Heb geen spijt ervan dat ik zonnepanelen heb aangeschaft
Ik zou teruggebeld worden voor een offerte voor aankoop van zonnepanelen. Ik zat klaar op de afgesproken dag en tijdstip. Echter werd ik niet gebeld. Ook na twee keer het contactformulier te hebben ingevuld werd daar niet op gereageerd. Al met al dus een onbetrouwbaar bedrijf. Deze review zal dan ook vast niet worden geplaatst. Alleen de positieve. Daarom valt het klanttevredenheidscijfer ook hoog uit.
Beste meneer, Enorm onhandig dat u niet teruggebeld bent op het afgesproken tijdstip, en dat er niet op uw berichten werd gereageerd. Inmiddels heeft u contact gehad met uw adviseur, en is de miscommunicatie opgehelderd. Mochten wij verder nog iets voor u kunnen betekenen op dit moment, dan horen we het graag. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Fijn contact met duidelijke uitleg, snelle reactie en deskundige montage. Erg vriendelijk allemaal en nette afhandeling. Nu genieten van onze eigen stroom.
Beste mevrouw, Gefeliciteerd met uw nieuwe panelen! Mooi om iedere dag duurzaam bezig te zijn, zonder daar iets extra's voor te hoeven doen. We zijn er trots op dat we samen met u Nederland een beetje duurzamer mogen maken! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Drie weken na het eerste contact met Zelfstroom zijn de 9 zonnepanelen al geplaats. Het plaatsen van de panelen was in 1 middag vakkundig en snel gedaan door vaklieden van Zelfstroom. Ben erg tevreden met de afhandeling van de bestelling. Zelfstroom regelt alles en als ze dat zouden kunnen, regelden ze ook nog elke dag zon. Ben dus ook echt tevreden met de zonnepanelen en de service van Zelfstroom.
Beste meneer, Dank voor deze mooie woorden! Ik probeer inderdaad al de hele dag de zon aan te zetten voor u, maar die is geloof ik alvast aan weekend toe. Gelukkig is het bijna lente, en schijnt ook altijd achter de wolken de zon nog. ;-) Mocht u overigens vrienden en familie kunnen inspireren om ook over te stappen op zelf opgewekte stroom, dan zou dat enorm helpen! Zo kunnen we met z'n allen de energietransitie in Nederland versnellen. Bovendien houden u én uw vriend of kennis hier een leuke bonus aan over! Meer hierover leest u op www.zelfstroom.nl/vrienden. Veel zon toegewenst! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Zeer tevreden over de installatie, voor- en nazorg.
Sinds 1 jaar zonnepanelen van Zelfstroom en al meerdere vrienden ook klant geworden door ons. Al behoorlijk wat stroom opgewekt. Dit kun je duidelijk zien in de app. Door vriendenvoordeel al een leuk bedrag mogen ontvangen. De laatste keer bleek dat mijn vrienden niet aan ons gekoppeld waren, maar na 1 telefoontje was het al binnen een half uur geregeld en zullen we ons voordeel binnen 4 weken ontvangen. Top!
