Filters

10

Eerlijk & duurzaam

Goede site Fijne app Eerlijk & duurzaam

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
1

Graaiers

Vanmiddag kreeg ik mail van Vandebron of ik een vast contract wilde afsluiten, waarbij ze me lekker wilden maken met een welkomstbonus. Maar er niet bij vertellen dat ze dan terugleververgoeding voor mijn zonnepanelen in rekening gaan brengen. Ik ben eens even gaan rekenen en zie dat mijn terugverdientijd voor de installatie op mijn niet ideaalgelegen dak dan zou verdubbelen van 8 naar 15/16 jaar. En dan houd ik nog niet eens rekening met de vervanging van de omvormer na ca. 10 jaar. Kortom, mijn terugverdientijd zou verdubbelen en mogelijk zou ik zelfs verlies gaan draaien op mijn zonnepanelen. Bovendien is dit eigenlijk een verkapte afschaffing van de salderingsregeling, waar feitelijk de Tweede Kamer over gaat. Hopelijk is er een partij die hier kamervragen over gaat stellen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
1

Walgelijk misbruik van goedbedoelende klanten

Na 7 jaar tevreden klant te zijn geweest bij VdBron ga ik nu weg, door de aangekondigde boete op terugleveren van zonne-energie. Als samenleving willen we dat de schoonste energie - van zon en wind - blijft worden afgenomen. Als er een overschot aan energie ontstaat op sommige momenten, willen we dat kolencentrales en gascentrales uitgezet worden. Zodat we volledig schone energie kunnen gebruiken op die momenten. De maatregel die VdBron nu wil opleggen aan haar klanten - betalen (!) voor terugleveren - heeft het tegenovergestelde effect. Zonnepanelen zullen worden uitgezet, mensen zullen wel drie keer nadenken voordat ze investeren in zonnepanelen op het dak. En ondertussen draaien de kolencentrales op volle kracht door. Het idealisme waardoor ik bij VDBron ben gekomen, lijkt te verdwijnen. De overname door Essent lijkt nu door te werken in de bedrijfsvoering. Het doel is niet langer om de energietransitie verder te helpen - dan zou je deze maatregel niet nemen. Het doel is nu om de winst te maximaliseren - zoals alle fossiele energiebedrijven nastreven. Erg jammer dit, ik hoop op een nieuwe speler op de energiemarkt die wèl echt gaat voor schone energie.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.
2

Bijzonder onbetrouwbaar, voorwaarden worden tijdens een lopend jaar veranderd in ons nadeel

Door Vandebron (ze kunnen hun naam beter veranderen naar "alleenvanonzebron") wordt eenzijdig de contractvoorwaarden aangepast tijdens een lopende jaarperiode (maart-'23 tot maart-'24). Hierdoor worden wij geconfronteerd met letterlijk honderden Euro's aan onverwachte kosten in de vorm van een "terugleverboete", en doordat ze het aan het einde van de zomer communiceren zitten wij klem als wij onze geleverde stroom nog willen kunnen salderen over de wintermaanden. Ik zou er nog begrip voor op kunnnen brengen als ze de terugleverboete pas vanaf de eerstevolgende jaarafrekening in zouden laten gaan, dan geven ze de consument nog een keuze, maar op dit moment komen ze op mij over als onbetrouwbare energie-boefjes die graag extra omzet binnenhalen ten koste van hun klanten die gewoon wettelijk hun energie willen salderen. Samengevat: Bijzonder onbetrouwbare partij en ze zadelen je spontaan op met nieuwe boetes en heffingen. Zeker geen aanbeveling. Pas ook op met hun moederbedrijf Essent, want dit voelt als een proefballonnetje om de daadkracht van de ACM te testen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Professioneel, vriendelijk en meedenkend

Die enkele keer dat ik een vraag heb, of zoals recent wil verlengen, krijg ik altijd een vriendelijke call center medewerker aan de lijn. Die luistert echt naar wat ik wil en doet dan zijn best om dat goed te regelen. In het landschap van mega-energieleveranciers vind ik vandebron al jaren een verademing. Nog los van de goede stroom die ik krijg. Ik vind vandebron's tarieven altijd redelijk tot goed.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
1

De anti-groene energieleverancier

VandeBron (Essent) komt blijkbaar niet helemaal uit met de kosten op dagen dat het aanbod groene stroom hoog is, en proberen die kosten nu af te wentelen op zonnepanelenbezitters. Ze hebben zelf wind- en zonneparken, maar vinden het niet logisch om daar wat in terug te snoeien. De particuliere zonnepanelen-eigenaar moet nu gaan betalen over elke kWh die via de meter terug het net in gaat, ongeacht of deze via salderen later weer wordt verbruikt. Het ergste is: ze zijn niet eerlijk in het narratief. Ze hebben er voor de onduidelijkheid een gestaffeld systeem van gemaakt, maar je kunt gewoon terugrekenen wat dat per kWh is. Vooral een bedrijf met een heel groen marketingpraatje. Deze extra heffing is ook helemaal niet bedoeld om netcongestie op te lossen (dat is ook helemaal niet de verantwoordelijkheid van VandeBron), maar om de lagere winsten te compenseren. Niks groens aan.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
1

Genaaid

Vaste terugleveringskosten voor de paar momenten dat het net vol zit doorberekenen aan de consument, met hoge bedragen is ronduit schandalig.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
2

Onbetrouwbaar. Geen zaken mee doen.

