Filters

9

Al jaren af en aan klant

Groen,redelijk lokaal en vriendelijke service,helemaal goed!

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
4

niet spammen = erg moeilijk voor ze

Energie krijg ik gewoon. En vooralsnog tegen de afgesproken prijs. Dus dat lukt. De rest... opstarten van het contract ging wat stroef, de website is erg basic. Grootste irritatie punt nu is dat men bijzonder veel moeite lijkt te hebben met het respecteren van mijn email voorkeuren. Ik wil namelijk niet al die reclame email. Daar heb ik nooit toestemming voor gegeven. Na enig prpoberen heb ik dat nu op de website aangegeven. Dacht ik tenminste want na enkele weken komt de spam weer gewoon binnen. Al met al zat ik echt veel beter bij pure energie. Die hadden dit soort gedoe allemaal niet. Ik dien het contract wel uit maar een aanrader is vandebron absoluut niet

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
4

Slechte app

Krijg wel bericht dat de meterstanden zijn opgenomen en ik ze kan inzien in de app maar kom er niet meer in. Ook wachtwoord vergeten helpt niet kom gewoon niet meer in de app. Irritant als je de jaarafrekening hebt.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
1

Zeer slecht, hoge rekeningen, stelletje geldwolven

Een waarschuwing voor mensen die klant willen worden.. DOE HET NIET!!!! De klantenservice is ronduit slecht. En vanaf 2021 heb ik per jaar ruim 1000 euro extra betaald per jaar. Dat zou dit jaar vast niet anders zijn geweest aangezien ik volgens van de bron in januari bijna net zoveel gebruikt heb als in heel 2021 bij elkaar. (En ja ik weet dat de prijzen omhoog gegaan zijn, maar lijkt me niet dat dat uiteindelijk in 2023 uitkomt op een rekening van 2000 euro meer dan in 2021) Ik ben alleenwonend en woon in een appartement van nog geen 100m2 en mijn maandbedrag bij van de bron bedroeg 170 euro per maand (waarbij ik zelfs nog terug moest betalen bij de jaarafrekening) Vanaf 15 juni jl ben ik geen klant meer van van de bron, maar toch besloten ze om toch nog even te incasseren voor de maand juli. Die ik godzijdank nog net op tijd heb kunnen blokkeren. Waarbij ik natuurlijk heel vlot een incasso krijg met dat ik nog een openstaande factuur heb. De afgelopen 2 maanden hoor ik ook gekort te worden op mijn rekening (ivm het noodfonds energie) ook hierin heeft van de bron verzuimd, geen 1x werd het bedrag van mijn factuur aangepast. Waardoor ik dus al ruim 150 euro teveel heb betaald aan van de bron. Mailtjes met de vraag wanneer ik dat geld krijg (6 maanden aan noodfonds energie) worden slecht beantwoord. Zeker als je vraagt wanneer dit op je rekening gestort word. Maar nu is het zo dat ik nog een rekening open heb bij van de bron, maar aangezien zij verzuimen om mij te betalen, verzuim ik om hun te betalen. Aangezien ik meer geld krijg van van de bron dan andersom. Maar jullie raden het vast al, ik kreeg wederom heel vlot een incasso gestuurd met dat ik niet betaald heb en dat als ik niet zsm betaal er incassokosten overheen komen. Geld incasseren is deze geldwolven absoluut niet vreemd. De klantenservice beantwoord de mailtjes met standaard antwoorden, waardoor je eigenlijk nooi

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Goede service!!

Goede service en prima prijs/kwaliteit

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
8

Betrouwbaar en goede prijs-/kwaliteitverhouding

Van de Bron gekozen ivm gunstig aanbod. Overstap verliep nagenoeg probleemloos. Alleen verwacht jaarverbruik verkeerd ingeschat. In mijn geval te laag. Daardoor is verwachting einde jaar altijd ongunstig tov werkelijkheid. Aan laten passen van de schatting door een medewerker is mij nog niet gelukt. App/site biedt niet de optie om dat zelf aan te passen maar ook geen emailmogelijkheid om dat verzoek in te dienen. Telefonische bereikbaarheid kan echt beter!

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
3

Bereidheid tot flexibiliteit richting klant ver beneden peil

Vandebron is rigide in hanteren van regeltjes in klantencontact. Ik vind hun bereidheid tot het vinden van een oplossing ver beneden peil omdat ze uitsluitend aan zichzelf denken.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
2

Bij contract vorming niet duidelijk

Werd geschat op €20 en maand later krijg je te horen dat je €140 terugleverings kosten moet betalen per maand. Ben hier niet blij mee

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
4

Te duur en vooral ondoorzichtig

Gecompliceerde achteraf manier van verrekening. Daardoor weet je niet waar je aan begint als je zonnepanelen hebt. Inmiddels bewezen een dure leverancier

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
2

Pas op gelukkig maar 1 jaar vast aan deze mensen

Barslecht

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
8

Betrouwbaar en makkelijk contact, zelfs telefonisch

Alles gaat prima en zonder gedoe. Ivm met plaatsten van zonnepanelen had ik een vraag en die werd telefonisch snel en correct beantwoord. Geen oerwoud van keuzemenu’s.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
7

