Filters

2

Om moedeloos van te worden

Eerder hadden we via een woonvereniging een contract bij Vandebron. De visie, de insteek, handige tools spreken me van Vandebron sprak ons erg aan. Zo lang er geen veranderingen zijn is het een prima leverancier. Tot er wel iets gewijzigd moet worden. De klantenservice spreekt elkaar tegen. De een zegt het geregeld te hebben maar later blijkt toch weer niet. Kost heel veel tijd en goed opletten om het weer recht te zetten. Vaker een vervelende/arrogante toon in de mailings. Maar goed, overal kan wat misgaan dus toch later ook een individueel contract afgesloten bij Vandebron. Nu verhuisd en daar gaat het onzettend mis. Ik heb op tijd het contract van oude woning opgezegd. Krijg ook een bevestiging. Later blijkt het toch niet goed te zijn gegaan bij Vandebron in het systeem. Het gaat van kwaad tot erger. Communcatie loopt langs elkaar. Ik moet ineens gegevens aanleveren die ik niet heb (zijn uitgelezen door de slimme meter - die heb ik niet voor niets). Ook nu vaker arrogante mailtjes of geen (adequate) reactie. Dubbele facturen. Gegevens die door elkaar worden gehaald. Ineens een brief van Enexis dat er geen contract meer op mijn nieuwe adres is en dat ik actie moet onderenemen omdat ik anders afgesloten wordt. Hier weer achteraan moeten. Geen uitleg, geen transparantie wat er achter de schermen allemaal gebeurd. Echt om heel moedeloos van te worden. En waar ik al bang voor was is gisteren gebeurd; de eindafrekening van de oude woning is niet op mijn opzegdatum gezet maar op dik drie weken later. Echt, het kost zoveel energie en frustratie. Moet ik hier nu ook weer achteraan. Ik kan begrip opbrengen dat er dingen mis gaan, het een tijd druk is, er groei-problemen zijn, maar ik ga nu een andere leverancier zoeken want er is echt iets structureels mis met dit bedrijf. Spijtig van de mooie ambitie.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Transparant en helder over energie

Juist omdat Vandebron als eerste eerlijk was over terugleverkosten zijn we klant geworden. Dit jaar gaan we ons contract verlengen met een 3-jarig vast contract. Het is ons volkomen duidelijk wat dit betekent, de klantenservice was eenvoudig te bereiken, behulpzaam en zeer kundig in hun uitleg op onze vragen. Bij Vandebron voel ik me nog echt een gewaardeerde klant en ook nog eens van een bedrijf met een goede missie waar ik volledig achter kan staan.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Prettige en persoonlijke leverancier

.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Duidelijke antwoorden op vragen

Heb gevraagd om verlenging we kwamen er vlot en tot tevredenheid uit gewoon vriendelijk enige uitleg gekregen top !

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Bereikbaar, vriendelijke, goede service. Gewoon zoals het hoort!

Ook mijn derde ervaring met iets veranderen of regelen werd snel vriendelijk en opgelost.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
4

Slecht voor vaste klanten

De tarieven van de aanbieding voor de persoonlijke jaarlijkse verlenging is helaas weer exact dezelfde als de aanbieding op de website voor nieuwe klanten. Nieuwe klanten krijgen echt een flinke "welkomst" korting. Vorig jaar moest ik bellen om toch dezelfde korting te krijgen. Dit jaar kreeg ik als telefonische respons maar 50% van deze korting. Dus moet ik na 4 jaar klant helaas overstappen. Vanwege de standaard slechte behandeling van vaste klanten.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.
8

fijne overstap geregeld met 1 probleempje dat snel was opgelost

goede, snelle en adequate hulp bij overstap

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.
10

Fijn bedrijf. Zet mijn lokale park tenminste niet in de fik.

Vriendelijke klantenservice. Kan zaken goed regelen op de site.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Heel erg tevreden!

Ben sinds jaren klant bij vd Bron, en had nooit spijt hiervan. Enkele weinige keren contact met klantenservice, altijd makkelijk en probleemgeorienteerd geholpen door competent en vriendelijke medewerkers. Verder natuurlijk groene stroomleverancier, met een heel betrouwbaar netwerk. Verder zo!

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

leveren groene stroom

Zeer tevreden alles transparant kan de concurrentie een voorbeeld aan nemen

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
9

Zeer vriendelijk te woord gestaan

Ben nog in de overgangsfase naar een nieuwe contract. De Helpdesk medewerker was zeer behulpzaam en vriendelijk Alle vragen zijn in een keer beantwoord en zelfs meer dan dat!

