Slechte klantenservice. Houden zich niet aan hun woord. Er is altijd eigenlijk wel wat. Ik heb een nul-op-de meter woning. Als duurzame leverancier die zichzelf op de borst klopt dat ze voorop lopen in de energietransitie, hebben ze daar nog nooit van gehoord. Meerdere medewerkers. Echt heel bijzonder. Kon mijn maandbedrag van mijn nieuwbouwwoning niet verlagen. Ik woon in een kleine 1 persoonswoning. Bedrag werd geschat naar grote 1 gezinswoning. Aangeboden om rapport aan te leveren van de installateur/bouwer van de woning mbt tot zonnepanelen en opbrengst en geschat verbruik (het nul-op-de meter principe) Wilden ze niet eens naar kijken. En de toeslag voor de zonnepanelen is absurd. Ik ben overgestapt naar een andere leverancier.
Hey Anna, wat jammer om te horen dat je deze ervaring hebt. Het eerste termijnbedrag wordt berekend op basis van het standaard jaarverbruik. Dit is wat wij doorkrijgen vanuit de netbeheerder. Na 4 maanden hebben we dan genoeg data voor het maken van een herberekening van het termijnbedrag, om te kijken of het termijnbedrag passend is bij jouw verbruik. Verder rekenen we inderdaad vaste terugleveringskosten, om de kosten die zonnepanelen met zich mee brengen eerlijk te verdelen. Mocht je nog vragen hebben, kijken we altijd graag met je mee!
Buitengewoon vriendelijk en adequaat geholpen door medewerker Sylvan bij overstappen naar energie van Vandebron. Snel en makkelijk telefonisch contact te krijgen met de klantenservice, wat voor mij erg belangrijk is.
Hey Titia, wat goed om te horen dat je zo tevreden bent! Bedankt voor het delen van deze review.
Wij hebben enorm spijt dat wij zijn overgestapt naar Van De Bron! Het contract wordt per e-mail bevestigd maar daar hoeven zij zich klaarblijkelijk niet aan te houden. Door een foutieve contractovername heeft ons contract maar 1 dag geduurd. Vervolgens zijn we zonder bericht en zonder actie van onze kant weer aangesloten bij onze vorige energieleverancier. De medewerkers van de klantenservice bij Van De Bron lezen emotieloos van hun scherm, zijn niet proactief en kunnen je gewoonweg niet helpen. Na diverse e-mails en telefoongesprekken zijn wij geen stap verder en de vorige leverancier blijft maar incasseren want daar weten ze van niks. Ik blijf natuurlijk niet bellen met een klantenservice die ons niet verder kan helpen.
Hi Ilse, wat vervelend om te horen dat je ontevreden over ons bent. Het is zeker niet onze bedoeling om emotieloos over te komen. Het is helaas zo dat wij via deze weg niet bij jouw account kunnen komen. We snappen dat je niet nog een keer wilt bellen, maar kun je ons een persoonlijk bericht sturen met je klantnummer, postcode + huisnummer en geboortedatum? Dan kijken we met je mee. Dit kun je ook sturen via onze sociale media (Facebook, Instagram en X)
Willen hun eigen klanten laten bloeden voor de ideologische transitie en belonen die met een lullige reclame (correctie) campagne voor mensen die simpelweg de maand door willen komen en geen deel willen zijn in hun politieke kruistocht. Ik was al niet heel happy het voorlopen op verhoogde kosten, die reclame was een dealbreaker. Ik voel me gestraft om zonnepanelen te hebben en voor een groene keuze gegaan te zijn. Ik zal hier na verloop van contract niet meer zijn.
Hey Arend, vervelend om te horen dat je deze ervaring hebt. Het is niet onze bedoeling geweest met de campagne om klanten buiten te sluiten of te beledigen. Wel willen we graag het eerlijke verhaal vertellen. Als het aan ons ligt, zijn zonnepanelen nog steeds een goede keuze om te verduurzamen en kosten te besparen. Mocht je nog verdere vragen of opmerkingen hebben, kan je ook altijd contact met ons opnemen.
Klantvriendelijk netjes optijd correspondentie als nodig is goede adviezen laat beslissing aan klant over tot nu toe positieve ervaring.
Hey Gert, wat fijn om te horen. Dankjewel voor het delen van de positieve review!
Doesn't cost any more and is sustainable. Overall a great company!