Beste mevrouw, Leuk dat u enthousiast bent over Zelfstroom, en uw vrienden naar ons heeft doorverwezen! Mooi om zo samen duurzaam bezig te zijn, en onderling opbrengsten te vergelijken natuurlijk. Geniet van de zon - ook al hangen er vandaag wat wolken voor! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Omdat ik niet meer om de panelen heen kon hier in de buurt, ben ik op aanraden van vrienden in contact gekomen met Zelfstroom. Zij hebben erg vakkundig uit kunnen leggen hoe panelen werken en zodoende zijn wij tot aanschaf overgegaan! Vriendelijk verder in het contact
Inmiddels zijn wij 5 jaar klant bij Zelfstroom en eigenlijk nooit problemen gehad. Wel eens een vraag, deze werd snel en goed beantwoord! In het begin hadden wij wat onduidelijkheden over hoe het monitoringsysteem precies werkte, maar dit is goed en duidelijk uitgelegd. Mocht er een issue zijn met de monitoring, dan krijg je netjes een melding dat er problemen zijn en dat er niks gelogd wordt. Familie van mij had de WiFi ontvanger op de omvormer kapot, deze werd zonder problemen vervangen. De communicatie over facturen etc... gaat ook enorm netjes. Ben blij met deze partij! Even teruggaand naar de installatie. Op de dag dat de panelen geplaatst werden werd er duidelijk uitgelegd wat er precies gedaan werd en waarom. Tevens hebben wij uitleg gehad hoe de omvormer werkt en waarom hij met internet verbonden wordt en hoe ik zelf eventueel een aanpassing kon doen indien wij gingen veranderen van WiFi netwerk. De monteurs namen ook de tijd voor de klant, zo ook voor de afwerking. Alles is netjes aangesloten en kabels zijn netjes weggewerkt. Al met al, ik ben erg tevreden met Zelfstroom!
Beste meneer, Leuk om uw beoordeling te lezen! Enorm mooi dat u al zo lang het meeste uit uw dak haalt. Uw panelen hebben al heel wat kilo's CO2-uitstoot bespaard! Mocht u nog mensen kennen die geïnspireerd zijn door uw dak en energierekening, dan vinden wij het leuk als u Zelfstroom met hen deelt. Dit helpt niet alleen om de aarde schoner door te geven. Zowel uzelf als uw kennissen krijgen ook nog een leuke bonus als uw kennissen dankzij u overstappen op zonnepanelen. Meer hierover leest u op www.zelfstroom.nl/vrienden. Alvast een zonnig weekend toegewenst! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
We zijn zeer goed ingelicht over alles . En de mensen die ze zijn komen plaatsen en aansluiten die verstaan hun vak.
Beste meneer, Wat fijn dat u zo tevreden bent! We zijn er trots op dat we samen met u Nederland duurzamer mogen maken. Veel plezier en energie met uw nieuwe panelen gewenst! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
onze ervaring met zelfstroom is dat het een zeer betrouwbare onderneming is waar je als consument best zaken mee kunt doen!
Begin 2018 hebben wij besloten om zonnepanelen te gaan huren via Zelfstroom. Na een informatief telefoontje bleek dat wij 10 panelen kwijt konden op ons dak. Na een schouwing ter plekke was er binnen enkele weken tijd om de zonnepanelen bij ons te bevestigen. Dit verliep soepel door de deskundige mensen die er kwamen met wie je ook nog een gezellig praatje kon maken en die mijn man (die technisch onderlegd is) ook nog eens uitlegden hoe alles in elkaar zat. Ook werd er meegedacht dat de omvormer beter op een andere plek bevestigd kon worden dan in eerste instantie werd gedacht. Met een tuin op het zuiden hebben wij een mooie opbrengst en met de app kun je zien wat deze opbrengst is. Wij zijn erg tevreden en door ons zijn mijn dochter en schoonzoon ook overgegaan tot het laten aanbrengen van zonnepanelen door Zelfstroom. Dat levert ook nog eens een leuke bonus op (nog bedankt Marien!). Al met al zijn wij zeer tevreden en zullen wij iedereen aanbevelen dat als het enigszins mogelijk is zonnepanelen te laten installeren door Zelfstroom.
Beste mevrouw, Wat mooi dat niet alleen uzelf, maar ook uw dochter en schoonzoon overgestapt zijn naar zelf opgewekte zonnestroom! Het schoner doorgeven van de aarde gaat voor jullie letterlijk op. Geniet van de zon de komende dagen - ook al zit hij nu even achter de wolken. De panelen draaien ook nu gewoon door! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Tijdens het kennismakingsgesprek super geholpen, zeker niet opdringerig. Deze jongeman belde mij op mijn verzoek regelmatig terug ivm mijn vragen. Geen vraag was te gek en kreeg overal een antwoord op. Vandaag was de dag dat ze geïnstalleerd werden. Twee hele nette jongens kwamen , hielden netjes gepaste afstand en waren erg beleefd. Na de installatie werd alles netjes opgeruimd, hij wilde zelfs stofzuigen ! Daarna nog een laatste uitleg en ze gingen weer opweg naar de volgende klant , zelfs de app binnen een uur binnen. Super Bedankt.
