Een fantastische ervaring gehad met alle mensen van Zelfstroom. Supersnel, professioneel materiaal en vriendelijke mensen. Beantwoorden alle vragen duidelijk en snel. Er is niet één punt dat ik ter verbetering aan zou kunnen dragen!!
Verkoop prima. Installatie team laat te wensen over en is slordig. Service organisatie voor afhandeling openstaande punten, zoals bv schadeafhandeling, neemt je niet serieus en belt standaard niet terug. Wacht nog steeds op een fatsoenlijk opleverrapport
Beste meneer, Dank voor uw kritische review. Uiteraard hadden wij liever een dikke tien gezien, u geeft ons echter meer dan genoeg "voer" om onze diensten te verbeteren. Ik begrijp dat uw installatie niet vlekkeloos is verlopen, en kan me goed indenken dat u anders van Zelfstroom verwacht had. Inmiddels heeft u van ons een kopie van uw opleverrapport ontvangen. Ook begrijp ik dat u afspraken heeft gemaakt over de verdere afhandeling van uw installatie. Uw feedback over de manier waarop dit alles tot stand is gekomen en onze bereikbaarheid nemen wij graag ter harte. Dit heb ik inmiddels doorgegeven aan het betreffende team. Ik hoop dat u Zelfstroom een nieuwe kans wilt geven, zodat wij uw vertrouwen in ons kunnen herstellen. Voor nu wens ik u een fijne dag en een zonnige herfst toe. Met energieke groet, Anna Namens het team van Zelfstroom
Het is een voordeel van zonnepanelen om te huren je hebt geen om kijken na, en alles word in overleg goed geregeld voor je.
De informatie in het offertetraject is erg goed en duidelijk. Het is eenvoudig telefonisch contact te krijgen en deskundige uitleg en advies. Uiteindelijk is alles vakkundig geplaatst en conform de afspraken
De communicatie verliep zeer goed in het begin. Later bleven e-mails zeer lang onbeantwoord en ieder keer had ik met een ander personeelslid te maken. Ik heb sterk de indruk dat het bedrijf met veel te veel opdrachten gelijktijdig bezig is. Bovendien door interen miscommunicatie tussen verkoop en uitvoering, de eerste 2 offertes na een paar dagen weer ingetrokken waren. Pas met de vertraagde versie 3 had ik uiteindelijk een offerte voor een oplossing dat goed doordacht een technische prima onderbouwd was. De installatie door een ander bedrijf (Solar Noord-Holland) was vakkundig en in goede samenwerking uitgevoerd. Maar het detail oplossing van de schouwdag mbt de bekabeling bleek deels onuitvoerbaar. Gelukkig een net (en beter) oplossing kon ter plekke bedacht en geëxecuteerd. Omdat de communicatie zo stroef en traag gelopen was, kan ik het bedrijf slechts een “zesje” geven. Dit is jammer omdat het product kennisniveau en de duurzame instelling van het bedrijf anders superieur is.
Beste meneer, Erg fijn dat u de tijd heeft genomen om uw ervaringen met Zelfstroom te delen. Leuk dat u onze focus op duurzaamheid kunt waarderen! Geld besparen is altijd mooi meegenomen, maar het schoner achterlaten van de wereld is iets waar wij als B-Corp absoluut ook veel waarde aan hechten. Uw feedback over onze communicatie stellen wij zeer op prijs. Vanwege de (voor iedereen welverdiende) vakantieperiode moesten wij sommige collega's even missen. Uiteraard zou u hier weinig van moeten merken, ook wanneer wij dit als team samen opvangen. Ik hoop dat u, nu uw systeem werkend en wel op het dak ligt en u de bijbehorende apps volop kunt gebruiken, ons een nieuwe kans wilt geven, zodat we samen vele zonnige en energieke jaren tegemoet gaan! Met energieke groet, Anna Namens het team van Zelfstroom
Al 2x vrije dag voor de plaatsing van de zonnepanelen opgenomen. Nog steeds niets op het dak. 1x was het te heet en 1x was er te veel wind. Misschien moet planning beter naar de weersvoorspellingen kijken en hoe de panelen tov zon op het dak komen en daarop plannen.