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
2

Mooie marketing maar wat een waardeloze club

Vandbron belooft veel, maar komt de belofte niet waar. Incasseer onterechte bedragen, erkent dat na veel discussies ook, maar weigert terug te betalen of te verrekenen met nog te incasseren bedragen. Als je dan zelf wil verrekenen, dreigen ze met incasso’s. Zeggen dat je elk moment een dynamisch contract kan omzetten maar als je dat dan wil, zit er 28 dagen bedenktijd op. Echt, trap niet in de marketing van dit bedrijf. Dat Essent hier achter staat, begrijp ik niets van.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Elke keer direct geholpen!

Goede communicatie en zeer klantvriendelijk.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
8

Fijne energie maatschappij die met me meedenkt

Altijd lastig om een nieuwe energie leverancier te kiezen maar bij van de Bron voelde het weer vertrouwd. Verduurzamen en zuinig omgaan met energie, iedereen kan het en sommige oplossingen zijn simpel en direct uit te voeren.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Prima

Vorige ervaring was prime. Ik hoop nu ook weer.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
1

Zeer slecht, zit al een maand op een antwoord te wachten

Mijn contract wilde ik verlengen. Heb nog steeds geen antwoord gekregen. Ik heb inmiddels een aantal keer naar de klantenservice gemaild en gebeld. Het ligt bij de afdeling special care zegt men. Daar ligt het te verstoffen - nu na meer dan een maand geen antwoord gekregen. Ik heb er totaal geen vertrouwen meer in. Zeer slechte klantenservice, ze willen klanten niet behouden in elk geval.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
2

Nieuwe voorwaarden bij contractverlenging

In september 2023 een contractverlenging aangegaan. Gewoon via de telefoon, zo gepiept en via de mail bevestigd’leuk dat u klant blijft’. Wat blijkt nu? Zonder dit apart te vernoemen mag ik bijna 500 EUR extra afrekenen. Het staat met het welbekende * in de piepkleine lettertjes ergens diep verstopt genoemd.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
7

Prima stroom en aan te bevelen

Nadeel: geen e-mail of telefoon nummer op de website wel een onhandige chatbot

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
9

Tevreden

In al die jaren geen klachten, klantvriendelijk en werken aan verduurzaming.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
8

Prima geregeld en duurzame energie

Goed geregeld proces, goede inzichten en overzichten. Prima app, en ook advies indien gewenst.

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
10

Goede service p

De app is niet goed, maar wordt opgelost

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
5

Bij Vandebron heb keuze

Ik heb voor Vandebron gekozen omdat jezelf een keuze kunt maken uit wind-, zonne- of bio-energie. Zo weet je precies waar je energie vandaan komt en waar je geld naartoe gaat.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
9

altijd bereikbaar ; nooit problemen

betrouwbare levering goed bereikbaar snelle reactie op vragen

  • Aanbevelen? Ja
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
1

Zeer slechte ervaring met een arrogante klantenservice

Wij zijn volledig gefocust op duurzaamheid en kozen daarom met veel enthousiasme voor Vandebron. Zoals bij de meeste bedrijven geldt, zo lang er niks mis gaat, is er niks aan de hand. Totdat je de klantenservice nodig hebt, notabene voor een fout die ze zelf hebben gemaakt. Met ontzettend lange wachttijden, zowel per email als telefonisch (waarbij ze het telefoonnummer ook van de website hebben gehaald), is er ook nog eens herhaaldelijk contact nodig om iets voor elkaar te krijgen. Met elke keer de belofte dat ze het gaan regelen, waarna niks is geregeld. Dit heeft vervolgens zo lang geduurd dat er extra kosten bij kwamen op onze rekening, die niet gecompenseerd worden 'omdat ze niet hoog genoeg zijn'. In het verleden ben ik altijd goed geholpen door Vandebron dus ik weet niet wat er achter de schermen is veranderd, maar het gaat niet de goede kant op. Erg jammer.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces
  • Prijs-Kwaliteitverhouding
7

het product is mooi, de prijs minder, voor loyale klanten

Ik ben 3 jaar tevreden klant geweest, maar als ik zie wat mijn nieuwe prijs wordt, loop ik toch weg, omdat ik elders voor een vergelijkbaar product duidelijk minder betaal.

  • Aanbevelen? Nee
  • Duurzaamheid
  • Klantvriendelijkheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedrijfsgegevens

Herengracht 545

1017 BW Amsterdam

0880-444555

[email protected]

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.