en herstel ook sneller van de eerste verschijnselen. Ik voel mij fitter. Ik let beter op voldoende slaap/rust. Tot slot kies ik vaker voor mijn eigen welzijn in plaats van voorrang te geven aan werk. Voorlopig ga ik door met trainen en kan na 35 jaar zeggen dat ik over mijn ‘sportvrees’ heen ben. Het heeft nu in ieder geval een vaste plek gekregen in mijn weekritme.

• Ervaring met: Personal Training

De trainingen van HealthCoachPlus zijn leuk, gevarieerd en vooral effectief! Naast Personal Training zorgt ook de Vitaliteitstraining ervoor dat ik lekkerder in mijn vel zit. Ik kan iedereen de trainingen van HealthCoachPlus aanbevelen!

• Communicatie N.v.t.

Na jaren van aanrommelen in de sportschool met groepslessen en wat cardio ben ik in september 2014 begonnen met hardlopen. Ik wilde toch wat gerichter trainen, en naast het hardlopen ook krachttraining gaan doen, dus ben ik begonnen bij Robert met personal training. Met het dieetadvies op het aanrechtblad hoopte ik ook wat af te vallen. Het waren 24 leuke, gezellige sessies, met soms ook het nodige gemopper van mijn kant. Het valt niet altijd mee, maar het resultaat is er zeker naar!

• Communicatie N.v.t.

Een aantal jaar geleden ben ik begonnen met trainen bij Robert van Healthcoachplus. Tijdens de maanden training heb ik gesport met veel plezier. Ik heb heel veel geleerd, vooral over het inzetten en aanvoelen van mijn eigen lichaam. Ook ben ik een hoop afgevallen. Als je een goede, betrouwbare coach zoekt, zou ik healthcoachplus direct aanraden! Sporten onder goede begeleiding, plezier hebben en resultaat boeken, wie wil dat nou niet?

• Ervaring met: Personal Training

Ik sport al enige jaren bij Sportcity en daar zag ik regelmatig mensen trainen met een Personalcoach (PC). Het verwonderde me iedere keer weer hoe ik mensen in korte tijd zag veranderen, niet alleen lichamelijk maar ook mentaal. Na diverse malen de website te hebben bekeken, heb ik een afspraak gemaakt voor een intakegesprek bij HealthCoachPlus. Tijdens het gesprek werd al snel duidelijk dat ik samen met een PC mijn doel kon gaan bereiken waar ik al jaren van droomde. Het verstevigen van de spiermassa, verbeteren van de houding tijdens het sporten en het verliezen van ca. 20 kg was hetgeen wat we als doelstelling hebben vastgesteld. Het heeft me verbaasd waar motivatie en goeie coaching van een PC je toe kan zetten. De uitspraak "dat kan ik niet" sprak ik regelmatig uit", met als resultaat dat je het probeert en doet. Na een half jaar was ik ruim 18 kg lichter en voel me zelfverzekerder, fitter en mentaal sterker. De combinatie training/voedingsadvies is iets wat ik iedereen kan aanbevelen die wil afvallen. De volgende uitdaging ga ik nu aan "stabilseren" van m'n gewicht. Ben ervan overtuigd dat we ook dit doel samen gaan bereiken.

• Communicatie N.v.t.

Het is voor mij alweer een tijd geleden dat ik boot camp bij Robert heb gevolgd, de training was intensief en nuttig. ik heb ervan geleerd, helaas moest ik om persoonlijke reden stoppen, maar ik vond het altijd gezellig!

• Ervaring met: Groepstraining

Leuke trainingen, enthousiaste instructeur, leuke groep mensen.

Leuke trainers en resultaat 100%

• Communicatie N.v.t.

Ik ben erg tevreden over hoe Robert het op heeft gepakt. Ik was nogal huiverig omdat een vorige poging tot het aannemen van een ander eetpatroon maar tijdelijk hielp. Dit doe ik nu een half jaar, dus de toekomst moet het nog bewijzen, maar de voortekenen zijn positief!

• Communicatie N.v.t.

Ik ben erg tevreden, zeker voor wat betreft betrouwbaarheid, kwaliteit en expertise.

• Communicatie N.v.t.

Wat kan ik verder nog toevoegen...

• Communicatie N.v.t.

Professional, eerlijk, alles is goed onderbouwd en houd rekening met je. Draait niet zo maar een programma af, maar is echt met jou bezig!

• Communicatie N.v.t.

Op en top maatwerk en een geweldig resultaat.

Veraartlaan 8

2288GM Rijswijk

Over RWIJK GYM

Ben jij op zoek naar een leuke plek waar je de beste begeleiding en persoonlijke aandacht krijgt, waar jij je doelen behaald en waar je je thuis voelt? Dan is RWIJK GYM in Rijswijk dé Personal Gym voor jou! Wat je doel ook is, bij RWIJK GYM staan we klaar om jou te helpen. We hanteren een allround aanpak niet allen gericht op training, maar ook aangevuld met voedingsadvies en leefstijlcoaching. Onze Personal Trainers zijn zeer ervaren en hoog opgeleid. Wij bieden diverse trainingsmogelijkheden van 1-op-1 tot in kleine groepen, geschikte voor ieders portomonee. Met onze Lijfstijl begeleidingsapp kan je 7 dagen per week 24/7 online begeleiding krijgen. We kunnen je daarom ook 100% resultaat garanderen als met een trainer van RWIJK GYM aan de slag gaat! Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Ga dan naar onze website (www.rwijkgym.nl) en vraag vandaag nog je jouw gratis kennismaking met experience training aan.