Mijn verwachtingen van de wekelijkse poetshulp via Het Poetsbureau, vestiging Lochristi, zijn helaas niet uitgekomen. Gedurende een periode van negen weken werd de geplande poetshulp zes keer geannuleerd met een melding van afwezigheid. De noodzakelijke coördinatie om al dan niet een vervanging te regelen, en de wisselende kwaliteit hiervan, ervaarde ik als inefficiënt. Ook het herhaaldelijk moeten uitleggen van de situatie was niet ideaal. Na contactopname en een gemaakte afspraak over een meer vaste structuur, werd de vervangende afspraak op het laatste moment opnieuw geannuleerd. De algemene klantenervaring was teleurstellend en stemde niet overeen met de gecommuniceerde aanpak.
Ik was klant van het poetsbureau in de periode 2018 tem eind 2024. Herhaaldelijke keren is onze poetshulp niet komen opdagen zonder ooit een bericht te krijgen van het bureau. Toen ze dan ook “administratieve kosten” in rekening brachten moesten mijn man en ik maar is groen lachen. Je kreeg er nooit iemand te pakken, wist van niets (al een geluk wel van de poetshulp zelf) en in die 6 jaar tijd zijn ze er nooit in geslaagd om vervanging te bekomen voor ons, ook al wisten ze vaak maanden op voorhand dat onze poetshulp er niet was wegens langdurige ziekte of voltijds ouderschapsverlof. Onze poetshulp heeft er na 6 jaar zelf de brui aan gegeven bij deze firma. In de periode september tem december hebben we herhaaldelijk geïnformeerd naar een nieuwe poetshulp. Zonder gevolg. Als klap op de vuurpijl bleven de administratieve kosten wel doorlopen. Steeds netjes op tijd betaald ook al waren we geen klant meer. Alleen mag je vooral niet op bij hun eigen betaalverzoek op de knop online betalen klikken want dan krijg je alleen maar ellende op jouw bord. Het geld is weg van jouw rekening én ze beweren het nooit ontvangen te hebben. Na twee maanden aanmaningen en zonder gehoor langs hun zijde op onze betaalbewijzen kregen we volgend bericht: Beste, Ik merk op dat de betalingen verlopen zijn via Payconiq, hier zit helaas het probleem. Wij hebben moeten vaststellen dat deze betaling niet op ons handelaarsportaal werd geregistreerd. Al wil ik u wel geruststellen dat dit absoluut niet uw fout is. De betaling via overschrijving is gebeurd naar de wachtrekening van Payconiq (BE79 3632 2576 6833), niet naar onze rekening (BE08 0016 2860 2213). Maar volgens hun bevestiging aan ons, zou dit moeten teruggestort zijn naar uw rekening enkele dagen later. Indien dit niet is gebeurd raden wij u aan contact op te nemen met Payconiq via [email protected] of op het nummer +32 2 793 01 43. Omwille van het bankgeheim kunnen wij hier niet in tussenkomen Pure ellende en een walgelijke firma!
Absoluut ontevreden over deze firma. Slecht opgeleid personeel, veel verloop, ze verliezen hier een klant. Bij de concurrentie loopt het contact veel beter en wordt de poetshulp goed opgeleid en gevolgd.
Wij nemen reeds 4 jaar poetshulp af bij het poetsbureau en zijn tevreden over de poetshulp zelf. Echter heb ik geen idee wat er de laatste tijd aan de hand is?! Wissel in administatief personeel? Je krijgt niemand aan de lijn! Toen ik de poetshulp afmelde omwille van de griep, probeerden ze eerst mijn poetshulp een vakantiedag af te nemen !!! Toen die zich, terecht, niet liet doen, proberen ze ons nu een boete van meer dan €120 aan te smeren. En dit ondanks het feit dat in hun eigen voorwaarden staat dat je moet verwittigen bij besmettelijke ziekten zoals griep ! Schandalig! We meldden af om ziekte bij de poetshulp en bijgevolg problemen voor het poetsbureau te vermijden. Wij zetten onze poetshulp per direct stop en hopen dat de persoon die kwam poetsen goed behandeld wordt in de toekomst!
