In mei 22 panelen laten plaatsen. het begon goed verkeerde opstelling , gewijzigd omdat ik het aangaf. na verloop van tijd ging de omvormer problemen geven ( geen dagopbrengst op zonnige en bewolkte dagen). gebeld en na eindelijk 3 weken komen de monteurs. meneer alles is goed we hebben alles na gelopen. en inderdaad het systeem werkt . enkele dagen erna weer geen opbrengst , weer contact gehad en weer 3 weken later monteurs. Meneer we hebben het gevonden , we hebben dingen verbetert en vervangen wat onze collega's fout hebben gedaan. super zou je denken maar enkele dagen erna weer geen opbrengsten. solar edge op afstand van alles gedaan en update enz. nu weer voor de 4 de keer monteurs hier gehad en weer niets gevonden. er zou de omvormer vervangen worden maar dat mag toch niet want ze kunnen zien in de app dat er stroom wordt opgewekt. Maar deze stroom komt maar tot aan de omvormer en dan is de stroom weg? probleem zit in de omvormer en nergens anders , staat vaker op stroring. waar luisteren jullie niet, wat kost meer ? iedere keer hier een dag rond lopen / werken / bellen of omruilen en kijken als dan probleem weg is. heb al voorstel gegeven om eventueel de kosten te betalen als de omvormer geruild is en de problemen zich nog voor doen . nee dat kan niet. waardeloos monteurs niets mis mee , doen hun werk
Beste meneer, Allesbehalve ideaal dat uw systeem kuren heeft! Ik begrijp dat u dit graag snel opgelost wilt zien, en kan me uw frustratie voorstellen. In eerste instantie bleek er een firmware fout in uw omvormer te zitten, dit probleem kon op afstand verholpen worden. Dat uw systeem nu opnieuw in storing schiet is erg vervelend. Momenteel staan we in nauw contact zowel met u als SolarEdge en de installateurs, en wordt de oorzaak van de nieuwe storing nog onderzocht. In het kader van duurzaamheid en om u nog meer thuisblijven te besparen in deze tijden, zullen wij niet zomaar een omvormer komen vervangen zonder dat hierin een storing is vastgesteld. Weet dat de technische specialisten van SolarEdge er momenteel alles aan doen om de kern van het probleem te achterhalen, zodra hierover meer bekend is wordt er contact met u opgenomen voor de vervolgstappen. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team.
Goed contact en keurig werk,zeer tevreden.
Goeie communicatie en service en top installatie
Heb volgens mijn kapot paneel nu willen ze komem kijken maar moet ik betalen
Beste meneer, De afgelopen weken is er veelvuldig contact met u geweest over een vermoedelijke barst in uw paneel. Jammer om te horen dat de hierbij aangeboden hulp niet aan uw verwachtingen voldoet. Uw gehuurde zonnepanelen zijn via ons verzekerd voor allerlei soorten schade, zoals bijvoorbeeld stormschade. Na uw schademelding hebben wij uw systeem op afstand bekeken, om te achterhalen waar de vermoedelijke schade zit. Uit deze analyse is niets gebleken dat op schade of een defect aan uw systeem wijst: al uw panelen wekken netjes stroom op. Ook SolarEdge geeft aan dat uw systeem geheel in orde is. Een barst in een paneel zou direct tot negatief afwijkende opbrengsten leiden. Daarom hebben we u om een foto gevraagd waarop de schade te zien is met verdere toelichting van wat u geconstateerd heeft. Daarnaast staat het aanbod om een team bij u langs te sturen met een nieuw paneel. Omdat we van u niet de gevraagde toelichting over de schade hebben ontvangen en tijdens uw systeemanalyse niets opvallends naar voren is gekomen, is hierbij de kanttekening gemaakt dat dit bezoek aan u doorbelast zal worden wanneer er inderdaad geen sprake blijkt te zijn van schade. We willen u graag helpen, en eventuele schade zal uiteraard binnen garantie verholpen worden. Daarvoor is alleen echt de gevraagde toelichting nodig. Stuurt u dit alsnog naar ons toe per e-mail? Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Goede service . Ook communicatie verloopt prima met de juiste inlichtingen. Hulp voor eventule subsidies wordt uitgevoerd. 1e bezoek en informatie omtrent installatie zeer duidelijk . Berekeningen en output kloppen vrijwel helemaal. ligt wel wel aan de natuur (zon uren ) Installatieteam werkt prima samen en veiligheid boven alles. Uitleg over de installatie wordt goed toegelicht.