Hi John, good to hear! Thanks for sharing :)
Erg tevreden met Vandebron. Door het gebruik van stroom op de juiste momenten is het per saldo goedkoper en dragen we een steentje bij aan duurzamer verbruik
Goed bezig, wat fijn om te horen! 💚
In verre verleden had ik geen goede ervaring met jullie. Te amateuristisch en werd nog reclame gemaakt op straat van studenten in tuinbroeken en geitewollen sokken door… aandoenlijk en anders, meldde mij kop straat waar ik een formulier invulde en werd verder alles door uw organisatie de oversta geregeld. Wat een puinhoop…hebben jullie ervan gemaakt, de service was belabberd. Ik was blij dat ik binnen het jaar een andere leverancier gevonden had. Nu,het is dat mijn buurvrouw heel enthousiast was overvan de Bron. Nu 20 jaar later zag ik op jullie website een professioneel opgezette organisatie die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan. Kortom, ben ik tevreden sinds ik nu 1 jaar energie van jullie afneem.
Hey Mirthe, wat leuk dat je je ervaring deelt en fijn om te horen dat je nu wel tevreden bent!
Enige weken geleden zette Vandebron een aantal klanten, die niet volledig achter de actie namens alle 200.000 Vandebronners stonden, er neer als "Klanten die ‘ja’ zeggen tegen greenwashing, die oké zijn met aarzelend energiebeleid en voor wie klimaatproblematiek maar een verzinsel is". Alsof er geen nuance is. Ik voelde dit als een enorme schoffering. Ik ben n.b. zeer goed bezig met verduurzaming, maar was het niet eens met de oorspronkelijke veroordelende uitspraken zogenaamd namens alle 200.000. Ik heb hier een uitgebreide mailwisseling aan besteed, maar Vandebron dit niets anders dan alle ballen afweren. Uiteindelijk zei men wel begrepen te hebben dat sommigen de uitspraak als beledigend voelen. Maar van begrip dat het beledigend is of een excuus aan mij persoonlijk, laat staan een correctie naar alle 200.000 Vandebronners die deze schoffering van een deel van de klanten ontvingen, is geen sprake geweest. Men zei slechts klachten altijd intern te bespreken. Een bedrijf dat als een activistische organisatie zijn eigen klanten polariseert en dit ook na klachten willens en wetens blijft doen, is uiteraard voor mij geen aanrader. Ik zal iedereen ontraden met Vandebron in zee te gaan. Voor mij voelt Vandebron als polariserend, onvoorspelbaar en laf. Daarnaast enorme complexe berekening van terugleverkosten. De transparantie is volledig weg. Feitelijk betaal je ongeveer 10 tot 13 cent per kWh. Maar dit is weggestopt achter een prijs per dag afhankelijk van de totale teruglevering in een jaar. Door de grove staffel kun je ook nog eens bij het overschrijden van een trap ineens veel meer betalen voor de volgende kWh. Kortom een mistgordijn.
Hey Rob, wat vervelend om te horen dat je dit zo hebt ervaren. We wilden met de campagne zeker geen klanten beledigen of buitensluiten. We begrijpen dat dit misschien verkeerd bij je is overgekomen, en dat is uiteraard niet onze bedoeling geweest. Daarnaast is het juist de bedoeling om transparant te zijn over de vaste terugleveringskosten. Zo bleken de schalen inderdaad te groot, en om deze reden hebben we er ook voor gekozen om dit aan te passen naar kleinere schalen. Mocht je nog verdere vragen hierover hebben, kan je het beste even contact met onze klantenservice opnemen. Dan kunnen we ook meekijken naar jouw specifieke situatie. Dit kan telefonisch op 0880 444 555, via [email protected] of onze livechat!
Zeer goede service: kwaliteit energielevering en informatie.
Hi Tony, wat goed om te horen dat je zo tevreden bent!
Via collectieve inkoop bij deze leverancier terecht gekomen. Geen spijt van. Prettige wijze van communiceren: vriendelijk, to the point en niet te formeel van toon. Je moet daar van houden. Goede app, waarmee je makkelijk inzicht hebt in je verbruik. Je kunt ook makkelijk dingen veranderen, zoals bijv. het maandbedrag.
Hei Robbert, Dankjewel voor de positieve en uitgebreide review! Dat vinden we fijn om te horen.
Vraag was: wordt de teruglevergoeding zonnepanelen aangepast als de salderingsregeling zou vervallen tijdens de contractduur van 3 jaar. Door klantenservice vriendelijk en geduldig te woord gestaan aan de telefoon. Na enig intern overleg bij vdBron kreeg ik snel na het gesprek een mailtje met een duidelijk antwoord. Antwoord was: Ja (als de overige factoren dan nog zo zijn als vandaag).
Hi Rob, Heel erg bedankt voor de uitgebreide review! Wat ontzettend fijn om te horen dat onze klantenservice je zo goed heeft geholpen.