They have sent me already 7 different people, if not more, and none of them properly qualified to do the work. In fact, it just got worse, up to the point of having my house worse than before the service. Het Poetsbureau doesn't train their people and just send anyone to your household. When you contest, they never acknowledge that there is a problem with the service provided and never tried to fix it. Terrible in every possible way.
Ik had een vaste poetshulp en daar was ik super tevreden van. Zij verwittigde bij afwezigheid en verlof. De zoektocht naar een nieuwe verloopt moeilijk.
Sturen gelijk wie. Poetshulpen kregen geen opleiding, spreken geen enkele Europese taal en worden niet begeleid. Je krijgt echter wel een factuur voor opleiding en begeleiding van 1€ per gewerkt uur. Indien je het wisselend en onopgeleid personeel beu bent en je zegt de samenwerking op dan krijg je nog een factuur na voor het niet naleven van de opzegperiode. Geloof me vrij je wil geen huishoudhulp bij je kostbaar interieur aan wie je niks kunt uitleggen en die eigenlijk niet snappen wat ze moeten doen.
Beste Emy, We vinden het erg jammer te vernemen dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. We stellen het echter wel op prijs dat je even de tijd hebt genomen om dit aan ons te melden. Op deze manier kunnen we onze dienstverlening verbeteren en het 'anders en beter' doen. We nemen je opmerking intern verder op. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten Het Poetsbureau
Goede samenwerking met het poetsbureau. Jullie hebben snel een poetshulp gevonden voor ons die nu op regelmatige basis komt.
Beste Felix, We stellen het op prijs dat je even de tijd hebt genomen om deze positieve review te geven. Dat doet ons enorm stralen! Hartelijk bedankt en nog een prettige dag gewenst! Met vriendelijke groeten Het Poetsbureau
De poetsvrouw heeft bij met overmatig gebruik van een allesreiniger en water op de keukenkast toegepast. (Wij hebben dit nooit gevraagd) Waardoor de verflaag is los gaan komen +- 10 min nadat ze vertrok. Meteen alle communicatie doorgevoerd met het poetsbureau en de poetsvrouw. Poetsvrouw ontkent natuurlijk en het poetsbureau rekent eigen schade tot 250 euro voor uzelf! Ook heeft dit dossier 8 maanden en tientallen mails nodig gehad vooraleer ze iets deden. De regel is als hun poetsvrouw ontkent betalen ze niet terug! De mensen op kantoor zijn wel vriendelijk en doen al het mogelijke en de poetsvrouwen zijn van medium kwaliteit. (Verwacht ook niet heel veel als men betaald met dienstencheques)
Beste Yassin, We vinden het erg jammer te vernemen dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. We stellen het echter wel op prijs dat je even de tijd hebt genomen om dit aan ons te melden. Op deze manier kunnen we onze dienstverlening verbeteren en het 'anders en beter' doen. We nemen je opmerking intern verder op. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten Het Poetsbureau
Wij kregen na een lange wachtperiode een nieuwe poetshulp toegewezen die net opgestart was. Het lijkt dat het poetsbureau geen (degelijke) screening doet bij aanwerving. De werknemer had geen enkele kennis of ervaring, wat resulteerde in slecht poetsresultaat en schade aan ons huis en artikelen (stukken uit de muur, design wc-borstel in 2 gebroken,...). Zonder enige communicatie is de persoon gestopt bij het Poetsbureau, nadat hij onbeschofte uitspraken tegen een andere klant geuit heeft.
Beste Tom, We vinden het erg jammer te vernemen dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. We stellen het echter wel op prijs dat je even de tijd hebt genomen om dit aan ons te melden. Op deze manier kunnen we onze dienstverlening verbeteren en het 'anders en beter' doen. We nemen je opmerking intern verder op. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten Het Poetsbureau
Zeer vriendelijk en hulpvaardig personeel in het kantoor van Lier. Nemen job ter harte en zoeken mee naar oplossingen ingeval van problemen. Was even zoeken maar goeie poetshulp gevonden!!