Ik heb zojuist telefoon gehad van zelfstroom voor een advies. Veel van mijn buren met dezelfde woning hebben zonnepanelen. Volgens de adviseur van Zelfstroom zijn onze dakpannen niet geschikt voor de montage, dit omdat het gladde/platte pannen zijn zonder golf.... Het bracht zogezegd te veel risico op breuk van de pannen met zich meet bij harde wind... Ons dak ligt pal op het zuiden, veel buren hebben panelen (na meerdere zware herfststormen liggen ze er nog steeds op) maar ons dak is niet geschikt??? Moest maar een andere leverancier benaderen als ik panelen wil, Zelfstroom doet het niet.... Vind het een heeeeeel vreemd verhaal!
Beste meneer, Goed dat u plannen heeft om uw woning te verduurzamen! Ik kan me voorstellen dat u verrast was toen wij aangaven niet op uw type dakpan te installeren, vooral wanneer uw buren wel gewoon zonnepanelen hebben. Technisch gezien is het absoluut mogelijk om zonnepanelen op platte pannen te installeren. Echter is dit, zoals ook tijdens het telefoongesprek met u is besproken, niet zonder risico. Bij dit type dakpan is er een grotere kans op lekkage. Omdat wij een grote mate van verantwoordelijkheid voelen voor de systemen die we plaatsen en we middels een huurcontract voor langere tijd met elkaar "in zee" gaan, hebben wij ervoor gekozen om daarom niet op platte pannen te installeren. Ik hoop dat u via een andere weg over kunt stappen op zelf opgewekte zonnestroom. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Met de panelen schelt het ons bijna de helft aan kosten voor energie. Zeker een aanrader om ze te laten plaatsen via ZELFSTROOM.
Mijn ervaring is zeer positief, het contact met zelfstroom voordat je de panelen gaat aanschaffen is zeer goed, de adviseurs zijn duidelijk en bereid om alles goed uit te leggen. Er wordt stap voor stap met de klant samen gewerkt om alles voor elkaar te krijgen, telefonisch zijn ze ook goed bereikbaar voor vragen, en mocht het voorkomen dat er niet gelijk antwoord is dan gaan ze het uitzoeken en komen ze er snel op terug. Monteurs zijn vriendelijk, werken netjes, werken ook samen met de klant hoe alles in huis gedaan gaat worden, indien er een betere optie is dan gepland wordt dat ook aangegeven. na afloop werd alles netjes opgeruimd en afval meegenomen. Er was helaas een tuinlampje gesneuveld tijdens het werk en dat is ook netjes doorgegeven. Al met al ben ik zeer tevreden over het plaatsen van de zonnepanelen, nu mag de zon flink gaan schijnen zodat we zelf ons stroom kunnen opwekken. Zelfstroom bedankt.
Beste meneer, Wat een mooie beoordeling! We zijn er trots op dat we samen met u Nederland een beetje duurzamer mogen maken. Onze excuses voor het gebroken tuinlampje, dat is niet handig! Ik ben blij om te horen dat dit netjes afgehandeld werd. Een zonnige herfst toegewenst! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Ik ben blij met het resultaat tot nu toe Het werkt goed en overzichtelijk, iedere maand zichtbaar via mail
De offerte was duidelijk en binnen 2 weken kwamen de monteurs het al installeren. Tijdens de installatie werd het legplan door de monteurs al voorgelegd om te veranderen waardoor er 100 kg minder aan gewicht op ons platte dak kwam. Alles werd netjes overlegd en afgewerkt. Daarna werd alles netjes achtergelaten en konden we al na een halve dag energie opwekken.
Snel en correct gehandeld. Verkoop duidelijk verhaal. Controle dak duidelijk. Plaatsing op 1 dag snel en schoon!
