Groen,redelijk lokaal en vriendelijke service,helemaal goed!
Hoi, wat leuk om te horen dat je zo tevreden over ons bent! Bedankt voor jouw positieve woorden over ons.
Energie krijg ik gewoon. En vooralsnog tegen de afgesproken prijs. Dus dat lukt. De rest... opstarten van het contract ging wat stroef, de website is erg basic. Grootste irritatie punt nu is dat men bijzonder veel moeite lijkt te hebben met het respecteren van mijn email voorkeuren. Ik wil namelijk niet al die reclame email. Daar heb ik nooit toestemming voor gegeven. Na enig prpoberen heb ik dat nu op de website aangegeven. Dacht ik tenminste want na enkele weken komt de spam weer gewoon binnen. Al met al zat ik echt veel beter bij pure energie. Die hadden dit soort gedoe allemaal niet. Ik dien het contract wel uit maar een aanrader is vandebron absoluut niet
Hi Jeroen, Wat vervelend dat je nog steeds mailtjes van ons krijgt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling als je hebt aangegeven dit niet te willen. Graag vragen we van je om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen er voor zorgen dat je de reclame-mailtjes van ons niet meer zult ontvangen.
Krijg wel bericht dat de meterstanden zijn opgenomen en ik ze kan inzien in de app maar kom er niet meer in. Ook wachtwoord vergeten helpt niet kom gewoon niet meer in de app. Irritant als je de jaarafrekening hebt.
Hi, Wat vervelend dat je niet meer in de app komt. Graag raden we je aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan telefonisch via 0080 444 555, maar ook via de mail ([email protected]) of via de livechat. Ons team kan dan met je meekijken en er voor zorgen dat je weer in je app kan.
Een waarschuwing voor mensen die klant willen worden.. DOE HET NIET!!!! De klantenservice is ronduit slecht. En vanaf 2021 heb ik per jaar ruim 1000 euro extra betaald per jaar. Dat zou dit jaar vast niet anders zijn geweest aangezien ik volgens van de bron in januari bijna net zoveel gebruikt heb als in heel 2021 bij elkaar. (En ja ik weet dat de prijzen omhoog gegaan zijn, maar lijkt me niet dat dat uiteindelijk in 2023 uitkomt op een rekening van 2000 euro meer dan in 2021) Ik ben alleenwonend en woon in een appartement van nog geen 100m2 en mijn maandbedrag bij van de bron bedroeg 170 euro per maand (waarbij ik zelfs nog terug moest betalen bij de jaarafrekening) Vanaf 15 juni jl ben ik geen klant meer van van de bron, maar toch besloten ze om toch nog even te incasseren voor de maand juli. Die ik godzijdank nog net op tijd heb kunnen blokkeren. Waarbij ik natuurlijk heel vlot een incasso krijg met dat ik nog een openstaande factuur heb. De afgelopen 2 maanden hoor ik ook gekort te worden op mijn rekening (ivm het noodfonds energie) ook hierin heeft van de bron verzuimd, geen 1x werd het bedrag van mijn factuur aangepast. Waardoor ik dus al ruim 150 euro teveel heb betaald aan van de bron. Mailtjes met de vraag wanneer ik dat geld krijg (6 maanden aan noodfonds energie) worden slecht beantwoord. Zeker als je vraagt wanneer dit op je rekening gestort word. Maar nu is het zo dat ik nog een rekening open heb bij van de bron, maar aangezien zij verzuimen om mij te betalen, verzuim ik om hun te betalen. Aangezien ik meer geld krijg van van de bron dan andersom. Maar jullie raden het vast al, ik kreeg wederom heel vlot een incasso gestuurd met dat ik niet betaald heb en dat als ik niet zsm betaal er incassokosten overheen komen. Geld incasseren is deze geldwolven absoluut niet vreemd. De klantenservice beantwoord de mailtjes met standaard antwoorden, waardoor je eigenlijk nooi
Goede service en prima prijs/kwaliteit
Hoi Stan, bedankt voor jouw positieve review!
