Ik ben vaker klant geweest bij Vandebron. Echter bij m'n laatste contract van 2022 tot 2023 merkte ik hoe slecht het wel niet was. Halverwege 2022 ging mijn vaste contract over in een variabele. En toen werd de prijs steeds maar verhoogd. Vooral de gasprijs werd extreem hoog. Op een bepaald moment was de gasprijs hoger dan €3,35 per m3! Een groot punt van ergenis was de manier waarop de termijnbedragen werden berekend. Hier klopte niet veel van. En aanpassen via Mijnvandebron werkte meestal niet of te beperkt. Om echt het termijnbedrag te verlagen moest je eerst een hele discussie voeren met een medewerker(telefonisch). Uiteindelijk heb ik met moeite tot 3 keer toe mijn termijnbedrag fors verlaagd en toch moesten ze me nog terugbetalen op de jaarafrekening. Ik ben in januari 2023 zsm overgestapt naar een andere energieleverancier want het kon veel goedkoper en beter. Inmiddels heb ik een dynamisch contract elders en ben daar zeer tevreden over. Hier heb je geen gezeur met verkeerde termijnbedragen. Nu word mijn termijnbedrag automatisch bijgesteld aan m'n werkelijke verbruik. En niet m'n verbruik van vorig jaar zoals bij Vandebron.
Hallo Rawi, wat vervelend dat je niet tevreden bent over je laatste contractperiode bij ons. We willen graag reageren op de punten die je hebt genoemd. Wanneer een vast contract afloopt en er geen sprake is van een overstap, wordt het vaste contract omgezet in een variabel contract. Met een variabel contract krijgen klanten de vrijheid om op elk moment over te stappen naar een andere energieleverancier. Het is namelijk verplicht om in Nederland voorzien te zijn van een energieleverancier. We begrijpen dat de variabele prijzen, door de hoge gasprijs als gevolg van bijvoorbeeld de oorlog met Rusland, vervelend voor je waren. Helaas konden we in die periode geen vaste contracten aanbieden omdat de energieprijzen te hoog waren om voor een langere periode vast te zetten. Inmiddels bieden we weer vaste contracten aan en binnenkort ook dynamische contracten. Het termijnbedrag baseren we op het gemiddelde historische jaarverbruik in de woning over de afgelopen 2-3 jaar. Het kan natuurlijk voorkomen dat dit gemiddelde verbruik niet overeenkomt met het recente verbruik. Daarom bieden we de mogelijkheid om op basis van je meterstanden het termijnbedrag te herberekenen, zodat het beter aansluit bij je werkelijke verbruik. Onze excuses dat het aanpassen van het termijnbedrag zo moeizaam verliep en niet correct werd berekend, waardoor je uiteindelijk alsnog geld terugkreeg. Bedankt voor je review, hier kunnen we van leren en onze diensten verbeteren!
geen probleem ook niet met de energie crisis
Top, bedankt Piet 💚
ik ben tevreden metjullie
Fijn om te weten, Evelien. Bedankt!
Een betrouwbaar bedrijf, prettig in de communicatie. Duidelijke overzichten. Zichtbaar waar de energie vandaan komt.
Hi Marja, bedankt voor je goede beoordeling. Wat fijn om te horen dat je zo tevreden over ons bent 💚
Redelijke prijs, altijd goed bereikbaar en vriendelijke attitude aan de telefoon.
Hi Mira, bedankt voor je beoordeling. We zijn blij om te horen dat je een goede ervaring hebt gehad met onze klantenservice 🌞
Medewerkers zijn behulpzaam, snel en vriendelijk. Bovendien bereikbaar en dat daar zouden veel andere maatschappijen van kunnen leren. De tarieven zijn gemiddeld en elektriciteit + gas worden op Nederlandse bodem georganiseerd. Overzichten zijn duidelijk en prettig leesbaar.
Hi Jan, bedankt voor je goede beoordeling. Wat fijn om te horen dat zo tevreden over ons bent 💪
Prettig en goed.
Hi Wil, bedankt voor je goede beoordeling 💚
Al vele jaren klant tot volle tevredenheid.
