Alles groen, goede app en je kunt zelf dagelijks nagaan wat je verbruik is en wat je aan opgewekte stroom teruglevert met het bedrag dat ze daarvoor betalen.
goede energiebron, contact verloopt gemakkelijk, ruim een maand van te voren bericht over wijziging termijnbetaling
Prima
Het duurzame profiel spreekt aan, overstappen ging gemakkelijk (gelukkig net voor de energiecrisis losbrak) en als ik vragen heb wordt ik effectief en klantvriendelijk benaderd.
Zoals de naam al weggeeft, weet je bij Vandebron van welke ‘bron’ jouw energie afkomstig is. Een groene, transparante energieleverancier met een hart voor de toekomst. Het contact verloopt altijd pro-actief, vlot en vriendelijk, de tarieven zijn behoorlijk voordelig (zelfs in crisistijden) en bij problemen wordt er uitgebreid met je meegedacht. Vandebron heeft mij boven verwachting verrast. Zeker aan te raden! Enige minpuntje ;-) De ietwat té overenthousiaste wervers die je overal (in overall) tegenkomt.
Bedankt voor deze leuke review. Om van je enige minputje weer een pluspuntje te maken; dit zeer gedreven team is gestopt met het verspreiden van onze missie op straat. Dat vinden wij wel heel jammer, zij hebben er namelijk mede voor gezorgd dat we nu met zoveel klanten de energiemarkt op z'n kop zetten.
Vriendelijk, behulpzaam en competitief.
Blijk ik al vanaf april een meter te hebben die niet uitgelezen kan worden. Moet IK de netbeheerder vragen om het uitlezen uit te schakelen (wat al niet gebeurd), zodat zij mij maandelijks een formulier kunnen sturen om de meterstanden handmatig door te kunnen geven. Dat is toch geen oplossing? Zij zien dat mijn meter niet uit te lezen is, terwijl ik daar wel toestemming voor gegeven heb. Dan moeten zij toch service verlenen op het moment dat mijn meter dienst weigert? Of is het altijd iemand anders die de fout gemaakt heeft. Daarnaast tot 2x toe via de website, mijn maandbedrag aan laten passen, met tot 2x toe een bevestiging per mail. Kijk ik nu weer, staat er weer een hoger bedrag dan eerst, na 30 minuten in de telefonische wachtrij gewacht te hebben, past men het voor mij aan en krijg ik exact dezelfde mail. Ik heb nog steeds geen garantie dat dit bedrag nu wel doorgevoerd gaat worden. Mijn gevoel? Die zegt dat het verhoogd was, omdat ze die compensatie mee moeten nemen in de komende twee maanden en willen voorkomen dat ze moeten terugbetalen voor die 2 maanden. Mijn termijnbedrag was jarenlang 50 euro en nu moet het opeens 212 zijn? Klopt geen ruk van.
Hi Peter, bedankt voor je beoordeling. Omdat het onderhoud van je meter onder de verantwoordelijkheid van je netbeheerder valt vragen we je altijd eerst om contact op te nemen met je netbeheerder in het geval van een kapotte meter. Je netbeheerder is dan verantwoordelijk voor het repareren of het vervangen van je meter. Als je netbeheerder aangeeft dat de meter wel werkt maar het uitlezen gaat nog steeds fout dan kunnen wij contact opnemen met je netbeheerder om het probleem onderling op te lossen. De tarieven zijn flink verhoogd de afgelopen periode, dus het kan inderdaad dat je termijnbedrag ook een stuk hoger is dan voorheen. Als je denkt dat je termijnbedrag niet overeenkomt met je verbruik kunnen we altijd een herberekening voor je maken. De aankomende twee maanden zal er 190 euro minder worden afgeschreven dan het vastgestelde termijnbedrag i.v.m de compensatie van de overheid. Als je wil dat we nog een keer naar jouw situatie kijken kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice via e-mail ([email protected]), telefonisch (0880 444 555), via onze livechat, per Facebook PM of via Twitter DM.
Duidelijke communicatie over groene energie. Prima klantenservice.
Eerlijke energie, vriendelijke medewerkers die altijd bereid zijn om mee te denken met je.
Ik heb jaren geleden voor Vandebron gekozen vanwege zijn openheid en klantvriendelijkheid. En natuurlijk mede op de eerste plaats voor de groene energie die ze leveren. Duurzaamheid staat hoog in het vaandel bij Vandebron.
Blij dat ik de overstap hebt gemaakt naar VandeBron. Krijg regelmatig een overzicht in mijn gebruik en ook informatie over allerlei zaken met betrekking tot energieverbruik.
Daarnaast heb ik aangegeven dat de nota erg ondoorzichtig is opgebouwd. En dat dit schreeuwt om aanpassingen. Daar naast dat het fijn zou zijn om tijdens de wachtperiode te horen hoeveel wachtenden er nog voor jou zijn!!
