Filters

1

Zonnepanelen wel geleverd maar niet aangesloten

Hier kan ik als klant niet bij….; Zonnepanelen geïnstalleerd maar zonder de rotzooi op te ruimen en de omvormer niet aangesloten is het buitenlandse team vertrokken zonder enige instructies te geven Vervolgens kun je mailen, bellen of aangetekend post versturen om het laatste stukje uit te voeren maar er wordt helemaal niet op gereageerd Uiteindelijk een extern bedrijf laten opleveren Neem aan dat deze cowboys failliet zijn want ik las een spoor van teleurgestelde klanten

  • Aanbevelen? Nee
1

Geen contact, service of garantie

Sinds januari 2 panelen die niet werken. Zonadvies geeft niet thuis. Blijkt oude (top) eigenaar met pensioen. Bij nieuwe eigenaar op geen enkele wijze, gehoor. Mijn advies neem geen panelen van Zonadviesnederland meer.

  • Aanbevelen? Nee
1

Slecht

***

  • Aanbevelen? Ja
2

Van de aardbodem verdween. ***!

Van de aardbodem verdween. Al maanden aan het wachten op mijn installatie. Beloven beloven en nog eens beloven. Waardeloos! Mij ter ore gekomen dat de 2 eigenaren elkaar de tent uit vechten en dat ene meneer *** ( mede eigenaar ) een greep in de kas heeft gedaan. Hij schijnt € 200.000,00 naar zijn privé rekening te hebben doorgesluisd. Gevolg: bedrijf in heel zwaar weer. Zal wel een faillissement worden vrees ik. Ik ga aangifte doen van oplichting. ***! Naar mijn geld kan ik fluiten. Ordinair stelen noem ik dat!!

  • Aanbevelen? Nee
2

GA NIET IN ZEE MET DIT BEDRIJF

Na een aantal afspraken afgezegd door Zon Advies Nederland, eindelijk zonnepanelen en warmtepomp geïnstalleerd. Alleen maar problemen en hoop kosten om het te laten vervangen door andere bedrijven. Niet gecertificeerde installateurs, onveilige installaties, niet houdende aan wetgeving en als je contact met ze wil opnemen wordt er niet opgenomen.

  • Aanbevelen? Nee
1

failliet

niet geleverd , wel betaald 6500 euro

  • Aanbevelen? Nee
2

Failliet

Failliet. Vandaag wilde mijn partner contact hebben met zonadvies. Er heen gereden. Loopt iemand binnen maar doet niet open. Briefje op de deur met wegens omstandigheden gesloten. Buurman verteld failliet! Mijn partner was al de vierde die vandaag voor de deur stond. Gelukkig hebben wij al wel de panelen maar een aantal kunnen ws fluiten naar hun geld … Zo zijn wij al een aantal weken bezig voor 2 panelen. Uren in de wacht. Mijn partner rijdt erheen en medewerkers zitten gezellig bij elkaar op het bureau een theekransje te houden. En het grappigste was er ging geen 1 telefoon over. Heel misleidend allemaal.

  • Aanbevelen? Nee
1

Mooie belofte, zeer slechte uitvoering

Waardeloos bedrijf. Hieronder de gang van zaken: Om te beginnen waren we nogal verbaasd om een ongemarkeerde bus met drie niet-Nederlands-sprekende mannen te ontvangen. Tijdens de installatie geen communicatie mogelijk. Ik heb het 1 keer geprobeerd met google translate naar het Russisch.... maar dat werkte niet. Er werd zonder valbeveiliging, steigers of iets dergelijks gewerkt. Aan het einde van de dag kreeg ik telefoon in mijn hand met NL-talige werkvoorbereider. Op de vraag of er nog bijzonderheden waren, was het antwoord: "Nee". Daarna zelf buiten wat zaken gecontroleerd en heb ik een Scope12 inspecteur de installatie middels foto's laten beoordelen. Toen zijn we echt geschrokken! 1. Er waren 2 dakpannen kapot en dan kan ik niet onder de zonnepanelen kijken, dus wie weet nog meer 2. Ontluchtingspan is gesneuveld (niet gemeld) 3. Dakgoot lekt, omdat ze daar in zijn gaan staan 4. Kabels open en bloot over de dakpannen 5. Omvormer niet goed aangesloten (Volgens de Scope12 inspecteur): Stringkabels beide zwart, moeten rood en zwart zijn. Kabels moeten gescheiden door dakdoorvoer en gescheiden blijven. Vereffeningskabel is in de werkschakelaar aangesloten. Dit is niet wenselijk ivm capillaire werking van de draad. Er kan water door de draad naar binnen gezogen worden en in de werkschakelaar druppelen. 6. Meterkast brandgevaarlijk (volgens de Scope12 inspecteur). Draadjes in hoofdschakelaar erbij gepropt, te dunne draad naar de automaat van de zonnepanelen En als klap op de vuurpijl hebben we paar weken na installatie een mail gekregen van de installateur, met daarin een uitleg dat hij geen opgeleide monteur was en ze eigenlijk niets wisten van het installeren van zonnepanelen. Dat verklaarde een hoop, maar echt schandalig! Na 4 extra bezoeken uiteindelijk iets werkends en uiteindelijk goed aangesloten. Moet er niet aan denken wat er zou kunnen zijn gebeurd als we zelf geen actie hadden ondernomen. Kortom alleen maar ellende, dus niet mee in zee gaan!