Genoegzaam bekend. Zie de plotsklaps aangekondigde stappen om consumenten op te zadelen met extra kosten tot liefst 46 euro per maand. Schandalige club.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Gewoon goed

Alles is makkelijk te regelen en bij vragen reageert de klantenservice snel en adequaat.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
1

Tot nu toe heel tevreden maar sinds gisteren heel erg boos

We waren heel blij met vandebron maar... Hoe is het mogelijk dat ons jaren een worst is voorgehouden om te investeren in zonnepanelen, goed voor het milieu en goed voor je portemonnee. Vorig jaar hebben we ook geïnvesteerd in zonnepanelen ondanks de in zicht zijnde salderingstop. Volgens vandebron zou deze (flinke) investering nog steeds veel voordeel opleveren en ach er zou wel een oplossing voor komen. Helaas is de oplossing een per direct ingaande boete op teruglevering van zonne-energie. In plaats van het beloofde voordeel worden we gestraft voor teveel teruglevering. Klanten zonder zonnepanelen worden nu bevoordeeld, goedkope energie en geen boeteheffing. Waarom deze belachelijke strafregel? Ziet vandebron haar kans schoon nu er weer een demissionair kabinet is?

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.
1

Was goed is nu beneden 0

Eerst met mooie verhalen je lokken en dan, als het verdienmodel van de maatschappij niet meer klopt de zonnepanelenbezitter laten betalen en dat verkopen met een zielig verhaal dat de arme mensen die geen panelen hebben dat moeten betalen. Ik betaal ook voor kinderopvang en het geen kinderen, mijn ziekenfondspremie gaat ook naar mensen die roken en ik rook niet en zo kan ik nog even doorgaan. Zoek snel een maatschappij die wel investeert in opslag en gebruik van overtollige energie (buurtaccu's, waterstofproductie) zodat de piekstroom efficiënt en grootschaliger kan worden benut in plaats van iedere klant hier zelf voor te laten opdraaien.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Prima service en klantvriendelijk

Gebeld voor een vast contract in plats van een variabel contract. Kreeg binnen een paar minuten de beloofde mail met het aanbod. TOP

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
1

Slechte ervaring

Sind 1 juni heb ik de elektriciteit opgezegd, tot op heden geen eindnota mogen ontvangen. Ze zeggen dat ze dit binnen 6 weken doen ,dat klopt dus niet. Na veel hoge voorschotten te hebben betaald, ontvang ik geld terug, tot op heden geen cent gezien. Klantenservice kan ik me ook niet helpen omdat deze geen contact hebben met de financiele administratie. Zij kunnen niet escaleren en geven de standaard antwoorden.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.
10

Bereikbaar, vriendelijk en efficiënt

Altijd goed bereikbaar (wachtrij verteld je ook hoeveelste je bent, erg fijn), vriendelijke service, superduidelijk in wat ze communiceren. Gewoon prettig!

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

heel goed

groen, niet duur en betrouwbaar

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Topbedrijf! Goed en betrouwbaar

Ben al jaren klant bij Van de Bron en er is altijd heldere communicatie over verbruik, tarieven. Daarnaast denkt bedrijf mee met mij als klant (over duurzaamheid). Altijd hele aardige en deskundige mensen aan de lijn.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
7

goed

Gerichte en concrete invulling van mijn vragen zonder nutteloze franje en versiering. Aandachtspunt is dat bij verlenging de cashback regeling automatisch wordt meegenomen. Nu dien ik dat via een tweede contactstation zelf op te pakken, daar gaat voor niemand toegevoegde waarde vanuit.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Zeer tevreden

Ben nu 1 jaar klant, ben zeer tevreden over hun diensten. Ze zijn goed bereikbaar en hun verbruiksapp werkt heel handig.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
7

Ok

Goede ervaring

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.
10

Goede uitleg en advies

Mijn vragen over een dynamisch contract werden adequaat beantwoord en er werd goed meegedacht.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Laagdrempelige organisatie

Ik ben al jaren klant bij Vandebron en heb daar nooit spijt van gehad. Heldere communicatie, leuke acties, scherpe prijzen en milieubewuste energieopwekking.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Betrouwbaar en duurzaam

Ik heb goede ervaringen met Vandebron. Betrouwbare leverancier van duurzame energie. Ook wisselen naar dynamisch contract ging heel soepel.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Betrouwbaar bedrijf.

Als je iets te vragen hebt krijg je duidelijke antwoorden. Draaien nergens omheen. Correct met het afgesproken contract.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.
10

Duurzame en klantvriendelijke energieleverancier

Had in goed overleg, december 2022 nog middenin de energiecrisis, mijn contract (na een aflopend 3-jaars contract) met een jaar verlengd. Toen ik later vernam dat een kennis met eenzelfde contractvoorstel maar 3 maanden later daarbij een premie aangeboden had gekregen, heb ik de vraag gesteld waarom dat bij de ene klant wel gebeurd was en bij de ander niet. Na een prettig telefonisch contact daarover kreeg ik alsnog een cashback toegekend!

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
8

Top

Binnen no-time mijn overstap geregeld.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedrijfsgegevens

Herengracht 545

1017 BW Amsterdam

0880-444555

[email protected]

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.