Met de website, de app en de mail worden wij luid en duidelijk op de hoogte gehouden over alles wat met energie te maken heeft.
Ik heb bewust voor Vandebron gekozen omdat ik echt dacht dat zij anders zouden opereren t.o.v. de andere energiebedrijven. Sinds de overname door Eneco in 2019 opereren ze rüchtsichlos en volgen ze 1-1 het beleid van de moederholding. Je ziet dit in het verhogen van de tarieven waarbij niet wordt voldaan aan de minimale communicatietermijn. Daarnaast kunnen ze niet goed uitleggen waarom ze geen vast contract meer kunnen aanbieden of waarom hun 100% groene energie zo hard mee stijgt. Als producten kun je prima met termijn contracten het tarief enige tijd vastzetten. Dit bedrijf verdient nu mega veel over de ruggen van trouwen klanten die gelogen in de energie transitie. Qua communicatie zijn ze niet bereikbaar. Als ik dit had geweten dan was ik hier nooit klant geworden. Ik ben diep teleurgesteld in dit bedrijf.
Hoi Jelte, bedankt voor je bericht. Wij volgen ons eigen beleid. In onze leveringsvoorwaarden staat dat wij 'tijdig' de tariefwijzigingen doorgeven, met deze voorwaarden is het ACM destijds akkoord gegaan. Omdat de prijzen dagelijks fluctueren, kopen wij kort van tevoren energie in om op deze manier een zo gunstig mogelijk tarief aan onze klanten te kunnen bieden. Dit is de reden waarom wij kort van tevoren, maar wat ons betreft nog steeds tijdig, hebben geïnformeerd over de nieuwe tarieven. Echter hebben we toch besloten om de tariefwijziging wel later in te laten gaan, en daarmee te gehoorzamen aan de eisen van het ACM. Wij bieden geen vaste contracten door de onzekerheden op de energiemarkt. De prijzen fluctueren dagelijks, waardoor het lastig is om een vaste prijs te garanderen. Daarnaast is het voor klanten onwenselijk om de hoge energieprijzen vast te zetten in een vast contract. Wij betalen onze producenten voor hun geproduceerde elektriciteit de marktprijs, dat is dus de actuele prijs op de energiehandelsbeurs. Daarom stijgen onze tarieven momenteel mee met de algemene stijgingen van de elektraprijzen. Alle elektra wordt op hetzelfde net verhandeld, vandaar dat er maar 1 elektriciteitsprijs is en die prijs wordt bepaald door de productiekosten en door vraag en aanbod op de markt (ongeacht de opwekkingsmethode). Zolang de productie van elektriciteit door gasgestookte centrales nodig is, zal een hoge gasprijs leiden tot een hoge elektriciteitsprijs. Door alles wat speelde op de energiemarkt was onze reactietijd wat langer dan normaal. Inmiddels zijn we weer goed bereikbaar. Mocht je nog vragen hebben kan je ons telefonisch (088 044 4555), via mail ([email protected]) of via onze live chat bereiken.
Tegenwoordig is het uitzonderlijk als een bedrijf direct bereikbaar is via telefoon. Ik stond in deze drukke tijd 1 minuut in de wacht en ben daarna erg vriendelijk en goed geholpen. Ook de website vind ik zelf erg prettig in gebruik.
Wat fijn om te horen, bedankt!
Na 6 jaar energie levering via vandebron met diverse contracten ga ik nu variabel de hoofdprijs betalen, geen trouwe klanten korting, geen enkel begrip, tja zo werken wij meneer. Sorry maar dan WIL je dat je klanten weglopen !! Erg jammer want ze voldeden wel aan mijn idealen maar als het zo moet, jammer maar dan zoek ik graag een andere provider zodra ik kan overstappen.
