Fijn product, maar de UI kan echt stukken beter! Borders om de witte vakken zou al enorm helpen en minder gebruik van felle kleuren.
Originele beoordeling
Dit verzin je toch niet? Eerst zag Tellow er echt strak en netjes uit. Wat mij betreft echt hun sterkere punt. Maar na de overname van Ageras is het echt rampzalig. Na 2 minuten gebruiken zit je al met je ogen te knijpen. Alles fel wit en tekst met fel groen of fel rood. Zelfs een UX stagiaire zou dit finaal afbranden. Het einde van het jaar nadert. Dit is voor mij echt reden om over te stappen.
In het begin van mijn tijd de eerste jaren bij Tellow was super maar daarna zijn ze niet meer wat ze waren zoals ik net lid was geworden!! Te veel veranderingen slecht kontact en mijn ervaring bleef maar terug lopen. Jammer maar geef Tellow niet meer een goed cijfer
Hi, fijn dat we elkaar hebben kunnen spreken aan de telefoon. Natuurlijk vinden we het jammer dat we afscheid nemen van de samenwerking! Ik ben wel blij dat we samen de punten hebben kunnen doornemen, bijvoorbeeld dat met het Plus of Tellow Compleet abonnement de mogelijkheid is om te bellen met het support team. Mocht ik nog wat voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag van je! Mijn (virtuele) deur staat voor je open. Groet, Maron van Tellow
Tellow heeft mij heel erg geholpen als startend ondernemer. In een wereld waar ik qua boekhouding en belasting niet veel begreep, hielp Tellow mij heel erg. Inmiddels gebruik ik het al 3 jaar en heb ik nooit problemen ervaren!
Tellow profileert zich als een partij waarbij je de boekhouding uit handen kan geven (Tellow compleet). Ik kom zelf van moneybird, een stuk goedkoper boekhoudprogramma. Al snel kwam ik erachter dat ik precies hetzelfde moet doen als bij moneybird, maar wel stukken meer betaal. Ik was nog maar net klant en kwam erachter dat er een rekening open stond van Tellow. Deze was blijkbaar niet betaald en direct kwamen er storneringskosten bovenop. Toen ik wilde betalen kon dat echter alleen met iDeal. Met mijn zakelijke rekening heb ik geen iDeal maar een debet kaart, maar die kan ik dus niet gebruiken. Klantenservice erover gecontacteerd en ik kreeg in eerste instantie gewoon standaard antwoorden die niet eens betrekking hadden op mijn vraag. Na een aantal keer aandringen, kon de klantenservice eindelijk eens lezen wat ik had geschreven. Maar dat hielp niet, ik krijg gewoon zeer kortaf antwoorden en geen oplossingen. Enige optie is iDeal en daarmee uit, wat ik opmerkelijk vind voor een partij die iets met boekhouding doet. Ik betaal het nu dus super omslachtig met mijn prive rekening. Tot dusver een slechte ervaring en ga volgend jaar ook zeker weer weg bij Tellow, als mogelijk misschien wel eerder.
Er missen transacties in mijn boekhouding die nodig zijn om het jaar af te sluiten. Geen optie om zelf losse transacties in te voeren zoals andere boekhoudprogramma's en na een week mailen en chatberichten sturen helemaal geen reactie. Dat wordt uitstel aanvragen bij de belastingdienst, bedankt Tellow!
Telefonisch is de organisatie niet te bereiken en ik heb 2 maanden op mijn aangifte moeten wachten. Heel onprofessioneel.
Op dit moment minder tevreden ,want ik moet wel erg lang op een deel van mijn geld wachten. En dat in dit snelle tijdperk waar transactiesnelheid toch een speerpunt moet zijn. Ook heel vreemd dat van 2 dezelfde transacties binnen 1 minuut er eentje wel meteen uitgevoerd wordt en de ander al bijna 2 dagen op zich laat wachten. In dit maar ik geef het nog een kans, en heb nog hoop op een goede uitleg en verbetering. Dan wel even graag mijn mailvragen beantwoorden of in ieder geval een reactie van we komen er op terug op nemen uw vraag zsm in behandeling. Ipv geen enkele reactie in 2 dagen. Want dat is erg jammer.
