Goede fijne help service, duurzaam, goede prijs
Dankjewel voor je positieve review. Als je in de toekomst nog vragen hebt, dan horen wij dit graag.
Bij mijn overstap was een fout gemaakt. Het duurde een kleine twee maanden voordat deze hersteld was. Al die tijd ben ik aan het lijntje gehouden, kreeg ik geen of verkeerde informatie en kreeg ik steeds weer het mantra te horen dat de klantenservice het heel vervelend vond maar hier niets aan kon doen. De mensen die er kennelijk wel iets aan konden doen kreeg ik niet te spreken en lieten ook niets weten. Pas toen Liander dreigde me af te sluiten, zijn ze in actie gekomen. Een hele nare ervaring. En anders dan wat excuses kwam er niets van een gebaar - zelfs een bloemetje of een eenmalige korting is er niet gegeven. In mijn woorden ‘omdat het hun ook heel veel tijd had gekost en het alleen maar wat miscommunicatie was…’ Heel teleurstellend.
Bedankt voor het delen van je feedback met ons. We betreuren het ten zeerste dat je een negatieve ervaring hebt gehad bij je overstap en dat er fouten zijn opgetreden die lang duurden om op te lossen. We begrijpen dat dit erg frustrerend voor je moet zijn geweest. We nemen je opmerkingen serieus en gebruiken deze als waardevolle input om onze processen te verbeteren. Onze klantenservice is bedoeld om klanten soepel en snel te helpen, en het is duidelijk dat dit in jouw geval niet goed is verlopen.
Moeilijke materie duidelijk uitgelegd
Hey Peter, dankjewel voor je positieve review. Samen naar een duurzame toekomst!
Transparant over de bronnen van de energie, goed inzicht in eigen verbruik met maandelijkse mail of op op het account. Compensatie in groene initiatieven krijgen in de beschrijving een menselijk gezicht.
Hey Marieke, dankjewel voor je heldere review. Samen naar een duurzame toekomst.
We kregen snel een laadpaal maar het formulier was lastig en ik moest bellen over of er nu wel een laadpas bij zit. Onduidelijke info op de website over dat onderwerp. Verder prima ervaring.
Hey Marijke, dankjewel voor de review, we nemen de feedback mee. Als je nog andere vragen hebt, neem dan vooral contact met ons op!
Ik heb het gevoel dat Van de Bron werkelijk zijn best doet om zo duurzaam mogelijk te zijn. Ik schrok er wel even van dat ze met Essent samen gingen werken, maar ik denk dat de groene intenties zo goed mogelijk worden nagestreefd. En wellicht werd / wordt Essent er iets 'groener' van.
Hi Karolien, wat fijn om te lezen dat je je zo in onze missie kunt vinden! Essent is ons moederbedrijf, maar wij zijn een zelfstandig opererende organisatie. Zodoende hopen we inderdaad hen te kunnen inspireren groener te worden 💚
Goede contacten , fijne app , goed bereikbaar , goed advies.
Hey Rob, goed om te horen dat je ons zo hoog hebt zitten. We doen hard ons best om alles zo goed mogelijk voor je te regelen. Mocht je nou in de toekomst ergens tegenaan lopen, of een tip voor ons hebben. Laat het ons dan alsjeblieft weten, wij nemen feedback namelijk erg serieus. Nogmaals bedankt!
Op straat ben ik jaren geleden overgehaald om over te stappen naar Vandebron. Het aanbod was erg mooi. De filosofie achter het bedrijf sprak me aan. Toen mijn eerste contract verliep, ben ik tijdig door een medewerker van Vandebron getipt zodat ik voordelig een nieuw contract kon afsluiten. Ook vandaag werd ik aan de telefoon op een prettige manier geholpen met mijn vragen over een nieuw contract.
Hey Niels, wat goed om te horen dat je zo positief over ons denkt. Leuk te zien dat je al sinds het begin bij ons bent. Door dit soort verhalen blijven we gemotiveerd om de energiemarkt te veranderen. Samen naar een duurzamere toekomst.
Positief maar kost wel tijd.
Hey, dankjewel voor je review, dit is erg belangrijk om onszelf verder te verbeteren. Als er in de toekomst dingen zijn waar je tegen aan loopt of als je tips hebt horen wij dit heel graag.
Het is bizar ik heb het energiecontract bij VanDeBron opgezegd omdat o.a. teruglevering niet meer wordt vergoed na verlenging. Op 14 augustus is mijn opzegging per mail door jullie bevestigd, Op 16 september krijg ik desondanks weer een nieuw en ongunstig contract! Dit is een vreemde gang van zaken en onwenselijk voor een “betrouwbaar” bedrijf.
Hey Kees, vervelend om te horen dat hier verwarring over is ontstaan. Dit gebeurd vaker en heeft een logische verklaring. Vaak gaat het om een overbruggingscontract (altijd variabel per dag opzegbaar), omdat je nieuwe contract bij je nieuwe leverancier pas in gaat na het aflopen van je huidige contract bij ons. Omdat je wettelijk niet zonder contract mag zitten maken wij dan een tijdelijk variabel contract aan voor deze periode. Deze sturen wij dan netjes twee weken voordat deze in gaat naar je op ter informatie. Excuses voor eventuele verwarring.