Ik ben al aantal jaren klant en bevalt tot nu toe goed. Alleen schrok ik enorm van de termijnverhoging. Sinds een jaar een variabel contract en zou vanaf 1 okt aanstaande de prijs met 323% verhoogd zien. Na contact met de klantenservice goed geholpen en de verhoging is van de baan omdat ik zonnepanelen heb sinds een aantal maanden. Klantenservice heel goed bereikbaar en vriendelijk. Wat ik wel vreemd vind is dat ook bij Vandebron de prijzen zo door het dak gaan terwijl alle energie wordt gewonnen uit zon- en wind etc en het geleverde gas (volgens mij) niet uit Rusland komen. Daarom voor prijs/kwaliteit 2,5 ster. Het zijn roerige tijden maar als ik dingen over andere maatschappijen hoor en lees ben ik heel blij dat ik klant ben bij Vandebron!
De tarieven zijn inderdaad flink gestegen, met een verhoging van het termijnbedrag als gevolg. Wat fijn dat je zonnepanelen hebt aangeschaft en dat hierdoor een passend termijnbedrag toch lager bleek. In ons land wordt maar één prijs gehanteerd voor elektriciteit, ongeacht de manier waarop deze wordt opgewekt. Wij betalen dus onze producenten voor hun geproduceerde elektriciteit de marktprijs, dat is dus de actuele prijs op de energiehandelsbeurs. Zolang de productie van elektriciteit door gasgestookte centrales nodig is, zal een hoge gasprijs leiden tot een hoge elektriciteitsprijs. Daarom stijgen onze tarieven momenteel mee met de algemene stijgingen van de elektraprijzen. De prijzen voor energie stijgen dan ook voor zowel de klant als de leverancier helaas... Bedankt voor de kritische, maar positieve review!
Mijn contact met Esmee vd klantenservice was enorm goed, zij gaf geduldig antwoord op mijn specifieke vragen en nam de tijd om alles uit te leggen. Het is een drukke en moeilijke tijd met alle verhogingen, vragen en frustraties die er bij mensen zijn. Dan heb je echt zo’n medewerker als Esmee nodig die de angel eruit kan halen.
Dankjewel Marijke. We hebben je leuke bericht aan Esmee doorgegeven. We zijn ook heel blij met haar!
Een zeer grote prijsverhoging kwam er zonder de wettelijke minimumaankondiging. Ik accepteerde de voorwaarden niet en volgde hun procedures om onze relatie te beëindigen, om vervolgens te horen te krijgen dat dit niet mogelijk is omdat het niet wettelijk is. Het is ook niet legaal om prijsverhogingen onvoldoende van tevoren aan te kondigen - het kiezen van de wetten die gevolgd moeten worden laat zien wat voor soort bedrijf dit is. Reactietijden op e-mails zijn ook erg traag (behalve toen ik opzegde). Een slechte provider vanuit klantenservice oogpunt.
Wat jammer om te horen dat je niet tevreden bent. In onze leveringsvoorwaarden staat dat wij 'tijdig' de tariefwijzigingen doorgeven, met deze voorwaarden is het ACM destijds akkoord gegaan. Omdat de prijzen dagelijks fluctueren, kopen wij kort van tevoren energie in om op deze manier een zo gunstig mogelijk tarief aan onze klanten te kunnen bieden. Dit is de reden waarom wij kort van tevoren, maar wat ons betreft nog steeds tijdig, hebben geïnformeerd over de nieuwe tarieven. Echter hebben we toch besloten om de tariefwijziging wel later in te laten gaan, en daarmee te gehoorzamen aan de eisen van het ACM. Door alles wat speelde op de energiemarkt was onze reactietijd wat langer dan normaal. Inmiddels zijn we weer goed bereikbaar en verwachten we dat je mails beantwoord zijn. Mocht je nog vragen hebben kan je ons ook telefonisch (088 044 4555) of via onze live chat ons bereiken.
Overzicht is duidelijk.
Het is prettig te weten dat Vandebron volgens klimaat- en milieu-inzichten werkt die ook de mijne zijn. Het betekent dat het bedrijf maximaal inzet op hernieuwbare bronnen van energie. Het bedrijf speelt een rol als voorloper in de meer dan noodzakelijke energietransitie.