Keurig te woord gestaan offerte ontvangen zoals we hadden besproken goede vakkennis keurig de installatie geplaatst. Een klein min puntje is geen uitleg over de app
Folder gehad van Zelfstroom.Zonnepanelen traject Cap a/d IJssel. Daar waren wij wel geïnteresseerd in dus de dak check gedaan, er konden 6 tot 8 zonnepanelen geplaatst worden tot zo ver prima.Ik de gegevens allemaal ingevuld en getracht op te sturen om binnen 1 minuut bericht terug te krijgen.Mijn bericht werd niet verstuurd.Ze zeggen dan,ook in de folder lukt het niet, neem telefonisch contact met ons op,Zo gezegd zo gedaan bij het 010 nr krijg je de vraag toets een 1 als geen klant bent en een 2 als u klant bent,Meerdere malen het 010 nr gebeld een 1 gedrukt,leuk muziekje en na 2/3min verbinding verbroken,Hetzelfde gedaan met het 085 nr ook dat wekte niet als je een 1 had getoetst.Toen dacht ik als ik nu is een 2 in toets als zogenaamde klant,en ja hoor direct iemand aan de lijn.Ik dit verhaal verteld,en dat vond die geen goede zaak.Hijnzei ik ga de desbetreffende collega bellen,en u telnr aan hem doorgeven,dan wordt u terug gebeld.Tot op heden niets maar ook niets gehoord helaas.Dus conclusie voor ons geen Zelfstroom in Cap a/d Ijssel. P.Pas de Loup Cap a/d IJssel
Beste meneer, Wat goed dat u bezig bent met het (verder) verduurzamen van uw woning! Dat uw dakcheck niet kon worden verstuurd en u ons vervolgens niet kon bereiken, is wel erg onhandig. Ik vind het erg spijtig om te horen dat u vervolgens niet bent teruggebeld, en begrijp dat u van ons anders zou verwachten! Met de gegevens die u met uw beoordeling meegestuurd heeft kan ik uw verzoek om teruggebeld te worden helaas niet terug vinden. Mochten wij u alsnog verder kunnen helpen, dan horen we graag van u. Mocht u deze keer niet voor Zelfstroom kiezen, dan hoop ik dat u via een andere weg overstapt op zelf opgewekte zonnestroom. Uw beoordeling en feedback worden hoe dan ook op prijs gesteld, dank dat u hiervoor de tijd heeft genomen. Met energieke groet, Anna Namens het team van Zelfstroom
Alles prima verlopen duidelijk en netjes, Of het collectief echt veel goedkoper is weet ik niet, maar ik ben tevreden . Zou alleen wel willen weten hoeveel je zonnepanelen eigenlijk op een dag zou moeten leveren? Hoe kan ik zien dat alles het Goed doet ? Graag wat meer informatie op de site hierover!
Beste meneer, Dank voor uw tip om meer toelichting over uw dagelijkse opbrengst te geven! Ieder systeem, ieder dak en iedere dag zijn anders. Wat op een grijze winterdag een "goede" opbrengst is, stelt op een mooie nazomerdag weer weinig voor. Ik geef uw verzoekje voor meer informatie over het controleren van uw systeem door aan mijn collega's, dan kunnen zij hiermee aan de slag. Op onze blog vindt u overigens nog meer interessante artikelen over zonnepanelen. U vindt onze blog hier: https://www.zelfstroom.nl/blog Met energieke groet, Anna Namens het team van Zelfstroom
super geholpen en alles was goed .