Beste Peggy, We stellen het op prijs dat je even de tijd hebt genomen om deze positieve review te geven. Dat doet ons enorm stralen! Hartelijk bedankt en nog een prettige dag gewenst! Met vriendelijke groeten Het Poetsbureau
Geen mogelijkheid om uren of verschuivingen te bespreken.... Zelf veel poetshulp geannuleerd door het bureau, vaak de dag voor de hulp komt.....maar wanneer dit van de klant uit gevraagd wordt is dit een groot probleem.... ook weken van voordien. Ook bij het bellen wordt de lijn gewoon dichtgegooid.... daar betaal je dan adminstratiekosten voor.....en nog niet weinig ook....
Beste Barbara, We vinden het erg jammer te vernemen dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. We stellen het echter wel op prijs dat je even de tijd hebt genomen om dit aan ons te melden. Op deze manier kunnen we onze dienstverlening verbeteren en het 'anders en beter' doen. We nemen je opmerking intern verder op. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten Het Poetsbureau
Altijd leuk om thuis te komen als Lien van het Poetsbureau Roeselare is langs geweest. We worden zo verwend door haar, ze levert altijd een extraatje! De administratie en communicatie verloopt heel vlot! Heel leuk om samen te werken. Bedankt Lien en het Poetsbureau Roeselare voor de vlotte samenwerking!
Beste Isabel, We stellen het op prijs dat je even de tijd hebt genomen om deze positieve review te geven. Dat doet ons enorm stralen! Hartelijk bedankt en nog een prettige dag gewenst! Met vriendelijke groeten Het Poetsbureau
Slechte communicatie, zowel met poetsbureau als met poetshulp en ook intern tussen het poetsbureau en de poetshulp. De poetshulp had geen opleiding gekregen en werd helemaal niet opgevolgd. Totaal geen opvolging. Het poetsbureau neemt ook helemaal geen verantwoordelijkheid wanneer je hen erop aanspreekt. Alles is dan de schuld van de poetshulp en ze ontwijken heel duidelijk de punten die aangehaald worden. Ik begrijp het nut niet van een poetsbureau als ze hun personeel niet screenen, niet opleiden en niets opvolgen. Ze durven dan ook nog eens een klantenbijdrage aan te rekenen... Heel erg teleurgesteld.
Beste Jenna, We vinden het erg jammer te vernemen dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. We stellen het echter wel op prijs dat je even de tijd hebt genomen om dit aan ons te melden. Op deze manier kunnen we onze dienstverlening verbeteren en het 'anders en beter' doen. We nemen je opmerking intern verder op. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten Het Poetsbureau
Heel snel een huishoudhulp gekregen en een zeer goede huishoudhulp ze werkt heel nauwkeurig en zorgvuldig
Beste Frans, We stellen het op prijs dat je even de tijd hebt genomen om deze positieve review te geven. Dat doet ons enorm stralen! Hartelijk bedankt en nog een prettige dag gewenst! Met vriendelijke groeten Het Poetsbureau
Eerste dame was nonchalant (beschadigingen) en traag. De tweede was perfect ! Maar moest noodgedwongen weer naar haar thuisland. De derde was wederom nonchalant en meer op haar gsm bezig en vertrekt wanneer ze “klaar” was. Ook al waren de uren niet voltooid. Gedegouteerd , ik doe het zelf wel.
Beste Warnac, We vinden het erg jammer te vernemen dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. We stellen het echter wel op prijs dat je even de tijd hebt genomen om dit aan ons te melden. Op deze manier kunnen we onze dienstverlening verbeteren en het 'anders en beter' doen. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten Het Poetsbureau
Van onze vaste poetshulp absoluut geen klachten. De comunnicatie vanuit het kantoor om vervanging te regelen door langdurige afwezigheid van onze poetshulp liet echter veel te wensen over. Afmelding door ziekte op vrijdag terwijl dit al geweten was bij ons aangezien de vervanging op donderdag moest komen en niet op vrijdag. Dubbel voorstel om te komen binnen eenzelfde week, terwijl wij maar poetshulp hebben om de 14 dagen. Verkeerde uren gekregen voor de volgende vervanging... jammer maar helaas kan ik op dit moment niet zeggen dat ik een tevreden klant ben...