Van de Bron gekozen ivm gunstig aanbod. Overstap verliep nagenoeg probleemloos. Alleen verwacht jaarverbruik verkeerd ingeschat. In mijn geval te laag. Daardoor is verwachting einde jaar altijd ongunstig tov werkelijkheid. Aan laten passen van de schatting door een medewerker is mij nog niet gelukt. App/site biedt niet de optie om dat zelf aan te passen maar ook geen emailmogelijkheid om dat verzoek in te dienen. Telefonische bereikbaarheid kan echt beter!
Hoi Gerrit, fijn dat je voor ons gekozen hebt! Het verwachte jaarverbruik dat wij aan het begin moeten hanteren is het Standaard Jaarverbruik. Dat is een schatting van het aankomende jaarverbruik in jouw woning op basis van de afgelopen 2 tot 3 jaar. Dit hoeft inderdaad niet per se overeen te komen met jouw huidige verbruik, maar dat is op dat moment het enige wat wij hebben. Dit Standaard Jaarverbruik is niet door ons aan te passen, maar het Verwachte Jaarverbruik kan wel aangepast worden. Dit kan door middel van een herberekening en hiervoor hebben wij minstens 4 maanden aan verbruiksgegevens voor nodig. Je kan hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via 0880 444 555 of [email protected]. Daarnaast kan ten alle tijden het termijnbedrag aangepast worden.
Vandebron is rigide in hanteren van regeltjes in klantencontact. Ik vind hun bereidheid tot het vinden van een oplossing ver beneden peil omdat ze uitsluitend aan zichzelf denken.
Hoi Ab, wij willen altijd met de klant meedenken, maar regels zijn er niet voor niks. Er zijn afspraken gemaakt op de markt, waarvan sommigen ook zijn vastgelegd in de wet, en daarnaast willen wij al onze klanten natuurlijk gelijk behandelen. Wij kijken graag met je mee naar wat wij voor je kunnen betekenen binnen de bestaande regels.
Werd geschat op €20 en maand later krijg je te horen dat je €140 terugleverings kosten moet betalen per maand. Ben hier niet blij mee
Hoi Rene, de vaste terugleveringskosten worden meegenomen in het termijnbedrag. Daarnaast zijn de hoogste vaste terugleveringskosten die wij momenteel in rekening brengen 46 euro per maand. Wij kunnen een herberekening maken van jouw termijnbedrag als je minstens 4 maanden klant bij ons bent geweest. Neem dan even contact op met onze klantenservice via 0880 444 555 of [email protected] !
Gecompliceerde achteraf manier van verrekening. Daardoor weet je niet waar je aan begint als je zonnepanelen hebt. Inmiddels bewezen een dure leverancier
Hoi Eduard, als je niet zelf uit de afrekening komt, kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Dan lopen wij er samen even doorheen! Je kan ons bereiken via 0880 444 555 of [email protected]
Barslecht
Hoi Jan, jammer om te lezen dat wij jou zo tegenvallen. Zou je hier wat meer over kunnen vertellen of contact kunnen opnemen met onze klantenservice (0880 444 555 of [email protected]) zodat wij samen naar een oplossing kunnen kijken?
Alles gaat prima en zonder gedoe. Ivm met plaatsten van zonnepanelen had ik een vraag en die werd telefonisch snel en correct beantwoord. Geen oerwoud van keuzemenu’s.
Hoi HJB, fijn dat je onze klantenservice zo kan waarderen. Dat vinden wij belangrijk!
Sinds enkele dagen is de website niet meer te openen via Mozilla Firefox. Geen idee of meer klanten hier last van hebben. Ik heb het probleem doorgegeven en ben benieuwd of er iets aan gedaan kan worden, want ik heb geen interesse in een andere provider.
Hoi, goed dat je dit hebt aangegeven bij ons. Wij gaan kijken of er een oplossing voor is!
Nu tweede x een 3 jarig contract. Snel te woord gestaan , vriendelijk geholpen. Duidelijke antwoorden.
