Filters

10

Goede service en top panelen

Service zowel tijdens verkoopproces als tijdens plaatsing erg goed. Zon advies neemt echt de tijd voor je, ook als je telefonisch vragen hebt. Heel fijn!

  • Aanbevelen? Ja
10

Snel en correct geplaatst voor een nette prijs

Snelle levering en plaatsing door nette monteurs Beveel dit bedrijf iedereen aan Goede prijs

  • Aanbevelen? Ja
8

Zonnepanelen geplaatst voor een scherpe prijs

Afspraak snel gemaakt. Tijdens huisbezoek werd de offerte opgemaakt. Gevolgd door een huisbezoek van de installateur om de technische mogelijkheden te bekijken. Installatie duurde wat langer voor de afspraak ingepland kon worden in verband met de grote vraag naar zonnepanelen. Het plaatsen van de panelen was binnen een halve dag geregeld. Alles werken en netjes geplaatst. Teruggave belasting loopt nog in verband met een misverstand met de belastingdienst. Na installatie gaf de monteur aan dat er nog een extra paneel geplaatst kon worden op een plek die leeg is gehouden. Contact loopt niet altijd soepel. Op een aantal emails is niet gereageerd, maar steeds gelukt om op een andere manier contact te maken. Vandaag afspraak gemaakt dat er een offerte gemaakt wordt om het extra zonnepaneel bij te plaatsen.

  • Aanbevelen? Ja
9

in een dag klaar in ieder geval

Hoe onze ervaring zal zijn kan ik onmogelijk zeggen. Kom over drie jaar maar eens terug.

  • Aanbevelen? Ja
1

Nul communicatie leidt tot fouten

Wat communicatie betreft is dit bedrijf regelrechte horror. Reageren gewoon nooit op telefonische verzoeken of mails. Ik moest eindeloos bellen en mailen om gedaan te krijgen dat ze na 4 maanden de panelen kwamen plaatsen. Kwamen in de middag en hadden ook niet alles bij zich. Om een nieuwe afspraak moeten vechten. Die kwam er, maar weer hadden ze niet alles bij zich. Pas na een maand was het eindelijk klaar. Echter met drie verkeerd gelegde panelen (op het noordoosten), niet volgens het legplan. Dat had ik al de eerste keer gemeld, maar uiteraard: niet op gereageerd. Ik hield de laatste betaling daarom tegen. Het duurde 8 maand (!) voor ze daar achter kwamen en een sommatie stuurden. De 3 panelen goed leggen weigeren ze, want "zo is het ook goed". Geen tof bedrijf dus! Weet waar je aan begint....

  • Aanbevelen? Nee
8

Naar tevredenheid

Met enige vertraging liggen de panelen op de woning. Montage is vlot en goed verlopen. Info via de app en registratie was snel geregeld.

  • Aanbevelen? Ja
7

We zijn erg blij met onze zonnepanelen

Vriendelijk personeel en werken netjes. Panelen waren binnen de afgesproken tijd geleverd en dat is alleen maar fijn. Verder mag de bereikbaarheid wat beter.

  • Aanbevelen? Ja
10

Uitstekende service en erg klantvriendelijk

Klantvriendelijke intake met duidelijke uitleg. Heldere communicatie. Vriendelijke en goed bereikbare klantenservice. Professionele monteurs die duidelijk aangaven wat ze deden. Na de werkzaamheden is alles keurig achtergelaten. Eindresultaat ziet er erg goed uit en alles werkt goed en conform verwachting. Dank aan iedereen van ZonAdvies (Ron, monteurs en telefonistes) voor de goede service en het mooie resultaat.

  • Aanbevelen? Ja
8

Uitstekende installatie communicatie voor verbetering vatbaar.