Hi Janet, we hebben hier in April samen over gesproken en het gelukkig kunnen afronden. Zoals je toen had gestuurd 'dat geeft weer wat hoop voor de toekomst'. Daar ben ik blij om! In de maanden daarna heb ik nog check-in bericht gestuurd om te kijken hoe het nu gaat, maar zo ver geen verdere vragen van jullie ontvangen. Mocht ik nog wat voor jullie kunnen betekenen, dan hoor ik het graag! Mijn (virtuele) deur staat voor jullie open. Groet, Maron van Tellow
Organizing my business accounts has been a very pleasing experience with Tellow. The service is very intuitive and tracking between invoices, expenses, bank transactions is seamless. The standout feature is the truly fantastic support team on hand when you eventually have questions on certain functionalities or simple best practices for tax keeping.
Onlangs ben ik overgestapt naar Tellow voor mijn boekhouding, nadat ik niet tevreden was over de kennis van mijn vorige boekhouder. Mijn ervaring met Tellow is zeer positief, mede dankzij de hulp van Maron, een deskundige medewerker. De klantenservice bij Tellow is snel en vriendelijk, altijd klaar om te helpen bij vragen of advies over verbeteringen. De deskundigheid en ondersteuning hebben het proces vlekkeloos en stressvrij gemaakt. Ik zou Tellow aanraden aan iedereen die op zoek is naar een gebruiksvriendelijk boekhoudprogramma met uitstekende klantenservice.
Na het aanmaken van een gratis account wilde ik de tool proberen maar liep tegen veel fouten aan en support gaf aan dat ze me alleen konden helpen met mijn vragen mbt compleet boekhouden met een kennismakingsgesprek. Het was al vrij snel duidelijk dat de medewerker gewoon een verkoper was want inhoudelijk kon hij geen enkele vraag beantwoorden. En de conclusie van zijn verhaal was; we zijn goed gewoon doen. Maar historische gegevens importeren, dat kon niet. Halverwege het jaar beginnen; poeh dat wist hij niet. Dus gaf aan geen interesse te hebben en toen kwamen de belletjes en de emailtjes en berichten dat het account niet opgezegd kon worden. Ze bleven mij spammen met ongevraagde berichten. Na herhaaldelijk aangegeven te hebben dat de keuze was gemaakt gaven ze aan dat het account niet opgezegd kon worden dus ik eigenlijk maar net zo goed klant kon blijven waren wij er klaar mee. We hebben dus een klacht ingediend bij de privacy waakhond want dit is gewoon agressieve verkoop.
Hi, bedankt voor je feedback! Graag los ik dit samen met je op en hoop ik misschien wat meer duidelijkheid in de werkwijze te brengen. Als eerste wil ik je op het hart drukken dat het absoluut mogelijk is om het Tellow account op te zeggen. Er zijn in onze eerdere emails twee onderdelen naar boven gekomen: 1. Het Tellow account. Deze kan ik voor je verwijderen. 2. De bankrekening. Omdat de bankrekening voldoet aan strenge wet-en regelgevingen kan deze alleen door de rekeninghouder worden opgeheven via de stappen gestuurd in de mail. Daarnaast verwacht ik dat mijn (nieuwe) collega zijn best heeft gedaan om zo goed mogelijk te antwoorden op de vragen over het account, maar mochten hier nog vervolgvragen of onduidelijkheden in zijn, dan help ik je graag verder. Groet, Maron ^Tellow
Ik ben nu ruim een jaar klant bij Tellow. Het software pakket werkt erg fijn. Het boeken van facturen, bonnen en de gehele gebruikerservaring is ronduit top. Om die reden heb ik het duurste abonnement (Tellow Compleet, €70 per maand) waarbij mijn btw-aangifte wordt gecontroleerd en de inkomstenbelasting voor mij wordt gedaan. De automatische koppelingen met de belastingdienst zijn ideaal en besparen mij zeker tijd. Helaas zijn de boekhouders zeer passief. Je moet overal zelf achteraan en als de materie iets complexer wordt (denk aan bijvoorbeeld het laten uitrekenen van je reserveringsruimte), dan geven ze niet thuis. Kortom, Tellow heeft prachtige software maar ik verwacht als klant van Tellow Compleet meer assertiviteit van de boekhouders.