  • Aanbevelen? Nee
1

Pas op: Je hebt als klant 0% garantie

Eind 2021 heb ik 15 panelen laten aanleggen. Na 2 jaar en 3 maanden heeft 1 Solaredge optimizer het begeven. Bij het tekenen van het contract heb ik service- en garantieovereenkomst voor 10 jaar betaald. Ik heb hiervoor ook een garantiecertificaat ontvangen. Wat blijkt nu, als er wat is krijg je van Zonadvies op een botte wijze te horen dat ze helemaal niets leveren totdat je voorrijkosten van EUR 150,= betaald. De garantieovereenkomst waarin expliciet staat dat er voor een periode van 10 jaar voorrijkosten en arbeidskosten zijn afgedekt middels deze garantie voor alle onderdelen, bij welk disfunctioneren dan ook, blijkt een gedrogt te zijn. Zon zeker garant reageert nergens op. Ze hebben geen telefoonnummer, dus je bent als klant volstrekt opgelicht door zowel Zonadvies als Zon Zeker Garant. Ik zou zeggen.... je bent je geld kwijt als je met deze gasten in ze gaat.

  • Aanbevelen? Nee
2

Komt afspraken niet na

Of het nu gaat over afspraken tot de aanleg; de wijze waarop het wordt aangelegd, toezeggingen om gebreken op te lossen komt men niet na; communiceren doet men sowieso niet. Eigenlijk communiceert men niet. Moet nog zien dat de koop volgens afspraak binnen het jaar wordt afgerond.

  • Aanbevelen? Nee
1

Onbetrouwbaar

Sinds afgelopen nov meerdere malen gmaild over het uitblijven van eeen toegezegde bonus voor het aanbrengen van een klant. Tot nu toe blijft het akelig stil. Ik schijn niet de enige te zijn met deze ervaring. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

  • Aanbevelen? Nee
2

Service veel te duur

Er zijn geen klachten bij het aanleggen van de zonnepanelen en de elektrische installatie. Zeer goed gedaan en ook door een onafhankelijke partij als zeer goed beoordeeld. Echter, nadat een zekering van de omvormer naar het stroomnet er uit gegaan was en dit de volgende dag weer gebeurde, de service van zonadvies ingeschakeld. Ze rekenen 150 euro excl. BTW. De elektricien is even binnen geweest, een blik op de omvormer geworpen en vervolgens aangegeven dat het niet aan de installatie lag. Dus de zekering weer teruggeplaatst. 10 minuten "werk" en dan ruim 180 euro afrekenen is niet in verhouding. Voorrijdkosten!

  • Aanbevelen? Ja
1

Dramatisch bedrijf

Ga nooit met dit bedrijf in zee. Er komt een aardige vertegenwoordiger langs en je tekent een contract. Maar dan begint de ellende!!!!!! Niemand op kantoor weet iets, iedereen verwijst naar een ander behalve als je aanzegt niet te betalen dan wordt er gedreigd. Nu wacht ik al maanden ( vanaf juli 2023) op de afhandeling van hun 'Friend4U'actie , waarbij de tipgever € 200,- zal ontvangen. Dit is tot op heden nog steeds niet uitgevoerd. Ondanks een 10 tal mails en diverse telefoontjes. iedere keer een andere smoes. Dramatisch