Beste mevrouw, Leuk om van u te horen! Ons "kantoor"-team werkt vanuit huis, maar als je monteur bent is dat natuurlijk een beetje lastig. Met wat kleine aanpassingen en aandacht voor RIVM-richtlijnen is installeren gelukkig geen probleem. Fijn dat dit voor u allemaal naar wens is geweest! We wensen u veel zonnige dagen toe. Mocht u Zelfstroom trouwens willen delen met vrienden en familie - graag! Samen kunnen we Nederland een beetje duurzamer maken. En niet alleen dat, u houdt hier ook nog een leuke bonus aan over. Op www.zelfstroom.nl/vriendenvoordeel leest u hier meer over. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Zonnepanelen gekocht aangegeven aan de verkoop dat wij een nieuwe woning hebben gekocht en ook hier zonnepanelen op wilden, zonnepanelen zijn inmiddels geplaatst door de vakmannen van Zelfstroom
Beste mevrouw, Gefeliciteerd met uw nieuwe woning, en met de nieuwe zonnepanelen natuurlijk! Fijn dat de vragen over het terugvragen van de btw inmiddels zijn beantwoord. Het gaat toch om een behoorlijk bedrag dat u terugkrijgt over deze mooie investering! Enorm fijn dat we uw vertrouwen in Zelfstroom hebben kunnen herstellen. Namens ons allemaal een zonnig voorjaar toegewenst! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Originele beoordeling
Zonnepanelen gekocht aangegeven aan de verkoop dat wij een nieuwe woning hebben gekocht en ook hier zonnepanelen op wilden, nu na 2 maanden krijgen we bericht dat we geen btw terug krijgen, boren ons mooi dik 1000 euro door de neus. Net nog met de verkoop gebeld die zijn helemaal niet op de hoogte van de aangepaste btw regels van de belastingdienst. In offerte wordt je een worst voor gehouden . Ipv eerlijk zeggen hoe de vork in de steel zit
Beste mevrouw, Dit is schrikken! Enorm jammer dat uw ervaring met Zelfstroom niet naar wens verlopen is. Wij vragen de btw graag namens u terug, helaas kan dit alleen niet als u zelf al ondernemer bent. Dit betekent niet dat u dit geld mis loopt. Het enige wat er moet gebeuren is dat u de aanvraag zelf indient in plaats van via Zelfstroom. Inmiddels heeft onze adviseur contact met u gehad, om toe te lichten hoe u zelf de btw aanvraag kunt indienen. Ik hoop dat het via deze andere weg wel lukt. Mocht u nog verdere vragen hebben hierover, dan weet u ons te vinden! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Helaas is hier het een en ander mis gegaan. Bij thuiskomst bleek mijn verwarming het niet meer te doen en had ik geen warm water meer. Nadat een elektricien de situatie heeft beoordeeld bleek er door de monteurs van de zonnepanelen een grote fout te zijn gemaakt waardoor er kortsluiting is ontstaan en verschillende apparatuur is doorgebrand. De CV ketel, centrale ventilatie, internet, oven, magnetron en diverse verlichting deed het niet meer en kon niet meer gerepareerd worden. Op 18-11-2020 heb ik contact met u gehad over deze problemen. U had op dat moment geen monteurs beschikbaar en er werd mij verteld dat ik het maar via een externe partij moest regelen en dat ik de eventuele kosten kon doorbelasten aan jullie. Na het weekend, maandag 21-12-2020, is er door een manager van jullie contact met mij opgenomen. Excuses waren aangeboden en er werd een monteur gestuurd om alles netjes in orde te maken. De monteur kon enkel het internet weer maken en was helaas niet in staat om de overige problemen op te lossen. Al met al heeft het maar liefst 6 dagen geduurd voordat ik weer verwarming en warm water