Originele beoordeling
Ik ben nu ruim een jaar klant bij Tellow. Het software pakket werkt erg fijn. Het boeken van facturen, bonnen en de gehele gebruikerservaring is ronduit top. Om die reden heb ik het duurste abonnement (Tellow Compleet, €70 per maand) waarbij mijn btw-aangifte wordt gecontroleerd en de inkomstenbelasting voor mij wordt gedaan. Althans.. Dat wordt beloofd. - De boekhouders maken grove fouten. Zo zijn er meerdere kwartalen 'goedgekeurd', terwijl mijn AOV als verzekeringspremies geboekt waren (dit is een privé boeking). - De boekhouders zijn zeer passief. Je moet overal zelf achteraan en als de materie iets complexer wordt (denk aan bijvoorbeeld het laten uitrekenen van je reserveringsruimte), dan geven ze niet thuis Tot zo ver kan ik er nog mee leven, maar mijn grootste frustratie kwam zojuist bij het beantwoorden van de vragenlijst voor de inkomstenbelasting. Als je als zzp-er een beetje goed voor jezelf zorgt, dan heb je wat box 3 vermogen en spaar je nog bij voor je pensioen. Hier gaat de teller lopen: - Box 3 vermogen laten invullen door de boekhouder: + €150 - Het laten invullen van lijfrente: + €75 Ik vind dit ronduit schandalig, gezien het feit dat je €47 per maand extra betaalt ten opzichte van het pakket zonder boekhouder (€70 - €23). Dit betekent dat je per jaar €789 (12 * €47 +€150 + €75) kwijt bent voor een passieve boekhouder die ook nog eens fouten maakt. Voor dit geld schakel ik liever een goede boekhouder in, dus mijn tip: Neem lekker het pakket zonder boekhouder, profiteer van de uitstekende software en laat je boekhouding controleren door een échte boekhouder.
Tellow.nl Review Ik ben best wel teleurgesteld in Tellow. Het ziet er allemaal mooi uit en als het werkt, is het ook echt een fijn programma. Maar daar zit het probleem: 'als het werkt'. Een tijdje terug, ergens in Q3, waren er allemaal transacties die niet verschenen in mijn bankkoppeling. Dat is echt balen, want daardoor verlies je het hele voordeel van Tellow. Ik heb erover gebeld en gemaild, maar nu, zes maanden later, is het nog steeds niet opgelost. Ondertussen blijven ze wel gewoon het abonnementsgeld afschrijven elke maand. Dat vind ik niet kunnen. Je betaalt toch voor een dienst die werkt? Nou, bij Tellow dus niet altijd.
Hi Kevin, bedankt voor de feedback! Graag kijk ik met je mee: op 3 oktober is het eerste bericht gestuurd voor de missende transacties. Het technisch team heeft dit opgelost op 31 oktober. Omdat we jouw geduld en begrip in de situatie waardeerden, hebben we toen voor de volgende maand 25% korting toegevoegd. Helaas haal ik nu uit de feedback dat er nog wel transacties missen! Dit lossen we graag met je op. Ik heb een bericht naar jou en het technisch team gestuurd, ik houd je op de hoogte! Groet, Maron ^ Tellow
Ik ben nu 2 volle jaren klant bij Tellow, dus ik denk dat ik een goede mening kan vormen. Het pakket zelf is fijn en intuïtief. Het is makkelijk om je boekhouding in te doen. Omdat ik wat meer ben gaan verdienen, leek het mij ook wel slim om het duurste pakket met boekhouder te nemen, maar hier ben ik eigenlijk heel ontevreden over. Een aantal redenen: - De boekhouders hebben ontzettend weinig kennis en moeten alles navragen bij collega's - De boekhouders maken grove fouten (denk aan maanden lang AOV boekingen op 'verzekeringpremies' goedkeuren, terwijl een AOV op privé moet) - Ze zijn totaal niet proactief en denken niet mee met je, je moet alles zelf vragen - Ze doen een aantal zaken niet die je wel van een boekhouder zou verwachten, zoals het inboeken van afschrijvingen (ook hier weten ze weer niks van bijvoorbeeld willekeurige afschrijvingen). Dus mijn eindoordeel: prima pakket, maar laat de boekhouder lekker liggen of zoek een dedicated boekhouder die met tellow weet te werken.