Tot aan de offerte verliep alles zoals verwacht mag worden. Duidelijke (technische) uitleg, mogelijkheden en meedenken met de behoeften van de klant. De levering van zonnepanelen zou 4 tot 6 mnd kunnen duren, daarover werd op goede wijze informatie verstrekt. Na tekenen ✍️ offerte blijft het stil. Op mails wordt zelden of niet gereageerd. Blijven bellen ondanks dat het bandje zegt dat het erg druk is en dat de je de meeste antwoorden op de site kan vinden. Toch in de wacht blijven en dat lukt het op iemand te spreken. De aanhouder wint! De 1e datum van plaatsing inderdaad na ongeveer ruim 5 mnd. Kort daarvoor ( 2 dagen ) bericht dat het niet doorgaat want een ploeg van 6 monteurs was opgestapt. Overmacht dus. Overeengekomen dat dat 20 maart jl. nieuwe datum levering en plaatsing was. Akkoord. Een paar dagen van tevoren een mail dat de Longi panelen niet geleverd kunnen worden maar wel Tongwei. Zegt mij niets dus maar even onderzoek gedaan en gebeld. Na lang in de wacht informatie gekregen dat de specificaties ( 410 wp) exact dezelfde zijn. Zelf nog in mijn netwerk van ingenieurs navraag gedaan en zei gaven positief advies om voorstel te accepteren. Helaas werd de melding van verandering van product 2 dagen voor plaatsing gedaan “ per mail “. Pak de telefoon en bel je klant, want als ik de mail niet had gezien en geaccordeerd, dan was er niemand gekomen. Op 20 maart verscheen Werts Zonne-energie met 2 man. Hulde op de wijze van presenteren, vakkundigheid, informatie, en montage. Een dikke 10 voor deze ingehuurde installateur. Een advies voor Zon Advies: Verbeter de communicatie en communicatiemiddelen dan ontvang je 5 sterren ipv nu 4. Nog even afwachten of de betaalde na-inspectie plaats gaat vinden en een garantiecertificaat wordt verstrekt van 25 jaar ( (zoals toegezegd) op de Tongwei……

  • Aanbevelen? Ja
8

Tevreden

Het was fijn om persoonlijk advies te mogen ontvangen, tevreden over ‘t advies en de adviseur. De monteurs waren vakkundig, hebben net werk afgeleverd en waren prettig in omgang. Kortom: tevreden over advies tot en met installatie. Nu hopelijk goed rendement van de panelen.

  • Aanbevelen? Ja
10

Geweldig

Alles klopte bij Zon Advies . De juiste voorlichting gekregen ,door de accountmanager. Montage afspraak goed nagekomen , op de juiste datum waren er 3 monteurs aanwezig. Om 8.00 uur zijn ze begonnen met de werkzaamheden en om 11.00 uur waren de 8 zonnepanelen gemonteerd. De zelfde dag begonnen ze al op te leveren. Zon Advies is voor mij een aanrader.

  • Aanbevelen? Ja
10

Duidelijke communicatie en snelle levering

Ondanks de huidige gekte op de zonnepanelen-markt lagen onze panelen van Zon Advies Nederland snel op ons dak. We werden van te voren goed geïnformeerd en op de hoogte gebracht over alles. De panelen lagen er binnen een een paar uur op. Al met al dus top service!

  • Aanbevelen? Ja
10

Top bedrijf

Terwijl de panelen werden gelegd, werd binnen de voorbereiding mbt stroom getroffen. Communicatie binnen en buiten liep gestroomlijnd. Adhoc probleempje in goed overleg opgelost. In no time operatie geslaagd.

  • Aanbevelen? Ja
2

1 ster niet eens waard

Vanaf Oktober zitten wachten op zonnepanelen. Al heel veel twijfels bij het lezen van de reviews. Maar soms gun je iemand het voordeel van de twijfel...... Totdat ze geplaatst worden. Woensdag tussen 8 en 9 komen ze. Half 12 komt het zooitje aan, zonder even te informeren dat ze later zijn of een excuus. Met het gevolg dat het die dag niet af is. Zaterdagochtend komen ze terug. Wanneer het middag is en we maar eens gaan bellen blijkt de planner door gegeven te hebben dat de opdracht die dag niet doorgaat. Alleen is die even de klant vergeten te informeren. Dan hebben we maandag, 15.00u zou de elektricien komen. 16.30u komt dan eindelijk iemand, die vervolgens tot 20u bezig is en ook nog een lekkage veroorzaakt in de kruipruimte. Maar nee dat heeft hij niet gedaan. Ook vertelt hij dat zijn collega's het dak niet op durven en hij de resterende panelen wel plaats. Maar niet zijn werk is en nooit doet. Lekker verhaal ook weer. Om 19.30u werken de panelen nog steeds niet, dus komt hij de volgende dag terug belooft hij. Je raadt het al, hij komt niet, het sneeuwt en ze kunnen niet bedenken dat ze binnen de spullen wel kunnen aansluiten. En dan zijn we een week verder. Er wordt beloofd dat er vandaag echt iemand komt. Wederom van alles geregeld zodat ze om 15.00u kunnen aansluiten. Maar je raadt het al er is wederom niemand geweest..... 1 ster is nog te veel voor dit bedrijf. Die blijkbaar samenwerkt met allemaal ZZP-ers die ook hun afspraken niet nakomen, laat staan fatsoenlijk Nederlands spreken. Ze geven allemaal elkaar de schuld en niemand neemt de verantwoordelijkheid erin of informeert je. Status; 15 panelen op het dak, 2 staan nog in de tuin, een week verder en ze werken niet.