De voorlichting en de communicatie verliep zeer goed in het begin. Alles werd duidelijk uitgelegd zowel via de tel als via de toegestuurde emails Het probleem ontstond bij de montage waarbij de planning werd opgeschoven van de ochtend naar de middag en de samenstelling van de ploeg van ervaren en onervaren monteurs scheef was. Zodat alleen de ploegchef en de elektricien veelal alles zelf moesten doen en er een duidelijk gebrek was aan het aansturen van de mensen. Ze begonnen om 13:45 en waren 19:00 klaar toen bleek dat 2 panelen niet werkten. Ze kwamen er niet uit en werd besloten dat op vrijdagochtend dus de andere ploeg zou komen, mijn werk in het ziekenhuis verschoven , die vrijdagochtend voor niets wachten want ze zouden in de middag komen. Nu was er andere ploegleider en die had het probleem binnen 1 uur opgelost maar wist ook duidelijk leiding te geven aan zijn collega's
Beste meneer, Erg fijn dat u uw ervaringen met Zelfstroom zo uitgebreid gedeeld heeft! Mooi om te horen dat de voorbereiding op de installatie goed verliep voor u. Wij hadden dit vlekkeloze werken graag doorgezet tot alle puntjes op de "i" stonden, ik begrijp dat we bij u toch nog een tweede bezoekje nodig hadden. Ik ben blij om te horen dat op de vrijdagochtend alsnog alles netjes werkend is achtergelaten. Uw complimenten over deze monteur hebben wij uiteraard aan hem doorgegeven. Leuk dat u de moeite nam om dit met ons te delen, de vestigingsmanager en monteur zelf waren ook erg blij met uw berichtje! Ik zie dat u inmiddels de Zelfstroom app heeft zodat u vanaf de bank mee kan kijken naar wat er op het dak gebeurt. Laten we duimen voor een stralend najaar! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Onze ervaring is tot nu 01-09-2020 zeer goed . Zowel telefoon als de mensen die wij aan de deur kregen ter voorbereiding zijn correct in de omgeving. Wat de monteurs betreft, ook deze mannen zijn netjes en doen niks zonder overleg met ons als klant.alles is netjes geïnstalleerd.
Duidelijke informatie. Snelle reacties op mails die wij stuurden. Komen afspraken na. Vriendelijke en professionele installateurs. Zonnepanelen werkten direct na installatie.
Sinds 27 aug zijn de zonnepanelen bij ons op het dak geinstalleerd. Alles informatie vanaf de aanvraag tot aan de plaatsing ging prima en duidelijk. Geen vraag te gek. Ook nu, na de plaatsing is de informatie duidelijk over vervolg en de app om alles bij te houden. De mogelijkheid om zonnepanelen te huren maakt het voor veel consumenten mogelijk om ook te kunnen verduurzamen. Kort om een aanrader om met Zelfstroom aan de slag te gaan.
alles werd duidelijk uitgelegd, echter de inlog voor de Zelfstroom APP duurt wel lang, de panelen zitten er nu 2 weken erop maar hebben nog geen inlog dat is het enige minpunt, voor de rest ben ik tevreden
Beste meneer, Gefeliciteerd met uw nieuwe zonnepanelen, fijn dat u tevreden bent over de installatie! Normaal gesproken sturen wij de inloggegevens voor de app inderdaad een stuk sneller. Ik heb zojuist aan mijn collega's gevraagd of zij hier nog eens achteraan willen gaan voor u. De inloggegevens worden zo snel mogelijk naar het bij ons bekende e-mailadres gestuurd. Met energieke groet, Anna Het team van Zelfstroom
Van begin t/m het plaatsen van de zonnepanelen is alles duidelijk en netjes verlopen. De zonnepanelen zitten er nu 3 weken op en bevallen prima.
Het eerste contact met Zelfstroom was positief en ik besloot om met hen in zee te gaan. De rest van het proces verliep helemaal naar wens en de plaatsing van de zonnepanelen kon op verrassend korte termijn gerealiseerd worden. Ook de installatie zelf is prima verlopen. Tot nu toe ben ik tevreden over de werking van de panelen.