Wat fijn dat je al zoveel jaar tevreden klant bij ons bent, Kitty 🌞
zeer tevreden
Bedankt voor je review Ton! We waarderen het enorm. 💚
Goede communicatie, duidelijk overzicht van verbruik en kosten
Ik wacht nu al 6 weken op de jaarafrekening (flinke teruggave) welke ik uiterlijk binnen 6 weken had moeten ontvangen. En dan heb ik bedrag nog niet terug. Navragen via de mail: wachttijd beantwoording 6 werkdagen. Dit is geen service! Jammer, overige ervaringen van afgelopen jaar waren wel okay.
Hi Brigitte, wat vervelend om te horen dat je al zo lang wacht op je jaarafrekening. Dat is inderdaad niet de bedoeling. Je ontvangt de afrekening altijd binnen uiterlijk 6 weken van ons, maar in de meeste gevallen gaat dit een stuk sneller. Onze e-mail wordt inderdaad binnen uiterlijk 6 dagen beantwoord, ook dit gaat in praktijk vaak sneller. Mocht je toch sneller antwoord willen op je vraag kun je ook telefonisch contact met ons opnemen (0880 444 555), via de livechat, via Facebook PM, of via Twitter DM. We kijken graag met je mee!
Prettige manier van communiceren.Jullie zijn open en transparant met oog op de toekomst.
Dank je wel Ditty! We helpen je graag! 🙌
Over het algemeen goed. De wachttijd aan de telefoon is lang
Hoi Henri! We zijn bezig met het verbeteren van onze bereikbaarheid. Bedankt voor je beoordeling en fijn dat je ons aanbeveelt. 💚
Sinds een jaar of 5 klant bij Vandebron. Tijdens de afgelopen periode totaal geen gezeur over contractwijzigingen of toeslagen gehad. Nu één maand variabel gehad en inmiddels weer een vast contract afgesloten. Duidelijke inzage in het maandelijks en dagelijkse verbruik.
Leuk om te lezen Henk, bedankt voor de review!
Fijn om in deze tijd te kunnen zien wat je bespaart met panelen maar ook een duidelijk beeld hebt van de kosten..
Al jarenlang een tevreden klant.
Wat fijn dat je tevreden bent als trouwe klant Bert!
Ondank dat de prijzen in de wereld markt laag staan gaat de bron bijna niet mee naar beneden.
Hoi Fred, bedankt voor je positieve beoordeling! Jammer dat minder tevreden bent met de prijs-kwaliteit verhouding. Onze tarieven zijn gebaseerd op de tarieven op de nationale energiemarkt, die kunnen variëren afhankelijk van de inkoopmomenten van energieleveranciers in Nederland. We streven er naar om onze tarieven zo laag mogelijk te houden.
Transparante info. Enthousiast team. Groen. Dit motiveert om bewust met energie omgeving gaan. Elk jaar bespaar ik.
Wat een leuke reactie om te lezen Herma! Hier krijgen we goede (én groene) energie van om door te gaan met onze missie, naar 100% groene energie in heel Nederland. 🌱😄
Ondanks dat het contact voornamelijk via de mail verloopt heb ik bij van de bron het gevoel dat ik persoonlijk betrokken word. Ik wordt gewaardeerd als klant en ben geen nummer in de rij.
Dankjewel Aafke! We doen ons best om zo persoonlijk mogelijk met onze klanten te communiceren. Goed om te horen dat je dat ook zo ervaart. 💚
Goede leverancier en nette prijzen en goede duidelijke App Goed overzicht qua kosten en verbruik inzicht
Wat leuk dat je ons vijf-sterren geeft. Dankjewel! ☘️
Als boven omschreven.
Hoi Geertje, wat fijn dat u onze communicatie kan waarderen. Bedankt voor uw positieve review! 💚
Ze doen wat ze afgesproken hebben
Dankjewel voor je positieve review 💚.
Helaas toont de van de bron app geen energiegebruik vergelijk mogelijkheid van vorige jaren. Juist in deze tijd van energiebesparing is vergelijk van je huidige energieverbruik tov vorige jaren zeer interesant
Nooit problemen en goede voorlichting en prijzen . Zijn goed bereikbaar
100% Duurzaam, prima service, goede prijs!
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.