Website onvindbaar

Sinds enkele dagen is de website niet meer te openen via Mozilla Firefox. Geen idee of meer klanten hier last van hebben. Ik heb het probleem doorgegeven en ben benieuwd of er iets aan gedaan kan worden, want ik heb geen interesse in een andere provider.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

goed en snel geholpen

Nu tweede x een 3 jarig contract. Snel te woord gestaan , vriendelijk geholpen. Duidelijke antwoorden.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Goede en snelle service

Ik ben snel en adequaat geholpen na inlogproblemen. Voor het overige een uitstekende leverancier. Ik raad iedereen aan over te stappen

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
7

Niet de goedkoopste en duurder dan andere

Ik ben 2 maal klant geweest bij Vandebron en nu stap ik definitief over vanwege de duurdere aanbieding t.o.v. andere aanbieders. Als vaste klant krijg je toch niet de aanbieding die je zou verwachten. 27 (dal) en 29 ct (normaal) per KWh is gemiddeld 6 ct duurder dan andere aanbieders. Nu heb ik een contract af kunnen sluiten van 21 en 23 ct per KWh per september 2024 bij Greenchoice. Ook de vele storingen en soms 4 dagen geen info krijgen via de app is toch wel vervelend, want dan kun je niet kijken wat je gebruikt hebt en dat je je gedrag eventueel aan kunt passen. Ondanks mijn iets negatieve toon heb ik wel altijd de stroom gekregen die ik nodig had, maar als vaste klant kun je ook proberen om je vaste klant ook echt vast te houden want de inkoopprijzen zijn erg laag voor Vandebron en dat kun je ook meenemen in een goede aanbieding voor je vaste klant(en), en dat zie ik niet terug nu de prijzen erg laag liggen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Super makkelijk en overzichtelijk

De goedkoopste op dat moment en het overzicht maandelijks en in de app is duidelijk maar vooral te begrijpen! In 1 woord geweldig!

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
4

Helemaal niet zo innovatief als wordt voorgesteld

Vandebron is absoluut niet behulpzaam in het verduurzamen en optimaliseren van je energie verbruik, diverse gesprekken met de klantenservice leidt helemaal tot niets. Beloftes om informatie te sturen of nog contact op te nemen worden niet ingelost. Het is een ordinaire energie leverancier zoals alle andere. Jammer maar helaas

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
9

'Zelf regelen' gaat zeer eenvoudig

Ik wilde de maandelijkse incassodatum een paar dagen opschuiven. Daarvoor hoef je niet eens contact met een medewerker te hebben, maar je regelt dit gewoon zelf via de website.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.
4

Vandebron zegt veel maar geeft niet de indruk dat ze echt om klanten geven

Ik ben overgestapt naar Vandebron omdat ik in een persoonlijk gesprek de indruk had bij een organisatie te komen, die zijn klanten waardeert. De reden van mijn overstap (naar een 3-jarig contract) was financieel, groene energie en persoonlijke aandacht. Sinds mijn overstap krijg ik alleen maar het advies om mijn maandbedrag te verhogen, geen persoonlijke aandacht, maar natuurlijk wel probleemloze levering van mijn gas en elektra. Ik geloof best in de groene energie, maar de suggestie dat de klanten gezamenlijk (de Vandebronners) 100% groene energie elke dag een stukje beter maken, is een leuke marketingslogan, maar stelt in de praktijk niets voor.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Een eerlijke en duidelijke overeenkomst tussen Vandebron en klant

Net mijn 2e verlenging van het driejarig contract afgesloten en zoals gewoonlijk een duidelijk voorstel gekregen voor zowel elektriciteit als gasleverantie tegen een eerlijke prijs en voor schone energie. Ik zie het als medeverantwoordelijk zijn voor een schone toekomst! Willen we onze latere generaties iets kunnen bieden dan moeten we nu beginnen!

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
8

Oké

Levering is oké, jammer dat er terugleveriskosten voor stroom zijn.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
5

Bij Vandebron heb je keuze

Ik heb voor Vandebron gekozen omdat jezelf een keuze kunt maken uit wind-, zonne- of bio-energie. Zo weet je precies waar je energie vandaan komt en waar je geld naartoe gaat.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
8

3j contracten pakken (tot nu toe) goed uit

Vandebron komt er bij de prijsvergelijkers op het ogenblik niet goed uit, maar na telefonisch overleg is er een - in vergelijking -goed 3j contract te krijgen. De op de website berekende verbruikscijfers en tarieven zijn in mijn ervaring wat chaotisch en deels met elkaar in tegenspraak. Misschien niet belangrijk, maar maakt een beetje amateuristische indruk

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Prima energieleverancier !

Duidelijke en goede informatie via website en telefonisch contact. Altijd klantvriendelijk en deskundig. Telefonisch prima bereikbaar en altijd vriendelijk en duidelijk ! Ze nemen de tijd voor je ! Ben al jaren aangesloten bij ze en voor mij blijft dat voorlopig ook zo !!

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Vriendelijke snel help

Altijd tevreden geweest over de mailen met informatie vriendelijke klantenservice binnen een minuut een medewerker op de lijn gehad ik ben zeer tevreden graag zo blijven en verder gaan

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedrijfsgegevens

Herengracht 545

1017 BW Amsterdam

0880-444555

[email protected]

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.