  • Aanbevelen? Nee
1

Slechter dan Zon Advies Nederland is bijna niet mogelijk .... DOE GEEN ZAKEN MET DEZE FLUTFIRMA

Geheel 2022 bezig geweest met Zon Advies Nederland. Totaal 4 dagen bij ons geweest. Wat een amateurische firma is dit. Lijkt beetje op Peter Gillis, massa is kassa. Geen geziek, alleen snel overal installeren en hopelijk geen klanten die vragen stellen of moeilijk doen. Ze hebben zoveel fouten gemaakt bij ons, echt ongelofelijk. Ze geven deze zelfs niet toe. Na installatie krijgt elke klant de info over de APP maar niet bij Zon Advies Nederland, dat moet je maar zelf uitzoeken. Na 3 maanden zag ik pas 18 panelen en bijna 1 jaar later pas alle 20. Geen waterdichte dozen gebruikt op dak, geen dakbeveiliging gebruikt, Belgische monteurs die GEEN verstand van Enphase hebben, dit zelfs afkraken en aangeven alleen verstand te hebben van een ander merk. 3 fase installatie gekocht maar 2 fase aangesloten, na bijna 1 jaar hebben ze dit met veel pijn en moeite opgelost. Contact krijgen voor bijv. installatiedatum afspreken gaat voorbeeldig maar voor problemen is er niemand verantwoordelijk, geen tijd en geen zin. Ook 20 jaar garantie afgesproken, na 3 maanden ontvang ik certificaat van 10 jaar. Hun gemaild en geven aan dat iedereen dit eerst ontvangt en later krijg je alsnog het certificaat van 20 jaar. Nu 1 jaar verder en ca. 4 mails maar nog steeds niets ontvangen. Kies aub niet voor Enphase "metered" uitvoering want monteurs weten echt niet hoe ze dit moeten installeren, leggen ze gewoon los op de meterkast en geven aan dat dit voor de evt. toekomstige batterij is. Ik kan maar 1 advies geven ; DOE GEEN ZAKEN MET ZON ADVIES NEDERLAND. Geef aub desnoods iets meer geld uit en bespaar jezelf deze negatieve ellende. Al 30 jaar heb ik een rechtbijstandsverzekering en nooit gebruikt maar ga deze nu inzetten voor Zon Advies Nederland.

  • Aanbevelen? Nee
2

Slechte montage en service, geen garantie

Tot de opdrachtverstrekking ging het prima. Daarna drama. Veel te weinig ballast geplaatst. Gevolg: Nog geen twee maanden later tijdens stormachtig weer (oosten vh land) waaiden de panelen op en verplaatsten. Ze bleven gelukkig achter de dakopstand haken. Dakbedekking wel beschadigd. Reactie ZON Advies: Bel je verzekeringsmaatschappij, het is immers stormschade. Ook is tijdens de montage (onnodig) een muur beschadigd. Na heel veel communicatie en doorslaggevende druk van een verzekeringsmaatschappij uit Apeldoorn heeft ZON Advies ballast bijgeplaatst. Een berekening wilden ze niet laten zien. Voorts raakten ze 2 moeren voor de bevestiging van een paneel kwijt. De monteurs duwden gewoon de bouten in het gat. Ook werden de bedrading en de optimizers niet teruggelegd. Tenslotte hadden ze onvoldoende rubberen voetjes bij zich. Ik stond erop dat ze die bijhaalden. Inmiddels zijn we bijna een jaar na de installatie. Zelf heb ik nog 180 kg bijgelegd, de bedrading en 2 optimizers onder de panelen teruggelegd, de 2 bouten met nieuwe moeren vastgezet en de dakbedekking gerepareerd. Een rapportage van een onafhankelijke deskundige partij, in opdracht van de verzekeringsmaatschappij, was "niet positief".

