ik ben al een paar jaar klant en heb nog geen negatieve reacties gehad
Service is goedkoop en werkt fijn. Applicatie werkt ook, maar is te langzaam om informatie te laden. Ik heb nog geen ervaring met klantenservice (had geen problemen).
Hi Attila, Dankjewel voor de positieve review en je feedback. We krijgen hier meer opmerkingen over en we zijn hard op zoek naar een oplossing hiervoor. Bedankt voor je geduld.
De medewerker bij de klantenservice was vriendelijk behulpzaam en deskundig
Dankjewel Willy. Heel fijn om te horen dat je zo goed bent geholpen!
Je hebt gevoel klant te zijn in tegenstelling met sommige andere leveranciers
Wat goed om te horen dat je zo goed door ons bent geholpen. Dankjewel voor de positieve review!
Goede voorlichting,vriendelijk en deskundige medewerkers. Prijs/Kwaliteit . Al met al TOP !!
Heel erg bedankt Marten. Goed om te horen dat je zo tevreden met ons bent.
Duidelijkheid rondom groene stroom, waar deze vandaan komt. Ben ook benieuwd naar voorspeller, wanneer het handig om e.e.a. aan te zetten. Qua tarieven ook netjes. Kortom ben positief.
Dankjewel voor de positieve review Saskia! Samen naar een groenere wereld💚
Ik ben naar van de bron overgestapt, omdat ik duurzame energie belangrijk vind. Maar ik wil ook niet teveel betalen. Op basis van mijn jaarverbruik van dat jaar ervoor zou ik een termijnbedrag gaan betalen. Iedere maand zie ik in de app dat ik minder heb verbruikt dan verwacht, maar nu, 4-5 maanden later moet ik 75 % meer betalen om bijbetalen te voorkomen. Als ik dat van te voren had geweten was ik niet overgestapt.
Hi Angela, Wat vervelend dat je meer moet betalen dan dat je in eerste instantie had verwacht. Wij geven inderdaad advies omtrent je termijnbedrag zodat je niet hoeft bij te betalen. Je bent natuurlijk helemaal vrij om je termijnbedrag naar beneden bij te stellen. Dit kun je zelf doen, maar dit kunnen wij ook voor je doen. Je kunt dan contact opnemen met onze klantenservice via 0880 444 555 of [email protected]
Ik was in zee gegaan met Van de Bron vanwege de kosten. Berekend was een maandelijks voorschot van €185. Nu wordt me geadviseerd m’n maandbedrag te verhogen tot €215. Terwijl m’n verbruik veel lager is dan vorig jaar. Conclusie: of de app van Van de Bron (die de kosten schat op basis van verbruik) klopt niet, of ik ben belazerd
Hi Kees, We snappen de verwarring omtrent het maandelijkse bedrag wat je moet betalen. In eerste instantie wordt je maandelijkse bedrag berekent op basis van het verbruik van één jaar. Dit gebeurd voornamelijk wanneer de afsluiting plaats vind op een vergelijkingssite. Wij baseren het maandelijkse bedrag namelijk op verbruik van de afgelopen 2 a 3 jaar. Hierdoor valt het maandelijkse bedrag vaak iets hoger uit, om er zeker van te zijn dat je niet te weinig betaald. Dit kan namelijk voor onaangename verrassingen zorgen op de jaarafrekening. Het is echter wel zo dat je dit maandelijkse bedrag zelf mag aanpassen, deze staat niet vast. Je kunt deze dus zelf weer naar 185 euro zetten, of je kunt ons contacteren via 0880 444 555 of [email protected] en dan kunnen wij dit voor je doen.
Wij hebben enorm spijt dat wij zijn overgestapt. De kosten zijn verdubbeld met wat was aangegeven op GasLicht.com. Hierbij hebben wij het normaal- en daltarief aangegeven van het afgelopen jaar (de jaren daarvoor waren nagenoeg gelijk) en ook wat wij terug leveren via de zonnepanelen. Voor ons een reden om na het jaarcontract over te stappen.
Hi Sven, Wat vervelend om te horen dat het niet is wat je had verwacht. Het is wel zo dat je altijd zelf je termijnbedrag mag aanpassen als je denkt dat deze te hoog of te laag is. We snappen dat dit voor verwarring heeft gezorgd en onze excuses hiervoor. Graag vragen we wel of je contact wilt opnemen met onze klantenservice via 0880 444 555 of [email protected] om samen te kijken naar een oplossing.
de combinatie van een dynamisch contract en batterijen met zonnepanelen is een goede beslissing geweest. Ook het laden van mijn electrische auto op zeer lage stroom prijzen is een schot in de roos. daar kan geen benzine of diesel auto tegen op voor die prijs!!
Goed om te horen Theo. Lekker bezig!
Overstap is goed verlopen, automatische incasso's lopen ook prima. De van de Bron app kan (veel) beter!
Dankjewel Arnold! We zijn inderdaad achter de schermen hard bezig met het verbeteren van onze app. Dankjewel voor de feedback.
Heel prettig te woord gestaan, was meteen duidelijk waar ik een vraag over had.
Hi Cornelis, Wat fijn dat je zo goed door ons geholpen bent!
… maar als het gaat om kosten die je ineens moet betalen als zonnenpaneelbezitter maakt dat ik niet weet of mijn 3-jarig contract bij VDB wel een goede beslissing was.
Zeer ter zakekundig te woord gestaan en maakkelijk contract afsluiten
Hi Rob, Dankjewel voor de positieve review! Goed om te horen dat je zo goed bent geholpen door ons.