Hoi Maj, wat goed dat je al 6 jaar duurzame energie van Nederlandse bodem gebruikt. Bedankt voor je support en aanbeveling!
Na een paar nare dagen omdat een Energiebedrijf ons onder valse voorwendselen had overgehaald bij van de Bron op te stappen en bij hen klant te worden, werden wena een telefonisch onderhoud met van de Bron, gerustgesteld en goed geadviseerd!!
Hoi Joke, wat een vervelende manier om bij ons te komen. Goed om te horen dat je nu toch tevreden klant bent!
Zie eerder commentaar.
Bedankt voor je review René!
ik heb deze partij ooit genomen uit ecologisch standpunt. Mijn stroom is 100% verzekerd uit hernieuwbaar. Naar nu blijkt betaal ik meer dan een gas en kolen leverancier, dit ondanks dat zon en wind niks met Ukraine te maken hebben. Met andere woorden jou stroom wordt gewoon opgewekt met gas en als dat niet zo is en het wordt opgewekt met hernieuwbaar betaal je alsnog de gasprijs!! De elektrische auto staat vanaf nu stil! Van de Bron bedankt lang leve het milieu...:-(
Bedankt voor de review. Echter is onze elektriciteit 100% duurzaam en wordt het niet opgewekt met gas. In ons land wordt maar één prijs gehanteerd voor elektriciteit, ongeacht de manier waarop deze wordt opgewekt. Zolang de productie van elektriciteit door gasgestookte centrales nodig is in Nederland, zal een hoge gasprijs leiden tot een hoge elektriciteitsprijs. Alle elektra wordt namelijk op hetzelfde net verhandeld, vandaar dat er maar 1 elektriciteitsprijs is en die prijs wordt bepaald door de productiekosten en door vraag en aanbod op de markt. Wij betalen onze producenten voor hun geproduceerde elektriciteit de marktprijs, dat is dus de actuele prijs op de energiehandelsbeurs. Daarom stijgen onze tarieven momenteel mee met de algemene stijgingen van de elektraprijzen.
We hebben een variabel contract bij de bron Per 1 oktober moeten we extreme bedragen betalen. Dit gebeurde al een keer eerder. Kijk uit als je klant bent, ze plukken j Zodra we kunnen stappen we over.
Hi Hilda, wat vervelend dat je niet tevreden bent over onze energieprijzen. De prijzen van een variabel contract worden vier keer per jaar aangepast aan de actuele marktprijs, zo ook op 1 oktober. Dit doen wij vanwege de verandering van prijzen op de energiemarkt. Wij betalen onze producenten de actuele prijs op de energiehandelsbeurs voor de opgewekte elektriciteit. Daarom stijgen onze tarieven momenteel mee met de algemene stijgingen van de elektriciteit prijzen. De prijzen stijgen dus voor zowel de energieleverancier als voor de klant helaas.
Met alle energie verhogingen die er gaande is op dit moment ‘ heb ik voor van der bron gekozen . Lage energie prijzen , op basis van de het verbruik van has en energie hebben ze redelijke prijzen . Ik ben al meer dan een jaar bij van der bron . Nooit te veel betaald , gewoon een top bedrijf . Gezien mijn ervaringen met van der bron ‘ zou ik Velen aanbevelen het te proberen . Van der bron doet wat ie beloofd en houd woord .. mensen “ gewoon proberen . Het is een aangenaam eerlijk Bedrijf , die ook aan onze portemonnee denk ..
Wat een mooie review! Hartelijk bedankt, dit is waar we naar streven.
Je mag als klant je energiebron kiezen, en velen kiezen dan voor de plaatselijke duurzame energieleverancier. Maar als je contract is afgelopen en je het gaat vernieuwen word je plotseling een energiemaatschappij toegewezen die niet jouw eerste keus is.