  • Aanbevelen? Nee
8

Komen afspraken na en werken netjes

Afgelopen vrijdag zijn mijn panelen geplaatst. Alle afspraken zijn steeds netjes nagekomen. De mannen werkten super netjes, hebben alles opgeruimd en keurig achter gelaten. Werkten netjes, geeft vertrouwen. Ze liggen keurig op mijn dak. Laat de zon maar schijnen.

  • Aanbevelen? Ja
1

Geen communicatie en loze beloftes

Eerste gesprek met de vertegenwoordiger was goed, maar daarna geen enkele vorm van communicatie meer! Meerdere mailtjes gestuurd naar de vertegenwoordiger, meerdere whatsapp-berichtje en zelfs meerdere keren gebeld met de man, maar ondanks veel beloftes: geen enkele reactie meer gekregen! Zelfs toen ik alle bekende emailadressen van Zonadvies had meegenomen in mijn relaas: geen enkel bericht of excuses vanuit Zonadvies voor de slechte communicatie of het niet aanleveren van hetgeen dat ik vroeg. Erg jammer en een bijzondere manier van omgang met potentiële klanten!

  • Aanbevelen? Nee
1

Geen communicatie en loze beloftes

Eerste gesprek met de vertegenwoordiger was goed, maar daarna geen enkele vorm van communicatie meer! Meerdere mailtjes gestuurd naar de vertegenwoordiger, meerdere whatsapp-berichtje en zelfs meerdere keren gebeld met de man, maar ondanks veel beloftes: geen enkele reactie meer gekregen! Zelfs toen ik alle bekende emailadressen van Zonadvies had meegenomen in mijn relaas: geen enkel bericht of excuses vanuit Zonadvies voor de slechte communicatie of het niet aanleveren van hetgeen dat ik vroeg. Erg jammer en een bijzondere manier van omgang met potentiële klanten!

  • Aanbevelen? Nee
1

worst experience in my life

This company is for you if you like to waste you money and time, get over stressed for a long period of time or love to be ignored. You are wrong if you think that the core business of this company is installation and service - I've learned it a hard way that actually their specialty is to get money from you quickly and then turn your life into a living hell. My customer journey became a shit show right after I've paid 90% of the invoice. Since then 6 month has passed and I have 0% work done. The first bell rang when the technician came for a cable installation assuming that I have one. Then he convinced me that the cable and its installation will be covered if I do it through another company (guess what happened - installation was not covered) Then my first installation appointment in October got cancelled just couple of days upfront and the new one was scheduled for November. This time team showed up, used my bathroom and said that they are not equipped to install the panels and just left. New appointment was scheduled for December. couple of days before the appointment I was notified that they do not have the batteries I've ordered anymore and I have to pay more for another one. Needless to say, I've complained to customer service and director Ron Wansink directly, however was ignored and only follow up I received is a requirement to pay rest of the invoice. If you are just selecting the company to install the panels - I would strongly recommend to choose someone else, if you are already a client - good luck to us all.

  • Aanbevelen? Nee
1

worst experience in my life

This company is for you if you like to waste you money and time, get over stressed for a long period of time or love to be ignored. You are wrong if you think that the core business of this company is installation and service - I've learned it a hard way that actually their specialty is to get money from you quickly and then turn your life into a living hell. My customer journey became a shit show right after I've paid 90% of the invoice. Since then 6 month has passed and I have 0% work done. The first bell rang when the technician came for a cable installation assuming that I have one. Then he convinced me that the cable and its installation will be covered if I do it through another company (guess what happened - installation was not covered) Then my first installation appointment in October got cancelled just couple of days upfront and the new one was scheduled for November. This time team showed up, used my bathroom and said that they are not equipped to install the panels and just left. New appointment was scheduled for December. couple of days before the appointment I was notified that they do not have the batteries I've ordered anymore and I have to pay more for another one. Needless to say, I've complained to customer service and director Ron Wansink directly, however was ignored and only follow up I received is a requirement to pay rest of the invoice. If you are just selecting the company to install the panels - I would strongly recommend to choose someone else, if you are already a client - good luck to us all.