had, jullie kunnen je natuurlijk voorstellen dat vooral tijdens de feestdagen dit een situatie was wat buitengewoon vervelend was. Daar komt de niet werkende oven tijdens kerst nog bij! Inmiddels heb ik een aantal rekeningen doorgestuurd ter waarde van ongeveer €1500 waarvan ik ook nog niet alles heb mogen terug ontvangen. Daar komt bij dat ik een aantal vrije dagen heb moeten opnemen om thuis te kunnen zijn voor de reparaties. Op dit moment wacht ik nog op een monteur van BOSCH om de oven en magnetron te maken, waarschijnlijk dat de modules vervangen moeten worden wat ook veel gaat kosten. Op dit moment heb ik niet meer de financiële middelen om dit zelf voor te schieten. Uiteraard kan een fout gebeuren maar het gaat om de manier en urgentie waarmee uw bedrijf deze fouten heeft opgepakt.
Beste mevrouw, We waarderen het dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring met Zelfstroom en uw installatie van 17 december afgelopen jaar te beoordelen. Dit klinkt niet als de ervaring die we u willen bieden! Ik kan me voorstellen dat deze situatie allesbehalve ideaal is geweest, vooral gezien de feest- en winterdagen en het thuisblijven deze dagen. Inmiddels zijn alle kosten die u door deze gebeurtenissen heeft moeten maken aan u vergoed. Uw beoordeling en deze vergoedingen hebben elkaar net gekruist. Wij trekken hier graag lering uit voor de toekomst, zodat we kunnen voorkomen dat een dergelijke situatie nogmaals voorkomt. Er wordt begin volgende week persoonlijk contact met u opgenomen om uw ervaringen nogmaals te bespreken. Weet dat wij uw feedback zeer serieus nemen. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Alles is goed geregeld vanaf begin tot het leggen van de panelen. Monteurs erg vriendelijk.
zolang als de panelen erop liggen gaat alles goed maar als er verhuist moet worden dan zijn ze niet thuis . Bellen niet terug en blijven zich verschuilen achter hun eigen idee. Staan niet open voor open veld plaatsing terwijl ik verhuist ben naar een boerderij dus ruimte zat. Willen perse dat ik het contract afkoop .
Beste mevrouw, Enorm zonde dat u, na jaren zelf stroom opwekken met onze zonnepanelen, niet meer tevreden bent over Zelfstroom. Het systeem dat u huurt is voor uw specifieke dak ontworpen. Bij verhuizing zullen we in eerste instantie adviseren om het huurcontract over te dragen naar de nieuwe bewoners, of de panelen mee te verkopen met uw woning. Mocht dit niet kunnen, dan kan het systeem (mits het nieuwe dak dit toelaat) nog meeverhuisd worden naar uw nieuwe dak. Uw huidige huurpakket verplaatsen en aanpassen naar een open veld opstelling is helaas niet iets wat wij u op dit moment aan kunnen bieden. Daarom zijn we nog u in gesprek over een andere gepaste oplossing voor uw situatie. We wachten uw reactie per e-mail graag af, zodat we samen tot een goed alternatief kunnen komen. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Agelopen dinsdag zijn de zonnepanelen geïnstalleerd. De werkzaamheden zijn zeer netjes in 2,5 uur uitgevoerd en werkzaam opgeleverd. Daarnaast is er, indien nodig, overleg geweest en is bij oplevering tijd genomen om nader uitleg te geven over hoe de uitvoering is verlopen, de werking van het en zijn keurig de spullen opgeruimd. Een prima prestatie van de ploeg!
er was een klein probleempje dat na 1 telefoontje uiteindelijk zelfs nog de zelfde dag verholpen werd . monteur werd gebeld terwijl het al laat was maar kwam gelijk weer deze kant op echt klasse .