Hey Emile, wij vinden het inderdaad belangrijk dat je energie kan kiezen van eigen bodem. Bedankt voor deze positieve review!
pduurzame energie prettig contact
Van de Bron hanteert irreële maandbedragen die niet gebaseerd zijn op je werkelijk gebruik, maar op 'historisch gebruik' (van vorige bewoners, inmiddels jaren geleden, die hier met veel meer mensen woonden). Ondanks diverse malen contact met de klantenservice weigert Van de Bron uit te gaan van de nieuwe situatie. Inmiddels zijn er zonnepanelen geïnstalleerd en gebruiken we alleen maar gas voor (een beetje) warm water voor 2 personen. We betalen nu 200 euro p.m., maar 3/4 van het jaar is het gebruik aanzienlijk lager, we krijgen dus geld terug. Niettemin wil Van de Bron vrolijk het maandbedrag verhogen naar 785 euro! Het slaat nergens op! Wat een slechte service en wat een asociaal beleid. Bovendien blijkt dat de meterstanden die ze hanteren helemaal niet kloppen. Ga het maar eens controleren. Ze sjoemelen er gewoon wat bij. Het mag dan groen zijn dit bedrijf, maar wat een geldkloppers zijn het. Blijf weg van dit bedrijf!
Hi Marit, bedankt voor je beoordeling. Het klopt inderdaad dat we in eerste instantie een berekening maken aan de hand van het historische verbruik. Echter kunnen we altijd een herberekening maken als je minimaal 4 maanden klant bij ons bent. De herberekening gaat dan uit van het actuele verbruik, zo betaal je toch een passend termijnbedrag.
Pas na meerdere mailtjes en een telefoontje kreeg ik een bevredigende oplossing voor mijn vraag. In eerste instantie kreeg ik ongevraagd al een nieuw contract met een veel te hoog nieuw maandelijks voorschot. Na enig aandringen mijnerzijds werd dit realistischer aangepast aan mijn verbruik.
Hi Kees, bedankt voor je beoordeling. Wat jammer om te horen dat er meermaals contact nodig was voor er een goede oplossing werd gevonden. We nemen je feedback mee voor de toekomst!
Goed bereikbaar omdat ik mijn tarief wilde aanpassen, omdat ik sinds kort beschik over zonnepanelen. Dit was met een telefoontje geregeld.
Hi Gert, bedankt voor je beoordeling. We zijn blij om te horen dat je het contact met onze klantenservice als positief en efficiënt hebt ervaren!
Nooit geen klachten. Geven elke maand een zeer overzichtelijke factuur met gebruik gegevens van dit jaar en vorig jaar. En ze geven regelmatig tips en nieuwtjes in hun bedrijfsvoering. Kortom : betrouwbaar bedrijf!
Bedankt voor deze mooie beoordeling, Henk💚
Ik kan heel goed zien wat mijn verbruik is met de app is en dat vind ik met deze huidige prijzen wel handig.
Hi Einar, wat fijn om te horen dat je zo blij bent met onze app. Wij zijn ook erg blij met jouw beoordeling!
De transparantie, eerlijke en schone energie maar dito marketing maken dat ik groot fan ben. Ga zo door Vandebron en wordt de grootste!
Bedankt voor je mooie review Anouk! We zijn erg blij met je steun 💚
Nog afwachten doch vol vertrouwen.
We hebben er alle vertrouwen in dat je tevreden zal blijven!
Nog los van het duurzame aspect ben ik superblij met de service van Vandebron. Als je belt krijg je direct iemand aan de telefoon. Ik heb al meerdere keren een vraag gehad en steeds weer snel en geduldig geholpen.
Hi Marieke, we zijn blij om te horen dat je zo'n goede ervaring hebt met onze klantenservice 🌞
Ik had iets dom en verkeerd ingevuld online. Eerst probleem voorgelegd aan virtuele medewerker, rap doorgesluisd naar real person, mijn fout binnen de kortste keren rechtgezet…hoedje af !!
Hi Michèle, bedankt voor je goede beoordeling. Wat fijn om te horen dat je zo goed geholpen bent door ons 💚
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.