Erg blij met de transparantie die vandebron geeft (over bv zonnepanelen tarief verhoging onlangs), en fijne hulp bij het verleng team:) Trots dat ik al zo lang energie krijg van deze leverancier.
Hey Anouk, dankjewel voor je positieve review. Fijn om te horen dat je onze missie steunt. Eerlijk, transparant en duurzaam.
Ik kreeg een nieuwe, scherpe aanbieding voor een meerjarencontract maar had ook de mogelijkheid van een dynamisch contract. Een telefoontje had beide opties duidelijk toegelicht en dynamisch contract meteen afgesloten.
Hi Paul, bedankt voor je positieve beoordeling. Wat fijn om te lezen dat je goed en snel geholpen bent. Leuk dat je klant bij ons blijft en kies voor een dynamisch contract! Daar krijgen we goeie energie van 💚
Hoewel je dat nooit zeker weet lijkt Vandebron een goed en duurzaam alternatief voor de te fossiele leveranciers. Prijs, bereikbaarheid en service zijn dik in orde, Ook elektrisch rijden wordt goed ondersteund, hoewel niet overal (buiten Nederland/Benelux) de laadpaal Vandebron herkend. De app combineren met een routeplanner zou hier helpen.
Hi Martin, wat fijn om te lezen dat je onze duurzame missie erkend en steunt! Je feedback hebben we doorgegeven aan ons elektrisch rijden team. Bedankt voor je positieve woorden en beoordeling 💚
De servicemedewerker helderde snel en duidelijk enkele, voor mij, onduidelijkheden op en verwerkte nog een korting waar ik via Independer voor in aanmerking kwam. Dit werd dezelfde dag nog verwerkt en doorgemaild.
Hi Bas, wat fijn om te lezen dat je zo goed en snel geholpen bent! Bedankt voor je positieve beoordeling 💚
We zijn al jaren lid en hebben onlangs zonder problemen ons contract verlengd, De keuze voor groen in Nederland opgewekt spreekt ons erg aan en je kunt zelf kiezen wie of waar. Nu leveren wij zelf veel terug middels panelen met een kleine aannemelijke vergoeding. Onze elektrische auto maakt opbrengst weer nihil. We zijn derhalve geheel groen bezig. We ervaren geen storingen in het net en Zeer vriendelijk behulpzaam personeel.
Hi Ingrid, wat fijn om te lezen dat jullie al jaren tevreden klant zijn en ook jullie contract hebben verlengd! Wat goed ook om te zien dat jullie zo groen bezig zijn met jullie zonnepanelen en elektrische auto. We willen jullie graag bedanken voor al jullie inzet! Daar krijgen wij ook weer goeie energie van 💚
Transparant en betrouwbaar bedrijf
Hoi Ariël, we waarderen je 4 sterren review. Dankjewel! 💚
Een paar dagen terug stuurde ik een e-mail, niet met vragen, maar met complimenten en met tips. Ik kreeg echt een reactie op mijn bericht en niet een bla-bla-standaard verhaal.
Hoi Bero, wat leuk dat je je positieve ervaring met ons deelt. Hier krijgen we weer positieve energie van💡
Al 11 maanden wachten wij op meterstanden, iedere keer bellen wij en iedere keer krijgen wij het zelfde antwoord : de backoffice moet dit oplossen en zij zullen u bellen. Nooit gedaan. En nu ook nog eens een toeslag gaan betalen terwijl wij niet eens onze meterstanden kunnen controleren. Wat een slecht bedrijf met een slecht service. ADVIES: geen zaken doen met van de bron.
Hoi Pieternel, onze excuses voor het ongemak dat je hebt ervaren. We begrijpen je frustratie en vinden het vervelend dat je al zo lang op onze technische afdeling moet wachten. De afgelopen tijd was het bij ons behoorlijk druk, maar dat verklaart niet waarom je al 11 maanden op de meterstanden wacht. We willen je daarom alsnog vragen om opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice. Helaas kunnen we namelijk niet via deze manier je klantaccount erbij halen. We willen je verzekeren dat onze technische afdeling je situatie serieus zal bekijken. We streven ernaar om dit zo snel mogelijk op te lossen. Bedankt voor je geduld. We hopen dat we de situatie snel kunnen rechtzetten.
Ik heb veel leveranciers bekeken en vd Bron kwam er als beste kwa prijs en kwaliteit vd laadpaal. Technisch gezien voldeed deze laadpaal het beste tov andere gerenormeerde laadpaal fabrikanten. Ik was ook zeer tevreden over het installatie team.