Beste meneer, Fijn dat de monteur nog snel terug kon komen! Goed om te horen dat uw installatie geheel naar wens is verlopen. Wij hopen dat u met uw duurzame dak een inspiratie bent voor uw omgeving. Veel zonnige dagen toegewenst! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Na de offerte samen een perfecte opstelling bedacht samen. Netjes gemonteerd en goede oplevering.
Beste meneer, Wat een mooie, duurzame start van het nieuwe jaar! Fijn om te horen dat alles naar uw wens is verlopen, laat de zon nu maar schijnen. :-) Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Wij hebben getwijfeld of we zonnepanelen zouden nemen omdat we al in de 60 zijn maar hebben het toch gedaan omdat de huurprijs voor 10 jaar vast enorm in maandkosten scheelt. Panelen zijn perfect geplaats en binnen afwerking ook geweldig. Wij zijn erg tevreden en hadden het eerder moeten doen.
Beste meneer, Zestiger of niet, het is altijd het juiste moment om iets goeds te doen, toch? Erg mooi om te horen dat u alsnog voor zonnepanelen heeft gekozen! Mocht u kennissen hebben die ook nog twijfelen of ze er voor moeten gaan, dan kunt u hen via www.zelfstroom.nl/vriendenvoordeel kennis laten maken met Zelfstroom. Zo houden u en uw kennissen, naast uw maandelijkse besparing, nog een extra zakcentje over aan de panelen. Veel zonnige dagen toegewenst! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Zelfstroom heeft de ontstane miscommunicatie helemaal opgelost! Top ! Per 1 maart ga ik weer volledig op zonne-energie!
Beste mevrouw, Dank voor het opnieuw beoordelen van Zelfstroom! We zijn blij dat uw verhuizing inmiddels helemaal rond is, en dat u over een kleine 2 weken weer van uw zelf opgewekte zonnestroom kunt genieten. Een zonnig weekend toegewenst! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Originele beoordeling
Alles ging goed totdat ik doorgaf te gaan verhuizen. De verhuizing zou 950 euro gaan kosten. Maar het zou beter zijn als de nieuwe bewoners ze over zouden nemen. Deze hadden in eerste aanleg geen oren naar de overname, maar om mij 950 euro te laten besparen, wilden zij wel overwegen de zonnepanelen over te nemen. Ze kwamen uit op een bedrag van 6000 euro inclusief BTW. Dit vond de bewoner teveel en ik dacht wellicht beter om dan zelf de zonnepanelen over te nemen in plaats van leasen. Ik kon ze overnemen voor 6940 euro inclusief BTW . Ik dacht dat ik 940 euro extra moest betalen vanwege de verhuiskosten. Op 30 oktober ben ik verhuisd en pas op 9 november zijn de panelen verwijderd van de oude woning en opgeslagen. Het is nu bijna januari 2021 en kan niet beschikken over mijn zonnepanelen, maar mag wel elke maand 84 euro ophoesten ! En wat blijkt: de aankoopprijs voor mij was EXCLUSIEF verhuiskosten. Dit terwijl ik al 2 jaar lease !!! Echt zo boos. Deze casus gaat linea recta naar mijn rechtsbijstand
Beste mevrouw, Dank voor het schrijven van deze beoordeling. Enorm vervelend om te horen dat uw ervaring niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Het dossier over uw verhuizing is op dit moment nog bij ons in behandeling. Graag kijken wij samen met u waar dit mis is gegaan, zodat we tot een gepaste oplossing kunnen komen. Er wordt zo snel mogelijk contact met u opgenomen hierover. Wanneer u overigens besluit om het dossier uit handen te geven, zal het verdere contact via deze partij verlopen. We hopen dat we alsnog tot een goed einde kunnen komen. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Het bedrijf verteld het allemaal heel mooi . Maar denken niet met de klant mee . Je krijgt een kredietcheck bij experian. Daar kwam een negatief advies uit . Wij vroegen het op .en kwamen er achter dat er 1 dingetje op de lijst stond van 4.5 jaar terug.en het was gewoon betaald ook Wij met ons goede gedrag de brief doorgemaild.met de reden Maar dat was voor Piet snot want ze doen er totaal niks mee. Verder kreeg ik een contact persoon die totaal niet reageerd op mails en telefoontjes. Nee voor ons een dikke no go dit bedrijf.