Hoi RJ, fijn dat je zo tevreden bent met onze service. Leuk om te horen dat je voor de tweede keer voor een drie jaar vast contract bij ons hebt gekozen!
Ik ben snel en adequaat geholpen na inlogproblemen. Voor het overige een uitstekende leverancier. Ik raad iedereen aan over te stappen
Heel erg bedankt voor deze positieve review Hans!
Ik ben 2 maal klant geweest bij Vandebron en nu stap ik definitief over vanwege de duurdere aanbieding t.o.v. andere aanbieders. Als vaste klant krijg je toch niet de aanbieding die je zou verwachten. 27 (dal) en 29 ct (normaal) per KWh is gemiddeld 6 ct duurder dan andere aanbieders. Nu heb ik een contract af kunnen sluiten van 21 en 23 ct per KWh per september 2024 bij Greenchoice. Ook de vele storingen en soms 4 dagen geen info krijgen via de app is toch wel vervelend, want dan kun je niet kijken wat je gebruikt hebt en dat je je gedrag eventueel aan kunt passen. Ondanks mijn iets negatieve toon heb ik wel altijd de stroom gekregen die ik nodig had, maar als vaste klant kun je ook proberen om je vaste klant ook echt vast te houden want de inkoopprijzen zijn erg laag voor Vandebron en dat kun je ook meenemen in een goede aanbieding voor je vaste klant(en), en dat zie ik niet terug nu de prijzen erg laag liggen.
Hi Roberto, Wat vervelend om je te zien gaan. Graag vragen wij dan ook of je nogmaals contact op wil nemen met onze verlengafdeling via 0880 444 550. Zij kunnen dan met je sparren over een voordeliger verlengaanbod, mits je daar nog geïnteresseerd in bent. Wel vinden we het fijn om te zien dat je ondanks alles wel tevreden met ons bent geweest. We hopen dat je er toch voor kiest om te blijven.
De goedkoopste op dat moment en het overzicht maandelijks en in de app is duidelijk maar vooral te begrijpen! In 1 woord geweldig!
Hi, Heel erg bedankt voor deze positieve review!
Vandebron is absoluut niet behulpzaam in het verduurzamen en optimaliseren van je energie verbruik, diverse gesprekken met de klantenservice leidt helemaal tot niets. Beloftes om informatie te sturen of nog contact op te nemen worden niet ingelost. Het is een ordinaire energie leverancier zoals alle andere. Jammer maar helaas
Hi Rens-Peter, Wat vervelend om te horen dat je zo ontevreden met ons bent. Onze excuses dat er geen contact meer met je is opgenomen, terwijl we dit wel hadden beloofd. Aangezien we via deze weg niet je klantenaccount kunnen vinden, vragen we je om nog één keer contact op te nemen met onze klantenservice. Hopelijk kunnen ze al je vragen dan beantwoorden.
Ik wilde de maandelijkse incassodatum een paar dagen opschuiven. Daarvoor hoef je niet eens contact met een medewerker te hebben, maar je regelt dit gewoon zelf via de website.
Hey Ben, fijn om te horen dat het zo eenvoudig ging! Mocht je in de toekomst nog vragen of opmerkingen hebben, kan je altijd contact met ons opnemen.
Ik ben overgestapt naar Vandebron omdat ik in een persoonlijk gesprek de indruk had bij een organisatie te komen, die zijn klanten waardeert. De reden van mijn overstap (naar een 3-jarig contract) was financieel, groene energie en persoonlijke aandacht. Sinds mijn overstap krijg ik alleen maar het advies om mijn maandbedrag te verhogen, geen persoonlijke aandacht, maar natuurlijk wel probleemloze levering van mijn gas en elektra. Ik geloof best in de groene energie, maar de suggestie dat de klanten gezamenlijk (de Vandebronners) 100% groene energie elke dag een stukje beter maken, is een leuke marketingslogan, maar stelt in de praktijk niets voor.