Prachtig aanbod Snelle flexibele service Denken mee over ideale samenstelling Mijn verwachtingen zijn overtroffen
Ik ben verhuisd naar een huis met een zonnepanelen systeem van Zelfstroom. Mijn enige ervaring met hun is uiterst negatief. Er zat een lekkage onder de zonnepanelen en die hebben ze geïnspecteerd. We hebben uiteindelijk het dak eronder open gemaakt en geconstateerd dat de folie eronder gescheurd was. Het is dus aannemelijk dat dit gebeurd is bij de installatie van de zonnepanelen. Echter is dit natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, en heb ik het hun niet kwalijk genomen en het zelf opgelost door zelf folie aan te brengen en het dak dicht te maken. Echter heeft Zelfstroom achteraf gezegd dat de lekkage bij de nok zou zitten, en stuurt mij vrolijk een rekening van 300 euro voor een uurtje inspectie. Ik heb hun het hele verhaal uitgelegd, en nu moet ik met "onomstotelijk bewijs" komen dat aantoont dat het door hun service is. Alsof dat mogelijk is, en dat weten ze zelf ook. Klanten uitknijpen, leugens, dure en slechte service. Ik zou het iedereen afraden om met dit bedrijf in zee te gaan. Let op: Reviewers kunnen niet meer antwoorden op reacties van zelfstroom. Geloof daarom niks van het antwoord hieronder. Ik zal de review zelf verwijderen als het is opgelost. Zo niet, dan proberen ze het alleen maar recht te praten met leugens.
Beste meneer, Goed dat u voor een woning met zonnepanelen heeft gekozen. Dat uw ervaring met Zelfstroom tot bovenstaande en uw eerdere beoordeling heeft geleid, vinden wij echter enorm vervelend. Ook uw opmerking over leugens of uitknijpen raakt ons, dit is echt pijnlijk en niet hoe wij over willen komen of willen werken. Uw zonnestroomsysteem is begin 2017 in opdracht van de vorige bewoners geïnstalleerd. Ruim drie jaar na installatie heeft u de lekkage bij ons gemeld. De ervaring leert dat onverhoopte schade veelal binnen een enkele maanden zichtbaar is en aan ons gemeld wordt. Wij hebben daarom met u afgesproken een inspectie uit te voeren om de oorzaak van de lekkage te achterhalen. Daarbij is met u afgestemd dat de kosten voor deze inspectie voor uw rekening zullen zijn wanneer de oorzaak van de lekkage niet bij de zonnestroominstallatie ligt. U bent schriftelijk akkoord gegaan met deze voorwaarde, inclusief prijsindicatie van de inspectie. De inspectie is, zoals u ook aangeeft, in uw aanwezigheid uitgevoerd door onze eigen inspecteurs. Tijdens de inspectie is geen verband gezien tussen de zonnestroominstallatie en de lekkage. Er is, zoals u aangeeft in uw beoordeling, wel gezien dat de lekkage op een andere plek is ontstaan. Daarom zijn de kosten voor de inspectie zoals vooraf afgestemd bij u in rekening gebracht. Ik begrijp dat dit niet is wat u wilt horen, helaas kan ik u op dit moment niet anders informeren. Weet wel dat uw situatie en inspectie bekend zijn bij ons management, om te kijken hoe we dergelijke discussies in de toekomst kunnen voorkomen. Deze situatie is immers ook voor u allesbehalve prettig. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Het was even spannend of de zonnepanelen op de geplande datum konden worden geplaatst. De agenda was blijkbaar te enthousiast door Zelfstroom ingedeeld. Want de monteurs kwamen uren later dan gepland. Toch verraste mij het zeer dat het werk netjes werd afgeleverd nog dezelfde dag. Complimenten dat men nog door ging tot het werk af was laat in de avond. Dakmontage werd naar wens uitgevoerd en de plaatsing van de binnenleidingen en omvormer precies zoals aangegeven (ik had zelf op zolder betimmering voor wasmachine gemaakt waarmee netjes rekening werd gehouden).