Op vraag van een kennis, heb ik gevraagd als iemand bij mij mocht komen poetsen. Het is moeilijk want ze spreekt geen nederlands of frans of engels, enkel spaans en dat spreek ik dan weer niet. Die persoon ging op verlof naar haar land voor de eindejaarsperiode en ik kreeg vervanging. Dat was een wonder, die mevrouw wist van aanpakken en deed op 3u wat de andere persoon nog niet op 4u kan afwerken. Ik ben dus best wel tevreden over het poetsbureau, omdat ze een oplossing zoeken. Omdat ze luisteren naar hun klanten en er alles aan doen om hun klanten tevreden te houden.
Dag Annie, Wat fijn om te horen dat je zo tevreden bent over de dienstverlening van het poetsbureau! Het is altijd goed om te weten dat ze snel en effectief kunnen inspelen op specifieke behoeften en situaties. Het lijkt erop dat de vervangende poetshulp een uitstekend werk heeft geleverd en dat je waardering hebt voor de inzet van het bureau om aan de wensen van de klanten te voldoen. We begrijpen overigens ook goed dat het soms vervelend kan zijn wat betreft de communicatie met de huishoudhulp. We danken je daarom zeker voor het begrip en de openheid om mevrouw toch een kans te willen geven. Mocht u nog vragen hebben neem dan zeker eventjes contact op met het kantoor waarbij je bent aangesloten. Wij wensen je een fijne dag.
Onze ervaring met Poetsbureau is heel positief. Er is een heel vlotte communicatie en een uiterst professionele benadering van de administratie en van het werk!
Bedankt voor de mooie woorden!
-weinig controle bij aanvang begin bij nieuwe klant., weinig coaching door buro zelf. Werkattitude van de persoon kan goed zijn, kenniservaring , productkennis of inzicht voor efficiëntere , logische,…werkindeling zijn soms eens een te verbeteren punt. Vandaar : coach jullie personeel die wel wenst te blijven en zich inzet. Ook als klant kan je daaraan meehelpen. Pluspunten Poetsbureau : goede communicatie (per mail) ivm afspraken tot nu toe. Schenkt vertrouwen !
Hey Mireille, Bedankt voor feedback. We nemen deze verbeterpunten zeker mee. Vriendelijk bedankt
De poetsvrouw die bij ons kwam geen problemen mee, het is het beleid van het kantoor van Maasmechelen dat niet professioneel omgaat met zijn klanten. Communicatie laat te wensen over en beleefdheidsvorm is ver te zoeken. Wij hebben daarom besloten om na 2 maanden al ons contract bij het poetsbureau op te zeggen en liever bij een ander poetsbureau te raden te gaan voor een poetsvrouw. Ze bellen niet wanneer een poetsvrouw ziek valt, je moet zelf maar erachter vragen hoe de planning zit anders sturen ze u ipv om de 14 dagen na 5 dagen weer iemand die dan uiteraard wordt terug gestuurd zonder uren te presteren, ze zijn dan zo arrogant om zo noem ik het toch, een boete op of vragen sowieso om die niet gepresteerde uren te betalen in dienstencheques of je mag een boete betalen van 27eur per uur en dreigen zelfs dat er een advocaat aan te pas komt wanneer je niet betaald. Neen met zo een werkwijze kan ik niet om en gelukkig zijn nu de algemene voorwaarden van het kantoor veranderd waardoor we nu zelfs via mail een einde aan ons contract kunnen maken zonder een aangetekend schrijven te moeten sturen. Neen jammer genoeg geen goede ervaring met het poetsbureau, we hadden ons dit toch heel anders voorgesteld.
Beste Gilbert, Dankjewel voor het delen van je ervaring met ons, en we betreuren ten zeerste dat je niet tevreden bent met de dienstverlening van ons kantoor in Maasmechelen. Het spijt ons dat je hebt ervaren dat het beleid niet professioneel wordt gehanteerd en dat de communicatie tekortschiet. We begrijpen dat dit voor ongemakken heeft gezorgd, en we bieden onze oprechte excuses aan voor eventuele frustraties die dit heeft veroorzaakt. We nemen jouw feedback serieus en zullen intern kijken naar manieren om de communicatie en het beleid te verbeteren. Het is jammer dat het niet is gelopen zoals verwacht, en we respecteren je besluit om het contract op te zeggen. We zijn blij te vernemen dat de recente veranderingen in de algemene voorwaarden het nu gemakkelijker maken om het contract via e-mail te beëindigen. Als er nog verdere vragen of opmerkingen zijn, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We waarderen je openheid en zullen stappen ondernemen om onze service te verbeteren op basis van jouw feedback. Met vriendelijke groet, Het Poetsbureau
Bij vragen word ik steeds via telefoon zeer vlot en vriendelijk verder geholpen. De poetshulp zelf is gemotiveerd en vriendelijk, maar heeft grondig gebrek aan ervaring en werkt daardoor zeer traag en heeft er geen oog voor om ook eens andere zaken aan te pakken dan het voor de hand liggende. Het vraagt steeds een goede voorbereiding van mijn kant zodat er toch zoveel mogelijk gepoetst zou worden en dat kan eigenlijk de bedoeling niet zijn. De zaken die wel gepoetst zijn, zijn goed gedaan - ik hoop op blijvende opleiding en training zodat vooruitgang merkbaar wordt.