Hi Gert, wat goed om te lezen dat je zo tevreden bent! Onze prijs-kwaliteit verhouding vinden wij ook erg belangrijk. Heel fijn dat de installatie naar jouw tevredenheid is verlopen. Bedankt voor je positieve review 💚
Daar ik ben overgestapt naar Vandebron bleek al snel de zeer goede communicatie mogelijkheid, (gaat bij veel bedrijven niet, Chatbot ed. die je niet begrijpt!!) dus normaal kunnen telefoneren en mailen, bij vragen van een probleem waar je mee zit is dat zeer belangrijk, top. De afhandeling gaat perfect, zeer duidelijke uitleg via de mail van de voortgang van het proces. Vragen worden direct beantwoord, ook tijdens de late uren heb ik gemerkt. Ik kan alleen maar zeggen, een aanrader!
Hi Jan, wat leuk dat je klant bij ons geworden bent en zo bijdraagt aan onze duurzame missie! Snelle en duidelijke hulp bij eventuele problemen vinden wij ook erg belangrijk. Fijn om te lezen dat je onze service zo goed ervaren hebt. Daar krijgen we goeie energie van 💚
Sterkte met alle vervelende mensen die zeuren over de zonnepanelen. Gaat vanzelf over.
Hey Monique, dankjewel voor je positieve review. We blijven achter onze missie staan, fijn om te zien dat je ons daar in steunt!
Ruim 10 jaar klant bij Van de Bron. Nu afscheid genomen i.v.m. belasting zonnepanelen. In ons geval 46 euro per maand. Jammer
De heffing op zonnepanelen is een klap in het gezicht voor mensen die meer dan 10.000 geïnvesteerd hebben en daarna 46 euro extra per maand moet gaan betalen. Ik hoop dat van de bron geboycot word.
Goedemorgen, goed om te horen dat je zo aan het verduurzamen bent. Dat is uiteindelijk ons einddoel. Dat wij deze lastige keuze hebben gemaakt is niet voor iedereen fijn. Alle leveranciers lopen tegen deze problemen op. Wij lossen het zo op, in onze ogen het meest eerlijk. Andere leveranciers verhogen de vaste kosten, verlagen de terugleveringsvergoeding of weigeren klanten met zonnepanelen zelfs helemaal. Dat wij de eerste zijn die deze beslissing moesten maken, komt omdat wij een heel hoog percentage klanten met zonnepanelen hebben.
Leuke volgorde, eerst berichtje in de media, dan mijn overstap naar Greenchoice, dan een mail van VDB met tariefuitleg, De volgende dag een slijmbrief met een 270 euro loyaliteitskortingsaanbod. Hoe dan ook, als panelenbezitter, (11 stuks, hoe erg is dat?) mag ik jaarlijks 348 terugleververgoeding gaan betalen. Nee dus, ik ben loyaal aan mijn principes en de keuzes die ik maakte om groene stroom op te wekken. 5000 euro daarin geinvesteerd met een goed gevoel. Ook warmtepomp in 2 ruimtes, koken veelal op inductie, en het gasgebruik van 1500 naar 450 m3 teruggebracht. Dan de klap in het gezicht. Maakt niet uit, vrije wereld, vrije keus, maar ik ben weg.
Dag Ralph, goed om te horen dat je zo aan het verduurzamen bent. Dat is uiteindelijk ons einddoel. Dat wij deze lastige keuze hebben gemaakt is niet voor iedereen fijn. Je keuze om over te stappen betreuren wij, maar we zullen je in de toekomst weer met open armen ontvangen. Alle leveranciers lopen tegen deze problemen op. Wij lossen het zo op, in onze ogen het meest eerlijk. Andere leveranciers verhogen de vaste kosten, verlagen de terugleveringsvergoeding of weigeren klanten met zonnepanelen zelfs helemaal. Dat wij de eerste zijn die deze beslissing moesten maken, komt omdat wij een heel hoog percentage klanten met zonnepanelen hebben.
Hier zal ook wel weer de standaard reactie onder komen, maar het is natuurlijk te absurd voor woorden dat men nu moet gaan betalen voor wat hij niet verbruikt. Kom ook niet aan met mooie verhalen dat je maar op zonnige dagen meer moet verbruiken… gaat heel lastig als je niet thuis bent natuurlijk. Je kunt beter de panelen van je dak halen en weggooien dan bij VDB een contract afsluiten. Zomaar uit het niets even €200+ per jaar betalen, bovenop de investering die is gedaan omdat er jarenlang gestimuleerd werd om zonnepanelen te plaatsen, dit is milieuvriendelijk. Die investering wordt dus dik en dubbel bestraft bij VDB. Nee, het is geen terugleveringsheffing maar een boete die de consument betaald voor het vergroenen.
Goedemorgen, Het gaat om een eerlijke herverdeling van de kosten. Dat de buurman zonder zonnepanelen tot voor kort mee betaalde aan jou rendement is natuurlijk oneerlijk. Nu heb je nog steeds een mooi rendement, maar wat minder hoog. Dit is eerlijker en zo betaald de buurman in zijn huurhuis niet mee voor de hoge kosten die zonnepanelen veroorzaken. Hopelijk kunnen we in de nabije toekomst door middel van opslag zonne energie beter verdelen over de dag en het nog rendabeler maken. Wij zijn hier zelf al mee bezig in samenwerking met onze lokale producenten batterijen te plaatsen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.