Beste meneer, Wat een zonnige beoordeling! Het kan zijn dat een klus eerder op de dag uitloopt, waardoor een team vertraging oploopt later op de dag. Ik ben blij om te horen dat uw installatie alsnog op de geplande dag is afgemaakt, ondanks de tegenslag in de planning. Dank voor uw complimenten, we geven dit zeker door aan onze monteurs! Zonnige groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Tijdens de schouw is er wel naar mijn meter gekeken, maar niet gezien dat ik geen slimme meter had. Na installatie bleken de zonnepanelen fantastisch te werken, maar van teruglevering bleek geen sprake. Ik heb drie maanden moeten wachten op de slimme meter. Ik heb geen geld ontvangen voor de stroom die ik wel heb terug geleverd. In maart was dit 380 kWh, in april 2057 kWh en in mei 2598 kWh. Zonnestroom erkende de fout, maar was bereid om een fooi te vergoeden. Die heb ik geweigerd
Beste meneer, Dank voor de tijd die u heeft genomen om uw ervaring met Zelfstroom te delen. Er is eerder dit jaar veelvuldig contact met u geweest over deze kwestie. Zelfstroom kan aan de buitenkant niet zien of uw meter geschikt is voor het terugleveren van stroom, en is daarom niet verantwoordelijk voor een geschikte meter. Dit is onder andere opgenomen in onze algemene voorwaarden. We verzorgen wel uw aanmelding bij Energieleveren.nl. Vervolgens controleert de netbeheerder de geschiktheid van deze meter, en indien nodig zorgt zij dat er een nieuwe meter geplaatst wordt. De netbeheerder faciliteert namelijk uw teruglevering, en draagt daarmee de verantwoordelijkheid voor een geschikte meter. In uw geval bleek een verkeerd meternummer te zijn aangemeld. Zodra dit boven water kwam, hebben wij alles op alles gezet om u te helpen uw meter zo snel mogelijk te laten vervangen. Aangezien dit in de beginperiode van het Coronavirus in Nederland was, weigerde de netbeheerder in die periode achter de voordeur te werken. Ons aanbod om zelf een andere partij in te schakelen om de meter te vervangen werd door de netbeheerder geweigerd. Dat u meerdere maanden heeft moeten wachten op een nieuwe meter, kwam dus onder andere door coronamaatregelen vanuit het RIVM en de netbeheerder zelf. Om u tegemoet te komen hebben wij u een compensatie aangeboden voor de niet-geregistreerde teruglevering. Zoals eerder gezegd is de netbeheerder echter degene die verantwoordelijk is voor uw teruglevering, en uiteindelijk ook de reden was voor de vertraging in het vervangen van de meter. Wij adviseren u om uw verdere gemiste opbrengsten bij uw netbeheerder te claimen. Voor de volledigheid adviseren wij u om bij uw claim rekening te houden met het directe verbruik dat in de woning plaatsvindt. Uw daadwerkelijke teruglevering zal altijd lager liggen dan uw stroomproductie. Wij vinden het oprecht vervelend dat u dankzij dit alles geen vliegende start heeft gehad bij Zelfstroom. Mochten wij u kunnen voorzien van aanvullende documenten rondom uw stroomproductie, dan assisteren wij hier graag bij. Vanwege privacyredenen kunt u alleen zelf deze claim indienen bij de netbeheerder, dit kan Zelfstroom niet voor u doen. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Nadat de zonnepanelen werden geïnstalleerd, ontstonden 2 grote lekkages zodat het letterlijk binnen regent en wij grote schade hebben en de ruimte, waar we ook slapen, niet meer kunnen naar behoren kunnen gebruiken. De installateurs hebben zichtbare schade op het dak veroorzaakt en rommel op het dak achter gelaten. Bovendien zijn er dakpannen gebroken. Zelfstroom neemt géén verantwoordelijkheid en schuift het af op mankementen van ons dak terwijl we voorheen nooit lekkages hebben gehad. Zij geven letterlijk niet thuis omdat ze niet te bereiken zijn en afgesproken belafspraken niet nakomen. Buiten het feit dat ze de schuld in andermans schoenen proberen te schuiven en hun klant met ernstige lekkages laten zitten, is het simpelweg niet mogelijk contact met hen te krijgen. WAT een teleurstelling. Deze review schrijven wij als waarschuwing voor eventuele toekomstige klanten: ga niet met hen in zee. Als het onverhoopt mis gaat, kost het veel energie en geld die je niet terug krijgt.
Beste meneer, Wij kwamen uw beoordeling op Google ook tegen. Enorm vervelend om te horen dat uw ervaring met Zelfstroom verre van ideaal is geweest. Opvallend dat u aangeeft dat onze klantenservice niet bereikbaar is. Ik begrijp dat u vorige week mijn collega's meerdere malen heeft gesproken. Deze week is er ook nog contact met u geweest. Wanneer u ons belt op een moment dat er een langere wachttijd is, wordt u doorverbonden met onze voicemail. Wij zullen eens nagaan op welke momenten u ons heeft proberen te bellen, om erachter te komen wat er mis is gegaan. Gisteren is er opnieuw contact met u geweest, ik begrijp dat u een goed gesprek heeft gehad en samen met mijn collega's tot een oplossing bent gekomen. We hopen dat u ons de kans geeft om uw vertrouwen in Zelfstroom te herstellen. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Ben zeer tevreden over de gehele gang van zaken. Ze werken netjes, zijn vriendelijk en komen afspraken na .