Beste mevrouw, Dank voor het delen van uw feedback. Na de kredietcheck is er nog telefonisch contact met u geweest om het advies te bespreken en de situatie uit te leggen. Spijtig dat deze toelichting geen positief verschil heeft kunnen maken. Erg jammer dat uw ervaring met Zelfstroom niet naar wens is geweest. Ik heb uw beoordeling en verhaal gedeeld met het betreffende team, zodat dit gebruikt kan worden om onze diensten te verbeteren. Wij hopen dat u alsnog via een andere weg uw woning (verder) gaat verduurzamen. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Voor het verplaatsten van 2 zonnepanelen, wegens het laten plaatsen van een dakkapel, heb ik inmiddels zeker 10 keer gebeld de afgelopen 2 maanden en ook zeker 5 keer gemaild. Regelen van het weghalen was drama en nu staan de zonnepanelen nog steeds te wachten in de slaapkamer... Meest gehoorde opmerking: 'u wordt terug gebeld' en 'dat regelt de andere afdeling' en 'ik garandeer u' en 'ik verzeker u' en 'ik heb het doorgegeven'. In het openingsmenu wordt aangegeven dat de gesprekken worden opgenomen voor trainingsdoeleinden. Hopelijk wordt mijn historie gebruikt, want zo slecht ga je niet met klanten om!!
Beste, Wat zonde! Dit is niet de ervaring die we willen bieden. Ik zie dat er inmiddels een afspraak voor het terugplaatsen van uw panelen gepland staat. Jammer dat dit niet vlekkeloos is verlopen. Vanwege de huidige situatie in Nederland hebben wij met enkele uitdagingen te maken rondom de planning, het is echter absoluut niet de bedoeling u daarmee te belasten. Wat uw feedback betreft, dit nemen we graag mee. Dank dat u ons helpt om onze diensten te verbeteren. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
In juni zijn bij mij de zonnepanelen geplaatst. Ik wilde bewust niet mee doen aan zo'n collectieve actie waarbij je nummer zoveel bent. Op basis van het grondige onderzoek van mijn buurman ben ik bij Zelfstroom terechtgekomen. Jihad Jijih heeft me prima geholpen, geen vraag was teveel en het voelde snel vertrouwd. Het enige waar ik zelf achteraan moest was de burenkorting. Als je dat vermeld op je website moet je dat ook wel na komen. Besparing is echt een schatting want ik woon hier nog geen jaar.
Beste mevrouw, Mooi dat u voor Zelfstroom heeft gekozen! We zijn er trots op dat we samen met u en uw buurman Nederland een beetje duurzamer mogen maken. Uw complimenten geef ik ook door aan Jihad, leuk om te horen! Wat betreft de korting, deze wordt vanzelf uitgekeerd wanneer u zich via de Vriendenlink van uw kennis of buur aanmeldt. Onze excuses dat dit in uw geval anders liep! Na uw melding is de bonus van u en uw buurman alsnog uitgekeerd. Een zonnige kerst toegewenst! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Vlotte en deskundige installatie door een goed op elkaar ingespeeld team van 3 personen
Statenlaan 14
5223LA 's-hertogenbosch
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.