Bedankt voor het delen van je ervaring. We zullen de feedback over de jaarnota meenemen!
De mail is kort en duidelijk. Maandelijks een goed overzicht van je verbruik en de kosten en een goed vergelijk met een jaar eerder
Sinds januari woon ik alleen en ben gepensioneerd sinds juli. Mijn termijnbedrag ging van €250 naar €840. Dat was schrikken, maar contact via telefoon bracht verlichting. Met de recente eindafrekening en mijn verhaal werd het nieuwe termijnbedrag €540. De steunmaatregel en het prijsplafond gaan hier nog aardig wat vanaf halen. Ik voel op de goede plek bij Van De Bron.
In deze spannende (dure!) tijden qua energie wil je een partij die goed communiceert, goed bereikbaar is en met je meedenkt en dat doet vandebron. Mijn nieuwe maandbedrag was aan de hoge kant vanwege de default rekenmethode, maar na een telefoontje hebben we samen gekeken wat nu een realistisch verbruik is nadat we zonnepanelen hebben laten leggen en er is geïsoleerd. Nu is er een nieuw bedrag uitgekomen wat beter voor ons werkt. Direct een mail ontvangen ter bevestiging, we kunnen weer goed slapen :)
Wat een slecht bedrijf!!! Check Trustpilot voor andere recencies. Ze blijven de voorschotten verhogen terwijl hun weten dat ze ons al fors teveel hebben laten betalen. Ik belde of ze de nieuwe tarieven al wisten, daarbij werd verteld dat ze nog niet hadden ingekocht dus kunnen ze de nieuwe tarieven nog niet geven. In de dagen na mijn gesprek dalen de gasprijzen fors en krijg ik na een paar weken wel de nieuwe tarieven, deze zijn fors hoger dan van diegene die in de dure tijd hebben ingekocht???? Dus hoe dan ook, ze liegen!!
Wij hechten er ook belang aan dat het termijnbedrag passend is bij je verbruik en tarieven. Mocht je termijnbedrag nog steeds niet passend zijn, willen we je vragen om opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan telefonisch (088 044 4555), via mail ([email protected]) of via onze live chat. De inkoopstrategie verschilt per energieleverancier. Hierdoor kunnen de prijzen per energieleverancier verschillen. Om risico’s te beperken koopt Vandebron voor klanten in een variabel contract voor een kortere periode energie in. De variabele prijs wordt elke drie maanden opnieuw bepaald: op basis van de actuele marktprijzen. Als de prijzen hard stijgen, zie je dat als variabele klant dus sneller terug in je energietarieven. Maar andersom geldt dit ook: dalen de marktprijzen snel, dan merk je dat als variabele klant ook eerder. We hopen dat dit meer transparantie geeft in ons inkoopbeleid. Helaas kunnen we niet veel zeggen over de inkoopstrategie van andere energieleveranciers.
Dat ik bij contract einde waarschijnlijk voor vandebron kies
Bij mijn vragen over invoeren van de meterstand en het al of niet verhogen van de maandelijkse betaling werd ik heel prettig te woord gestaan.
Heel blij met de vriendelijke mensen die hebben me geholpen!
Goed om te horen, bedankt! :)
Klantvriendelijk en denken met klant mee, er wordt maatwerk geleverd. Duurzame energie.
Ben vanaf dag 1 goed telefonisch dan wel digitaal te woord gestaan en geholpen, zeer overzichtelijke klantpagina en fijn gevoel dat je bijdraagt aan verduurzaming
Bedankt voor de positieve review. Alleen samen kunnen we het aandeel duurzame energie vergroten!
Ondanks het invullen van het ontbindingsformulier binnen 1 dag na ontvangst (omdat men mij op de site een contract van 277 euro aanbood en mij uiteindelijk een contract wilde aansmeren voor 380 euro!!) heeft van de Bron toch mijn contract bij mijn andere energieleverancier opgezegd óndanks divers mail- én persoonlijk telefonisch contact.... erg aggresieve manier van zaken doen
Hi Angelique, zo te horen heb je een negatieve ervaring met Vandebron. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. In het geval van een spoedaanmelding zie je af van je 14 dagen bedenktijd, momenteel zijn we nog intern aan het uitzoeken of dit ook het geval was bij jouw aanmelding. We zijn dus aan het kijken hoe we je zo goed mogelijk kunnen helpen met deze situatie. Zodra er meer bekend is zal er contact met je worden opgenomen.
Mijn vragen snel afgehandeld en mij potentiële problemen snel en goed opgelost.
Al jaren klant en elke keer wordt ik goed geholpen als er een vraag is. Denken goed mee en zijn altijd vriendelijk.
Duidelijke voorwaarden, klantvriendelijke en betrouwbare leverancier!
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.