Dag Tatty, Bedankt voor je feedback, we waarderen het dat je de tijd hebt genomen om je ervaringen met ons te delen. Het verheugt ons te horen dat je tevreden bent over onze telefonische ondersteuning en dat je poetshulp gemotiveerd en vriendelijk is. We begrijpen echter dat je enige zorgen hebt over de ervaring en efficiëntie van de poetshulp. We nemen dit serieus en streven ernaar om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. We zullen zeker stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat je poetshulp de nodige opleiding en training krijgt om haar vaardigheden te verbeteren en efficiënter te werken. We bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat dit mogelijk heeft veroorzaakt. We zijn toegewijd aan het leveren van een hoog niveau van service en nemen je feedback ter harte. Mocht je verdere vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We kijken ernaar uit om ervoor te zorgen dat je ervaring in de toekomst nog positiever wordt.
Mijn poetshulp mocht starten om de 2 weken. Dit is op zich vlot verlopen. Maar toen ze me vertelde dat ze haar uren ging opdrijven, beloofde ze me extra uren zodanig ze wekelijks ging kunnen langs komen. Opeens niets van communicatie meer. Uiteindelijk is het tweewekelijks gebleven. Terwijl blijkbaar de poetshulp zelf ook aangegeven had om wekelijks te willen komen maar hier op het bureau geen rekening mee gehouden is. Ik heb dit gemeld en geen opvolging voor gehad.
Dag Jessica, Wat spijtig om te horen dat de communicatie met je poetshulp niet vlekkeloos is verlopen en dat de beloofde uitbreiding van uren niet werd gerealiseerd. We begrijpen dat dit frustrerend voor je moet zijn. Onze excuses voor het gebrek aan opvolging nadat je het probleem hebt gemeld. We waarderen je feedback en willen dit graag rechtzetten. Het lijkt erop dat er mogelijk een misverstand is ontstaan tussen de poetshulp en het bureau. Om dit op te helderen en ervoor te zorgen dat je poetshulp op de hoogte is van je wensen, raden we je aan om rechtstreeks contact op te nemen met het kantoor waaraan ze is verbonden. Een kort telefoontje zou het mogelijk maken om deze kwestie op te helderen en ervoor te zorgen dat jullie verwachtingen op elkaar zijn afgestemd. Onze excuses voor het ongemak, en we hopen dat dit snel wordt opgelost.
na mijn aanvraag voor huishoudhulp kreeg ik zeer snel reactie en vrij snel had ik iemand die kon komen. Zij is elke keer goed op tijd en doet haar werk zeer goed. Het is leuk om telkens weer een peper huisje te hebben!
Super om te lezen!
ik ben zeer tevreden met het werk dat geleverd word dikke plum voor de pets hulp
Super om te lezen! Bedankt voor deze mooie woorden.
Anders en beter Het Poetsbureau is een van de grootste zelfstandige en onafhankelijke dienstenchequebedrijven in Vlaanderen. Met meer dan 70 kantoren en +7.500 enthousiaste poetshulpen leggen we elke dag opnieuw +60.000 klanten in de watten. Met een kraaknet huis, gestreken was, een lekkere maaltijd of een kast vol boodschappen. Groeiend vertrouwen Het motto van Het Poetsbureau is niet voor niets ‘Anders en beter’. De afgelopen 10 jaar heeft onze stabiele organisatie een sterke reputatie opgebouwd die garant staat voor ervaring en kwaliteit.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.