Het was gemakkelijk om klant te worden, geen gedoe, en toen ik een keer iets nodig had, werd ik heel vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan. En ook: ik kon het telefoonnummer niet vinden op de website, stuurde daarom een mailtje en werd binnen luttele uren terug gebeld. Toen ik die oproep miste, kreeg ik een mailtje met daarin een telefoonnummer dat ik kon bellen. Prettige ervaring, al met al. Ik heb ook een laadpas van Van de Bron, die ik ook op diverse plekken in het buitenland kan gebruiken — maar nog zeker niet overal.
Hey Raymond, dankjewel voor het delen van de uitgebreide review! Goed om te horen dat je zo tevreden bent.
regelmatig prima informatie
Hi Geert, dankjewel voor het delen van de positieve review!💚
onduidelijke facturen en weinig inzicht op totaal verbruik
Hey Rinus, vervelend om te horen dat de facturen onduidelijk zijn en je weinig inzicht hebt. Goed dat je je mening deelt, we zullen de feedback meenemen. Verder kijken we altijd graag met je mee om het te verduidelijken! Hiervoor kan je ons bereiken op 0880 444 555, [email protected] of de livechat.
Vandebron moet meer doen voor mensen met zonnepanelen. Terugleveren aantrekkelijker maken, je kunt nu eenmaal niet altijd op gunstige tijden ook gebruiken.
Hi Freek, begrijpelijk dat je niet altijd op gunstige tijden stroom kan gebruiken. We hebben de vaste terugleveringskosten juist ingevoerd om hier op een transparante en eerlijke manier mee om te gaan. Het doel hiervan is dan ook om de kosten die zonnepanelen helaas met zich meebrengen eerlijk te verdelen. Mocht je een specifieke vraag hebben over jouw situatie, kijken we graag met je mee! Je kan ons altijd bereiken op 0880 444 555, [email protected] of onze livechat.
Heel duidelijke uitleg en gebruiksvriendelijk
Bedankt voor het delen van de positieve review!
Ik ben al enkele jaren klant en ga dat onverklet doorzetten.
Hi Jos, wat leuk om te horen!
Heb al eerder verteld: ben sinds jaren klant. Mag misschien niet de allergoedkoopste zijn, helderheid en betrouwbaarheid is ook wat waard. Geen rare stunts, overzichtelijke correspondentie en jaarafrekeningen, soepel aan de telefoon, heldere taal en volgens mij één van de groenste.
Hi Willem, wat fijn om te horen dat je zo tevreden bent, daar doen we het voor! Dankjewel voor het delen.💚
Vind de nieuwe schaalverdeling absoluut eerlijker. Ook het nadenken bij teveel groene stroom opwekken en dan wat wind turbines uitzetten om overbelasting te verminderen Top Zou ook goed zijn om grote zonnepaneel velden uit te kunnen zetten …. Bij zonnige dagen … Voor kleine particulieren is dit risicovol ivm mogelijk het ontstaan van defecten die dan kunnen optreden
Hoi An, fijn om te lezen dat jij de nieuwe schaalverdeling ook eerlijker vindt! Het uitschakelen van windmolens en zonneparken gebeurd door netbeheerder TenneT. Neem eens een kijkje op deze blog op onze website, hierin wordt het uitgelegd: https://vandebron.nl/blog/curtailment-slimmer-omgaan-met-goeie-energie
mijn 1 jarig contract werd gaandeweg gewijzigd om de terugleverkosten van zonneenergie te innen. Contractbreuk eenzijdig, dat kan toch niet waar zijn?
Hoi Mattheus, het is niet mogelijk om tussendoor het contract te wijzigen. Jij mag geen contractbreuk plegen, maar wij ook zeker niet. Zou je contact op kunnen nemen met onze klantenservice zodat wij samen even kunnen kijken naar wat er gebeurd is?
Na drie jaar klant toch verlengd met 3 jarig contract omdat ik tevreden ben met de service
Hoi Daan, leuk om te lezen dat je voor 3 jaar bij ons hebt verlengd. We zijn blij je als klant te mogen houden!
Contact zowel via chat als telefonisch. Ze zijn goed bereikbaar en hebben snel het probleem (verlengen van het contract) verholpen.
Hoi Peter, fijn dat onze klantenservice jou goed heeft kunnen helpen met het verlengen van jouw contract!
Heldere informatie en goed groen
Hi Peter, wat fijn om te horen dat je tevreden bent!
Makkelijk ,simpel met een goed aanbod erg tevreden daarom ook zonder twijfel met 3 jaar verlengd
Hoi Carlo, wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent met ons en voor 3 jaar hebt verlengd. Bedankt voor het delen van jouw mening!
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.