Hi Jac, bedankt voor je feedback! We zijn blij om te horen dat je het pakket als fijn en intuïtief ervaart. Ik heb je zojuist geprobeerd te bellen om samen de feedback te bespreken. Ik hoor graag wanneer je beschikbaar bent. Fijne feestdagen! Groet, Maron ^ Tellow
Her is een eenvoudig en makkelijk boekhoudpakket, en kom je er toch een keer niet uit -je bent vast net als ik geen boekhouder - dan kun je terugvallen op goede support.
Ik ben ruim 5 jaar klant geweest bij Tellow. Bij het gebruik van software vind ik 3 dingen belangrijk: gebruiksgemak, functionaliteit en support. Ik vind dat Tellow aan deze drie punten geweldig heeft voldaan. Voor iedere (beginnende) ZZP'er wat mijn betreft een aanrader!
Ik doe mijn boekhouding nu een aantal jaar met Tellow wat het bijhouden ervan enorm versimpeld. Wanneer ik twijfels of problemen heb met het correct inboeken van een factuur word ik uitgebreid en duidelijk geholpen. Erg vriendelijk personeel, ben blij dat ik voor Tellow heb gekozen als boekhoudprogramma. Groetjes Jan
Heel blij met dit bedrijf en hun programma. Ze zijn heel duidelijk en ze geven mij de hulp die ik nodig heb. Zelfs als ik zelf te laat ben staan ze toch voor me klaar, waardoor ik enorm geholpen ben. Ik zou iedereen dit aanraden. Met het totaal pakket heb ik nu geen zorgen meer over mijn administratie en kan ik me daardoor meer focussen op mijn onderneming. In een paar minuten doe ik nu de aangiftes bij de belastingdienst. Het is een super gebruiksvriendelijk programma waardoor iedereen het begrijpt. Met vooral grote dank aan Maron! Hij helpt mij altijd zeer vakkundig en vriendelijk.
Hi Marjolie, bedankt voor de mooie woorden. Heel erg leuk om te lezen! Dat is ook precies de reden waarom we met Tellow zijn begonnen: dat jij je mag focussen op jouw onderneming. Fijn om te lezen dat je het ook zo ervaart. Op nog een prettige samenwerking! Groetjes, Maron ^ Tellow
Alle bijzonderheden die gevonden worden door de boekhouder worden duidelijk uitgelegd met de juiste hulp tools om alles in de juiste manier weg te zetten! Een uiterst snelle en prettige flexibele samenwerking!
Hi Christiaan, bedankt voor je mooie reactie! We zijn blij om te horen dat we je duidelijk en gemakkelijk kunnen begeleiden in de boekhouding. Op een verdere prettige samenwerking! Cheers! ^ Tellow
Tellow werkt fantatsisch met het verwerken van bonnen en facturen, het koppelen van een bankrekening en de automatische berekeningen van de btw aangifte en winst- en verliesrekening zijn een goede functie.
Hi Nick, bedankt voor het compliment! Fijn om te lezen dat de functionaliteiten je dagelijkse boekhouden makkelijker maakt. Cheers! ^ Tellow
Met elke vraag die ik stel wordt er goed mee gedacht met alles. Ook nemen ze graag dingen van je over als je er niet helemaal aan uit komt. Top!
Hi Lars, bedankt voor je mooie woorden! We zijn blij met onze samenwerking. Cheers! ^Tellow
Ik ben zeer tevreden over Tellow Compleet. Ik keek altijd op tegen het verwerken van mijn administratie (wie niet..), nu ik de moderne software van Tellow gebruik is dat totaal niet meer het geval. Maron en de andere contactpersonen zijn normaliter al tot 21:00 bereikbaar, maar zelfs ruim buiten die werktijden en in het weekend krijg ik nog antwoord op mijn vragen van Maron. Voor kleinere vragen waar ik het team niet lastig mee wil vallen is de AI gestuurde chatbot buitengewoon goed en handig.