Beste Fried, Wat vervelend om te horen dat wij je deze indruk hebben gegeven. Dat is uiteraard niet onze bedoeling geweest. Wij baseren het termijnbedrag op het verbruik van de afgelopen 2 a 3 jaar. Het kan natuurlijk zo zijn dat dit termijnbedrag te hoog is voor jouw actuele verbruik, maar dit kan de rede zijn dat wij het advies geven om je termijnbedrag te verhogen. Graag vragen we van je om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen met je kijken naar je termijnbedrag en wat kloppend is voor jouw situatie.
Net mijn 2e verlenging van het driejarig contract afgesloten en zoals gewoonlijk een duidelijk voorstel gekregen voor zowel elektriciteit als gasleverantie tegen een eerlijke prijs en voor schone energie. Ik zie het als medeverantwoordelijk zijn voor een schone toekomst! Willen we onze latere generaties iets kunnen bieden dan moeten we nu beginnen!
Hi Robert, bedankt voor het delen van je positieve ervaring, samen gaan we voor groen!
Levering is oké, jammer dat er terugleveriskosten voor stroom zijn.
Hi Peter, bedankt voor het delen van je ervaring! Bij Vandebron werken we hard aan onze missie om 100% groene energie 100% van de tijd beschikbaar te maken. Om dit doel te bereiken, moeten we in de tussentijd ook acteren op de uitdagingen die dit met zich meebrengt. Het aantal zonnepanelen en daarmee het aandeel zonne-energie is recent explosief gestegen. Hier zijn wij als Vandebron superblij mee en heel trots op. Maar op zonnige dagen, als er veel groene stroom wordt opgewekt, ontstaat er steeds vaker een overschot aan zonne-energie. Op dit moment kunnen we dit overschot nog niet volledig opslaan, daarom wordt deze stroom teruggeleverd aan het net. Aan terugleveren aan het net zijn ook bepaalde kosten verbonden waaronder onbalans- en profileringskosten. Door de flinke toename van zonnepanelen stijgen deze kosten voor teruglevering voor energieleveranciers. Samen kunnen we hier echter invloed op uitoefenen door juist op zonnige dagen de stroom te verbruiken. Door op deze momenten bijvoorbeeld de was te doen of je elektrische auto op te laden, help je de energietransitie vooruit. Je verbruikt je zelf opgewekte energie in huis en levert minder terug, waardoor het energienet minder zwaar belast wordt.
Ik heb voor Vandebron gekozen omdat jezelf een keuze kunt maken uit wind-, zonne- of bio-energie. Zo weet je precies waar je energie vandaan komt en waar je geld naartoe gaat.
Hi Nikky, Dankjewel voor het delen van je review! Mocht je nog vragen hebben, kun je ons altijd bereiken via 0880 444 555.
Vandebron komt er bij de prijsvergelijkers op het ogenblik niet goed uit, maar na telefonisch overleg is er een - in vergelijking -goed 3j contract te krijgen. De op de website berekende verbruikscijfers en tarieven zijn in mijn ervaring wat chaotisch en deels met elkaar in tegenspraak. Misschien niet belangrijk, maar maakt een beetje amateuristische indruk
Hei, Dankjewel voor het delen van je positieve review en heel erg bedankt voor je feedback! We zullen er mee aan de slag gaan.
Duidelijke en goede informatie via website en telefonisch contact. Altijd klantvriendelijk en deskundig. Telefonisch prima bereikbaar en altijd vriendelijk en duidelijk ! Ze nemen de tijd voor je ! Ben al jaren aangesloten bij ze en voor mij blijft dat voorlopig ook zo !!
Hei Matthieu, Heel erg bedankt voor het delen van je positieve ervaring. We zijn blij om te horen dat je zo tevreden bent en we hopen op nog veel jaar samen!
Altijd tevreden geweest over de mailen met informatie vriendelijke klantenservice binnen een minuut een medewerker op de lijn gehad ik ben zeer tevreden graag zo blijven en verder gaan
Hi Khalil, we zijn blij om te horen dat je tevreden bent. Bedankt voor het delen van je positieve ervaring!💚
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.