Na de dakcheck zou ik gebeld worden. Telefoontje bleef echter uit. Ik heb toen zelf gebeld en werd heel goed geïnformeerd door Twan over huur of kopen en alles wat er bij komt kijken. Dat was uitstekend. De plaatsing van de 10 panelen liep niet echt vlot. De senior elektricien was een professional, maar zijn jonge medewerker moest in alles aangestuurd worden. Had duidelijk minder ervaring. Sommige zaken werden ter plaatsen prima opgelost. Zoals de plaatsing van de 10 panelen. De bedoeling volgens de schouwer was dat ze op 3 plaatsen op 3 verschillende platte daken zouden worden gemonteerd (5-3-2). In overleg met ons werd besloten om ze slechts op 2 platte daken te leggen (5-5). Dat scheelde veel werk en de bekabeling werd eenvoudiger en goedkoper. De installateurs hadden wel wat meer aandacht mogen hebben voor de staat waarin de platte daken werden achtergelaten. Ze hebben de kiezels ter bescherming van de bitumen gebruikt als ballast voor de zonnepanelen. Daardoor ontstonden er verschillende kale plekken op de platte daken. Ik heb daarom de kiezels over de daken herverdeeld en bijgevuld! Ook heb ik de zonnepanelen schoongemaakt. Wat betreft de installatie van de omvormer en de montage in de meterkast niets dan lof! Heel goed en netjes gewerkt. Het was toen al half 7 's-avonds. Ze waren vanaf half 10 's-morgens bezig geweest en ze moesten nog terug naar Zaandam. De uitleg wat te doen bij een storing is er bij ingeschoten. We hebben zelf opgeruimd. Tot nu toe functioneert alles prima en zijn we tevreden. De app is beperkt bruikbaar, want wij hebben geen slimme meter.
Beste meneer, Goed dat u uw ervaring zo uitgebreid gedeeld heeft! U geeft ons wat leerpunten mee voor de toekomst, daar zijn wij altijd blij mee. Wij werken graag met ervaren monteurs, maar natuurlijk willen wij onze kennis over zonne-energie ook delen en verder verspreiden. Vandaar dat wij niet bang zijn om zelf nieuwe monteurs op te leiden. We stellen onze teams zorgvuldig samen, zodat we een vakkundige installatie altijd kunnen garanderen. Uw feedback over de ballast en het opruimen achteraf heb ik inmiddels doorgegeven aan het betreffende team. We laten uw dak en woning graag zo netjes mogelijk achter, en goed dat u dit nog eens onder de aandacht brengt. Veel plezier gewenst met uw nieuwe zonnepanelen! Met energieke groet, Anna Het team van Zelfstroom
We hebben nu iets meer dan een week zonnepanelen. Ondanks dat de zon nu wat minder schijnt levert het meer op dan we gebruiken. De info (telefonische en in het voorgestelde pakket) was zeer duidelijk. De panelen lagen er in minder dan 2 uur op (Atama), door een goed samenwerkend team van 3 personen. Er is nog goed gekeken of er niet 1 paneel extra bij kon, maar helaas.... Goede service vooraf (achteraf hopen we nooit achter te komen, want dan zou er iets mis zijn :-)). Kortom, wij zijn zeer tevreden.
Beste meneer, Fijn dat u de tijd heeft genomen uw ervaring met Zelfstroom te delen! Leuk om te horen dat onze service tot nu toe in de smaak viel. Achteraf mag u ons best contacteren hoor, het mogen ook kleine dingetjes zijn waar we u mee kunnen helpen. ;-) Een mooie dag gewenst en geniet van uw eigen zonnestroom! Met energieke groet, Anna Het team van Zelfstroom
Besparing op energie nota
Vanaf het eerste contact met de verkoop afdeling tot het laatste contact met de installateur liep alles zoals het was geschetst. Iedereen is vriendelijk en zeer behulpzaam. Nadat de offerte was getekend bleef de vriendelijkheid en behulpzaamheid bestaan. Dat zie je niet vaak. Ik ben erg tevreden over hoe het allemaal is gegaan!
Alles is helder en duidelijk. Echt vakkundig personeel. Goede kwaliteit en geen poespas!
Wij hebben alles in 4 weken geregeld. Van informatie tot plaatsen was perfect.
Zonnepanelen leveren goed op. Zijn er 11 op mijn dak geplaatst. Goeie uitleg over keuze voor huur of koop. Wij zijn voor koop gegaan. Via de mail contact duurt lang. Je kan beter bellen.
Beste meneer, Gefeliciteerd met uw nieuwe zonnepanelen! Dank voor uw feedback over onze bereikbaarheid. Uiteindelijk willen wij natuurlijk via alle wegen snel kunnen reageren, dit aandachtspunt nemen wij graag mee. Met energieke groet, Anna Het team van Zelfstroom
De uiteindelijke installatie heeft 3maanden geduurd, dus niet te treden. Demontage was super en zeer beleefde monteurs.
Statenlaan 14
5223LA 's-hertogenbosch
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.