Keurig geplaatst op het dak de monteurs waren ook optijd goede uitleg gehad heel blij mee
Vriendelijk geholpen en vakkundige installateurs.
Deze hele site staat vol met positieve recensies en antwoorden van zelfstroom die heel reeel lijken. Laat je niet verleiden, dit bedrijf doet geen goed. Ik heb zelf ook een recensie geschreven en daar hebben ze weer met leugens geantwoord om het recht te praten. Ik kan daar zelf niet meer op antwoorden. Dit bedrijf is alleen maar leugens. Niet mee in zee gaan.
Beste meneer/mevrouw, Enorm vervelend dat u onze reactie op uw review zo ervaart. Het is absoluut niet onze bedoeling om waar dan ook leugens in te verwerken, daar schiet immers niemand iets mee op. We gaan graag met u in gesprek om uw verhaal te horen, ik geloof dat we daar allemaal veel meer mee zijn geholpen. Uw panelen liggen voor een behoorlijke periode op het dak, het zou naar zijn als u daar iedere dag met dit gevoel over Zelfstroom naar moet kijken. Op basis van het beschikbare e-mailadres kan ik u niet vinden in onze bestanden, of koppelen aan uw eerdere review. We komen graag met u in contact. Stuurt u ons een bericht naar [email protected]? Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Mijn ervaring is dat zelfstroom de afspraken die gemaakt zijn bij de verkoop en de installatie van de panelen niet nakomt dus vraag ik aan jullie om mij als klant tevreden te stellen en duidelijkheid te geven. Graag reactie en een oplossing.??
Beste meneer, Goed dat u ook bent overgestapt op zelf opgewekte zonnestroom! Inmiddels bent u gebeld door uw adviseur, deze heeft toegelicht dat het uitbreiden van uw huidige zonnestroomsysteem niet mogelijk is. Vervelend dat er hierover verwarring is ontstaan. Wat wel kan, is het bijplaatsen van een tweede systeem met een eigen omvormer. Dit aanbod is ook telefonisch met u besproken. Wij hebben begrepen dat u momenteel geen interesse heeft het op deze manier uitbreiden van uw systeem. Mochten we nog iets anders voor u kunnen betekenen, dan weet u ons te vinden! Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Plaatsen van panelen werd uitbesteed. Dit bedrijf deed een schouw vooraf. Eenmaal bedrijf ter plaatse waren niet alle wensen doorgekomen. Ineens moest het kabeltje buitenom en moesten de panelen door het huis de trap op. Ook wat betreft ligging was onduidelijkheid. In huis schade gemaakt aan de muur met wat putjes en een scheur in de muur door wild duw en trekwerk. Zelfstroom werkte als bemiddelende partij en heeft dit netjes opgelost. Mooi vormgegeven app en panelen werken. Werd iedere keer snel en door vriendelijke medewerkers te woord gestaan. Onderstaande rating is dan ook voor Zelfstroom, niet voor de onderaannemer die scoort onvoldoende. Vraag dus van te voren welk bedrijf bij jou gaat plaatsen en zoek reviews op.
Beste meneer, Dank dat u ons de kans geeft om onze diensten te verbeteren! Wij nemen uw feedback over onze installatiepartner graag ter harte, en zullen dit intern verder opnemen. Met energieke groet, Anna Namens het Zelfstroom team
Komt afspraken na . Zeer nette plaatsing. Klopt vrij aardig het aantal kwh
in februari 13 panelen laten plaatsen en ondertussen al net iets meer als 3700khw opgewekt wat we ongeveer ook in het jaar verbruiken. Voor ons dus helemaal top !! De panelen liggen wel compleet op het zuiden gericht en met de optimale dakhelling.
Correcte offertes, advies als er om wordt gevraagd. Alles open en transparant. Geen minpunt kunnen vinden. Ook de installatie en aansluiten volgens afspraak en netjes gedaan.
Statenlaan 14
5223LA 's-hertogenbosch
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.