  • Aanbevelen? Nee
1

worst experience in my life

This company is for you if you like to waste you money and time, get over stressed for a long period of time or love to be ignored. You are wrong if you think that the core business of this company is installation and service - I've learned it a hard way that actually their specialty is to get money from you quickly and then turn your life into a living hell. My customer journey became a shit show right after I've paid 90% of the invoice. Since then 6 month has passed and I have 0% work done. The first bell rang when the technician came for a cable installation assuming that I have one. Then he convinced me that the cable and its installation will be covered if I do it through another company (guess what happened - installation was not covered) Then my first installation appointment in October got cancelled just couple of days upfront and the new one was scheduled for November. This time team showed up, used my bathroom and said that they are not equipped to install the panels and just left. New appointment was scheduled for December. couple of days before the appointment I was notified that they do not have the batteries I've ordered anymore and I have to pay more for another one. Needless to say, I've complained to customer service and director Ron Wansink directly, however was ignored and only follow up I received is a requirement to pay rest of the invoice. If you are just selecting the company to install the panels - I would strongly recommend to choose someone else, if you are already a client - good luck to us all.

  • Aanbevelen? Nee
1

worst experience in my life

This company is for you if you like to waste you money and time, get over stressed for a long period of time or love to be ignored. You are wrong if you think that the core business of this company is installation and service - I've learned it a hard way that actually their specialty is to get money from you quickly and then turn your life into a living hell. My customer journey became a shit show right after I've paid 90% of the invoice. Since then 6 month has passed and I have 0% work done. The first bell rang when the technician came for a cable installation assuming that I have one. Then he convinced me that the cable and its installation will be covered if I do it through another company (guess what happened - installation was not covered) Then my first installation appointment in October got cancelled just couple of days upfront and the new one was scheduled for November. This time team showed up, used my bathroom and said that they are not equipped to install the panels and just left. New appointment was scheduled for December. couple of days before the appointment I was notified that they do not have the batteries I've ordered anymore and I have to pay more for another one. Needless to say, I've complained to customer service and director Ron Wansink directly, however was ignored and only follow up I received is a requirement to pay rest of the invoice. If you are just selecting the company to install the panels - I would strongly recommend to choose someone else, if you are already a client - good luck to us all.

  • Aanbevelen? Nee
1

worst experience in my life

This company is for you if you like to waste you money and time, get over stressed for a long period of time or love to be ignored. You are wrong if you think that the core business of this company is installation and service - I've learned it a hard way that actually their specialty is to get money from you quickly and then turn your life into a living hell. My customer journey became a shit show right after I've paid 90% of the invoice. Since then 6 month has passed and I have 0% work done. The first bell rang when the technician came for a cable installation assuming that I have one. Then he convinced me that the cable and its installation will be covered if I do it through another company (guess what happened - installation was not covered) Then my first installation appointment in October got cancelled just couple of days upfront and the new one was scheduled for November. This time team showed up, used my bathroom and said that they are not equipped to install the panels and just left. New appointment was scheduled for December. couple of days before the appointment I was notified that they do not have the batteries I've ordered anymore and I have to pay more for another one. Needless to say, I've complained to customer service and director Ron Wansink directly, however was ignored and only follow up I received is a requirement to pay rest of the invoice. If you are just selecting the company to install the panels - I would strongly recommend to choose someone else, if you are already a client - good luck to us all.

  • Aanbevelen? Nee
1

worst experience in my life

This company is for you if you like to waste you money and time, get over stressed for a long period of time or love to be ignored. You are wrong if you think that the core business of this company is installation and service - I've learned it a hard way that actually their specialty is to get money from you quickly and then turn your life into a living hell. My customer journey became a shit show right after I've paid 90% of the invoice. Since then 6 month has passed and I have 0% work done. The first bell rang when the technician came for a cable installation assuming that I have one. Then he convinced me that the cable and its installation will be covered if I do it through another company (guess what happened - installation was not covered) Then my first installation appointment in October got cancelled just couple of days upfront and the new one was scheduled for November. This time team showed up, used my bathroom and said that they are not equipped to install the panels and just left. New appointment was scheduled for December. couple of days before the appointment I was notified that they do not have the batteries I've ordered anymore and I have to pay more for another one. Needless to say, I've complained to customer service and director Ron Wansink directly, however was ignored and only follow up I received is a requirement to pay rest of the invoice. If you are just selecting the company to install the panels - I would strongly recommend to choose someone else, if you are already a client - good luck to us all.

  • Aanbevelen? Nee

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.