Hi Sonny, ik ben blij om te horen dat we je goed kunnen helpen! Yes! Leuk om te lezen dat ook de AI bot met makkelijke vragen je op weg helpt en dat het je is opgevallen dat ik heel af en toe stiekem mijn laptop open in het weekend. ;-) Haha. Op nog vele jaren samenwerking! Cheers! Groet, Maron ^ Tellow
Ik ben goed geholpen, ik had een kleine vraag over aanpassen van enkele gegevens en dit werd meteen gedaan
Hi Daniel, leuk om te horen dat je goed bent geholpen! We ondersteunen je graag. Cheers! ^Tellow
Ik zou Tellow iedereen aanbevelen. Ik ben net begonnen als zzper, geweldige service snel antwoord op je vragen, alles is overzichtelijk en duidelijk. 10+
Hi Sem, bedankt voor je leuke feedback! We zijn erg blij om te horen dat je blij bent met Tellow. Cheers! ^ Tellow
Ik heb vaker contact proberen op te nemen met tellow, maar ik kom er gewoon niet uit. Ik heb het duurste pakket genomen voor een jaar, omdat ik dacht dat het handig zou zijn. Nou nee, ik was totaal niet tevreden over de werkwijze + de support. Niet tevreden, maar ik moet wel elke maand blijven betalen?! Account geblokkeerd, dus dingen inzien of aanpassen kan niet. Slecht bedrijf, komt ook niet tot een oplossing (ze willen alleen geld zien) En ik ga zeker niet voor een jaar betalen, ik heb 2 facturen gemaakt (heb niet eens gebruik gemaakt van het duurste pakket met hun “ support “) Blijf weg van tellow!
Hi Shaquille, Bedankt voor het delen van je mening. We hebben dit ook samen besproken aan de telefoon. Zoals aangegeven hebben we meerdere keren gebeld in het begin en heb ik persoonlijk meer dan 10 emails gestuurd om je te helpen met de boekhouding. Helaas kwam hier vanuit jouw kant geen reactie op. Ik vind dat erg jammer, want ik had je graag verder geholpen. Ook hebben we aangegeven dat je direct kan bellen op het speciale Tellow Compleet nummer tussen 09:00-21:00. Hierop zijn we elke werkdag bereikbaar om jou te ondersteunen met de boekhouding. We vinden het vervelend dat je met deze ervaring bij Tellow weggaat omdat een positieve en waardevolle klantenervaring bij hoog in het vaandel staat. Weet dat de deur altijd openstaat en we voor je blijven klaarstaan. Groet, Maron
Ik gebruik tellow al vanaf het begin, ben er altijd erg positief over geweest. Bij problemen kon je contact opnemen en werd je snel geholpen. Het pakket werkt prettig en werd steeds met nieuwe functies geupdate. Helaas sinds het gebruik van de chat als support erg slecht bereikbaar, steeds meer functionaliteiten maar ook meer problemen. Problemen worden niet snel opgelost maar blijven lang openstaan. Na het updaten naar een duurder pakket met telefonische support dacht ik dat ik dan wel sneller kon worden geholpen wanneer ik tegen een probleem aanliep, maar ook daar kwam ik van een koude kermis thuis. Ik heb zelfs netjes een bericht gestuurd als trouwe gebruiker met mijn bevindingen en verbeterpunten, helaas geen reactie gehad. Op het moment wil ik graag de btw aangifte doen maar de berekening daarvan klopt van geen kanten, dus weer de support een bericht gestuurd en nu maar wachten...wachten... Jammer tellow. Steek wat meer energie in de support naar je klanten, want anders raak je ze kwijt.
Hi Steven, bedankt voor je feedback. We waarderen het heel erg dat je laat weten hoe jouw ervaring was de afgelopen tijd, dat vinden wij namelijk erg belangrijk. De wachttijd van onze chats was in de maand April een stuk langer dan normaal. Dit kwam door verschillende redenen: het was de periode van de Inkomstenbelasting, de btw-aangifte en helaas hadden we ook een zieke in het team. Hierdoor hadden we boven de verwachte mega-drukte (en al helemaal in de laatste week) ook minder mankracht. We hebben met de rest van het team onze uiterste best gedaan om zo snel mogelijk bij je te komen via de chat. Met het Plus abonnement is het mogelijk om bel-afspraken in te plannen. Ik zag dat dat was gelukt en dat die daarna weer was geannuleerd omdat het probleem al opgelost was. Ik ben blij om dat te zien! Je kan deze komende maanden weer van ons een betere reactie tijd verwachten, gemiddeld 10 minuten. Mocht ik verder nog wat voor je kunnen betekenen, hoor ik het heel graag van je! Groet, Maron
Croeselaan 18
3521CB Utrecht
Eindelijk een boekhoudtool die écht gebruiksvriendelijk is. Regel je aangiftes, facturen, en boekhouding in minuten. Zo hou je meer tijd over voor ondernemen. Een account is altijd gratis.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.