  • Aanbevelen? Nee
1

Dit bedrijf informeert de klant onvoldoende

Na veel vertragingen worden op 8 december 2022 de zonnepanelen geplaatst, waarbij ik een monteur naar boven hoor roepen: "Je boord door het lood". Ze vertelden dat dit vaker gebeurde en dat ze zouden zorgen dat het lek dicht zou zijn en we nergens last van zouden hebben. Na een paar weken zelf contact opgenomen met het bedrijf omdat de app maar niet verscheen. toen hoorden we pas dat ze geen goede foto hadden van de streepjescode en of we zelf maar een foto konden maken. Wat erg lastig was want het apparaat hing maar een 20 centimeter van de muur. Na veel pogingen is dat uiteindelijk gelukt. Waarom niet zelf contact opgenomen met de klant? Terwijl wij die foto maakten bleek dat we toch lekkage hadden. En dit gelijk doorgegeven. Na heel veel bellen en mailen kwamen ze na 9 maanden met z'n tweeën waarvan één onpartijdig was om te beoordelen of de lekkage inderdaad door het bedrijf was veroorzaakt. De uitkomst is dat Zon Advies inderdaad de veroorzaker is van de lekkage en dat deze met lood hersteld moest worden. Daarna begon opnieuw het wachten, en na ruim een maand kwamen er, een half uur later dan verwacht, 2 heel chagrijnige monteurs, die zich niet voorstelden maar gelijk naar de toilet vroegen, van Zon Advies om het dak te repareren. In tegenstelling tot het advies wat de vorige monteurs deden, kwamen deze monteurs met een soort van "plakband" aan bovendien hadden onvoldoende spullen bij zich die ze aan ons vroegen. Nu maar hopen dat dit voldoende is geweest en we niet opnieuw lekkage krijgen. Wat een bedrijf die de klant geen antwoorden geeft en laat wachten en wachten met een lekkend dak. Na 10 maanden is het dak eindelijk gerepareerd. Mijn advies is: ga niet met dit bedrijf in zee, wanneer er problemen zijn nemen ze niet hun verantwoordelijkheid.

  • Aanbevelen? Nee
9

Vak mensen die weten waar ze mee bezig zijn

Na de ondertekening vd offerte werden we door diverse mensen op de revieuws gewezen van zon advies die niet zo geweldig waren. Maar wij kunnen alleen maar positief zijn Heel aardig net personeel Doen hun werk prima. Alles perfect geinstalleerd. Ook de aanmelding bij Solaredges prima geregeld Wij hebben alleen maar positieve ervaringen met Zon Advies Vanaf het moment van het gesprek met de accoumtmanager tot de installatie!!! Bedankt

  • Aanbevelen? Ja
8

De installatie is prima verlopen

De installateurs hebben netjes hun werk verricht.

  • Aanbevelen? Ja
10

Toppers !!

Bij ons appartementencomplex 101 panelen geplaatst. De VvE is zeer tevreden over Zon Advies Nederland. Professioneel advies en de monteurs zijn een voorbeeld voor andere bedrijven, werken snel en netjes en zijn zeer vriendelijk en beleefd. Prijstechnisch waren ze ook concurrerend, dus echt een aanrader deze firma.

  • Aanbevelen? Ja
9

Doen wat ze zeggen

Zonadvies komt na wat ze beschrijven en als hier wat van wordt afgeweken wordt hierover helder en duidelijk gecommuniceerd. In 1 dag is alles geregeld , van nieuwe stoppenkast tot werkende zonnepanelen. De procedure wordt zorgvuldig voorbereid doordat de experts de situatie thuis komen bekijken.

  • Aanbevelen? Ja
9

snel en netjes geïnstalleerd

Netjes aangelegd door de monteurs.

  • Aanbevelen? Ja
9

Prima voorlichting en afhandeling.

Na een goede voorlichting besloten voor een uitbreidbaar systeem te gaan. Dat was 2 jaar geleden. Nadat we vorig jaar een elektrische auto kregen is het systeem uitgebreid zodat we genoeg capaciteit hebben voor ons gebruik. Verder duidelijke communicatie over hoe en wanneer de installatie geplaatst werd.

  • Aanbevelen? Ja
9

Wij zijn heel tevreden

Alles liep vlot.

  • Aanbevelen? Ja
2

Om klachten over communicatie te voorkomen, communiceren wij niet of eenzijdig!

‘Communicatie’ is alleen per mail en eenzijdig oftewel als je vragen stelt geven ze geen antwoord of een antwoord op een niet gestelde vraag. Verdere uitleg of interactie is er niet. Na herhaaldelijke verzoeken voor een fatsoenlijk gesprek waarbij alles eens besproken kan worden, zijn we nooit gebeld.

  • Aanbevelen? Nee
1

problemen na instalatie worden niet opgelost

3 mnd geleden zijn er 16 panelen bij mij geplaatst.later dan beloofd dat kan gebeuren.zodra het zichtbaar was online bleek dat 1 paneel niet werkte.nu 3 maanden later en talloze telefoontjes ten spijt zit ik nog steeds met 1 niet werkend paneel. en geen idee of en wanneer dit nog word gerepareerd ik vind het diep triest

  • Aanbevelen? Nee
10

Super tevreden

Oprecht een zeer prettige ervaring. Van het 1e contact, het persoonlijke gesprek met de adviseur, naar het contact met planning team en vervolgens de installateurs. Tijdens het gehele proces wordt je goed geinformeerd. 1 woord: Top!

  • Aanbevelen? Ja
10

Goed advies en daarna installatie

In de zomer 2022 hebben we een eerste afspraak gemaakt. Het adviesgesprek verliep goed en eind 2022 zouden de panelen geplaatst worden. Door de bekende vertragingen werd het wat later, januari 2023. Hierover werden we goed geïnformeerd. De installatiefase verliep vlot en zonder problemen.

  • Aanbevelen? Ja

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.