Verbruikersoverzicht overzichtelijk en makkelijk te begrijpen. Vandebron is transparant over tarieven en duurzame energie stimuleren.
Vandebron heeft mij opgelicht. Op basis van mijn ingevulde verbruik, ben ik via Independer bij Vandebron terecht gekomen. Je krijgt van Independer, zoals bekend, een lijst met maandtarieven berekend aan de hand van jouw verbruik, bij verschillende energieleveranciers. Vandebron stuurde mij na aanmelding via Independer mijn ‘belangrijkste gegevens’, hierin staat mijn verbruik en het bijbehorende maandtarief. Met dit tarief ging ik akkoord en op basis van dit tarief stapte ik over. Echter!!! bleek dit tarief niet te kloppen, het was namelijk eigenlijk 50% MEER!!, zonder extra verbruik voor de duidelijkheid. En wie moet er volgens Vandebron opdraaien voor hùn fout (die ook door Vandebron erkend wordt!)? Juist, ik, de consument. Want alleen de lijst met energietarieven/belastingen/teruglevering en vaste leveringskosten etc. is volgens hen bindend, hun eigen afspraak verbruik versus maandtarief DUS NIET! Volgens de geschillencommissie kan niet van de consument verwacht worden dat deze bedragen door de consument zelf berekend worden, dit is veel te ingewikkeld. Daarom zou je er als consument op moeten kunnen vertrouwen dat het door hen berekende maandtarief klopt. En. Dat. Kun. Je. Dus. Niet. Bij. Vandebron. Elke klantenservice medewerker zei en schreef afgelopen jaar iets anders. Een heel jaar stress, veel tijd kwijt, frustratie door aanhoudende mis/desinformatie en ook een gebrek aan overzicht (want ‘mijn Vandebron’ klopt niet en daarnaast missen er maanden in het overzicht). Zelfs de geschillencommissie zegt dat de fout bij Vandebron ligt. Maar Vandebron weigert zich aan hun eigen afspraak (verbruik versus maandtarief) te houden, ook na tig mails, telefoontjes en zelfs inmenging van de geschillencommissie. Ga nooit met ze in zee is mijn dringende advies. Wat een incapabele bende is het daar. Dit heet DIEFSTAL in de volksmond. Ik ben nog niet klaar met ze.. De oplossing Vandebron? Hou je aan de afspraak. Maak de eindafrekening kloppend volgens jullie eigen initiële b
Makkelijk bereikbaar
Goed om te horen Paul! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben kun je ons bereiken via 0880 444 555 of [email protected]. We helpen je graag.
VandeBron heeft een mooie doorlopende actie waar een bestaande klant vriendenkorting kan verdienen door het aanbrengen van nieuwe klanten. Dit kan leuk voordeel op de eindafrekening opleveren, met de nadruk op ‘kan’. In mijn geval had ik meerdere nieuwe klanten aangebracht waarbij tijdens het aanbrengen hiervan de Vriendenkorting € 200 bedroeg. Hiervan kreeg ik via mail ook bevestiging. Enige tijd later werd deze zomaar gewijzigd onder het mom van dat het een foutje was en dat de korting slechts € 100 zou bedragen. Tijdens het afsluiten van het contract was deze toch echt € 200! Let dus goed op als je hier energie insteekt, en dat alle moeite enerzijds zomaar kan worden gewijzigd. Al met al hebben zowel ik als de nieuwe klanten een leuke korting gehad, maar deze had nog mooier kunnen zijn als de spelregels tijdens de wedstrijd niet veranderd werden.
Ben pas vanaf begin Mei klant bij jullie maar heb er nu al een goed gevoel over!!! Keep it up!!!
Interessante aanbieding ontvangen. Uitstekende helpdesk!
Hi Martin, Heel erg bedankt voor de uitgebreide en positieve review! We helpen je graag.
Vandebron is goed bereikbaar en ik heb vlug, duidelijk en vriendelijk antwoord gekregen. Met een gerust hart mijn contract kunnen verlengen nasr een 3 jarig contract tegen dezelfde termijnbedrag. Weliswaar een paar euro meer dan bij de goedkoopste leverancier maar hier bij VandeBron heb ik hele goede ervaringen, zijn ze heel goed bereikbaar, is vertrouwd en ze geven altijd duidelijk en goed advies.
Hi Eric-Jan, bedankt voor het delen van je ervaring. We zijn blij om te horen dat je een goede ervaring met onze klantenservice hebt gehad. En we zijn blij dat je ook de aankomende drie jaar onze missie blijft steunen!
Aan dit bedrijf kunnen andere energiebedrijven een voorbeeld aan nemen!
Goede service
Dankjewel voor de positieve review, Frank!
Ik kreeg na een jaar klant te zijn geweest een verlengingsvoorstel. Toen ik belde om te vragen waarom vdB zoveel duurder was dan een concurrent kreeg ik opeens een "welkomstbonus". Ik voel me daardoor een beetje "belazerd" omdat dat aanbod niet meteen was gedaan maar pas bij doorvragen opeens beschikbaar was. Ik heb altijd geleerd dat je extra zuinig moet zijn op je bestaande klanten.
Hi Michel, Wat vervelend om te horen dat je je belazerd hebt gevoeld. Dit is zeker niet onze bedoeling geweest. We waarderen onze klanten zeker en willen je zeker behouden.
Heldere communicatie over levering en prijzen, goed klantenservice
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.